ایجاد و توسعه سیستم های اطلاعاتی
اسلاید 1: به نام خدا
اسلاید 2: فصل یازدهم کتاب سیستم های اطلاعات مدیریت پیشرفتهدکتر محمد علی سرلکحسن فراتیاستاد : فائضیدانشجویان: ایوب حسینی و محمد صداقتمندسیستم های اطلاعات مدیریت
اسلاید 3: ایجاد و توسعه سیستم های اطلاعاتیفصل یازدهم
اسلاید 4: فرآیند ایجاد و توسعه سیستم های اطلاعاتی فرایندی کلیدی برای سازمان است که نیازهای اطلاعاتی سازمان تحلیل می شود و یک طرح مفصل از چگونگی کار سیستم جدید ارائه می گردد.مقدمه
اسلاید 5: ایجاد و استقرار هر نوع سیستمی شامل مراحلی است که به این مراحل ، چرخه حیات توسعه سیستم گفته می شود . در حال حاضر این چرخه دارای شش مرحله ضروری است :چرخه حیات توسعه سیستم های اطلاعاتی
اسلاید 6:
اسلاید 7: شناسائی مسائل ، مشکلات و نیازهای اطلاعاتی سازمان و بررسی امکان حل آنها از طریق سیستم های رایانه ای و اطلاعاتی بطور کلی امکان سنجی شامل انواع زیر می باشد.1- امکان سنجی فنی : آیا فناوری موجود پاسخگوی نیازها می باشد یا خیر2- امکان سنجی اقتصادی : آیا بودجه برای اجرای سیستم جدید کفایت میکند3- امکان سنجی قانونی : از نظر حقوقی و قانونی ایجاد تعهد نمی کند ؟ 4- امکان سنجی عملیاتی : آیا روش های موجود و مهارت های فعلی کارکنان برای اجرای سیستم جدید کفایت می کند یا نیاز به روش های جدید و آموزش پرسنل می باشد . 5- امکان سنجی زمانی : آیا سیستم جدید در زمان معقولی جنبه عملیاتی خواهد گرفت 1- مطالعه نیازسنجی و امکان سنجی
اسلاید 8: تجزیه و تحلیل سیستم به منظور بهبود بخشیدن به آن از طریق ارائه راه حل های بهتر و مناسب تر که در دو مرحله به نام های مطالعه مقدماتی و مطالعه تفصیلی صورت می گیرد1- مطالعه مقدماتی: با درخواست طراحی یک سیستم جدید یا بهبود سیستم موجود شروع می شود که نتایج مطالعه ممکن است توقف مطالعه ، بهبود سیستم موجود یا طراحی سیستم جدید باشد که در این صورت مطالعه تفصیلی آغاز می شود 2- مطالعه تفصیلی : تحلیلگر به دقت به مطالعه سیستم موجود می پردازد به این معنا که ساختار سازمانی ، خط مشی ها ، سیاست ها ، هدفها ، مراحل انجام کار ، درون داده ها و برون داده های سیستم ، فایل ها ، گزارشها، کنترل های داخلی و ... مورد بررسی قرار می گیرد2- تحلیل سیستم موجود
اسلاید 9: طراحی سیستم جدید شامل مستند سازی کارهای سیستم موجود یا تعیین نیازمندی ها برای یک سیستم جدید استعواملی که در طراحی سیستم باید در نظر گرفته شود .اطلاعات مورد نیاز و اولویت هاعملکرد و روایی سیستمزمان مورد نیازویژگی های مربوط به نگهداری و انعطاف پذیریسبک مدیریت و فرهنگ سازمان 3- طراحی سیستم
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.