صفحه 1:

صفحه 2:
erp cares يرديس شهيد رجايى قزوين ‎pols‏ ۱۰۴ پرویز چراغواره ۲ ee cee ‏درس اصول فلسفه آموزش و پرورش‎

صفحه 3:

صفحه 4:
كه در اواخر جنك جهانى دوم دنيا با يكسرى دكركونى هابى در فلسقه ارويا آشنا ‎٠‏ ‏+ ‏ا | ‎Pee ry ee oe or) a) Seca eee eg‏ میکرداین حرکت جدید تحت عنوان اگزیستانسيالیسم با فلسفه اصالت وجود مطرح شدرته لافراز مى كويد:«(در سال 1946در تمام دنياءاز خود فرانسه كرفته تا أررانتين وآمریکا مردم می پرسیدند که این مکتب جدید چیست و چه می خواهد ‎De cn cel lee SoM Saco aD) Se sr!‏ ‎ea eee‏ ا

صفحه 5:
پیشینه تاریخی بي 3 0233-0 اصييم ۳ مطالبی را عنوان کرده است که قابل مقایسه با نوشته های = 5222005 می توان در مورد برخی از نوشته های قدیس (اگوستین و پاسگال)) فیلسوف و ریاضیدان ا ‎SER‏ 0[ ا ل يا ‎waren er eke] e 9‏ ل ا ‎Beer‏ آن اگزیستانسیالیسم است:یاداشتهای زیرزمینی او از نظر بسیاری از محققین فلسفه و ‎ae re eee‏ 1

صفحه 6:
تعریف اگزپستانسیالیسم اگزیستانسیالیسم فلسفه ای است که به وجود حقیقی انسان توجه دارد و هنرش ۶ بررسی عمیق این پدیده و توجه دادن انسان به آزادی ذاتی خویش لستاگر در فلسفه هاى ديكر توجه بيشتر به امور عالم است تا آدم.آن هم به صورت FS er ‏ا ل‎ a eae eee ee ce ace Teo Noone ee tee Te eed گرایی است فیلسوفان اگزیستانسیلیسم بیشتر بهآزادی انسان توجه دارند تا عقل ال به ویژه ازنوع هگلی آن به شدت .مخالف است

صفحه 7:
ار تا و کار دارند.نباید وجود داشتن را به معنای متعارف آن در نظر كرفت و آن را معادل ((بودن))دانست. وجود داشتن در اصل به معناى برون جستن و برون ا ا ل ل صادق است تا موجودات ديكرءجرا كه هستى انسان از ويزكى برخوردار است كه هيج موجود ديكرى واجد .أنها بك

صفحه 8:
i a ۳" زیستن با اصالت یعنی زیستن با آگاهی کلی در < مورد أزادى و اختيار خود.جه بسا افراد كه جنان در جمع يا كروهى كه در آن هستند كم ميشوند كه ديكر نشانى از فرديت و شخصيت در أنان نمى ا ل ا ‎eC ec‏ هستند يا برانئد كه اينكونه بنمايانند.((اصيل بودن یعنی خود بودن,خود را برگزیدن و هماهنگ با ارزش هایی که بر گزیده ایم زندگی کردن))

صفحه 9:
BSS eye Se oe cel eeed ‎ko eee Ce Ree‏ ی دائش آموزان بايد تشخيص دهند در مقام فرد بطور بيكيرءآزادانه.مستقلانه و خلاقانه :دست به انتخاب می زنند ‎ ‏آموزش و پرورش اگزیستانسیالیستی از سالهای مقطع رلعنمایی آغاز و تا سالهای ۶ ‎ea cee‏ ۰ ‏:هدف آموزش و يرورش ‏:هدف خدمت به انسان و ‏رشد ۶ ‎nese)‏ + و ‏حرمسوليث4 <

صفحه 10:
30 ‏ل‎ ol مهارت ها و موضوعات است كه واقعيت طبيعى و اجتماعى را تبيين ميكنند و علوم انسانى است كه مبين انتخاب انسان است.٠مانند:تاريخءادبياتءزبان)‏

صفحه 11:
۱ ‏رت‎ ea Be ee ef vor coy آلیست پاسخ سوالات مطرح شده رل نمی داندبهترین نوع سولل فقط در معنی .آفرینی خود دانش آموز قابل پاسخ است و و بى تحركتداما كلاس هاى < .درسی باز اغلب انعطاف پذیر و پویا هستند .اساس بحث اگزیستانسیالیسم تحقق وجود است ‏

صفحه 12:
> FP Se Ce aes heath Bye stone ced ‏فرآیند یادگیری یک بازیگر است و نه یک تماشاچی یعنی به صورت خلاقانه‎ ‏ا الل ا‎ Oe Se ea ‏ا‎ ‏یز‎ 'رابطه معلم و دائش آموز 8 | در وهله ی اول آنهادو انساناصیل در کنار هم هستند که هر یک دلرای شخصیت فا و ‎Fe ee en cee‏ ‎ee eon Len eee Ree no‏ معلم شاكرد را به شركت در ديالوك تشويق مى كند دانش آموز مى بيند كه حقیقت در بشر است و به وسیله ی او انتخاب می شوددانش آموز همانطور که ‎gL ese Ste OIC re ane mee‏ 1 ‎PS ee er tee Tenis oe i lemme‏

صفحه 13:
آموزش و پرورش ایده آلتنلر با شور و هیجان فراوان آموزش و پرورش ایده ‎eee‏ ل ل د ا ص للك ال ال كن ‎cL ae ea)‏ ا را م اد ‎eM‏ ‏| ‎cone cg‏ ا ا ل ا ا ا ل ‎eed‏ ‎eee!‏ ل ا ا ‎ee‏ ‏رصح«

صفحه 14:
‎ee ce Ne St a neo‏ ی ‎Pe a 15) Ste een rc‏ ‎Se OIC Stone a eee Roel‏ ۳ ‎ee OS Cee ae Sad‏ لل ل ‎oo 1k SARI‏ ار مكان هاى مذهبى هم تشكيل ميشده حصور داشتند و دانشجويان ويا به ‎tee RC en eel race‏ 2 ‏کرده اند ‏نتيجه:بطور كلى ويزكى هاى تربينى اكز شتانسباليستى تاكيد بر انتخاب <« الا سس 00 ی( ‎

صفحه 15:

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان