صفحه 1:
پسمه تعالی
اهداف سه ساله حوزه زیربنایی
جهاد دانشگاهی
جهاد دانشگاهی: ترکیپ على ايمان. تلاش
ns /i (72 ie
صفحه 2:
5
P | هدف کلان تاافق ۲ ۲ اولويت | دفتر | واحدهاى
3 اهداف سه ساله )٩۳-۹۵( مت ام ate
بهبود نظام های جاری
اصلاح ساختار سازمانی جهاددانشگاهی مبتنی | | ل
۳ بر نیازهای برنامه پنجم توسعه
ey eee اصلاح نظام حقوق, دستمزد و ياداش 5
ل اصلاح نظام حقوق. دستمزد و پاداش ۱
۲ اصلاح نظام جذب و استخدام 7 ]اي 7
مستندسازی فر آیندهای کاری و انجام ||
۴ |اصلاحات مورد نياز به منظور افزایش بهره وری
ELS 1 ] توسعه ویکیارچه سازی نظام فناوریاطلاعات | | نل 7
وارتباطات
——
صفحه 3:
توانمندسازی منایع انسان
طراحی و اجرای نظام آموزش های بدو و ضمن
خدمت
بهبود هرم نیروی انسانی جهاددانشگاهی
توسعه خدمات پرسنا
"توسعه خدمات رفاهی
پایش و ارتقاء شاخص های سلامت و بهداشت
جسمی وروانی
پوشش بیمه ای مطلوب اعضاء
افزایش رضایتمندی اعضاء از خدمات پرسنلی)
و مدیریت منابع انسانی
۱۳
ry
rr
۵۳
۶۲
صفحه 4:
ایجاد نظام جامع جانشین
پروری (برای کلیه مشاغل
7 || ۶ ۱ کلیدی مدیریتی) و ارتقای
شغلی(برای کلیه اعضاء اعم از
کارکنان. مدیران کل و
معاونین)
4 ۲ ایجاد و استقرار ارزیابی بهره
ورى و بهبود عملکرد اعضاء
ايجاد نظام بيشنهادها و تعميق
ع
۲-۴
۳۴
ارکت اعضاء در اداره سازمان
نظامهای مدیریتی کار آمد | ۴
ns /i (72 ie
صفحه 5:
افزایش نسبت سهم در آمدهای
اختصاصی به در آمدهای دولتی به ٠| منابع مالی پایدار با
گونه ای که سم در آمد اختصاصی | تاکید بر درآمدهای | ۵
2 اختصاصی
بين 417 نا 48 درصد درآمد كل را
پوشش دهد
افزایش فضاهای ملکی و ... ب* | منابع فيزيكى ( فضاى
بزان کالبدی و تجهیزات | ۶
میزان
مستقل)
۶۰۳۶۶ متر مریم تاپایان برنامه
ns /i (72 ie
صفحه 6:
om.
HD
شورای راهبردی پشتیبانی
جهاد دانشگاهی
جهاد دانشگاهی: ترکیپ على ايمان. تلاش
خردج
ns /i (72 ie
صفحه 7:
چگونگی تشکیل شورای راهبردی پشتیبانی جهاد دانشگاهی
* شناسایی مسائل و مشکلات کلیدی جهاد در دوره اخیر مدیریت
* تهیه فهرست مشکلات کاری جهاد دانشگاهی توسط معاونتها
۶ جمعا ۱" مشکل زیربنایی
اولویت بندی و تقسیم فهرست مشکلات جهت یررسی در هر معاونت
۳ مورد مربوط به معاونت معاونت پشتیبانی
* ۷ مورد مرتبط پا منابع انسانی
* تشکیل شورای راهبردی پشتیبانی جهاد دانشگاهی ازتاریخ ٩۳/۳/۳۱ (۱۱ جلسه)
۰ تشکیل کارگروه فرعی تدوین رسالت/ماموریت چهاد دانشگاهی (۱۶ جلسه)
* تشکیل کارگروه فرعی تدوین شاخصهای شایستگی برای تبدیل وضعیت استخدامی (۶
جلسه)
* تشکیل کارگروه فرعی تعیین سهمیه تبدیل وضعیت استخدامی واحدها(۱ جلسه)
ns /i (72 ie
صفحه 8:
۱۸/۵
vivo
۱۷/۷۰
۱۷۷۰
wry
wo
Wy
ye
vo
yurv
۱/۳۰۵
war
مشکلات کاری جهاد دانشگاهی «معاونت پشتیبانی»
(۷ مورد مرتبط با منابع انسانی)
tr
شورای راهیردی معاونت پشتیبانی
نظام جذب و گزینش توسعه منبع انسانی
نظام حقوق و دستمزد
نظام جامع فناوری اطلاعات
بررسی عملکرد مالی سه سال گذشته
توانمندسازی نیروی انسانی
نظام جامع امور رفاهى
اصلاح فرآیندها
نظام بودجه ریزی در جهاددانشگاهی
ساخت ساختمان برای دفترمر کزی جهادانشگاهی
انتخاب صندوق بیمه بازنشستگی مناسب
حق بیمه نیروهای قدیمی بیمه نشده
سازو کار استفاده از فرزندان جهادگران در تشکیلات جهاد دانشگاهی
اولويت
اولویت اول
اولویت دوم
اولویت سوم
ns /i (72 ie
صفحه 9:
دستور کار شورای راهبردی پشتیبا
1- نظام جذب و كزينش
الف: هيأت علمى
ب: غير هيأت علمي
2 توسعه منابع انساني .
3 نظام حقوق و دستمزد
4 توانمندسازي نيروي انساني
5 نظام جامع امور رفاهي
الف: جهادگران
باه
6- صندوق بیمه بازنشستگي
7- حق بیمه نيروهاي قديمي
8- استفاده از فرزندان جهادگر
9-ادامه تحصیل غیر رسمي و رسمي همکاران (دستور کار آموزشی)
0- تقویت فرهنگ جهادی (دستور کار فرهنگی)
1- پیوند بین نسلها (دستور کار فرهنگی)
ns /i (72 ie
صفحه 10:
ترکیب اولیه اعضاء (و اعضایی که به تدریج به شورا پیوستند) :
*همکاران بازنشسته با تجربه معاونت پشتیبانی: آقایان سعیدی نژاد. کشوری معلم
*همکاران با تجربه در امر مدیریت منابع انسانی : جناب؛ پرهیزکار
*همکاران با تخصص دانشگاهی در امر منابع انسانی : پورکریمی (تهران)؛ خاکزار (شریف),
شیبانی. پورعابدی. صداقت. کیایی. قاضیی حیدری, گودرزی
*مسئولین ذینفع در واحدهای بزرگ تهران : صادقی. وثوق, فرهمند, علیجانی
*مسئولین ذینفع در واحدهای بزرگ استانها : شمسیان(مشهد) بهرام بادکو(کرمانشاه)/
عطایی(اصفهان)
*همکاران در دفتر مرکزی : غفوریان نژاده حامی زاده» خامكى
*فرهنگی: فیض
*بادکو(رییس شورا» کی ارسلان(دبیر)
* (ضمنا تعدادی از اعضاء در چند زمینه صاحب نظر و مرتبط هستند)
* خانمها صداقت و کیایی وآقایان قاضیی. حیدری گودرزی» پورکریمی اعضاء یا همکاران گروه
پژوهشی مدیریت منابع انسانی جهاد تهران
ACECRE
صفحه 11:
اهم جمع بندی ها و مصوبات
اهم دستور کار شورای راهبردی پشتیبانی تاکید بر مدیریت منابع انسانی خواهد بود.
* وظیفه شورا هم اندیشی یرای شناسایی چالشهاء اولویت بندی آنها و ارائه راهکارها نظیر تهیه
eal otf thay, دستورالسملها؛ توصیههاء .. و ارائه اصول کلی ميباشد. کارهای زمایر
نظیر مطالعه و تحقیق, تهیه رویه هاء ... در خارج از شورا و احیانا در قالب پروژه هایی انجام
خواهد شد.
. زیر بنا و پیش نیاز مباحث مدیریت منابع انسانی, الگوی شایستگی منابع انسانی (مشخصات
نیروی مطلوب جهاددانشگاهی برای انجام موفق مأموریت) میباشد.
* زیر بنا و پیش نیاز الگوی شایستگی تعریف شفاف و بدون ابهام از رسالت/ مأموریت سازمانی
میباشد.
کارگروهی از سوی شورا تشکیل شود و نسبت به تهیه پیش نویس مأموریت/ رسالت جهاد و
ببشنهاد به مرجع مورد نظر هيأت رئيسه اقدام نمايد.
* پروژه ای از سوی جهاد تهران با عنوان " شناسایی شایستگیهای شغلی اعضای هیأت علمی
جهاددانشگاهی " قبل از تشکیل شورا آغاز شده است که از سوی شورا پیگیری و از نتایج آن
بهره برداری میشود.
ns /i (72 ie
صفحه 12:
اهم جمع بندی ها و مصوبات
این پروژه با کاربرد برای جذب نیرو اعم از علمی/تخصصی و پشتیبانی/ستادی و شامل فرایند
جذب نیرو ادامه یافته و کامل شود. از تجرییات فرایند جذب بعضی واحدها استفاده شود.
* از این پس در مبحث مدیریت منابع انسانی بجای عبارات هیأت علمی و غیر هیأت علمی از
عبارات علمی/تخصصی و پشتیبانی استادی استفاده میشود. منظور از نیروهای علمی /تخصصی
اعضایی هستند که به فعالیت عملیاتی در زمینههای پژوهش, فناوری, آموزشی ... میپردازند
(خواه در رسته هیأت علمی باشند یا خیر). نیروهای پشتیبانی/ستادی از این فعالیتها پشتیبانی
. پروژه تکمیلی یا پروژه جدیدی باید تعریف و انجام شود که الگوی شایستگی (جامع) با
کاربرد برای کلیه نظامهای مدیریت منابع انسانی شامل ole ae ارزیابی؛ نگهداشت. جبران
حلدمات آمورشس . را ندوس نماید. پروبوزال این پرون از موی چهادنهران و احبان
واحدهای توانمند دیگر در اسرع وقت تهیه شود.
* _تجربیات واحدهای مختلف در زمینه فرایند جذب با همکاری آقای خامکی جمع آوری شده
و در اختیار جهاد تهران قرار گیرد.
ns /i (72 ie
صفحه 13:
اهم جمع بندی ها و مصوبات
* جلسه یا جلساتی با حضور آقایان Sal پرهیزکان حقشناس. خاکزان شمسیان, عطایی.
غفوريان. فرهمند. حسینعلی قبادی» کی ارسلان و منتظری تشکیل و در آن نسبت به تهیه
لیست شاخصهای ویژه سازمانی جهاددانشگاهی به منظور تهیه الگوی شایستگی منابع انسانی
اقدام شود
" درخواست پروپوزال برای پروژه تدوین الگوی شایستگی (جامع) پا کاربرد براى كليه نظامهای
مدیریت منابع انسانی شامل نظام جذب. ارزیابی, نکهداشت. جبران خدمات. آموزش. ... از
گروه مدیریت دانشگاه علم و فرهنگ. جهاد شریف و جهاد تهران
تشکیل دو کارگروه برای بحث تبدیل وضعیت(مشروح نتایج در صورت جلسه 6۱۰
کارگروه تشخیص ملاکهای تعیین سهمیه تبدیل وضعیت برای هر واحد شامل آقایان
خامیزاده(مسئول) غفوریان. معلم علیجانی؛ وحدانی؛ بادکو.
کارگروه تعیین شاخصهای فردی برای تبدیل وضعیت شامل خانم صداقت(مسئول) و آقایان
جناب. پرهیزکان غفوریان» کی ارسلان.
ns /i (72 ie
صفحه 14:
اهم جمع بندی ها و مصوبات
بحث مدیریت منابع انسانی به صورت یک نظام جامع و منسجم شامل نظامهای جذب.
ارزیابی نگهداشت. جبران خدمات. آموزش, ... و ساختارهای مسئول و متولی دیده شود.
در اين نظام به موضوع شناسنامه شغلی اعضاء نگهداری پرسشنامههای تکمیل شده و
نحوه استفاده و طبقه بندی آنها توجه شود.
بستههایی در خصوص شناخت جهاد باید تدوین و با روشهای مناسب به اعضاء
آموزش داده شود. متولی و اجزاء شناخت سازمان در جلسات بعد بررسی میشود.
* در خصوص اینکه اکثر مدیران ستادی باید پس از کار در مراکز و گروهها و كسب
توانمندیهای پروژهای منصوب شوند در جلسات بعد بحث و بررسی شود.
ns /i (72 ie
صفحه 15:
برنامه جلسات آینده :
7 جمع بندی شاحصهای شایستگی.
" بررسی پروپوزال الگوی جامع شابستكى
بحث تفصیلی در خصوص نقشه راه نظام جامع منابع انسانی (چگونگی پیشبرد جلسات
و ترتیب نظام های مختلف منابع انسانی شامل نظام جذب. ارزیابی. نگهداشت. جبران
خدمات. آموزش, ... )
ns /i (72 ie
صفحه 16:
جمع بندی های اولیه از شاخص های الگوی شایستگی قابل استفاده برای
جذب و تبدیل وضعیت اعضای علمی /تخصصی و پشتیبانی استادی:
۱- مولفه و شاخص های فردی
۲- مولفه و شاخص های عملکردی تبدیل وضعیت اعضای علمی و پشتیبانی
۳- مولفه ها و شاخص های سازمانی (دانشی و بینشی)
ns /i (72 ie
صفحه 17:
۱- مولفه و شاخص های فردی تبدیل وضعیت اعضای علمی و Gs
مولفه فرعی
احلاق حرفه ای(صداقت. امانتداری, عدالت و حق
گرایی . جوانمردی» درستکاری» شناخت و رعایت
حقوق دیگران» عدم شایعه پراکنی. اجتناب از
بدگویی در مورد همکاران. گذشت. وفای به عهد)
ارزشی
v v لتزام به رفتارهای دینی (انجام واجبات ترك (اخلاقی)
محرمات پوشش مناسب» گفتار مودبانه.
= 7 التزام به ارزشهای انقلاب اسلامی
07 7 ضریب هوشی استعداد
024 2۷ اادج 0 الا
صفحه 18:
ل وص واوا اي وا Cc
پشتیبانی /ستادی علمی اتخصصی مولفه فرعی 3
v v اعتماد به نفس
تحمل فشار روانی(صبوری)/ تحمل استرس
v v ارتباطات(مردمداری)
7 3 انعطاف پذیری 5
7 7 خودابرازی el
v v حل مسثله
4 8 مسئولیت پذیری
v v
پیشرفت(یادگیری مستمر ميل به
موفقیت)
Ps an it 2۷ 024
صفحه 19:
۱
v
v
v
7
مولفه و شاخص هاى فردى تبديل وضعيت اعضاى علمى و يشتيبان 6
”7 روحيه (تمايل به) كاركروهى
v
خوشبینی/ مثبت اندیشی
0 وظیفه شناسی
”7 نظم و وقت شناسی (مدیریت زمان)
- ۷ اقناع سازی و مذاکره “
۷ ۷ قدرت درگیری
سا تحمل ابهام
ا
abe Vv
۷ تفکرانتقادی مهارت
ey فکری
تصمیم
صفحه 20:
شاخص
توجه به اولریت امورمحوله واستفاده بهینه اززمان تعیین شده
3 رعایت اصول.قوانین, ضوابط ومقررات درحیطه وظیفه شغلی ۳ 1
vo v 5
بي بكاركيرى شيوه هاى مناسب واستفاده از فنآورى هاى جديد و مزثر برای انجام
لتر امورمحوله
35 7 7 1
4 انجام به موقع مکاتبات و پیگیری آن تاحصول نتيجه
v 2
و مستندتمودن فعاليتها 7
= 2 0 ۳ ا 2 v
3 خلاقیت ونوآوری در انجام وظایف
+ | شرکت درجلسات وسمينارها وكاركاه أموزشى مرتبط باوظايف شغلى 5۳
vo vo
(2
صرفه جويى خردمندانه وكاهش هزينه هاوضايعات
024 2۷ ]زا ۰
صفحه 21:
۲- مولفه و شاخص های عملکردی تبدیل وضعیت اعضای علمی و پ
عملکرد فردی(در حوزه ی وظایف شخ
اک اه اهب و اد a» Ss
1
٩ ۰ ۰ ٩ ۰۰ ٩ 8 كاك ذاه
ALCUF ee
os,
C2)
ارائه به موقم گزارش فعالیتها
داشتن استقلال رای واظهارنظر صریح
تشخیص نیازهای مربوط به وظایف
تشخیص نیازهای حوزه کاری و ارائه راههای مناسب برای رفم آنها
سازگاری یاتفییرات محیط کار
ارائه بیشنهادات سازنده (ازجمله نظام بيشنهادها)
کسب دانش واطلاعات روزوبه کارگیری آموخته های علمی
بیگیری امور تا حصول نتایج مطلوب
انجام مکاتبات اداری به شیوه ای صحیح
رعایت نظم و انضباط اداری
مدیریت مناسب یروژه
تهیه یرویوزال مناسب و قابل ارائه به کارفرما
درآمدزابی و توليد ثروت .=
صفحه 22:
۲- مولفه و شاخص های عملکردی تبدیل وضعیت اعضای علمی و پشتیبانی )2(
توجه به تحقق چشم انداز و اهداف سازمان و ترغیب همکاران به آن
هماهنگی بامسئول مافوق(انجام مکاتبات. مرخصیهاومأموریتها و...)
مشارکت در برنامه ها و فعالیت های سازمانی
انجام کارتیمی وگررهی
ارشاط میت و سازند» با همکاران
تلاش براى انتقال دانش ومهارت شغلی به دیگران
تقبل وظایف همکار در صورت نیاز
زیر دستان)
عملکرد اجتماعی(در حوزه روابط با همکاران, مدیران»
مقدم شمردن دیگران بر خود در تقسیم منافع
حفظ آرامش و تحمل ناملایمات کاری و سازمانی و عدم تسری آن به همکاران
> Sn Nii A
AR 08 402 a
0
x
انجام مذاکرات مناسب و اثربخش با کارفرما
ياىبند به ارزشها و اخلاقىات جهاد دانشكاهى 7 7
024 2۷ اال اال
صفحه 23:
۲- مولفه و شاخص های عملکردی تبدیل وضعیت اعضای علمی و پشتیبانی )2(
مشارکت در شناسایی. درک و پیش بینی نیازهای حال و آینده ذینفعان
مشارکت در شناسایی درک و پیش بینی فعالیت های رتبا
انجام فعالیتها منطبق بر خط مشی و سیاست جهاد دانشگاهی
تلاش در الگو گیری از سازمان های موفق مشابه
تلاش در جهت همسو کردن اهداف شخصی با اهداف جهاد دانشگاهی
= AS 3a
= 4S اک
ارائه راهكارهاى مناسب برای رفع کاستیهای موجود در خط مشى جهاد
عملکرد سازمانی (معطوف به چشم اندا
های جهاد دانشگاهی)
دانشگاهی
i ۹ ۲ ARNE 772
3 ارائه پيشنهادات موثر و عملیاتی به منظور تحقق اهداف و آرمانهای جهاد
5 . دانشگاهی در حوزه کاری خود
١ ارت ی ا 5 v 2
أ مشارکت در تحلیل مسائل جهاد دانشگامی
3 7
PP پیشقدم در حل مسائل جهاد دانشگاهی
024 2۷ ]زا ۰
صفحه 24:
۳- مولفه ها و شاخص های سازمانی (دانشی و بینشی) مم
حوزه های فعالیت جهاد دانشگاهی و واحدهای مختلف آن را میشناسد. |
میداند دلایا, وجودی جهاد دانشگاه, چیست.
میداند جهاد دانشگاهی در آینده به کجا میخواهد برود.
روشهاي , را که جهاد دانشگاهم, برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کر ده میشناسد.
عوامل محیطی تاثیر گذار بر خط مشی سازمانی را درک میکند.
ارزشهای اساسی جهاد دانشگاهی را ميشناسد.
به نهادینه کردن ارزشها و اخلاقیات مجموعه اعتقاد دارد.
با شاخصهای موفقیت جهاد دانشگاهی آشنایی دارد.
سطح عملکرد مورد نظر برای رسیدن به شاخصهای موفقیت را میشناسد.
ابا قابليتها. مهارتهاء زیرساختها و شرایط کاری مورد نی
تبدیل به دو گویه (زیرساختهاشرایط کاری)
نقاط قوت و ضعف جهاد دانشگاهی را میشناسد.
برای کسب برتری و موفقیت جهاد دانشگاهی آشنایی دارد.
با فرصتها و تهدیدهای پیش روی جهاد دانشگاهی آشنایی دارد.
ذینفعان جهاد و ارزشهای آنهارا میشناسد.
7777 #1 ١
صفحه 25:
کارگروه رسالت/ ماموربت
* مصاحبه خارج از جلسه با آقایان منتظری, قبادی. حق شناس
اضافه شدن آقایان حیدری و وثوق به کارگروه
بحث در خصوص بایدها (خصوصیات ضروری) رسالت/ ماموریت
بحث در خصوص تعریف اساسنامه ای و واژه های کلیدی جهاد دانشگاهی
ارائه سه پيشنهاد از سوی آقایان فیض. کی ارسلان و فرهمند
خردج
es elie الج
صفحه 26:
بایدهای رسالت/ ماموریت )=
* برآمده از متون معتبر دینی, مبانی انقلاب اسلامی و انقلاب فرهنگی, اساسنامه جهاد دانشگاهی ارزشهای ۳"
درونی و انتظارات بیرونی باشد.
* تجربه شده و عملیاتی باشد. از عملکرد غالب بدنه اصلی جهاد استخراج شده و باعث افتخار جهاد باشد
*_ باید منحصر و متمایز باشد و از اين حیث جهاد دانشگاهی باید تفاوت بارزی با : دانشگاه هاء مراکز آموزشی
و تحقیقانی خصوصی و دولتی؛ شرکتهای خصوصی مراکز رشد. دستگاه های دولتی؛ حوزه های علمیه.
مراکز تبلیغاتی و فرهنگی, سایر نهادهای انقلابی؛ سازمان پژوهشهاء شرکتهای دانش بنیان. انجمن های
اسلامی, بسیج دانشجویی بسیج اساتید. نهاد نمایندگی رهبری, ... داشته باشد. در غير اين صورت ضرورتی
برای ادامه فعالیت وجود نخواهد داشت.
* فقط یک ماموریت منسجم برای یک سازمان. ماموریت های متعدد و غیر منسجم برای هر یک از بخشهای
آموزش, فرهنگ؛ پژوهش, فناوری» خدمات» اشتفال و شرکتها قابل قبول نیست.
* کاربردی باشد. نظام های مرتبط با مدیریت منابع انسانی (مخصوصا تعریف متمایز جهادگر دانشگاهی) و
ساختارها و فرایندها ... به سادگی از آن قابل استخراج باشد.
* _مأموریتارسالت سازمانی کاری است که باید انجام شود و واجب است و الا به وظیفه عمل نشده است.
علاوه بر مأموریت نیز کارهایی LU انجام است.
rei 1 11 اس اال
صفحه 27:
کاربردهای رسالت و الگو
4 لا
الكوى شايستكى منابع انسائى ارائه الكو به متقاضيان ساختارها و فرايندها
1 برون سازمانى
(تعريف جامع و مانع از جهادكر
دانشگاهی- در مقایسه با سایر “تدوين نظام هاى برنامه ريزى» سیاستگذاری:
۱ سازماندهی مدیریت جهادی, ارتباطات. گردش
جهادگران) اطلاعات. مقررات مالی و اداری
*اولویت گذاری و درجه بندی هریک از
ساختارهای سازمانی. فعالیت ها و پستهای
موجود (ضروری. مفید. موقت. مضر)
*نقش و جایگاه دفتر مرکزی
*استفاده برای ایجاد ساختارهای جدید
"موضوع خودگردانی
*تدوین نظام های مرتبط با مدیریت منابع انسانی
شامل: بران خدمات.
توانمندسازی. جانشین پروری: ...
امه وٍ مرامنامه برای اعضای جدید
یابی. جذب.
rei 1 11 اس اال
صفحه 28:
اساسنامه جهاد دانشگاهی و واژه های کلیدی )2(
طبق تعریف اساسنامه ای . جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی زیرنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی است REE
اهداف جهاد دانشگاهی به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی . خدماتی کشور عبارتند از
*گسترش تحفیقات و شکوفایی روحبه تتبع و استعدادها در سطح جامعه برای نیل به خوداتکایی
*توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه از طریق همکاری با حوزه . دانشگاه و سایر مراجع و نهادهای فرهنگی به خصوص
برای نسل جوان
*گسترش طرحهای کاربردی و نیمه صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی به منظور به کارگیری ننایج پژوهش
با توجه به اینکه منظور از واژه نهاد همان نهاد انقلاب اسلامی است. تامل در واژگان بکار رفته در تعریف میتواند تصویر
واضح تری از الگوی جهاد دانشگاهی ارائه دهد.
جهاد (مبارزه عالمانه. هدفمند و هوشمندانه. تلاش خخستكى نابذير در راه خدا همراه با از خودكذشتكى در مقابله با دشمن)
دانشكاهى (دانش بنيان. پژوهش محور, فرهنگ ساز, انسان ساز, آزاد انديش)
نهاد ( ماموريت كراء خودجوش. ياسخكوى نيازهاى جديد و مستمر جامعه. ساختار منعطف و يويا)
انقلابى (تحول كراء پیشری پیشرفتخواه آرمانخواه عدالتخواه متعهد. مسوليت شناس. امیدوان هدفمند باانگیزه, با نشاط.
ساده زیست. منضبط استبداد ستیزء استکبار ستیز, آزادیخواه استقلال خواه. مردم مدار. عزتمنده ارزش مدار)
انقلاب اسلامی (اسلام ناب محمدی-ص اسلام به روایت امام خمینی ورهبری, بدنبال جامعه عدل جهانی [مهدوی)»
ايمانى و صالحانه. اخلاق كراء شریعتمدان مردم سالاری دینی؛ )
عمومی ( غیرخصوصی . فارغ از مالکیت و سود شخصی, غیر انتفاعی)
غیردولتی ( فارغ از تشکیلات و بروکراسی دولتی, حوداتکا)
شورای عالی آنقلاب فرهنگی ( تحت نظر رهبری و با حضور هر سه قوه با هویت انقلابی و فرهنگی, سیاستگذار در
فرهنگ, ple و فنادری)
rei 1 11 اس اال
صفحه 29:
اسلام به روایت امام خمینی
برگرفته از پیام امام در "برائت از مشرکین ": (مستند سازی توسط آقای فرهمند)
مجاهده برای حاکمیت توحید در جهان. کفرستیزی فقرزدایی محرومیت زدایی. دشمن ستیزی.
استمرار انقلاب تا ظهور حضرت حجت (ع)؛ رویکرد جهانی. عدالت جهانی. آموزش سیلی زدن
به ابر قدرتهاء حاکمیت فرهنگ قرآن, کارآمدی دین در اداره جامعه و نظامهای اجتماعی, اعلام
وفاداری به حق و ابراز نفرت و برائت از مشرکین؛ ظلم ستیزی
rei 1 11 اس اال
صفحه 30:
3
براى بيشنهادات و سوالات
تماس: ع جد جوج 62 دادس روا
77777777۲ اس 11 1 rei
صفحه 31:
UE is
Be
ACECRE