کسب و کار سرمایه‌گذاری و بورس

اوراق بهادار – Security

100-Security

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اوراق بهادار – Security”

اوراق بهادار – Security

اسلاید 1: اوراق بهادارSecurityMGTools.ir

اسلاید 2: عنواناوراق بهادارنوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعمالی و سرمایه گذاریسطحفردی / گروهی / سازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: یک ابزار مالی قابل داد و ستد و مثلی (عوض دار) ای است که دارای ارزش مالی می‌باشد. اوراق بهادار به طور کلی به صورت زیر دسته‌بندی می‌شوند: اوراق بدهی مانند سند بدهی بانک، اوراق قرضه و سهام قرضه اوراق حقوق صاحبان سهام مانند سهام عادی و ... ابزارهای مشتقه مثل، قرار دادهای آتی، اختیار معامله، پایاپای شرکت یا بنگاهی که اوراق بهادار منتشر می‌کند، «منتشر کننده» نامیده می‌شود. ساختار قوانین کشورها واجد شرایط بودن یک اوراق بهادار را تعیین می‌کنند. اوراق بهادار، می‌توانند به صورت گواهی صادر شوند و یا به طور عام تر بدون گواهی باشند و تنها در مدخلی الکترونیکی ثبت شده باشند. گواهی‌ها می‌توانند در وجه حامل باشند، به این معنا که حمل کننده آن صاحب حقوق ورقه بهادار است و یا با نام باشند که در این صورت تنها شخصی که اوراق به نام اوست صاحب حقوق است. اوراق بهادار شامل سهام شرکت‌ها یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، اوراق قرضه منتشره شده توسط شرکتها و یا واسطه‌های دولتی، سهام با اختیار معامله و یا هرنوع اختیار معامله دیگر، واحدهای شراکت محدود و انواع مختلقی از ابزارهای رسمی سرمایه‌گذاری است که قابل معامله و تعویض باشند. این اوراق ، اسنادی هستند که دلالت دارند بر پرداخت مبلغ ثبت شده روی آنها(مبلغ اسمی اولیه ) توسط منتشر کننده آن در آینده - براساس قرارداد - به دارنده آن اوراقبه این صورت ، یک ورقه بصورت ثبتی و قانونی توسطدولت (یا هر موسسه دیگر) منتشر می شود که روی آن مبلغ اسمی و اولیه مشخصشده است . مدت معینی هم برای این اوراق در نظر می باشد مثلا اوراق قرضه یکساله ،سه ساله ، پنج ساله و... ضمنا برای این اوراق یک سود ثابتی در نظرمی گیرند که در سررسیدهای مشخص ، دارنده این اوراق می توانند مثلا به موسسات دولتی منتشر کننده مراجعه کرده و آن را دریافت کنند. این سود ثابترا دولت ، بخاطر جلب خریداران می پردازد. از طرفی دیگر، اقتصاددان ها میگویند چون پولهای پرداخت شده توسط مردم به دولت در قبال اخذ اوراق مذکور،حداقل در معرض خطر تورم هستند، شایداین سود ثابت ، یک نوع تضمین ارزش واقعی پول باشد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطاوراق تجاریCommercial Papers اوراق قرضهBond (finance) مزایامزايا از ديدگاه شرکت ۱. اوراق بهاءدار قابل تبديل موجب جلب بيشتر سرمايه‌گذاران مى‌شود زيرا سرمايه‌گذاران با داشتن امتياز تبديل قادر خواهند بود در صورت افزايش قيمت سهام اوراق خود را تبديل کنند. ۲. انتشار اوراق قرضهٔ قابل تبديل، در مقايسه با انتشار اوراق قرضه غيرقابل تبديل هزينه بهره کمترى دارد. ۳. اوراق بهاءدار قابل تبديل را مى‌توان در شرايط نامساعد بازار پولى که در آن، حتى يک شرکت معتبر نيز قادر به عرضه اوراق قرضه با سهام ممتاز نيست، عرضه کرد. ۴.انتشار اوراق قرضه قابل تبديل، محدوديت‌هاى کمترى بر شرکت تحميل مى‌کند. ۵. قابليت تبديل مى‌تواند وسيله‌اى براى انتشار سهام به قيمتى بيشتر از قيمت فعلى بازار باشد. ۶. شرط بازخريد شرکت را قادر مى‌سازد زمانى‌که قيمت بازار سهام بيش از قيمت تبديل شده دارند، را وادار به تبديل کنند. ۷. در حالى‌که شرکت اوراق قرضه غيرقابل تبديل منتشر و سپس براى بازپرداخت آن، سهام عادى منتشر کند، متحمل هزينه‌هاى انتشار مضاعف خواهد شد. در حالى‌که هزينه‌هاى انتشار در عرضهٔ اوراق بهاءدار قابل تبديل، تنها يک‌بار در زمان انتشار اين اوراق تحميل مى‌شود. مزايا از ديدگاه سرمايه‌گذار ۱. اوراق بهاءدار قابل تبديل، امکان، تحصيل سود سرمايهٔ بالقوهٔ ناشى از افزايش قيمت سهام را فراهم مى‌آورد. ۲. به‌علت وجود ماهيت دوگانه، دوگانه، در صورت ضعيف شدن عملکرد شرکت، براى دارنده ريسک کمترى دارد. ۳. در برخى کشورها، وجه‌الضمان لازم در خريد نسيه اوراق قرضهٔ قابل تبديل که معمولاً از طرف کارگزاران مطالبه مى‌شود بسيار کمتر از حالت خريد سهام عادى است. بنابراين براى خريد اين اوراق، پول بيشترى مى‌توان از کارگزاران استقراض کرد

اسلاید 5: کاربردهااوراق بهادار شامل سهام شرکت‌ها یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، اوراق قرضه منتشره شده توسط شرکتها و یا واسطه‌های دولتی، سهام با اختیار معامله و یا هرنوع اختیار معامله دیگر، واحدهای شراکت محدود و انواع مختلقی از ابزارهای رسمی سرمایه‌گذاری است که قابل معامله و تعویض باشند.معایبمعايب از ديدگاه شرکت ۱. در صورت افزايش قابل توجه قيمت سهام، به‌جاى انتشار اوراق بهاءدار قابل تبديل با قيمت تبديلى پائين، بهتر مى‌بود تأمين مالى شرکت با تأخير و از طريق انتشار معمولى سهام در زمان بالا بودن قيمت سهام انجام مى‌شد. ۲. در صورتى‌که قيمت سهام افزايش نيابد، شرکت متعهد به بازپرداخت اوراق قرضه قابل تبديل خواهد شد معايب از ديدگاه سرمايه‌گذار ۱. بازده اوراق بهاءدار قابل تبديل کمتر از اوراق بهاءدار مشابهى است که قابليت ندارد. ۲. تعهدات اوراق قرضه قابل تبديل معمولاً نسبت به ساير تعهدات بدهى از اولويت کمترى برخوردار مى‌باشد و بنابراين از درجه‌بندى قرضهٔ پائين‌ترى برخوردار است

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان