اهداف و مراحل دوره آموزشی پژوهشی ودیعه الهی آسیب شناسی انقلاب اسلامی
اسلاید 1: بسمه تعالياهداف و مراحل دوره آموزشي پژوهشيوديعه الهيآسيبشناسي انقلاب اسلامي
اسلاید 2: در جمهورى اسلامى، هر جا كه قرار گرفتهايد، همانجا را مركز دنيا بدانيد! و آگاه باشيد كه همهى كارها به شما متوجه است.
اسلاید 3: فهرست موضوعاتمراحل طرح آسيبشناسي انقلاب اسلاميانستحليلتطبيقرصدتحقيق، پژوهش و توليد محتواروش مطالعه منابع دوره وديعه الهي
اسلاید 4: انساهداف ما در اين مرحلهفردي:عادت كردن به مطالعه دائمي بيانات و پيامهاي روزآشنايي با روش مطالعهي پژوهشي و مؤثر بيانات و پيامهاآشنايي با جغرافياي كلي انديشههاي رهبر انقلاب و مطالبات اساسي ايشانآشنايي با رهبر انقلاب بعنوان يك متفكر ديني و اسلامشناس آگاه به زمانه
اسلاید 5: انساهداف ما در اين مرحلهتشكيلاتيزمينهسازي تشكيل هستههاي مطالعاتي و مباحثاتي انديشههافرهنگسازي پيگيري بيانات و انديشههاي رهبرانقلاب بصورت تشكيلاتيمطرح كردن انديشههاي امام و آقا بعنوان اساسيترين منبع سيرهاي مطالعاتيزمينهسازي تشكيل هستههاي پژوهشيتشكيل هستههاي كه نسبت به بيانات آقا داراي بالاترين حساسيت باشند
اسلاید 6: انساهداف ما در اين مرحلهاجتماعيرفع مظلوميت از چهره آقا شناساندن رهبر انقلاب به نسل جوان بعنوان متفكر ديني آگاه به زمانهفرهنگسازي مطالعه و مطالبه ديدگاههاي آقا
اسلاید 7: تحليلاهداف ما در اين مرحلهتشكيل هستههاي تخصصي موضوعيتربيت نيروهاي مسلط به موضوعات در ديدگاههاي امام و آقااشراف به ديدگاه انقلاب اسلامي در موضوعات مختلفاستخراج كليات سياستهاي كلي نظام در موضوعاتجريانسازي و فرهنگسازي تخصصي در فضاي نخبگانيتدوين بستههاي محتوايي
اسلاید 8: تطبيقاهداف ما در اين مرحلهبررسي روندهاي موجود و اتفاق افتاده توسط مديرانبررسي اسناد موجود (برنامههاي توسعه، مصوبات، استراتژيها)بررسي تاريخنگاريها و جريانشناسيهاي تخصصيبررسي ضعفها، قوتها، تهديدها و فرصتها مبتني بر ديدگاههاي امام و آقا
اسلاید 9: رصداهداف اين مرحلهالف)استخراج عناوين موضوعات پژوهشياستخراج از متن بيانات و انديشههااشارات مستقيممطالباتاظهار نظرها، اشارات، تحديها و گزارههاي خبرياستخراج از آسيبشناسيها و تطبيقهاب) تنظيم نظام موضوعات پژوهشيج) تنظيم برنامههاي پژوهشي
اسلاید 10: تحقيق، پژوهش و توليد محتواتوليد مقالاتتدوين پاياننامهتدوين كتابنشريات تخصصيهمايشها و دبيرخانههاي علمي
اسلاید 11: روش و مراحل مطالعهتندخوانيمطالعه عميقنكتهبرداري و خلاصهنويسيچكيدهنويسينمودار درختياستخراج موضوعات پژوهشي
اسلاید 12: محاسن مطالعه نسبت به شنيدن و مشاهده سخنرانيامكانپذيري تعمق بيشتر نسبت به شنيدن و ديدنفراموش شدن شنيدهها به سرعت در صورت عدم مطالعه متنامكان پذيري فهم نظاممند
اسلاید 13: خلاصهنويسيمراحل:انتخاب قسمتهاي مهم بوسيله خطكشي و...انتخاب مهمترين قسمتها از ميان قسمتةاي خطكشي شده و يادداشت آنها بصورت جداگانهنقاط ضعف:تاثير حساسيتهاي خواننده در انتخاب قسمتهاي مهممشخص نبودن وزن، اولويت و ارتباط موضوعات نسبت به هم
اسلاید 14: چكيدهنويسيمراحلمطالعه تندخوانيمطالعه عميق جهت فهم لب مطلب و مطلب اصلي مورد نظر گويندهتوضيح مطلب اصلي در حداقل كلمات در يك پاراگرافويژگيها:اختصاردوري از حشو و اضافاتگوياييوجود واژگان كليدي متن در چكيدهانتقال نگاه چكيدهنويس، گوينده و يا هردو
اسلاید 15: نمودار درختيمراحل: مطالعه تندخوانيمطالعه عميق جهت فهم لب مطلب و مطالب اساسيفهم فرازهاي متن و سير طرح مباحثفهم ساختار متن و ارتباط مطالب با يكديگر
اسلاید 16: شاخصهاي تشخيص فرازهاالف) فرازهاي درجه اول و اصليدر اين حالت گوينده خودش فرازهاي اصلي را مشخص ميكند.مثال:امسال اولين سال دههى چهارم انقلاب است كه به نام «دههى پيشرفت و عدالت» ناميده شده است. به اين مناسبت عرايضى را عرض ميكنم؛ هم در زمينهى برخى از مهمترين مسائل كشورمان در داخل، و همچنين اشارهاى به بعضى از مسائل مهم بينالمللى و خارجى....موضوع ديگر در زمينهى مسائل داخلى كشور، مسئلهى انتخاباتى است كه ما در پيش داريم؛ كه يك اشارهاى هم به آن مسئله بكنم......در مورد مسائل بينالمللى كشورمان من فقط به يك مسئله اشاره ميكنم و آن مسئلهى ما و آمريكاست...در این مثال ملاحظه میشود که در ابتدای سخنرانی سه محور برای بیانات مشخص شد و در طول سخنرانی نیز در ابتدای هر محور به صورت واضح آغاز محور جدید اعلام شد.
اسلاید 17: شاخصهاي تشخيص فرازهاب) فرازهاي درجه دو، سه و ... ذيل فرازهاي اصليبرشمردن نكات و اشاره مستقيماستفاده از كلمات ديگر، بعدي و ...عدم اشاره گوينده اما تشخيص تغيير موضوع توسط خوانندهمثال:اگر بخواهيم عوامل اصلى و عناصر اصلى اين آمادگى را مشخص كنيم، من عرض ميكنم چند عنصر تأثير زيادى دارد: يكى حضور نسل جوانِ تحصيلكردهى ماست. ... عنصر ديگر، تجربه است. ... نمونهى ديگر، همين مسئلهى هدفمند كردن يارانههاست...
اسلاید 18: محاسن رسم نمودار:درك نظاممند از متندرك ارتباطات مطالب با يكديگرفهم عميق آنچه كه مورد نظر گوينده بوده است
اسلاید 19: استخراج موضوعات پژوهشياشارات مستقيم آقامطالبات آقااظهار نظرها، اشارات، تحديها و گزارههاي خبري
اسلاید 20: مثال اشارات مستقيم به موضوعات پژوهشيبحث عظيم مواجههى نيروهاى مردمىِ متكى به معنويت با نيروهاى مادىِ متكى به زور و تهديد، يك بحث بسيار مهم و جديدى است كه بايد در مباحث علوم اجتماعى و روانشناسى ملتها و روانشناسى اجتماعى مورد توجه قرار بگيرد؛ اين كاملاً مغفولٌعنه است... اين در خور تأمل و تدقيق است. اين را بايد دانشمندان علوم سياسى و علوم اجتماعى تحليل كنند؛ ببينند نقش اين معنويتها چگونه خود را نشان ميدهد، كه امروز در ايران نشان داده. لذا نگاه به اين صحنه، نگاه عبرتآموز و درسآموزى است.بيانات در نمازجمعه رمضان 1386
اسلاید 21: مثال از مطالبات آقاتوصيهى چهارم ما، اجراى كامل سياستهاى اصل 44 است. اين هم بسيار مهم است. اين سياستهاى اصل 44 آن روزى كه مطرح شد، همهى دستاندركاران اقتصادى و خبرگان مسائل گوناگون مديريتى كشور اعتراف كردند، اقرار كردند كه اگر چنانچه اين كار انجام بگيرد، يك تحول عظيم اقتصادى در كشور انجام خواهد گرفت. خوب، بايد اين سياستها به طور كامل اجرا بشود. كارهائى شده، من گزارشهائى هم از آقاى رئيس جمهور، هم از بعضى از مسئولين ديگر شنفتهام، لكن آنچه كه انجام گرفته، همهى ظرفيت سياستهاى اصل 44 نيست. بيانات در ديدار هيئت دولت 88/6/18
اسلاید 22: مثال از گزارههاي خبريدشمنان ما؛ دشمنان انقلاب، دشمنان نظام جمهورى اسلامى، چند خط را دارند دنبال ميكنند كه اين در تبليغاتشان و در كارى كه انجام ميدهند، واضح هم هست؛ اينها چيزهاى پوشيده و پنهانى نيست؛ بايد در ذهن خودمان اينها را جمعبندى كنيم: يكى اين است كه نشانههاى اميد را مخدوش كنند؛ مورد خدشه قرار بدهند... يكى از خطوط كارى اصلى دشمن، همين مسئلهى تفرقه است كه شما آقايان بر روى او بحق تكيه كرديد... مسئلهى بعدی - اين خط ديگرى است كه به نظر ما دشمن بر روى او هم دارد سرمايهگذارى ميكند - منصرف كردن ذهن مردم از دشمنىِ دشمن است.
اسلاید 23: مثال از گزارههاي خبرييك مطلب اين است كه شعر دوران انقلاب - يعنى اين دوران سى ساله - دارد آزمايش خوبى از خودش نشان ميدهد؛ شعراى خوب ما هيچ تنزل و توقف ندارند؛ انسان اين را حس ميكند. قبلها و در دورههاى قبل از انقلاب شعرائى را ديديم - شعراى بعضاً معروف - كه در يك برههاى از عمرشان، يك اوجى گرفتند، اما بعد نزول كردند يا متوقف شدند يا سقوط كردند؛ بعدها كه نگاه ميكرديم، ميديدم شعرهاى بعديشان اصلاً هيچ لطفى ندارد. من نگاه ميكنم، مىبينم تا الان در بين شعراى ما اين جورى نبوده.
اسلاید 24: آشنايي اجمالي باKhamenei.ir
اسلاید 25: خطي كه جمهوري اسلامي ترسيم ميكند، خط رسيدن به تمدن اسلامي است.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.