صفحه 1:
بسمه تعالي
اهداف و مراحل دوره آموزشی پژوهشی
ودیعه الهمی
آسیبشناسی انقلاب اسلامی
Gx. De oa)
صفحه 2:
در جمهوری اسلامی؛ هر جا که قرار گرفتهاید»
همانجا را مركز دنيا بدانيد! 55
و آگاه باشید که همهی کارها به شما متوجه است.۱:2
م۹
۳
4
صفحه 3:
فهرست موضوعات
٠ مراحل طرح آسیبشناسی انقلاب اسلامی
- انس
jee
jase
حا وم
- تحقيق» پژوهش و تولید محتوا
روش مطالعه منابع دوره ودیعه الهی
صفحه 4:
انس
اهداف ما در این مرحله
* فردی:
- عادت کردن به مطالعه دائمی بيانات و بيامهاى روز
ی
- آشنایی با روش مطالعی پژوهشی و مور 9 Pid Lapa
- آشنایی با جغرافياى كلى انديشههاى رهبر انقلاب و مطالبات
- اساسى ايشان
- آشنايى با رهب الب بعنوان يك متفكر دينى و اسلام شناس
آكاه به زمانه
صفحه 5:
انس
اهداف ما در این مرحله
۰ تشکیلاتی
- زمینهسازی تشکیل هستههای مطالعاتی و مباحثاتی اندیشهها
- فرهنگسازی پیگیری بیانات و اندیشههای رهبرانقلاب بصورت تشکیلاتی
- مطرح کردن اندیشههای امام و آقا بعنوان اساسیترین منبع سیرهای مطالعاتی
- زمینهسازی تشکیل هستههای پژوهشی
- تشکیل هستههای که نسبت به بیانات آقا دارای بالاترین حساسیت باشند
صفحه 6:
انس
اهداف ما در این مرحله
٠ اجتماعی
- رفع مظلوميت از چهره آقا
- شناساندن رهبر انقلاب به نسل جوان بعنوان متفکر دینی آگاه به زمانه
- فرهنگسازی مطالعه و مطالبه دیدگاههای آقا
صفحه 7:
اهداف ما در این مرحله
تشکیل هستههای تخصصی موضوعی
فیروهای مسلط به موضوعات در دیدگاههای امام و آقا
اشراف به دیدگاه انقلاب اسلامی در موضوعات مختلف
استخراج کلیات سیاستهای کلی نظام در موضوعات
جریانسازی و فرهنگسازی تخصصی در فضای نخبگانی
تدوین بستههای محتوایی
صفحه 8:
اهداف ما در این مرحله
۰ بررسی روندهای موجود و اتفاق افتاده توسط مدیران
- بررسی اسناد موجود (برنامههای توسعه» مصوبات؛ استراتزیها)
- بررسی تاریخنگاریها و جریانشناسیهای تخصصی
* بررسی ضعفها» قوتهاء تهدیدها و فرصتها مبتنی بر دیدگاههای امام و آقا
صفحه 9:
رصد
اهداف این مرحله
الف) استخراج عناوین موضوعات پژوهشی
— استخراج از متن بیانات و اندیشهها
٠ اثارات ستقيم
outa +
+ اظهار نظرهاء اشارات؛ تحدیها و گزارههای خبری
- استخراج از آسیبشناسیها و تطبیقها
ب) تنظیم نظام موضوعات پژوهشی
ج) تنظیم برنامههای پژوهشی
صفحه 10:
تحقیق» پژوهش و تولید محتوا
تولید مقالات
تدوین پایاننامه
تدوین کتاب
نشریات تخصصی
همایشها و دبیرخانههای علمی
صفحه 11:
روش و میاحل مطالعه
تندخوانی
مطالعه عمبق
نکتهبرداری و خلاصهنویسی
چکیدهنویسی
نمودار درختی
استخراج موضوعات پژوهشی
fx Wi LA
صفحه 12:
+ امکانپذیری تعمق بیشتر نسبت به شنیدن و دیدن
۰ فراموش شدن شنیدهها به سرعت در صورت عدم مطالعه متن
۰ امکان پذیری فهم نظاممند
صفحه 13:
۰ مراحل:
— انتخاب قسمتهای مهم بوسیله خط کشی و...
sac 35 مهمترین قسمتها از میان قسمت؛ای خط کشی شده و یادداشت آنها بصورت J
9 أله
٠ نقاط ضعف:
- تاثير حساسيتهاى خوائنده در انتخاب قسمتهاى مهم
- مشخص نبودن وزن» اولویت و ارتباط موضوعات نسبت به هم
صفحه 14:
جکیدهنویسی
۰ مراحل
- مطالعه تندخوانی
- مطالعه عمیق جهت فهم لب مطلب و مطلب اصلی مورد نظر گوینده
- توضیح مطلب اصلی در حداقل کلمات در یک پاراگراف
٠ ویژگیها:
- اختصار
- دوری از حشو و اضافات
- کویایی
- وجود واژگان کلیدی متن در چکیده
- انتقال نگاه چکیدهنویس, گوینده و با هردو
صفحه 15:
نمودار درختی
۰ مراحل:
- مطالعه تندخوانی
— مطالعه عمیق جهت فهم لب مطلب و مطالب اساسی
- فهم فرازهای متن و سیر طرح مباحث
- فهم ساختار متن و ارتباط مطالب با یکدیگر
صفحه 16:
شاخصهای تشخیص فرازها
الف) فرازهاى درجه اول و اصلی
دراين حالت كوينده خودش فرازهاى اصلى را مشخص مى كند.
٠ مال:
ابن مناسبت عرايضى را عرض ميكنم؛ هم در زميندى برخى از مهمترين مسائل كشورمان در
داخل؛» و همچنین اشارهای به بعضی از مساثل مهم بین المللی و خارجی.
...موضوع دیگر در زمینهی مسائل داخلی کشور مسئلهی انتخاباتی است که ما در پیش داریم
؛ که یک اشارهای هم به آن سئله بکنم...
...در مورد مسائل بين المللى كشورمان من فقط به يك مسئله اشاره ميكنم و آن مسئلهى ما و
آمریکاست...
امسال اولین سال دههی چهارم انقلاب است که به نام «دههی پیشرفت و عدالت» نامیده شده استر به وم J
ry 3
صفحه 17:
شاخصهای تشخیص فرازها
ب) فرازهای درجه دوه سه و ... ذیل فرازهای اصلی
- برشمردن نکات و اشاره مستقیم
- استفاده از کلمات دیگر» بعدی و ...
- عدم اشاره گوینده اما تشخیص تغییر موضوع توسط خواننده
مال:
تجربه است. ... نموفهی دیگر» همین مسئلهی هدفمند کردن یارانههاست...
صفحه 18:
* محاسن رسم نمودار:
- درك نظاممند از متن
- درك ارتباطات مطالب با يكديكر
- فهم عميق آنجه كه مورد نظر كوينده بوده است
fx Wi LA
صفحه 19:
استخراج موضوعات پژوهشی
۰ اشارات مستقیم آقا
۰ مطالبات آقا
۰ اظهار نظرهاء اشارات» تحدیها و گزارههای خبری
صفحه 20:
مثال اشارات مستقیم به موضوعات پژوهشی
٠ بحث عظیم مواجههی نیروهای مردمي متکی به معنویت با نیروهای مادي متکی
* به زور و تهدید» یک بحث بسیار مهم و جدیدی است که بايد در مباحث علوم
اجتماعى و روانشناسی Needle 3 روانشناسی اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد؛
J. 7
ابن كاملاً مغفولّعنه است... اين در خور تأمل و تدقيق است. اين را بايد Pid
دانشمندان علوم سیاسی و علوم اجتماعی تحلیل كنند؛ ببينند نقش اين معنويتها
عبرتآموز و درسآموزی است."
بیانات در نمازجمعه رمضان ۱۳۸۶
صفحه 21:
مثال از مطالبات آقا
+ توصیهی چهارم ماء اجرای کامل سیاستهای اصل ۴۴ است. این هم بسیار مهم
است. اين سیاستهای اصل ۴۴ آن روزی که مطرح شدء همهی دستاندر کاران
اقتصادی و خبرکان مسائل کوناکون مدیریتی کشور اعتراف کردند؛ اقرار کردند J.
كه اكر جنانجه اين كار انجام بكيرد» يك تحول عظیم اقتصادی در کشور انجام Pid
خواهد كرفت. خوبء بايد اين سياستها به طور كامل اجرا بشود. كارهائى
شده» من گزارشهائی هم از آقای رئیس جمهور» هم از بعضى از مسئولين ديكر
شنفتهام, لكن آنجه كه انجام كرفته؛ همهی ظرفیت سیاستهای اصل ۴۴
بيانات در ديدار هيئت دولت 44/2/14
صفحه 22:
مثال از گزارههای خبری
۰ دشمنان ما؛ دشمنان انقلاب» دشمنان نظام جمهوری اسلامی» چند خط را
٠ دارند دنبال ميكنند كه اين در تبلیغاتشان و در کاری كه انجام ميدهنده واضح هم
هست؛ اینها چیزهای پوشیده و پنملنی نیست؛ بلید در ذهن خودمان اینها را جمعبند 5 ل
يكى اين است كه نشانههاى اميد را مخدوش كنند؛ مورد خدشه قرار 1
بدهند... یکی از خطوط کاری اصلی دشمن» همین مسئلهی تفرقه است که شما
آقایان بر روی او بحق تکیه کردید... سئلهی بعدی - این خط دیگری است که به
نظر ما دشمن بر روی او هم دارد سرمایه گذاری میکند - منصرف کردن ذهن مردم از
دشمنی دشمن است.
صفحه 23:
مثال از گزارههای خبری
یک مطلب این است که شعر دوران انقلاب - یعنی این دوران سی ساله - دارد
۰_آزمایش خوبی از خودش نشان میدهد؛ شعرای خوب ما هیچ تنزل و توقف ندارند؛
انسان این را حس میکند. قبلها و در دورههای قبل از انقلاب شعرائی را دیدیم - شعرای J.
بعضاً معروف — که در یک برههای از عمرشان؛ یک اوجی گرفتند» اما بعد 1( iy
نزول کردند یا متوقف شدند یا سقوط کردند؛ بعدها که نگاه میکردیم» میدیدم
شعرهای بعدیشان اصلاً هیچ لطفی ندارد. من نگاه میکنم؛ مى بينم تا الان در بين
شعرای ما این جوری نبوده.
صفحه 24:
آشنایی اجمالی با 0
Khamenei.ir ها
صفحه 25:
خطى كه جمهورى اسلامى ترسيم 000
خط رسيدن به تمدن ن اسلامی است. )|