علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

اهمیت کنترل کیفیت در سازه های صنعتی و مسکونی

ahamiate_kontrole_keyfiat_dar_sazeha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اهمیت کنترل کیفیت در سازه های صنعتی و مسکونی”

اهمیت کنترل کیفیت در سازه های صنعتی و مسکونی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيماهمیت کنترل کيفيت در سازه های صنعتی و مسکونیتوسط: دکتر یونس علیزاده مرکز تحقیقات مقاومت مصالح و کنترل کیفیت سازه ها دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران)

اسلاید 2: علل خرابی سازه هااهمیت رعایت استاندارد هاانجام آزمونها و کنترل کیفیت سازه ها

اسلاید 3: سالانه خسارات زياد مالي و جاني به جوامع بشري به جهت فروريختن سازه ها وارد میشود. علل اين همه ضرر در چيست ؟

اسلاید 4: نشست و فرو ريزي ساختمان ها بر اثر زلزله

اسلاید 5:

اسلاید 6: فرو ريختن پلها بر اثر زلزله

اسلاید 7:

اسلاید 8:

اسلاید 9:

اسلاید 10:

اسلاید 11:

اسلاید 12: فروريختن پل در اثر طوفان و يا شرايط جوي

اسلاید 13:

اسلاید 14: فروریختن پل دراثر تشديد در فرکانسهاي طبيعي آن

اسلاید 15:

اسلاید 16:

اسلاید 17:

اسلاید 18: خرابی ساختمان ها به دليل بي اعتنايي سازندگان به استانداردها

اسلاید 19:

اسلاید 20:

اسلاید 21: TITANICکشتي معروف تايتانيک چرا غرق شد؟

اسلاید 22: تايتانيك داراي 270 متر طول و 28 متر پهنا بوده و 328/46 تن وزن داشت . ارتفاع آن 32 متر بود كه تقريباً 11 متر آن زير آب قرار مي گرفت . تايتانيك بزرگترين شي متحركي بود كه توسط انسان ساخته شده بود . اندازه غول آسا و پيچيدگي كشتي توسط گزارش ناخدا دوم لايتولد به بهترين صورتي مدل شده است. وي در اين گزارش چنين انگاشت:  در سمت راست بدنه كشتي دربي چنان بزرگ تعبيه شده بود كه يك گاري با اسبش مي توانست از طريق آن وارد كشتي شود.  كشتي داراي يك بدنه دولا با صفحات فولادي به ضخامت 5/2 سانتي متر بوده و به 16 بخش غير قابل نفوذ توسط آب تقسيم شده بود. دربهاي عظيم كه با يك كليد الكتريكي بر روي عرشه به حركت درآورده شدند ، اين بخش ها را از هم مجزا كرده و كل كشتي را آب بندي مي كردند. حتي اين دربها مي توانسند توسط حسگرهاي الكتريكي سطح آب باز و بسته شوند . به پشتوانه اين تدابير ايمني بود كه مطبوعات كشتي تايتانيك را غرق نشدني ناميدند .TITANIC

اسلاید 23: ولي اين کشتی غرق نشدني براثر برخورد با يک کوه يخ و ایجاد شكافي به طول 100 متردر بدنه كشتي به قعر آبهاي منجمد اقيانوس اطلس رفت و در طول شبي پر از حادثه و وحشت، 705 نفر از مسافرين نجات يافته و 1502 نفر به همراه بدنه عظيم كشتي كه در حين فرو رفتن در آب به دو تكه شد، جان سپردند.

اسلاید 24:

اسلاید 25: TITANICعلت چه بود؟

اسلاید 26: نزديك به سه ميليون ميخ پرچ در اتصال قطعات تايتانيك به يكديگر بكار رفته بود. برخي از اين ميخ پرچها از باقيمانده بدنه كشتي بازيابي شده و مورد بررسي قرار گرفته اند. يافته ها نشان مي دهند كه آنها از آهن زير حد استاندارد ساخته شده بودند. زمانی که كشتي با كوه يخ برخورد كرد، نيروي برخورد باعث شد سرك ميخهاي پرچ بشكند و قسمتهاي كشتي از هم جدا شوند. اگر از آهن با كيفيت بالا استفاده شده بود، ممكن بود كه قسمتها از هم جدا نشده، و كشتي غرق نشود.TITANIC

اسلاید 27: فولاد در دماي عادي نرم است و در اثر برخورد خم مي شود. در حاليكه در دماهاي زير انجماد آب، فولاد مانند چدن شكننده مي شود و در اثر برخورد مي شكند. اين پديده به شكست ترد معروف بوده و در زمان واقعه تايتانيك براي دانشمندان ناشناخته بود. اگر بجاي فولاد از آلياژي كه در دماهاي پايين خاصيت نرمي خود را از دست نمي دهد استفاده مي شد، در اثر برخورد چنان شكاف عظيمي در بدنه تايتانيك ايجاد نمي شد.... اشتباه دانشمندان علوم آن زمان!

اسلاید 28: TITANIC

اسلاید 29: يک خرابی پرهزينه ديگر...

اسلاید 30: تخريب يک سوله تنها بوسیله وزش باد!!

اسلاید 31:

اسلاید 32:

اسلاید 33: عامل خرابی چه بود؟؟

اسلاید 34: فقط بکاربردن مهره های غیر استاندارد !!!

اسلاید 35:

اسلاید 36: در حالی که با انجام آزمايشات کنترل کيفيت به هزينه ها اضافه می شد!! % 0.06فقط

اسلاید 37: طبقه اول يک مجتمع تجاري درحال احداث در خيابان ميرداماد فروریخت. (کيهان 8/12/74)يک ساختمان سه طبقه در خيابان خرمشهر فروريخت. (ايران29/6/75)چند نمونه دیگر خرابی که در اثر عدم کنترل کیفیت طبق گزارش مطبوعات در تهران به وجود آمده است :

اسلاید 38: ريزش اسکلت ساختمان در حال احداث پروژه نواب،4 کشته و مجروح برجای نهاد. (کیهان 13/12/74)150 ساختمان طي 18 ماه در تهران فرو ريخت. (جمهوري اسلامي8/7/75)اسکلت فلزي ساختمان بر سر سه کارگر فرو ريخت. (ايران 15/6/75)سقف زورخانه باشگاه ورزشي خاوران سه هفته بعد از افتتاح فروريخت. (کیهان 26/8/76)

اسلاید 39: هزاران نمونه ديگر از اين خرابی ها سالانه در حال پدید آمدن است و علت های اکثر آنها يکی از موارد زير میباشد :1- نا آگاهي طراحان و مهندسین از اصول صحيح طراحي و ناديده گرفتن بعضي از عوامل تاثير گذار 2- توجه نکردن به آيين نامه ها و استانداردهاي طراحي3- انجام ندادن آزمونهای لازم روي مصالح بدليل نگراني از افزايش هزينه ها و یا طول زمان ساخت و ساز4- رعايت نکردن اصول صحيح و کامل کنترل کيفيت 5- بموقع انجام ندادن آزمون هاي لازم و انجام آنها بعد از اتمام بعضي از مراحل کار6- نا آگاهي از رفتار مصالح سازه ها در شرايط جوي مختلف

اسلاید 40: دهها عامل کوچک و بزرگ و کم اهميت مي تواند سازه اي را از پا در آورد ولي همه اين عوامل را مي توان با روشهاي صحيح کنترل کيفيت و آزمونهاي استاندارد شناسايي کرده و برطرف نمود.

اسلاید 41: در آخر جالب است به شعری از بنيامين فرانکلين اشاره شود: ميخی گم شد، به خاطر اين ميخ، نعل اسبی افتاد به خاطر اين نعل، اسبی را هوار، از رفتن بازماند به خاطر اين اسب، جنگجو نتوانست بجنگد به خاطر اين مرد جنگی،جنگ مغلوبه شد، و به خاطر این جنگ،کشوری از دست رفت همه اين ها به خاطر يک میخ نعل اسب بود.

اسلاید 42: پایان حال خود حکایت مفصل بخوان ازاین مجمل !!

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید