صفحه 1:
صفحه 2:
erp cares
يرديس شهيد رجايى قزوين
pols ۱۰۴
پرویز چراغواره
۲ ee cee
درس اصول فلسفه آموزش و پرورش
صفحه 3:
صفحه 4:
كه
در اواخر جنك جهانى دوم دنيا با يكسرى دكركونى هابى در فلسقه ارويا آشنا ٠
+
ا |
Pee ry ee oe or) a) Seca eee eg
میکرداین حرکت جدید تحت عنوان اگزیستانسيالیسم با فلسفه اصالت وجود مطرح
شدرته لافراز مى كويد:«(در سال 1946در تمام دنياءاز خود فرانسه كرفته تا أررانتين
وآمریکا مردم می پرسیدند که این مکتب جدید چیست و چه می خواهد
De cn cel lee SoM Saco aD) Se sr!
ea eee ا
صفحه 5:
پیشینه تاریخی
بي 3 0233-0 اصييم ۳
مطالبی را عنوان کرده است که قابل مقایسه با نوشته های = 5222005
می توان در مورد برخی از نوشته های قدیس (اگوستین و پاسگال)) فیلسوف و ریاضیدان
ا SER 0[
ا ل يا
waren er eke] e 9 ل ا Beer
آن اگزیستانسیالیسم است:یاداشتهای زیرزمینی او از نظر بسیاری از محققین فلسفه و
ae re eee 1
صفحه 6:
تعریف اگزپستانسیالیسم
اگزیستانسیالیسم فلسفه ای است که به وجود حقیقی انسان توجه دارد و هنرش ۶
بررسی عمیق این پدیده و توجه دادن انسان به آزادی ذاتی خویش لستاگر در
فلسفه هاى ديكر توجه بيشتر به امور عالم است تا آدم.آن هم به صورت
FS er ا ل a eae eee
ee ce ace Teo Noone ee tee Te eed
گرایی است فیلسوفان اگزیستانسیلیسم بیشتر بهآزادی انسان توجه دارند تا عقل
ال به ویژه ازنوع هگلی آن به شدت
.مخالف است
صفحه 7:
ار تا
و کار دارند.نباید وجود داشتن را به معنای متعارف آن
در نظر كرفت و آن را معادل ((بودن))دانست. وجود
داشتن در اصل به معناى برون جستن و برون
ا ا ل ل
صادق است تا موجودات ديكرءجرا كه هستى انسان از
ويزكى برخوردار است كه هيج موجود ديكرى واجد
.أنها بك
صفحه 8:
i a ۳"
زیستن با اصالت یعنی زیستن با آگاهی کلی در <
مورد أزادى و اختيار خود.جه بسا افراد كه جنان در
جمع يا كروهى كه در آن هستند كم ميشوند كه
ديكر نشانى از فرديت و شخصيت در أنان نمى
ا ل ا eC ec
هستند يا برانئد كه اينكونه بنمايانند.((اصيل بودن
یعنی خود بودن,خود را برگزیدن و هماهنگ با
ارزش هایی که بر گزیده ایم زندگی کردن))
صفحه 9:
BSS eye Se oe cel eeed
ko eee Ce Ree ی
دائش آموزان بايد تشخيص دهند در مقام فرد بطور بيكيرءآزادانه.مستقلانه و خلاقانه
:دست به انتخاب می زنند
آموزش و پرورش اگزیستانسیالیستی از سالهای مقطع رلعنمایی آغاز و تا سالهای ۶
ea cee ۰
:هدف آموزش و يرورش
:هدف خدمت به انسان و
رشد ۶
nese) +
و
حرمسوليث4 <
صفحه 10:
30 ل ol
مهارت ها و موضوعات است كه واقعيت طبيعى و
اجتماعى را تبيين ميكنند و علوم انسانى است كه
مبين انتخاب انسان است.٠مانند:تاريخءادبياتءزبان)
صفحه 11:
۱ رت ea
Be ee ef vor coy
آلیست پاسخ سوالات مطرح شده رل نمی داندبهترین نوع سولل فقط در معنی
.آفرینی خود دانش آموز قابل پاسخ است
و و بى تحركتداما كلاس هاى <
.درسی باز اغلب انعطاف پذیر و پویا هستند
.اساس بحث اگزیستانسیالیسم تحقق وجود است
صفحه 12:
>
FP Se Ce aes heath Bye stone ced
فرآیند یادگیری یک بازیگر است و نه یک تماشاچی یعنی به صورت خلاقانه
ا الل ا
Oe Se ea ا
یز
'رابطه معلم و دائش آموز 8
|
در وهله ی اول آنهادو انساناصیل در کنار هم هستند که هر یک دلرای شخصیت
فا و Fe ee en cee
ee eon Len eee Ree no
معلم شاكرد را به شركت در ديالوك تشويق مى كند دانش آموز مى بيند كه
حقیقت در بشر است و به وسیله ی او انتخاب می شوددانش آموز همانطور که
gL ese Ste OIC re ane mee 1
PS ee er tee Tenis oe i lemme
صفحه 13:
آموزش و پرورش ایده آلتنلر با شور و هیجان فراوان آموزش و پرورش ایده
eee ل ل د ا ص للك
ال ال كن
cL ae ea) ا را م
اد eM
|
cone cg ا ا ل
ا ا ا ل eed
eee! ل ا ا ee
رصح«
صفحه 14:
ee ce Ne St a neo ی
Pe a 15) Ste een rc
Se OIC Stone a eee Roel ۳
ee OS Cee ae Sad لل
ل oo 1k SARI ار
مكان هاى مذهبى هم تشكيل ميشده حصور داشتند و دانشجويان ويا به
tee RC en eel race 2
کرده اند
نتيجه:بطور كلى ويزكى هاى تربينى اكز شتانسباليستى تاكيد بر انتخاب <«
الا سس 00
ی(
صفحه 15:
صفحه 16:
صفحه 17:
صفحه 18:
صفحه 19: