سایر کودک و نوجوان

اهمیت آموزش و پرورش پیش دبستانی

ahamiate_amozesh_va_parvareshe_pish_dabestani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اهمیت آموزش و پرورش پیش دبستانی”

اهمیت آموزش و پرورش پیش دبستانی

اسلاید 1: به نام خالق زيبايي

اسلاید 2: اهميت آموزش و پرورش پيش دبستاني محيط خانه كمك مي كند،اصلاح مي كند،خراب مي كند ولي ايجاد نمي كند.(ماريا مونته سوري) (مسائل آموزش و پرورش-محمد طاهر معيري،1371)

اسلاید 3: هدف آرماني آموزش -تلاش در جهت پرورش انسان هايي كه در ابعاد مختلف زندگي فردي و اجتماعي در راستاي هدف آرماني جامعه به رشد و شكوفايي مطلوبي نائل شوند و جامعه را در مسير آن هدف به پيش برانند. بازتاب بهره مندي ازهدف هاي روشن و آرماني: -ارتقاء كيفيت آموزش -ارتقاء سطح دانش فراگيران -رشد بالندگي آنان در تمامي ابعاد -فراهم كردن جوي سالم و آرام وبه دور از رنج هاي روحي -توسعه انگيزه ها -فراهم كردن روشي معين براي يادگيري درآينده (آيين تدريس وروش كلاس داري-مهران عليپور مشكاني،1381)

اسلاید 4: تاريخچه آموزش پيش از دبستاني جهان -سرآغاز قرن 19 -عوامل تغيير ديدگاه ها نسبت به كودكان:شرايط اجتماعي،باورها درباره طبيعت كودك. -يكي از طرفداران آموزش به كودك:كمنيوس -يادگيري از طريق فعاليت در انديشه هاي ديويي متبلور شد. -روسو بر اهميت آموزش زود هنگام وملموس تاكيد مي ورزيد. -اولين بار پستالوزي آموزش پيش دبستاني را به عنوان يك رشته علمي مجزا مطرح كرد. -بيشترين تاثيربرشكل گيري حيطه آ.پ پيش دبستاني را فروبل گذاشت. -اولين كودكستان را فروبل با نام باغچه كودكان به سال1837 در آلمان تاسيس كرد. (برنامه آ.پ كودكان پيش از دبستان-محسن طالب زاد ه نوبريان،1385)

اسلاید 5: تاريخچه آموزش پيش از دبستاني ايران -در سال 1303 باغچه بان كودكستاني به نام ”باغچه اطفال“ در تبريز تاسيس نمود. (برنامه آ.پ كودكان پيش از دبستان-محسن طالب زاده نوبريان،1385)

اسلاید 6: حقوق كودكان پيش دبستاني حق برخورداري از: -محبت و عشق و درك و فهم شرايط كودك توسط ديگران -تغذيه و مراقبت هاي پزشكي -آموزش رايگان -فرصت كافي براي بازي و تفريح -اسم و مليت -مراقبت هاي ويژه در صورت داشتن ناتواناييهاي ذهني و جسمي -يادگيري براي تبديل شدن به يك عضو مفيد جامعه -حق بزرگ شدن به صورتي كه روح صلح و برادري جهاني در او ايجاد شود. (برنامه آ.پ كودكان پيش از دبستان-محسن طالب زاده)

اسلاید 7: اهداف آموزش و پرورش از ديدگاه چند تن از بزرگان تعليم و تربيت (سير آرا تربيتي در غرب-علي محمد كاردان،1387)

اسلاید 8: هدف تربيت از نظر سقراط -فهميدن و فهماندن حقايق و تربيت اخلاقي و سياسي جوانان مي دانست و بيشتر به جنبه اخلاقي توجه داشت. (سير آرا تربيتي در غرب-علي محمد كاردان،1387)

اسلاید 9: هدف تربيت از نظرافلاطون -كشف استعداد هاي برجسته براي زمامداري در جامعه آرماني (سير آرا تربيتي در غرب-علي محمد كاردان،1387)

اسلاید 10: هدف تربيت از نظرارسطو -پرورش خرد و هوش غايت رشد آدمي است.از اين رو تربيت عادت در منش مردمان بايد از نخستين لحظه تولد آنان با توجه به اين غايت، نظام پذيرد.درانسان سه عامل يعني سرشت،عادت و خرد در كار است.و سعادت در هماهنگي اين سه عامل و سرانجام در شكوفايي خرد است. (سير آرا تربيتي در غرب-علي محمد كاردان،1387)

اسلاید 11: هدف تربيت از نظرآكوستينوس - بار آوردن فرد مسيحي حقيقي (سير آرا تربيتي در غرب-علي محمد كاردان،1387)

اسلاید 12: هدف تربيت از نظركمنيوس(پدرآ.پ جديد) -همانند شدن با مبداء و بازگشت به اصل خود. -به فعليت رساندن سه قوه علم،قدرت و قداست است. (سير آرا تربيتي در غرب-علي محمد كاردان،1387)

اسلاید 13: هدف تربيت از نظرجان لاك -به جنبه عملي و سودمند فعاليت فكري آدمي توجه دارد. -بايد هدف تربيت آماده كردن براي موفقيت در زندگي فردي و عضويت در جامعه باشد. (سير آرا تربيتي در غرب-علي محمد كاردان،1387)

اسلاید 14: هدف تربيت از نظركانت -تبديل انسان طبيعي به انسان اخلاقي و هدايت آدمي به سوي آزادي حقيقي(مثل روسو) (سير آرا تربيتي در غرب-علي محمد كاردان،1387)

اسلاید 15: هدف تربيت از نظرديويي -هدف تربيت خود تربيت است. -آموزش و پرورش 4 ويژگي دارد: 1. تربيت زندگي است. 2.آموزشگاه جامعه است. 3.تربيت راهنمايي است. 4.يادگيري همان عمل است. (سير آرا تربيتي در غرب-علي محمد كاردان،1387)

اسلاید 16: اهداف كلي پيش دبستاني - پرورش سلامت جسمي و مهارت هاي حركتي -پرورش عادات بهداشتي سالم -پرورش آداب و نگرش هاي اجتماعي مطلوب -پرورش پختگي عاطفي -تقويت درك زيباييها -برانگيختن كنجكاوي كودك -تشويق كودك به استقلال و خلاقيت از طريق فراهم آوردن فرصت هاي كافي -پرورش توانايي كودك براي بيان احساسات و افكار به زباني روان،واضح و صحيح (برنامه آموزش و پرورش در دوره پيش از دبستان-ونيتاكول،فرخنده مفيدي،1384)

اسلاید 17: اهداف آموزش و پرورش در پيش از دبستان (برنامه آموزش و پرورش در دوره پيش از دبستان-ونيتاكول،فرخنده مفيدي،1384)

اسلاید 18: -هدف آ.پ،پرورش و رشد همه جانبه كودك است. رشد

اسلاید 19: اهداف آ.پ پيش دبستاني: -رشد ارتباطات اجتماعي -پرورش ذوق كودكان بر زمينه هاي تفاوت هاي فردي -رشد جسمي و تربيت بدني -رشد مهارت هاي خود ياري شخصي -رشد تصور صحيح از خود -آشنايي با طبيعت و مواد -رشد زبان -آمادگي براي يادگيري -پرورش تفكر خلاق -آشنايي مقدماتي با هنرها و فرهنگ و سنن مذهبي (آموزش و پرورش در كودكستان آيلين آلن،بني هارت-محمد حسين نظري ن‍ژاد،1370)

اسلاید 20: اهميت واهداف آموزش و پرورش پيش دبستاني -عدم پاسخگويي محيط خانواده به رشد اجتماعي كودك -نياز كودك به نظم فكري -شناسايي توانا ييها و ناتواناييهاي ذهني و ميزان آمادگي كودكان براي دبستان -كمك به كودكان محروم براي همسطح شدن با كودكان طبقات متوسط و مرفه -يادگيري زبان رسمي براي اقليت ها -پيش زمينه براي يادگيري زبان،حساب و خواندن و نوشتن -پرورش حواس پنجگانه -فراهم كردن فرصت براي تجربه (برنامه آ.پ كودكان پيش از دبستان-محسن طالب زاده نوبريان،1385)

اسلاید 21: اهداف پيش دبستاني ايجاد محيطي سالم براي: -پرورش عادات مفيد در كودك -پرورش رفتار پسنديده اجتماعي -پرورش عواطف -كمك به بروز و پرورش استعداد هاي فطري -ايجاد حس اعتماد به نفس -متوجه ساختن كودك به دنيايي كه او را فرا گرفته است -تشويق حس استقلال طلبي و خلاقيت كودك -پرورش حس زيبايي شناسي (روش فعال در كودكستان-صغري سره،1351)

اسلاید 22: فعاليت ها واهداف پيش دبستاني (كتاب كار مربي كودك-توران خمارلو،1383)

اسلاید 23: كودكان را به مشاهده دقيق عادت دهيم. -براي مشاهده دقيق سه شرط نياز است: علاقه مندي،هدف معين و ديدن توام با اراده -در كودكستان دو نوع مشاهده وجود دارد: كوتاه مدت مانند مشاهده يك حيوان بلند مدت مانند كاشتن يك دانه تا هنگام رشد و ميوه دادن آن (كتاب كار مربي كودك-توران خمارلو،1383)

اسلاید 24: كودكان را به گردش علمي ببريم. -گردش علمي هر گردشي است كه داراي هدفي است كه براي اكتشاف و شناسايي محيط طبيعي و اجتماعي صورت مي گيرد. (كتاب كار مربي كودك-توران خمارلو،1383)

اسلاید 25: به كودكان استقلال بياموزيم. (كتاب كار مربي كودك-توران خمارلو،1383)

اسلاید 26: پرورش حواس كودكان -استفاده ازعوامل طبيعي(آموزش سيب) (كتاب كار مربي كودك-توران خمارلو،1383)

اسلاید 27: چگونه به پرسش هاي كودكان پاسخ دهيم؟ -در هر حال بايد حقيقت را گفت. -در حد توانايي كودك باشد. -كودك را به تفكر و اكتشاف وادارد. -جواب ساده داده شود. -به كودكان بايد صميمانه پاسخ داده شود. (كتاب كار مربي كودك-توران خمارلو،1383)

اسلاید 28: تفكر خلاق -خلاقيت،توانايي مرز شكني يا توانايي سفر به فراسوي چهار چوب استاندارد هاي علمي،شغلي، حرفه اي و اجتماعي را در بر مي گيرد. -ملاك نهايي خلاقيت،محصول و بازده آن است. (اصول برنامه ريزي درسي-محمد حسين يارمحمديان،1381)

اسلاید 29: اصول پرورش تفكر خلاق و انتقادي در كلاس -گسترش آزادي رواني در كلاس -توسعه ارتباطات عاطفي و عقلاني -ايجاد جو همدلي و درك ديگران -توجه به استقلال و فرديت دانش آموزان و عدم تاكيد افراطي بر هنجار گروه -احترام به عقايد شاگردان -احترام به سوالات شاگردان و هدايت سوالات بي ربط به سوي مسئله اصلي (اصول برنامه ريزي درسي-محمد حسين يارمحمديان،1381)

اسلاید 30: (روش فعال در كودكستان-صغري سره،1351) (برنامه آ.پ كودكان پيش از دبستان-محسن طالب زاده) (آموزش و پرورش در كودكستان -آيلين آلن،بني هارت-محمد حسين نظري ن‍ژاد،1370) (سير آرا تربيتي در غرب-علي محمد كاردان،1387) (برنامه آموزش و پرورش در دوره پيش از دبستان- ونيتاكول،فرخنده مفيدي،1384) (اصول برنامه ريزي درسي-محمد حسين يارمحمديان،1381) (آيين تدريس وروش كلاس داري-مهران عليپور مشكاني،1381) (مسائل آموزش و پرورش-محمد طاهر معيري،1371) منابع

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان