علوم انسانی و علوم اجتماعی

ایران و منطقه جنوب غرب آسیا (درس ۲۰ مطالعات هشتم)

motaleaate-8-dars-20

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ایران و منطقه جنوب غرب آسیا (درس ۲۰ مطالعات هشتم)”

ایران و منطقه جنوب غرب آسیا (درس ۲۰ مطالعات هشتم)

اسلاید 1: ایران و منطقه جنوب غرب آسیاکاری از عسکری

اسلاید 2: ایران در منطقه جنوب غربی آسیا که یکی از مناطق استراتژیک (راهبردی) جهان است ، واقع شده است.این به چه معنا است؟چرا این منطقه، استراتژیک است؟

اسلاید 3: این منطقه در کانون اتصال سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا قرار دارد.آبراهه های مهمی چون تنگه های هرمز، بُسفر، داردانل و باب المندب در این منطقه قرار دارند.از طریق این آبراهه های مهم، دریاهای منطقه به یکدیگر می پیوندند و به آب های آزاد اقیانوس ها راه می یابند.

اسلاید 4: موقعیت بندرگاهی برای کشورها اهمیت زیادی دارد.چون استفاده از حمل و نقل ارزان کالاها و انرژی را میسر می سازد.جا به جایی بارهای بسیار سنگین و حجیم، فقط با کشتی میسر است. با کامیون ها و تریلی ها در حمل و نقل جاده ای حداکثر می توان باری به وزن صد تن را جا به جا کرد ولی به وسیلۀ کشتی صدها هزار تن بار به راحتی حمل و نقل می شود. ضمناً جا به جایی بار توسط کشتی، محدودیت ها و موانع حمل و نقل جاده ای را نیز ندارد چون در دریا می توان کیلومترها راه را بدون برخورد به مانع طی کرد.

اسلاید 5:

اسلاید 6: تنگه بسفر، ترکیهکشتی باری ایران

اسلاید 7: این منطقه، انبار مهم منابع انرژی در جهان است. حدود دو سوم ذخایر شناخته شدۀ نفت جهان و حدود یک سوم منابع گازی جهان در این منطقه قرار دارد که البته بخش بزرگی از آنها در منطقۀ خلیج فارس واقع است.کشورهای عمدۀ صادرکنندۀ نفت:عربستانکویتامارات متحدۀ عربیایرانعراقاقتصاد و صنعت جهان به شدت به منابع انرژی در این منطقه از جهان وابسته است.

اسلاید 8: این منطقه، کانون جهان اسلام است.مکه و مدینه مقدس ترین شهرهای مسلمانان هستند. هر ساله در هنگام مراسم حج، صدها هزار نفر را در خود جای می دهند و اجتماع بزرگ و باشکوهی در آنها به وجود می آید.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید