تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۶۶ اسلاید اپرا هاوس سیدنی تحلیل فضایی ساختمان اپرای سیدنی تعریف ریتم و تکرار در اپرای سیدنی متریال کانسپ طرح پلانها مقاطع سالنها

ppt.ir

صفحه 1:
اپرای سیدنی عنوان درس : انسان و طبیعت و معماری

صفحه 2:
طبیعت به ما می‌آموزد که چگونه یک قوس می‌تواند بارهای وارده در طول یک دهانه را تحمل نمايد سافتمان اپرای سیدنی, نمونه از کاربرد فرم قوس طبیعی قوسی در معماری معاصر

صفحه 3:
a Pe i Fees ces Homann Fae T sak

صفحه 4:

صفحه 5:
ايزا هاوس سيدنى در انكليسى : ‎5۷٩067‏ ‎Wl" slices a (OperaHouse‏ ايراى سيدنى" يكى ازمتمايزترين بناهاى قرن بيستم از لحاظ هنر معمارى 7 بشمار می‌رود که در شهر ساهلی سیدنی و در ایالت نیو ير ‎i}‏ ‏سات ولز کشور استرالیا قرار دارد. خانه اپرای شهر سیدنی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اماکن توریستی در کشور استرالیا به شمار می‌رود. از میان ۲۲۲ طرم ارائه شده برای ساختمان ایرای سيد ‎ay‏ معمار دانمارکی‌«یورن آتزن» مورد تصویب قرار ‏گرفت. جنبه های اقتصادی ؛فلاقیت و انقلابی بودن طرم ‏موجب پیروز شدن طراع شدند و همین جنبه های طرع: ساختمان اپرای سیدنی رابه یکی از شاخص ترین کارهای معماری دنیا تبدیل کردند. ایده «آتزون» این بود که ‏ساختمانی بسازد که آینه تمام نمای بادبان های کشتی ‏ها ‎algal:‏ اقیانوس و نماد واضمی از صدف های دریایی ‎

صفحه 6:
از آنجا که طرح املیه از نظر جنبه های‌سانه لی‌آن‌قابللجرا نبود ؛ در سللم‌شاهده ی طرح املیه) ۹ هنگامیک» مرمله امل‌سافتاغاز می‌شد ؛ شکلصندفی‌بام ها 7 یافت‌مرمله دمم لجرا در سل ۱۹۵ با طرم جدید مهندسی‌س قفهای‌صدفی‌ش کلش رمع و تا ۱۹۶۷ ادلمه یافت از ‎blo‏ هنری خانه لپرلی‌سیدنی ی کیاز مشهوبترینلماکندنیابرای اجرلی‌هنرهای‌ن مایشی‌لستا لته فقط تسعاد لندکی‌از بازديدكنندكانبا هدفديدنن_مايشبه آنا مريهند زيرا محیط لطرلفآن ی‌سرشار از آرلمشيه ابمغانم] ورد

صفحه 7:
اين سافتمان نه تنها بندر استرالیا را مزین کرده, بلکه به کل خط آسمان شهرسیدنی زیبایی بفشیده است"آتزون" پساز بروز پا ره ای افتلاف نظرها با دولت جد: ‎South Wal‏ (( درسالب,9 از ادامه کار استهفا داد. مرمله پایانی کار با استفاده از مصالمی که برای صرفه جویی اقتصادی با مصالع مورد نظر "آتزون" متفاوت بود. تکمیل شد.

صفحه 8:
اپرای سیدنی پس از۱۴ سال عملیات اجرایی, در اکتیر 19۷مبه وسیله ما افتتام شد و در اکتبر199۹ بيس سافتمان. بزرگ ترین آن ها دارد سافتمان اپرای سیدنی به دلیل ‏ می کند. شهرت دارد . سه تالار دیگر این ساختمانبه ترتیب به ارهای نمایشی اختصاص دارند .درمارس9۹۹۹ نیز پتجمین سال اچک و رقص افتتام شد . رای اپراء نمایش تئاتر درام و اجرای براى اجراى موسيقى. نمايش هاى

صفحه 9:
۱ج عتلای خود رسید . مقارن همین زمان آسمان خراش ها در شیکاگو سافته شدند که بازبرای محاسبه آن ها از همین روش محاسبات خطی استفاده شد که تا به امروز رو به پیشرفت و کمال است . متی محاسبه تیرهای بتنی « از پیش فشرده » تا حدى از شیوه محاسبات خطی قرن نوزدهم متأثر است . در قرن حاضر روش های تازه ای در محاسبات ساختمانی بوجودآمده که تا مماسبات خطی متفاوت است . در روش محاسبات خطی چنان که اشاره شد اصل براین است که نیرو های ساختمان را در ممل تیرها و ستون ها متمرکز کرد .

صفحه 10:
اما با روش جدید کوشش می شود ساختمان از تیر و ستون استقلال یابد و هر عضو متحمل بار خود وباری که بر آن وارد می آید كردد . و ب ب می توان ساختمان را به فرم ها ی مختلف به اصطلاح ريخت . البته هنين كارى خالى از اشکال نیست و نمی توان نیرو ها رابه دقت در همه قسمت های ساختمان محاسبه کرد و باید به مدد آزمایشات و یا ساختن ماکت پخش نیرو را در تمام قسمت ها مشاهده کرد . از اين رو فن ساختمان به ماورای عرصه محاسبات می رود و به دنیای اهساس راه می یابد و چون «ریختن» جای« ساختن » )| می گیرد , معماری به مجسمه سازی می جوید .

صفحه 11:
سس 0[ توانست جوابگوی چنین نموه ساختمانی باشد و به ماده ای ۱ ‎gio‏ ‏بود که انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد . درهدود سال ۱۹۰۰ خواص ساختمانی بتن مسلم به اندازه کافی بر مهندسان معلوم بود که بتوان آن رابه نموه جدید بکار برد . ساختمان های غلافی که « فری سینه » و « مایار» در حدود سال ۱۹۳۰ سافتند شاهدی بر اين گفته است . مایار از جمله نفستین کسانی بود که امکانات محاسبات تازه سافتمانی را شنافت ؛ و در پل های وی که زیبایی آن هاهر شم آشنا به هنر معاصر را به خود مى فواند نيروها در مفمات نازک بتن مسلح انتشار می یابند و از اين رو به پایه های گران پیکر ۱ ف هايا » وقتی خاطر نظان کرده است که منشاء الهام وى دز ظزم سافكمان هاى غلافى ديق بفار بوده است- در واقع در ساختمان هاى غلافى نيز مانند ديك بخار تمام نيروها در سراسر غلاف منتشر می شود - در حال حاضر از نموه ساختمانی غلافی در بسیاری از شعبات صنعت استفاده می شود . « ای. وای . گالانتای » فهرستی از صنایعی که به استفاده از لین نموه سافتمان یرو می آورند بدست میدهد.

صفحه 12:
سس 0[ امروز در ساختن اتومبیل و واگن های راه آهن به جای آ ن که شاسی و بدنه جدا از یکدیگر ساخته شوند و بعد بدنه بر شاسی به اصطلام سوارشود می توان شاسی و بدنه (| یک پارچه و غلافی ساخت - اتومبیل و یا واگن در این صورت واجد « جدار فشرده » خواهد بد - . در ساختن هواپیما و کشتی نیز « جدار های فشرده » عظیم جای شاسی و بدنه ( می گیرد . دایره | ستفاده از سافتمان هاى غلافى به اين جا محدود نمی شود ؛ سافتن سد ها به این روش که ابتدا در فرانسه معمول شد روز به روز می کند و ساختن دهانه های عظیم و شمعی های كران بيكر را كه براى احداث سد به شيوه معمولى لازم است غير لازم می سازد . حتی این نموه ساختمانی در ساختن مبل و صندلی معمول كشته است , صندلى هايتك يايه اى كه « ارو سارنن. » ( معمار آمريكايى كه متأسفانه بجوانى در كذشت ) ساخت مثال بارز شيوه ساختمانى غلافى در طرخ ميز و صندلى هستند.

صفحه 13:
* اما روش سافتمانی غلافی چنان که یاد آمر شدیم آزادی بیشتری برای طرم های مبتکرانه يوجود می آورد و کارهای « تروفا » در اسپانیا , « کاندلا » در مکزیک و مهندس معمار « كاتالانو » که اکنون در دانشگاه فنی ماساچوست تدریس می کند مثال هایی مبتکرانه هستند که راه آینده معماری را معلوم می دارند . « ادوارد تروضا » معمار اسپانیایی که به سال ( ۱۹۳۷) - معماری عمیق و هنرمندی بزرک بود که در برفی کارهایش - فی المثل در تالار ورزشی مادرید ( ۱۹۳۴) معماری به جلال و جمال طبیعت می رسد . ویا کلوپ « تأفیر » یکی از آخرین کارهای وی که به سال ۱۹۵۷ در کارااکس ونزوئلا ساخته شد طاقی سهمی شکلی دارد که لطف و آرامش پرواز قوئی سبک بال را به فاطر می آورد. * «یرن اجتزن» که او نیز به ابتکار از شیوه ی ساختمانی غلافی استفاده می کند در اپرای «سیدنی» مسئله طاقی زدن را به صجرتی تازه هل کرده است. ده طاقی غلافی (که بدون استفاده از چوب بست سافته شده اند) به دتبال یکدیگر به ارتفاع ۰ متر بر بلاق ايراى سيدنى سر بر آسمان بر می دارند و دیدارهای شيشه ای مقعری قسمت های باز غلافی ها را مسدود می دارد

صفحه 14:

صفحه 15:
ايراهاوس شامل ينج سالن تثاتر. ينج سالن تمرین نمایش, دو سالن اصلی, ۱ چهار رستوران. شش بار و تعداد زیادی فروشگاه است. گفتنی است که پوسته هلزودن ی شکل اپراهاوس شامل یک میلیون و ۵هزار تکه سنگ گرانیت سوئدی می‌شود. اپرای سیدنی پس از ۱۲ سال عملیات اجرایی سافته شد ؛ ساختمان اپرای سیدنی به دلیل آکوستیک قوی آن ؛ که امواج صوتی را در کمتر از ۲ ثانیه مستهلک می کند ؛ شهرت دارد

صفحه 16:
سس 0[ تملیل خضایی ساختمان اپرای سیدنی ِ در حقيقت ما قبل از وارد شدن به يك ساختمان باید مسیری را طی کنیم تا به ورودی آن برسیم و این اولین مرهله در سیستم سیر کو لاسیون است . تعریف مسیر مار مسیر حلقه ای راه رسیدن را طولانی تر می کند و به دلیل هرکت پیرامون محیط یک ساختمان فرم سه بعدی ‎5G OT‏ ویژه ای دارد وقتی به سوی بناهرکت می کنیم ورودی آن ممکن است بارها دیده شود و یا تا انتهای مسیر از دید ماپنهان بماند . در اپرای سیدنی مسیر رسیدن به بنا مارپیج می باشد و همین طور از جلو . تعریف مسیر از جلو:

صفحه 17:

صفحه 18:
بیر دسترسی به بنا از جلو : جهت ورودی ساختمان را در امتداد مسیری محوری و مستقی نشان می دهد و مقصد نهایی دید در مسیر رسیدن به بنا کاملا مشخص است چهره کاملی از سافتمان و یا نمای دقیقی از ورودی آن ‏ در ساقتمان ايراى سيدنى مسير تردد از گونه ‏ ( مار بيو)شكل مى باشد . ورود ی ساختمان اپرای سیدنی از نوع پیش آمده بود یعنی سطم بيرونى يا سقف بنا به صورت بالکتی ورودی بنا را اماطه کرده است و دیواری شيشه ای جدا کننده ی فضای بیرونی وداخلی ساختمان می باشد . ورودی ساختمان بالاتر از سطم؛ صفر صفر زمین قرار گرفته ودر کل خود ساختمان با ارتفاع نسبت و سطح صفر صفر بنا شده و همین امر ‎Gch‏ قرارگرفتن یک سری پله در جلدی هر یک از ورودی ها شده است .

صفحه 19:
سس 0[ همانطور که قبلا گفته شده مسیر اصلی دسترسی به این بنا مسیری مارپیم گونه می باشد این مسير در كنار دريا انتغاب شده تا بازديد كنندكان از اين بنا ديد کاملی از طرم بنا که عمدتاً برونگرا بوده واز معمارى اين ناحيه تبعيت داردداشته باشندوهمين طور از مناظر دريايى كه ايده ى اصلى سافتمان نیز برگرفته از آن می باشددیدن كنند و اين كار در نكاهى كلى ابتكارى جالب مى ان به بنا (انيز مسيرى مفرم و بازديد كننده را با كليت اجتماعى - فرهنكى و معماری بندرسیدنیآشنا کرده و ساختمان را درمعرض نمایش بازدیدکننده قرار می دهد (یعنی با یک تیر دو نشان زدن .)

صفحه 20:

صفحه 21:
تعریف ریتم و تکرار در اپرای سیدنی : هر مرکتی که از الگویی تکرار شونده از عناصر یا نقوش به صورت منظم یا نامنظم تکرار شده ریتم گفته می شود . اين ريتم می تواند ناشی از دید ما باشدکه به دنبال عناصر تکراری ترکیب می رود ويا ناشى از جسم ما كه به دنبال عبور کردن از یک توالی فضایی است . ضمنا ريتم شامل نظریه ی بنیادی تکرار هم می باشد که درمعماری برای سازماندهی فرم ها و فضاها مورد استفاده قرار می کیرد . تقریباً همه انواع ساختمان ها از عناصری که به طور طبیعی تکرار شوند هستند , سافته می شوند . نظیرتکرار تیرها و ستون ها - دهانه هاى سازه اى تكرارى و...

صفحه 22:

صفحه 23:

صفحه 24:
سس 0[ عناصر موجود در یک ترکیب تا منظم ؛ بر طبق مجاردزیر گروه بندی نزدیکی یا مجاورت آن ها نسبت به هم می شوند . ویژگی های بصری مشترکی که آنها با هم دارند . اصل تکرار برای سازمان دهی عناصر تکراری در یک ترکیب ازهر دو مفهوم بصری که دربالا گفته شد استفاده می کند .در ساختمان اپرای سیدنی ازاین ویژگی معماری استفاده شده است و تکرار یکی از ویژگی های بارز این بنا می باشدکه اهمانند موج های دریایی توالی دارد.] در ساختمان اپرای سیدنی از توالی غلاف ها برای به وجود آوردن خضاها استفاده شده است .

صفحه 25:

صفحه 26:
wl "۳ i ۳ ۱ it i AUD

صفحه 27:

صفحه 28:

صفحه 29:
کانسپت طرع ابراه ایده این بنا چند قطاع ازیک کره است, در واقع هر کدام از پوسته های این بنا بفشی از یکی کره است. خواص کره: جهت نداشتن, آرامش دادن, بسته نبودن,... در حالى كه در این بنا سعی شده این خواص القا نشود.

صفحه 30:

صفحه 31:

صفحه 32:

صفحه 33:

صفحه 34:

صفحه 35:

صفحه 36:

صفحه 37:

صفحه 38:

صفحه 39:
سس 0[ آتزون طرح اپرای سیدنی رادر ۳۸ سالگی زمانی که یک معمار جوان بود ارائه داد. بعداز جنگ جهانی دوم طرح ایجاد یک مرکز هنری در محل کنونی به مسابقه گذاشته شد. در ابتدا مدت ۵ سال وهزینه ۲ میلیون دلار برای ساخت بنا تفمین زده شد اما در نهایت بعد از ۱۴ سال و بامبلقی بالغ بر ۱۰۲ میلیون دلار به اتمام رسید. سالانه مدود ۲ میلیون بازدید کننده دارد همهنین ۱۵۰۰ امرا در سال دارد. جنبه های اقتصادی وخلاقیت و انقلابی بودن طرح مج روز شدن طرح شدند. معماری این منطقه برونگرا است و اپرای سیدنی هم از آن تبعیت کرده است . این بنا در ۲۸ جون ۷ به عنوان میراث فرهنگی یونسکو انتغاب شده است. این بنا نزدیک منطقه تجارت سیدنی است و در همسایگی باغ های گیاهان سلطنتی واقع شده است. طرم این سافتمان ۱ کسپرسیونیست مدرن است . طرامی بنا در اواخر دمه ۲۰ آغاز شده است.

صفحه 40:

صفحه 41:

صفحه 42:

صفحه 43:
پوشش سقف های کروی شکل بنا از کاشی های گرائیتی سافت کشور سوئد ‎Cun!‏ که شامل دو رنگ سفید براق و کرم مات در مدود یک میلیون پنجاه و شش هزار است .

صفحه 44:
سس 0[ مرمله اول 1۹۵۲- ۱۹9۳ که شامل ساخت بالکن است. ۲- مرهله دوم ۱۹۳ - ۱۹۶۷ ساخت پوسته های خازمی. ۳- مرمله سوم 1۹۶۷- ۱۹۷۲۳ طراهی داخلی. اين بنا از لحاظ هندسی طرمی غیر متعارف بوده است. ساختمان اپرای سیدنی به عنوان یک اثر متفاوت در قرن ۲۰ شنافته میشود که امروزه یکی از جاذبه های گردشگری مهم استرالیا و نماد شهر سیدنی محسوب می شود. فضاهای داخلی بنا نیز بتنی اجرا شده که توسط چوب های تفته چند لایه که از مصالح بومى میباشد جهت زیبایی و آکوستیک شدن پوشیده شده است . ساختمان ۱»اهزار تن وزن دارد. پی بنا شامل ۵۸۸ ستون بتونی لوله ای شکل است که در عمق ۲۵ متری در زیر دریا فرو رفته است . بالکن روی این پی ها قرارگرفته است . ‎٠١‏ پوسته صدفی شکل هم روی این بالکن واقع شده است . هر کدام از اين پوسته های صدفی شکل بر روی ۳۲ ستون بتنی به مسامت ۲.۵ متر مربع قرار دارد. ‎ ‎

صفحه 45:
سس 0[ یکی از ویژگی های این بنا استفاده از مصالح بومی است. ماده اصلی سافت بنا بتن است . از چوب همان منطقه برای آکوستیک کردن بنا استفاده شده است . ساختمان دارای دیجار های شيشه ای است و حدود ۲۳۵+ متر مربع شيشه در آن بكار رفته است. دیوار های کنسرت هال وسایر سالن های اپرا توسط تفته چند لایی پوشانده شده است . يله ها و کف هم توسط چوبسفت تیره پوشانده شده است . سقف سالن تناتر و سینمارا به جهت تمرکز بیننده ها بر روی سن و پرده مشکی رنگ آمیزی کردند. ایده این بنا چند قطاع( قوس ) از یک کره است

صفحه 46:
سس 0[ خواص کره : جهت نداشتن, بسته بودن , آرامش دادن .... که سعی شده در اپرای سیدنی این خواص تداعی نشوند. اين سازه نه تنها درطرامی خارجی بلکه در طرامی داخلی نیز دارای جلوه های زیبایی از هثر معماری میباشد. شکل ممتاز و منمصر به فرد طاق این بنا میرت هر بیننده ای را بز می انگیزد. هر کدام از پوسته هابخشی از یک کره به شعاع ۷۵۰۲ متر است که ساختار سقف ‎Vy‏ ‏تشکیل میدهد.

صفحه 47:
سس 0[ تملیل فضایی سافتمان اپرای سیدنی : قبل از مارد شدن به یک ساختمان باید مسیری را طی کرد تا به ورودی آن برسیم و این اولین مرمله در سیستم سیرکلاسیون است ورودی اپرای سیدنی بهشکل مارپیج است این مسیر مارپیج بنا از سمت دریا در نظر گرفته شده است که ابتکارجالبی بوده که مسیر رسیدن به بنا را نیز مسیری مفرح و بازدید کننده را با کلیت امتماعی و فرهنگی و معماری بندر سیدنی آشنا کرده و سافتمان را در معرض نمایش میگذارد. ورمدی ساختمان اپرای سیدنی از نوع پیش آمده است یعنی سط بيرونى يا سقف بنا به صورت بالكنى وزودى بنارا اماطه کرده است و دیواری ای جدا کننده فضای بیرونی و داغلی ساختمان است .ساختمان مساحت ۱۰۸ هکتار را اشغال کرده است و مسامت کل زیربنا ۴.۵ هکتار می باشد. . ‏مترطول در طویل ترین قسمت و ۱۲۰ متر عرض در عریض ترین قسمت‎ ۱۸۳ : Ly slay! ‏ورودى ساختمان در سطع يبالا تراز سطح ۰-۰ بنا شده و همین امر باعث شده يك سرى يله در جلوى هر‎ 1

صفحه 48:
سس 0[ ریتم و تکرار در اپرای سیدنی : هر مرکتی که از الگویی تکرار شونده از عناصر و نقوش به صورت منظم یا نا منظم تکرار شده باشد ریتم گفته ميشود . اين ريتم مى تواند ناشی از دید ما باشد و يا ناشى از جسم ما كه به دنبال عیور کردن از یک توالی فضایی است . در سافتمان اپرای سیدتی از تکرار و ریتم استفاده شده است . این ساختمان همانند موج های دریا توالی دارد.در اپرای سیدنی از توالی سقف های غلافی شکل برای به وجود آوردن فضا استفاده شده است. ۱۰ طاق غلافی بدون استفاده از چوب بست سافته شده اند و دیوار های شيشه ای مقعریقسمت های باز غلافی ها را مسدود کرده است . قبل از سافت اپراممل مناسبی در سیدنی برای اجرا ها وجود نداشت . اين بنا شامل فروشگاه که د ارای ۱۰۰۰ مغازه است , ۵ سالن اصلی نمایش , ۱ سالن پذیرش اصلی + ۵ استدیو تمرین ,۴ رستوران , ‎Y‏ بار , ۱ کتابفانه , ۱ سالن برای استرامت هنرمندان به نام اتاق سبز ,۷۰ اتاق برای تعویض لباس , دفاتر مدیریتی , تاسیسات و ...

صفحه 49:
بنا شامل یک سری سهمی است که توسط نوار های بتنی همایت می شوند برای بتن ريزى سقف از قالب ۱ ستفاده شده است که به دلیل شکل هندسی خاص سقف ها باید قالب ها )| می سافتند و چون سقف ها در ابعاد مختلف بودند سافت قالب ها بسیار هزینه بر بود . در مدت سافت بالکن ۱۲ بارطرح پوسته ها عوض شد تا شرکت سازنده توانست اقتصادی ترین و اجرایی ترین روش راپیدا کند. شرکت سازنده ۲۴۰۰ دنده بتنی را ساخت و ۴۰۰۰ قالب سقف ساخت که هرکدام از این قسمت های پیش ساخته سقف توسط ۳۵۰ کیلومتر کابل استیل در جای خودنگداری می شود . سقف این بنا از سنگین ترین سقف هایاجرا شده در دنیا تا به هال است که ۲۷۲۲۰ تن وزن دارد و توسط ۱۰۵۶۰۵۶ عدد سرامیک ساخت کشور سوئد در ۲ رنگ سفید براق و کرم مات پوشیده شده است بیشترین ارتفاع بنا که روی کنسرت هال است ۶۷ متر از روی دریا می باشد. محوطه داخلى شامل اتالاز اصلى در کار هم و به موازات هم مى باشند , اين دو تالار به مرور نیب ناممسوسی پیدا می کنند و تماسا گران را از سمت شمال به جنوب به طرف آمفی تئاتر هاهدایت می کند .

صفحه 50:
سالن غریی : کنسرت هال سالن شرقی جهت آمفی تثاتراصلی به سمت جنوب است و دارای چند صمنه نمایش جداگانه می باشد . جایگاه عبور تماشا چی ها بسیار وسیع و دارای پلکان است و گاهی عرض این گذرگاه ها به ۱۰۰ متر هم می رسد وهر شخص را به سمت سکوی مورد نظر هدایت می کند .

صفحه 51:

صفحه 52:
اصلی ترین سالن اپراکنسرت هال است که ۲۷۷۰ صندلی دارد و بزرگ ترین ارگ مکانیکی دنیا که دارای ۱۲۰۰لوله است در این بنا واقع شده است . سافت ارگ ۱۰ سال و تنظیم آن ۲ سال به طولانجامیده است .ارتفاعزیاد سقف کنسرت هال باعث فقدان بازتاب زود هنكام صدا بر روى صحنه می شود که جهترفع این مشکل ۱۸ ملقه پلی کربنات را به سقف آویزان کردند که به بازتاب صدا کمک میکند.

صفحه 53:
سس 0[ مقياس سقف ها طوری طرامی شده است که نیاز به ارتقاع را در داغل تامین کرده است. ‎Jao‏ های کوچکتری هموجود دارد به نام " دراما تئاتر " و " استودیو " اتاق نمایش " که بعد ها به این کاربری تبدیل شدند و این فضا ها زیر کنسرت هال قرار گرفته است. یا اتاق نمایش دارای ۳۹۸ صندلی می باشد ۵۱56۰ ‎Play‏ استدیو فضای انعطافپذیری است و هدود ۲۰۰ نفر گنمایش دارد و بر هسب نیاز می توان از اين فضا استفادهکرد. اتاقى هم به ناماتاق آتزون است که ممل اجرای کوچک چند منظوره است و ۲۱۰ نفر ظرفیت دارد. پلکان ورودی بنا همقضای اتعطاف پذیری است که از این فضا می توان برای اجرای وقایع اجتماعی و خضای بازبزرگ استفاده کرد .

صفحه 54:
سرسرای بزرگ شمالی وسالن پذیرش دید مناسبی به اقیانوس دارند که برای مراسم. عروسی و یادبود و..استفاده مى شود . تمام سن ها قابل چرفشهستند . يك سينما كاملا مجهزنيز وجود دارد كه با هوب پوشیده شده است . در اين بنا از هعاب كيلومتر سيم استفاده شده است . مصرف برق آن معادل تامين برق شهری ۲۵ هزار نفری است كهتوسط ه8١‏ بخش توزيع تامين مى شود . دستگاه تهویه مطبوعدارد که بیش از ۲۸۵۰۰ متر مکعب هوا را با سرعت 19.0 کیلومتر در ساعت در داغل کانالها می دمد .

صفحه 55:

صفحه 56:

صفحه 57:

صفحه 58:

صفحه 59:

صفحه 60:

صفحه 61:

صفحه 62:

صفحه 63:
GreatBuildings.

صفحه 64:

صفحه 65:

صفحه 66:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
39,000 تومان