صفحه 1:
صفحه 2:
"۰ Per BE ree)
لادر بايان اين فصل شما ميتوانيد:
9
مديريت تشريح نمائيد.
Rube Tyee Bye eevee bee er ey) Ais!
برده و با هم مقایسه نمائید.
ل انكيزش در عمل (طراحي شغل) را توضيح دهيد.
[] ساماندهي محیط کار (پنج گام به سوي موفقیت در
ساماندهي محيط كار بنج اس) را تشريح نمائيد.
صفحه 3:
صفحه 4:
صفحه 5:
oe الله
7 انگیزش يكي از سادهترین ودر عین حال پیچیدهترین وظایف
۳
تاچه كسي مسئول انگیزش است؟
ل آيا | ۲۳ ميتوان انتظار داشت كه خود» به تنهايي»
انگیزش خودش را فراهم آورد؟
1 آیا انگیزش را ميتوان يكي از وظایف مدیریت به شمار آورد؟
Te Foes 0
صفحه 6:
انكيزش
لابرخي ان مؤلفان»
انكيزش را در زمرة
محدودة دروني افراد
ميبينند. نظريههاي
Kp انكيزش را
نشأت كرفته از
سرچشمهاي خارج از
فرد ميدانند
صفحه 7:
مس س١
تآنیازهاء خواستهاو تمايلاتي که در ضمیر
يك فرد وجود دارند» باعث ایجاد انگیزش
دروني وي ميشوند. اين نيروها هر فرد را
با جهتدادن افكارشء كه منجر به بروز
رفتاري خاص در يك موقعیت شغلي
ee ery) اا RRS Ie
صفحه 8:
اله
a
نياز
فد
, ١ ۱
۹ 3 Se
۳۹ 9 9 3 3
5 فى . 3 ۱ 7
es 0
و ار :
ضعیت ج
7 2
5 0
۳ 2
. ا 30
ي هايث
ايش
9
صفحه 9:
تعریف انگیزش
cpr nor nla
4S gllgal clang)
اله
درون به فعاليت درآيد»
۱ ae bee
انگیزش داراي سه جزء
xe)
ل انرزهزايي
[] هدایت كردن
لا مداومت
صفحه 10:
9 4 ۳
۳ 2 حالتي
5
بت
aS 6
هل مد
نه
0۳ 5
را ات یه
ميبرد».
صفحه 11:
5S Pere ee)
تسه بایغ ها سم پا
Ui (Guay) دن ار | Cr ju) با
صفحه 12:
نيازها
۳
۷ a ee
Pe KV ay wore valet rene
اجب را است, نیازها
هنگامي ایجاد ميشود که يك
۳۹۰
روانشناختي وجود داشته
باشد
صفحه 13:
005
1
۳۰
ائقها يا انكيز
زد
ee 3 فق را بك كردن نياز
3 اب ميقن يك
a ; | 3 به زبان
تا : به نيازهاي غذ ن ساده
به دوستان رشن ی
Cae ar : آبءبه
et 7
(ee
طر محسوب
صفحه 14:
1
تقسيمبندي ان
نگیزه
ها
[ei
تقسیبند م 2
ميان
7 ا i
مهمترین تقسیبند a
Foye 25
1 25
اجتما
5 ۳
2
دی
5 wotvaiod
1 a
aaa
G
[۳۱
She)
دها:
3
ر
ae
wotvatiod
Pad
ay
صفحه 15:
۳9 ۱۳
به نيازهاي بيولوژيكي
37 20 تشنكي»
Bye oe
نيازهاي مربوط به شرایط
جوي مثل درجه حرارت»
cert Eos.
ane 0
PN
ed
صفحه 16:
هاي اجتماعي
2100 Perse Ca!
PES Tes Co eee Ts)
يذيرش فرد از طرف ساير
افراد» مثلاً قبول عضويت فرد
در يك كروه كار يا جمع
00 spree)
eee Den]
همجنين» توجه بيشتر به
خواستها و آرزوهاي او»
200 00
اجتماعي فرد را ارضا ميكند
صفحه 17:
انكيزه رواني اله
۲7 انگيزههايي است که اختصاص به ریفتار انساني
دارد» و با ارزشهاي شخصي فرد, ارتباط بيدا
Bere he ۳0 wee Cast Bet pe)
اجتماعي مينماینده و اینکار را بدون تبلیغ و به
BE ی
oo ال لك
به بيمارستان ميرساند؛ و جند ساعت از وقت
9
انگيزههاي رواني قرار دارد
صفحه 18:
ایجاد انگیزه در کارکنان
0(
کارمندان در ابتداء لازم
است از نظريهها و
روشهاي انگيزشي آگاه
شوید» سپس نقش انگیزش
را در تمام وظايف مديريت
ل ۱
سازماندهي» نظارت» 1 te ۱۳
كاركزيني و رهبري ry ۷
Cea 0114110
as a ee rt اسان
iro be bbe ka ed Ml ht
صفحه 19:
أ
we سمس
يه
2 ها
2 ۱
a ۳
۳ ۳
: ظ 5
نكيزث
اه ها 7
= ۲ اله
صفحه 20:
0 اله
اين نظريه ها بر محتواي نيازها و اينكه
انگیزش «چه carry ل دارد. تئوريهاي
محتوايي به اولین قسمت جریان انگیزش
يعني نيازها و كمبودهاي ناشي از نياز
Been sees ES Deer
ی oe Es
صفحه 21:
رو 77
000 2"
لانظريه سلسله مراتب نيازهاي مازلوه
[انظریه دو عاملي انگيزشي هرزبرگ»
تا نظریه نیاز به موفقیت مك کلهلند
ae ۳۱۹۹۹ ۳
۲ نظریه دو ساحتي مك گریگورز
صفحه 22:
7
نظریه سلسله مراتب نيازهاي مازلو 2"
به عقیده مازلو» نيازهاي پنجگانه سلسله
مراتبي را تشکیل ميدهند که اساس و
OPPS ICVS RT LOS
Oustow's Wieracky oP Deeds
صفحه 23:
صفحه 24:
نيازهاي بنجكانه ۲
الف) نيازهاي
SEEDY مرا
se eee 00
براي بقاء انساني جنبه
اساسي دارند از قبيل رفع
تشنگي» رفع گرسنگي»
رفع خستكيء داشتن
مسكنء ازدواج و ....
صفحه 25:
7
نياز به امنيت و سلامت 2"
لابه محض اينکه نيازهاي فيزيولوژيكي برآورده
شدند» به زعم مازلوء نیاز به احساس امنیت و
سلامت كه در سطحي بالاتر قرار دارد»
خودنمايي خواهد كرد. نياز به امنيت در
Core 000 ern 0101010110101
rorM AR 00100000000
Eg UAC ad -]0[ & ۳7
صفحه 26:
eN TAME BET ۱۳ اله
PASS Te Terese
داشتن cies) 25 ناميده ميشوند؛ 3 شامل
ا ا نه
وجود دارد» و يا مقبول ديكران واقع شدن»
PCN NC معاشرتهاي اجتماعي»
محبت» عشق و دوستي ميباشد
Goord weeds
صفحه 27:
210100 اله
اين نياز را ميتوان نياز به توجه نيز نامكذاري كرد.
Ee SE Dene omy
-ادسته اول با احترام و اعتماد به خود» ارتباط پیدا
ميكند؛ و با احساس استقلالء» كفايت» ila ls وبه
را
AVS ka Ow Oia BOC Cp eee CPPP CE RL
0
وأقع شدن» مورد احترام قرار گرفتن» موقعیت
۱
@asavanste dal
صفحه 28:
صفحه 29:
(RRO) eee era اله
انسان داراي فطرت كمال ياب است و به علت نداي
فطري كه در او هست به طرف كمالات و درجات
عالي معنوي کشیده ميشود.
در cal مرحله انسان در اوج بلوغ عقلي و لحصاسي
قرار دارد
ere.)
صفحه 30:
حركت نمىكند
لااز نظر مشخصههاي رفتاري
۱
ل ل ل
el ا ل ل
ت) تحمل محرومیت محدود »
تاو بالاخره سطح بسیار پایین تولید ميباشند
آن دسته از افراد كه به سمت خودشكوفايي اله
صفحه 31:
افرادي که به سوي
كت
ميكنند دارياي تحمل
محروميت بيشت
كشادمرويي» 5-959
مهرباني به ديكريان»
خلاقيت» احساس رضايت
بیشتر از کار و بالاخره
در سح باايي ميشند.
صفحه 32:
نظريه دو عاملي انكيزش هرزبرك اله
eee را
دادند و آن را نظریه دو عاملي[0] یا نظریه انگیزاننده-
بهداشتي[0] نامیدند. هرزبرگ مجموعة عواملي که فقدان
Be yen ocr Bye ie Seve ا ا سل
»عوامل انكيزاننده تعریف کرد
اک Two Pavtor thevry
لك ات رما لش لك
صفحه 33:
"1 ۱
eae Se eer ae
سرپرستي؛
ل كيفيت روابط بين
همكارا 3
سرپرستان و زیردستان
5 حقوق؛
ل] امنيت شغلي»
۳ شرایط كاري»
لامقام و منزلت»
صفحه 34:
صفحه 35:
1 oe
SSSI EWE SUSE Sie Str EET Oe!
ا ل or)
ال ا 2 1ك
مككله لند[] عنوان شده است
00 0۰ 02 م0 -10[
صفحه 36:
١ Teer
CVn uae
Stes ey ۳ را
فرديء نقش تعيينكنندهاي در ماحصل آنها داشته
باشد.
۳ او اهدافي متعادل» و خطراتي Byrne eres
برميكزيند.
ا wi CE ever re 0 0
موفقیتهایش را به هم مرتبط سازد.
صفحه 37:
موفقيت طلب 1
وت رس
۱ Bee ee SET Teer er
ery ever ore Cy
ع او اگر به مشاغل سادهاي گمارده شود و موفقيتي کسب کند»
ter reg) ل ل ل ا ل
ا ل
1
مجموع كسب نخواهد كرد
صفحه 38:
"1
لان
5 مجمو
)>
9 به
Ae 7
9
۱ ۱
1 3
0 [ }
ae
۲ es 0
ما ae
a we
2 00
5 7 ۱
معیا ۳ ۱
ارها ۳
ae :
۱ ۳ ایند
a 5 3
5-5 ۱
5
cece | مختلف بودن
نيازهاي
مهم
»
محیط کار
3
صفحه 39:
7
9 7
ااینگونه افراد اغلب سخنرانان خبره بوده و توانايي
جذب افراد و اعمال مديريت بر سايرين را دارند.
تجربه نشان داده که مدیران به عنوان يك گروه
BN ers ODS Cree kee cs)
از مردم معمولي است و اين نیاز در مدیران موفق
بیشتر از مدیران ناموفق وجود دارد
صفحه 40:
7 ee
1۱ Bowe ل Ce Mp ere ner eras eon
PORNO eens Pca REP et CTP
PS ل ا
POSS Ye et etree PP ena ker eer)
صفحه 41:
به ار 31
i
oo
9
7
«|
در
00
are
3 7 0
ا oe 5 1
cis
1 0
he . 2
بز 1
۳۳
ai 7
ae
0
صفحه 42:
TOS et) ۱ اله
ل نيازهاي وجودي كه مربوط به وجود جسمي و بدني
9 است و عبارنند از: غذا» لباس» ای re
111011101111111
يرداخت حقوق و دستمزدهسود تأمين ايمني كار و امنيت
شظي.
صفحه 43:
نيازهاي وابستگي اله
ا ا ل ل 2
بین افراد است که از طریق عمل متقابل اجتماعي و
در رابطه فرد با افراد ديكر جه در محيط شغلي و جه
در خارج از آن» ارضا ميشود.
صفحه 44:
كه رشد اله
نيازهاي رشد: اين دسته از نيازها مربوط به احتياج
ا ا ات ل ee
evra] ل ا ۱۳۱
ظرفيتهاي قابل اهمیت براي فرد» در او رشد يافته
ع
صفحه 45:
نظریه دو ساحتي انسان اله
آمفروضات تتوري عبارتند از :
ل1) -انسان متعادل» با عقل سليم كار كردن را دوست
ندارد ودر صورت امكان» از آن اجتناب ميورزد.
وه
ناگزیر» مورد نظارت و کنترل قرار گیرند؛ و هدایت
0
شوند.
صفحه 46:
1
۳
وت
2 فقيتي
ro
اس ۱
تهدید و فشار
J ۱
ane
١ ل ج
۳ |
FRY
ne
Ri
ايد m
به
مو
رد
Te
۳
ذا
ی
xX
۳
ee
oy \ wert}
a
See ss OG,
6
7 ١ :
een
|! ار
as ۲
۲
يش ١
ye
لب رده و
و9
لوگ
صفحه 47:
1 1
«تثوري بر» 1 ]|
0
Bim erin es b) eer o ey SYP 5 Eris re
اشتغال ميورزد.
Be ee Owe ere Cem. tian <i PPS ESO pe oe)
به كاركيري افراد براي تلاش در جهت دسترسي به اهداف
رس كت
ار RTP Cre Ob Pe
خدمات او به سازمان است.
صفحه 48:
1 1
|] 1 4
17 انسان عادي به دنبال يادگيري است »و تحت شرایط مناسب»
Ene Meroe cess be |
۲7 0 قدرت به کاربردن تخیل» نبوغ و خلاقیت در حل و فصل
err) 00 ل بلکه به گونهاي
كسترده؛ اين توانايي بين همة مردم توزيع شده است.
ل1©- در شرايط نوين زندكي صنعتيء تنها جزيي از تواناييهاي
Ss) ا re ا ا Pe TS
صفحه 49:
نظريههاي فرآيندي انگیزش mM
۳-۳ يههاي فر آيندي Se» نگيهاي» tS و اینکه
22 ل 1 ل مطرح
مينمايد.
[] نظريههاي فرآيندي بر اين موضوع تمرکز دارد که
رفتار افراد جكونه شكل ميكيرد» و هدايت ميشود.
صفحه 50:
لل
0
CC aaa BCR EE)
eee SE arg ee ee EE BE Eo)
PROCTOR Catt oa eee ne
است
صفحه 51:
"| ROP eae
BY ل ا ieee Ler: Sia
Bye ل ا
RODENT
آتاکشش دروني فرد براي خواستن چيزي تا چه مدت زماني
Rows COS Ee Wee rece ES eve |)
آ-اچگونه فرد احتمال ميدهد که خواسته خود را بدست بیاورد.
صفحه 52:
سم لتیجه | ارزش
we نتیچه | ارز
|e ont کوشش »| لجام کار »> a | ارزش
ترلیی لا له نتیجه | ارزش
له تيجه | ارزش
صفحه 53:
1
۱۹ rnc a لا وجووه0)
لان يم« 9 = )0
لاارزش «*ا انتظار = انگیزش
صفحه 54:
ثور
327
هك
3
۳2
يه انث
نتظا
2)
"1
oO
11
2
25
اه ۱
oe ۱
0 =
برخ 3 ا 1
pra =
=
oe |
3 Ss om ميك
: 53 Porter ۳
مدز 1
۳ ۴
4 7
2 2
oe 2
۳ :
1
صفحه 55:
انجام کار
0ت
باداشهای
درونی (نتیجه)
باداشهای
پیرونی (نتسجه)
ادراک
برابری
رضابت
صفحه 56:
"1
ت-آپاداشهاي Rewards gis حفص 1-0 از
قبیل احساس انجام کار» کسب موفقیت و امثالهم؛
و
ل ال
۳
عملكرد به دو نوع ياداش منجر ميشود.
صفحه 57:
"1
لا حور
By اتمه یی
5 داش
eae st
۳ ۱ 2 5
one
: 7 7 97
0 0 ۱
سل ۳
on aes
: 1 5 3
3 نه
re ی
7 07 5
5 2
a aie
3 7
تیم ۳
ميشود
4
به
3
وذ
0
عملکرد به 00
re
منجر
ميد
Ags
صفحه 58:
انواع باداش
Se سب ی
كاد جلاب
Wag aa
صفحه 59:
a
"2 نظریه تساوي یا برابري
SS eh Ter ne Te er oor
انگیزش توسط آدامز[0]» ارائه شد.
لا نامبرده از بررسيهاي خود جنين نتيجه ميكيرد كه
Pe Yee hye ee ves ee Ee)
ا ۳
[0]- م6 بصا .ل
صفحه 60:
نظریه تساوي اله
۱3 ye Per ا A Pen er ey a!
eNO ee DEB IE Pe eB Bon
دانست.
لا از طرفي شاغل براي كرفتن اين امتيازات مواردي
از قبیل:دقت تجربه» کوشش» تحصيلات و وفاداري
به سازمان را سرمايهگذاري مينماید
صفحه 61:
11
7 oe
BST Oey ا verter ye!
محیط کار کنند» برانگیخته ميشوند؛ تا بيعدالتي را
برطرف كنند؛ و برابري برقرار شود.
لا آدمها در سازمان نخست نحوة برخورد سازمان با
خودشان را مورد ارزيابي قرار ميدهند.
صفحه 62:
Eyre errr
دهد
ok فرد ميتواند نهادههاي خود را کاهش
دهد
۳
افزايش دهد
ONS ا am
©- ترك وضعيت كند
مثال
|( ا RB ee
آموزشي تخصصي شركت كند يا به دانشكاه
رود.
© سخت تلاش نكند. ساعت استراحت را
0000
Ore ay web Pr rer es)
تقاضاي پرداخت کم کند. 0- غیبت یا
ترك خدمت كند.
صفحه 63:
روش
9
ey iTS peer 17|
م شخص ميتواند به طور
PATS PRPS PR 0007000
ل Rare
©- مبناي مقايسه را تغيير دهد.
لله
مثال
0[
معین اهمیت ندارند» یا خود را متقاعد
Reet ee re ECE
0000
م شخص نتيجمكيري كند كه
Ee ire) ۱
Pes Obs ree) ل له
مهمتري دارد
©- شخص جديدي را براي مقايسه
اي ا 0
eka ed و
صفحه 64:
صفحه 65:
نظریه مبت هدف
مبتني بر تعیین
a
ا اله
ee مبتني بر تعيين هدف
5-8 الاي سرع
8 ۱ : أه روانشذ
ator دیکأت 5 Uae
ca 9 wats
ا ee yore
فرد این هدفها را
را درك
00
نها را
صفحه 66:
1 5
۲7 نظریه اسناد بر این موضوع تاکید دارد که فرد رفتار
Peete ye" Bre ey ibys Bers
که در اين رابطه به ذهن او خطور ميکند به آنها
0
صفحه 67:
1
re Fe ۱0 rE:
eS Cer Rar oor Deva) ener ear)
درآمد و ... باشد» شخص مورد نظر. که محرك او
از قبيل احساس تعلق» احترام» pik) انگيزههاي دريوني و
9 Mn eS oe eee
0 Ste Err Mean rate te)
بدهد
صفحه 68:
0 اله
0 ا Were ery) via
Or Nd هاي شناختيرسسا
۳ ميباشند. این نظریه ها براحساسات» حالات»
تصورات 3 انتظارات تمرکز wile
QetPorcewed perspevivescu اک(
Berar, Vas AS
صفحه 69:
1
30 0 بين عمل و نيا
۳3
5 نتایج les 9-00
ها
۱ هاي تق
مد |
ee
| ری
mee 3
Ver ۱
ae
sa ;
ند 0
as 2
۳ ۱
۳
هل
۳
eS
دیدگا
۳
ar
يتي |
نكيزث
سي
صفحه 70:
ديدگاههاي تقوی يتي انكيزث شي
الله
تانظریه هاي تقويتي تأکید بر نقش پاداش در ایجاد
رفتار دارند» و اینکه رفتارها در صورت ادامه پاداش
عوض شده و يا ابقاء ميكردند» بحث مينمايد
لابنابر قانون اثرگذاري» ۳ رفتار منتهي به پایان
< ا 0
رفتاري كه پایان ناخوشايندي داشته باشد» تكرار
۳
صفحه 71:
انواع نظریه هاي تقويتي اله
انظریه ELEY ا و۱
انقویت مثبت»
۳ لا تقويت
ore re ree Ene!
صفحه 72:
"1
۱ 1
لأتقويت مثبت[1]: اين روش بر كاربرد نتايج مثبت از
كار از قبيل باداش» ارتقاء و ... به دنبال رفتار
es ee EES Lary 2000
مطلوب فرد و افزایش امتیازها براي تکرار آن نوع
رفتار ميباشد
الا موه مت بر
صفحه 73:
تقویت
منفي
1
لات oO
تقريت منفي رشب
یز ۱ فت
۳
ee
یج نا Riu ارائه رفتار
مطلو
ب از ١
Ry pees ۱ ۱
9
۳ ۱
َس ١ ۱
:
صفحه 74:
33
منفي
إل
۳
۳
nat?
a
0 ۳
اك
2 ما
ts : 7
ِ ۳
0 : 53
۰ ۵ 5
١ فرز دنم
۱ : با
۱ 2
5 3
ae
1 قف
به
صفحه 75:
إل
تنبيه
لااين روش كاربرد نتايج منفي و نامطلوب است كه به دنبال رفتار
ee rome te ا Bee See ke
sac) ا ا ا PTE eer eee
توبيخ كتبي» تعليق از كار بدون حقوق» از جمله موارد روش
تنبیه ميباشند. این روش به عنوان استراتژي تقويتي داراي
محدوديتهايي نیز ميباشد زیرا به فرد آنچه را که رفتار
PES SE Te EY eee
تسس 9
صفحه 76:
“ الله
CCE See WO Re Tere ae wane al
از جمله موارد روش تنبیه ميباشند. اين روش به
9 ال Tee eee ee
ميباشد زیرا به فرد آنچه را که رفتار صحیح عنوان
شده آموزش نميدهد
صفحه 77:
1 a
لابه عنوان مثال» فردي در يك سطح يايين سازماني
خبرهايي را به مدير ميرساند» و مدير به جهت دريافت
اطلاعات و اخبارء اورا مورد توجه خود قرار ميداد؛
ولي ممكن است مدير ديكر نخواهد اخباري را از سوي
Ter ECS Vs) ا رت
ندادن» سعي در خاموشسازي رفتار او مينمايد
تا مسج
صفحه 78:
انكيزش در عمل 11"
Nr eae ل TUR ed (or
A a ee Peet ee (ore
تاج) توسعه شغل
۱
صفحه 79:
7
انگیزش در عمل
لاد) غنيسازي شغل[0]: غنيسازي شغل عبارت است
ازء افزودن يارهاي از تصميمكيريهاي مديريتي به
شغل, تا انگیزش در انجام وظایف براي شاغل» در
۹
الا مه
صفحه 80:
انكيزش در عمل 11"
لاه) جرخش شغلم [0]: جرخش شغلي به معني انتقال
كارمند از يك شغل به شغل ديكري است و هدف آن
جلوكيري از كسالت و خستكي روحي و هدجنين انجام
آموزشهاي جدید ميباشد
Uob rotatios -[C]
صفحه 81:
كن الله
ا ل 0
را مأمور انجام يك کار مينمایده و با دادن استقلال به
آنها امکان تصميمگيري در امور داخلي گروه را
امکانپذیر ميسازد
صفحه 82:
0
1
مدل خصوصیات مطلوب شظي توسط هاکمن و اولدهام[0]
پیشنهاد شده» و عبارت ميباشد از تکنيك طراحي شغل با
توجه به جنبههاي رواني فرد. مدل خصوصیات شغلي» نظربه
aN Grn cee Or PPT INy ae Pens ya 9
كارمند از نظر رواني و رفتار آنها در ضمن كار استوار
cave
Rickard Warkwar & Grey R. Okdkaer -[C]
صفحه 83:
YS) yor rey ere yer 000 اله
ابعاد اصلی شغل | حالات رواتی تتابچ حاصل
با مفیوم بودن وظایف کار را مهم داست:
لا مهم بودن وظایف
ole Seem
مسخوليت دا
وجود بازخور در شنا Jol IS als
به آنپا آگاه بودن عیبت و ترک کمتر کار
صفحه 84:
Be eve Wale) اله
۱7 yP ا
5)
Gaul LS لاحت نظامميرلوساماندهيمحيط
ل بايهاي ترين و اصوليترين ابزار ارتقاء بهردوري
0 زه كشورهاي آسيايي پیاده شده
استء و از آن به عنوان خانهداري خوب ياد ميشود
صفحه 85:
ساماندهي محیط کار الله
EB er OS SOc COT EC naa
اقلام ضروري از غيرضروري و رهايي از غيرضروريها
به نحو مناسب
IESE Eee Sa ee SBC ele
0 EOD ere aay)
صفحه 86:
“al 7
7۳ OVO ES CIB RC ole!
عدم وجود مكان آلوده و كثيف
ل:4- ويج 6) استانداردسازي: تدوين استانداردهايي جهت حفظ
وضعيت حاصل از اجراي Gd GE GO dal»
ل 6- ارده!8) فرهنك و انضباط: آموزش كاركنان براي ايجاد
at) ا ا ا ل ا 0
عادت كاري مناسب
صفحه 87:
ea
Seiri
یت
Totti)
عامانمو
دازا
معهوم
5
Organize
Clean
Hygiene
۱
۱3
Structure
Systematize
ععتانصعو
Standardize
Self-
discipline
5 س
0
30
تا
سر و سامان دادن
و عرف كرون
سپيدي و پاکيزگي
صفحه 88:
صفحه 89:
كاربرد )> پرستاري اله
لاالف)فرسودكي شغلي برستاران
لا ب)رضايت شغلي[1] و ابقاء برستاران[©]
لا
Nee ce cee (Al
eet ate ed
صفحه 90: