صفحه 1:
صفحه 2:
(na)
tice, 2 ۰
اهداف یادگیری
حیطه ها وسطوح
گرد آورنده : زهرا در
دقتر توسعه آموزش پز
دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد
صفحه 3:
| اهداف آموزشي این جلسه
. شرکت کننده در کارگاه بایستی بتواند
يك هدف يادگيري (مطابق با ()معیار) بنویسد.
سطوح مختلف اهداف يادگيري را درمثال از هم افتراق دهد.
<اختلاف سطوح مختلف حیطه شناختي را با ذکر مثال توضیح دهد.
طبراي هريك از حیطه هاي يادگيري سه هدف؛ در سه سطح بنویسد.
صفحه 4:
صفحه 5:
7 طرامی آمرزدی: انتخاب» تولید و برنامه ریزی فعالیتهایی که به یادگیرندگان در
یادگیری کمک می کند
ل فرایندی که توسط آن معلم تصمیم می گیرد که
چه چیزی را آموزش بدهد
چگونه آن را آموزش بدهد
چگونه تعبین کند که فراگیران در یادگیری موفق بوده و از آن راضی هستند
صفحه 6:
" چه فعالیتهای برای انجام آموزش
ضروری است؟
" ودر چه زمانی ؟
صفحه 7:
١ مرحلة x
ای 1 :
ye Veda AC
م اضمن عم آموزش
Ds
اجراى مبجدد تمام مراحل در صو
شکل ام1۵ کی عویش اک ول سا
صفحه 8:
صفحه 9:
STRUCTURE OF
CURRICULUM
ses so
حت اجه
صفحه 10:
صفحه 11:
7) «DEFINITIONS: GOALS AND
OBIE
Course goals
» Describe the overall purpose
* — of the course
Course objectives
< Break down goals into measurable
behaviors that demonstrate
صفحه 12:
صفحه 13:
79
هنگام انتخاب هر_هدف آمو زشی, معلم باید پرسشهای زیر را مورد توجه
:قرار دهد
چرا فراگیر باید به هدف مورد نظر برسند؟_
آیا فراگیران آمادگی کافی برای رسیدن به هدف مورد نظر را دارند؟
آیا امکانات آموزشی» چنان هستند که دستیابی فراگیران را به هدف آموزشی تضمین کنند؟
صفحه 14:
.استفادم از ایننوع هفها کار طرح و لجرلیآموزش را برلءمعلم آسانمیک ند -1
هدفهایرفتار یعل ار زشپاییمعلم. از آموخته هودلنشجویان را سانمیک ند -2
لكر يادكيرندم بداند كه معلم در ياياندرساز او جه لنتظاراتوخولهد دلشتو -3
معلم لينلنتظاراتوا به طور آشكار ب4 يادكيرندم بكويد. با أرلمشخاطر
.به يادكيرىمىيردازد
صفحه 15:
LESSON PLAN FORMAT
:رعایت نکات زير برای تدوین طرح درس روزانه ضروری است
هفک لیدرس 1
هفهایرفتاری 2
روشتدریس 3
پیشبینیرفتار ورودی4
وسایلمورد نیاز-5
مراحلت دریس( فعا لتهایمقدماتی ارزشیابیآغازین آملاه سازیو-6
ليجاد لنكيزم » نحوم ی ارلئه درس» جمم. بندی
فمالتهاوت کمیلی( ارزشیابیپایانی» تکلین)-7
خود ارزیابی8
صفحه 16:
a ia
هدفهای آموزشی رفتاری هدفهایی هستند که مقاصد
آموزشی معلم را بر حسب رفتار قابل اندازه گیری يا به
,اصطلاح عملکرد یادگیرنده» بیان می کنند
صفحه 17:
:میگر
بسیانهدفبه صورتمینیو قابلیشاهده و قابلاندازد گیری بعنیسر حسمملکرد -1
تسوصیفشولیطیکه بسا تسوجه بسه آنادگیرنده بساید عملکرد خود را نشاندهد -2
ملاکها یا معیارهلییکه بسه وسیله آن میزلنبیشرفته ادگیرنده در وسیدرسه -3
صفحه 18:
OBJECTIVE
Measurable verbs 44-4
Condition of performanceb! +
Criteriases
Content! ss«
صفحه 19:
:دانشجو بتواند
فا ۱ ۱
لم جا سآ
با لم لم لدم
.قد نوزادرا در حالت خوابيده و با ادرصد خطا _اندازه گيري کند
محتوا شرايط معيار فعل رفتارى
دانشجو بتواند
..اجزاى تشكيل دهنده دندان را از خارج به داخل به ترتيب نام ببرد
صفحه 20:
حبطه های اهداف رفتاری: |
Cognitive شناختی
Affective عاطفی
رولنحرکتی ۳5۷۰۱۵۳۴۵۲0
صفحه 21:
COGNITIVE DOMAIN
صفحه 22:
طبقه بندی هدفهای آموزشی شناختی ms
توسط بلوم
ارزشیابی
فيبيين |قمی... آفینی... آییییین . owed]
دانش .| دانش دانش دانش دانش
نمودار طبقه بلدی هدفهای آموزشی (موزه شنافتی)
صفحه 23:
AFFECTIVE DOMAIN
صفحه 24:
طبقه بندی هدفهای آموزشی عاطفي | |S
دریافت کردن(توجه کردن): آگاهی. میل به پذیرش, توجه انتخابی
پاسخ دادن : رضایت. ميل به ياسخدهى
ارزش گذاری: پذیرش یک ارزش
.سازمان : درک مفهوم ارزش » مجموعه ای از ارزشها را بهم ربط می دهد
صفحه 25:
PSYCHOMOTOR
DOMAIN
Reudcess & +
صفحه 26:
:عادى شدن
انجام کامل یک مهارت یا بیشتر به آسانی
هماهنگی حرکات: انجام چند مهارت همزمان
دقت: کاری را با دقت و درست تکرار نماید
اجرای مستقل: بدون کمک
تقلید: با کمک
صفحه 27:
صفحه 28:
7
7
a
ot
کی a
تلع وم ۳
7
تس
سس
hey oot hes)
ORGHOLOM
صفحه 29:
صفحه 30:
۲۲ 0
م ۲
چگونگی نوشتن اهداف ۱
ابتدا تعیین غایت پا هدف کلی - بر حسب نتیجه با پیامد یادگیری نه محتوا
استخراج عملکردهای مورد نیاز جهت رسیدن به هدف مورد نظر
دسته بندی عملکردها
تبدیل به اهداف جزیی
نوشتن اهداف رفتاری برای هر یک از اهداف جزیی
صفحه 31:
هدف
| آشنايي با بيماريهاي قابل انتقال از طریق اعمال دندانپزشکي
:هدف رفتاری
0٠١ دانشجو بتواندانواع بيماريهاي قابل انتقال از طریق اعمال دندانپزشكي را نام ببرد.
صفحه 32:
شما نیز سه هدف رفتاری در حیطه دروس خود با مشخصات گفته
| اجزا و حيطه آن را مشخص كنيد ......
گروه های 6 نفری
صفحه 33:
10
ارزشيابى بايانى
ن ومهارت تدريس(استفاده از وسايل كمى
د آموزشىاروش تدريس).
عنوان دره
هه دوم
هفته سوم
جهارم
صفحه 34:
۱
هد
۸ هه
هم ومس م
جر
oa
a wha al
dunaze mom +
و ۳۸۵
۰ تراک ولمع
۰ 6 م
1
ما
ts
us
امار
1
صفحه 35:
صفحه 36:
فصل آخر کتاب فنون و روشهاي 1
تدريس اثر امان ا... صفوي
فصل IS کتاب روانشناسی پرورشی
اثر على اكبر سيف
www AdineBook.com
صفحه 37:
كد کتاب : ۱۳۶۷۳۷۸ فرایف و فرآورده یادگیری
نویسنده : علیاکبر سیف ی
4
تهران
تاريخ نشر : ۸۷۰۲۷۲۱ 9 }
3
موضوع : آموزش و پرورش - آزمونها و تمرینها,آموزش و پرورش بر
مبنای توانش - آزمونها,شاگردان - ارزشیابی,موفقیت تحصیلی -
آزمونها,آموختن - ارزشیابی
صفحه 38: