صفحه 1:
انگیزش Provocation © MGto Is

صفحه 2:
عنوان مراحل استفاده موضوع پیچیدگی

صفحه 3:
این ابزار. یکی از مهم ترین تکنیک های "تفکر جانبی" به شمار می آید. همانند ایزار "داده تصادفی", تکنیک "انگیزش" هم سعی دارد شما را از چهارچوب الگوهای ذهنی موجود خارج کند تا آیده های جدیدی برای حل مسائل ارائه کنید. همانطور که گفته شد تفکر ماء بر اساس شناخت الگوها و واکنش نسبت به آن ها عمل می کند. این واکنش ها ناشی از تجریه های گذشته و بسط هاي منطقی است که در طول زمان به این تجارب افزوده شده است. معمولاً برای حل مسائل از دایره اين الگوها خارج نمی شویم. در واقع با وجود اينکه پاسخ مسأله کنونی را تهفته در بکسی از یک مساله دیگر می ‎Seals‏ اما ساختار ذهن ما امكان برقرارى ارتباط بين اين موارد رأ بسیار سخت شکل می دهد. ابزار انگیزش که در اصل توسط "ادوارد د. بونو " طراحی شده است؛ به ما در برقراری اين ارتباطات کمک میکند نحوه استفاده از ابزار براف شروع: عباراتی عجیب و حتی احمقانه در مورد مسأله با وضعیت مورد بررسی بسازید (انگیزاننده)ر احتمالا لین عبارات به هيج وجه درست نبستند. به اين علت باید جملاتی احمقانه به‌کار بگیرید که با وارد کردن یک شوک به مغز خود. آن‌را از بند الگوهای موجود رها کنید. به محض اینکه جملات انگیزاننده را ساختید, قضاوت را کنار گذاشته و سعی کنید با جملات دیگر به خلق ایده بپردازید. بنابراین انگیزاننده هاء نقطه شروع مناسبی برای تفکر خلاق, به حساب می آیند. به عنوان نمونه؛ ‎ro‏ وان عبارت "خانه ها نیاید سقف داشت باشند" را به‌کارگرفت. معمولاً اين عبارت, ‎oul‏ ‏خوبی برای ‎ail‏ سازی نیست. اما همین ایده یک فرد را به فکر ساختن "خانه هایی با سقف بازشونده" يا حتى "سقف شیشه ای" می اندازد. با ساخت این خانه ها؛ در عمل هر وقت که بخواهید, خانه شما سقف نخواهد داشت و به‌راحتی آسمان شب و ستاره ها را رصد خواهید کرد.

صفحه 4:
هر زمان که یک عبارت انگیزاننده خلق کردید؛ می توانید آن‌را به روش های گوناگون به کار گیرید. برای این كان موارد زير را در مورد أن ارزيايي كليد؟ *بيامدهاى عبارت مورد نظر جيست؟ *منافع و مزایای احتمالی آن چیست؟ «چه شرآیطی مي تواند آن‌را به یک راه حل ملموس تبدیل کند؟ *چه قواعدی از آن پشتیبانی کرده و آن‌را عملی می کنند؟ »عملکرد لحظه به لحظه آن چه خواهد بود؟ *اگر یکی از پیامدهای احتمالی تغییر کند, چه اتفاقی رخ می دهد؟ توجه کنید که میتوان از این سوالات, به‌عنوان یک چک لیست استفاده کرد "ادوارد د. یونو" ایده استفاده از اين ابزار را یا به‌کاربردن واه ۳۵۳" توسعه داد. این واژه مخفف کلمه "عملیات انگیزاننده " است. او معتقد بود که برای استفاده اثربخش از تکنیک انگيزش, باید هنگام ساخت عبارات انگیزاننده, آن‌را با عنوان یک "۳۵", در جمع مطرح کنیم (برای نمونه؛ این عبارت یک "۴۵" به شمار می آید: زمین تخت است!). با این کار تمام مخاطبان خود را از عبارت مورد نظرتان آگاه می کنید. "د. بونو" در کتاب خود با عنوان "خلاقیت جدی " در مورد جزییات اين ابزار, به تفصیل تشریح کرده است. همانند سایر ابزارهای حوزه تفکی جانبی, آبزار "انگیزش" نیز هميشه به خلق راهکارهای عملی, خوب و مرتبط منجر تمی‌شود. البته اين تکتیک در نهایت منجر به تولید ایده هایی بدیع و بکر خواهد شد.

صفحه 5:
(tive tng a ob 5 > Jap) و (JL)

صفحه 6:
اربردها نمونه کاربردی به‌عنوان مالک یک فروشگاه کرایه فیلم, در تلاش هستید تا با خلق ایده ای جدید در کسب وکار خود, با فضای جدیدی چون اینترنت رقابت کنید. با در نظر گرفتن تکنیک "انگیزش" کار را با عبارت "مشتری نباید برای کرایه فیلم پول ببردازد" آغاز مى كنيد. سيس اين عبارت را ارزيابى مى كنيد: 7 *پیامدها: با لین کار, درآمد حاصل از کرایه فیلم را از دست مى دهد؛ بس بايد يه دنبال راه جديدى براى درآمدزايى بود. بنابراين كرايه فيلم از مغازه نسبت به دانلود آن از اینترنت یا سفارش أن از طريق بروشورهاى تبليغاتى, ارزانتر خواهد بود. ۳ *متافع و مزایا: افراد پیش‌تری برای کرایه فیلم ها به فروشگاه شما مراجعه خواهند کرد و از بخش های مختلف ‎ol‏ ‏بازدید مى کنند. شما با اين کار بخش بزرگی از بازار منطقه را از اختیار دیگر فروشگاه ها خارج می کنید. *شرایط: فروشگاه باید از راه دیگری درآمدزایی کند؛ شاید بتوان به مراجعه کنندگان, شیرینی, شکلات, پاپ کورن: نوشیدنی, پیتزا و غیره فروخت؛ برای فیلم ها تبلیغات کرد یا برای افراد فعال در این صنعت, تحقیقات بازاریابی انجام داد. شاید بتوان تنها به افرادی فیلم اجاره داد که حداقل 5 آگهی تیلیفاتی را دیده یا خییده باشند و یا در تحقیقات بازاریابی شما شرکت کنند. يا اين اطلاعات, احتمالا تصميم مى كيريد كه براى مدتى اين ايده را امتحان کنید و به افراد حداکثر هفته‌ای 5 فیلم رايكان كرايه دهيد (البته براى ديركرد أن جريمه خوبى در نظر بكيريد). سبس فروشكاه را بكونه اى بازطراحى كنيد كه فيلم ها در انتهايى ترين بخش قرار بكيرند. در جلوی آن ها بخش فروش مواد خوراکی نظير: باب کورن, نوشيدنى. شيرينى و غيره قرار دهيد ا مشتريان هنكام كشت زدن در فروشكاه. از آن ها خريد كنند. همجنين اقلام تبليغاتى فيلم هاى يرفروش را در بخش هاى ميانى قرار دهيد تا از بابت أن ها فروش خوبى داشته باشيد. كتاب هاء مجلات و ساير اقلام اطلاعاتى و آمارى مربوط به فيلم-ها را نيز براى فروش در اين بخش ‎as‏ دهيد. در نهايت اكر از اين ايده جواب مثبت گرفتید؛ بخش پیتزا و ساندویج را هم به شکل یک کافه فیلم راه اندا ‎jo‏ "انگیزش" یکی از مهم ترین تکنیک های حوزه تفکر جانبی است که ار مناسبی برای تفکر خلاق به شمار برای استفاده از آن, کافیست عباراتی عجیب و حتی احمقانه در مورد مسأله مورد نظرتان بسازید. حال قضاوت را کنار بگذارید و تنها با استفاده از اين عبارات به خلق ایده های جدید بپردازید. اين روش اغلب منجر به تولید مقاهیمی کاملاً جدید خواهد شد ‎

صفحه 7:
نیروی کا 4 a ‏لاا‎ ‎a کرد کرد

صفحه 8:
براق کسب اطلاغات بیشتر به وب‌سایت آم‌جی‌تولز مراجعه 3 ۱۵۵5

رایگان