علوم مهندسی معماری و عمران

ایستگاه های راه آهن

راه آهن2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ایستگاه های راه آهن”

ایستگاه های راه آهن

اسلاید 1: وقتی که صدای آسمانی تو در خاموشی شب های زیبا طنین می افکند، تو ، ای نغمه پرداز گوشوده بال آسمان تنهایی من، خبر نداری که من چشم به دنبال تو دارم... نمی دانی که گوش من چه سان در زیر درختان، غرق شنیدن صدای شیرین تو شده است تا از باده ی این آهنگ سحر آمیز سرمست شود... نمی دانی که که از بیم خاموش کردن نوای آسمانی تو، جرئت آن را که نفس بر لب آرام یا قدم بر برگ خشکی نهم، ندارم... اختر شب از کنار کوهساران سر خم می کندتا صدای تو رابشنود اما... آخر آهنگ لطیف و پر جلال تو، برای دنیای ناچیز ما خیلی زیاد است... با نام تو آغاز می کنیم ای زیباییِ بیکران...   به نام خدا شروع شد . . .

اسلاید 2: عنوان پروژه:نمونه مشابه ایستگاههای راه آهنگردآورندگان:علیرضا نوروزیسعیدجامه بزرگاکبرمخدومی

اسلاید 3: ایستگاه جدید قطار پر سرعت لاتزیو آفراگولا پل بالای راه آهن هست. چالش های کلیدی طرح معماری برای ایجاد  تبادل حمل و نقل منظم است که در نتیجه به طور همزمان می تواند به عنوان راهنمای جدید به شهر ناپل خدمت کند بنابراین دروازه جدید به ناپل است.کانسپت پل الهام از ایده گسترش محل اجتماع هوایی مورد نیاز برای دسترسی به ساختارهای مختلف است.که می تواند خودش به عنوان محل تجمع اصلی مسافران باشد.

اسلاید 4:   رساله ایستگاه راه آهن ( مطالعات ایستگاه قطار ) – رساله پایان نامه معماری درسال ۱۷۶۷ میلادی برای نخستین بار در محوطه یک کارخانه در انگلستان از میله اهنی به عنوان ریل استفاده شد . اولین خط اهن در انگلستان در سال ۱۸۲۵ میلادی احداث شد.تا سال ۱۸۴۰،هشتصد کیلومترراه اهن و تا سال ۱۸۵۰، شش هزار کیلومتر راه اهن در انگلستان کشیده شد. درسال ۱۸۳۵ افتتــاح اولین راه اهن مسافر بری بین شهرهای نورنبرگ و فورن، با لکوموتیو ادلر که به وسیله استیفنس ساخته شده بود.

اسلاید 5:

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8: قراهم کردن رابط های عمومی شهری در سراسر راه آهن,وظیفه آنها توضیحی برای تحمیل ایستگاه راه آهن جدید که همچنین می تواند به عنوان هسته پارک جدید کسب و کار پیشنهادی برای  ارتباط شهرهای مختلف  اطراف عمل کند. زبان معماری پیشنهادی ، افزاری به سمت بیان جنبش است که بیشتر پیگیر در داخل ساختمان است  که در آن مسیر مسافران از روی هندسه فضاها قابل تعیین است. ایستگاه  با توجه به دستورالعمل های جدید توسط RFI طراحی خواهد شد ، شبکه Ferroviaria Italiana ، برای ۱۳ ایستگاه اصلی در سیستم راه آهن ملی طراحی شده است.

اسلاید 9:

اسلاید 10:

اسلاید 11: شهرها قبل از رشد سریعی که در قرون اخیر پیدا کرده اند، توسط حصارها و باروهایی احاطه می شدند و در واقع حدود آنها نیز به همین ترتیب تعریف می گردید و اگر مسافری قرار بود به شهر وارد شود از طریق دوازه های محدود شهر می توانست به شهر داخل شود و هیمن دروازه ها، خود تا اندازه زیادی هویت و خصوصیت شهر را به هر تازه واردی می نمایاندند. اما شهرهای امروزی به دلیل گستردگی و تغییر مفهوم ورودی شهرها نمی توانند واجد چنین ورودیهای کاملاً تعریف شده ای باشند. بنابراین عناصر دیگر شهری باید وظیفه دروازه ها در معرفی شهر- به تازه واردین- را به عهده بگیرند. از مهمترین این بناها عناصر طراحی شده در مبادی ورودی و خروجی شهرها مثل: میادین و ترمینالهای هواپیمایی، راه آهن و اتوبوس می تواند باشد. این بناها علاوه بر اینکه باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، باید چکیده عناصر و خصوصیات و هویت شهر را دارا بوده و به همین دلیل دارای پتانسیل مناسب برای طراحی می باشند. ولی متاسفانه بیشتر به صورت بناهای عملکردی مورد توجه قرار گرفته اند و به جنبه های سمبلیک آنها کمتر توجه شده است، بخصوص این موضوع در مورد ایستگاههای راه آهن ایران بیشتر صدق می کند.

اسلاید 12: ایستگاه راه آهن تهران

اسلاید 13: راه آهن در ابتدای خیابان ولیعصر و ضلع جنوبی میدان راه آهن قرار دارد. کلنگ ساختمان ایستگاه راه آهن تهران در ۲۳ مهر ماه سال۱۳۰۶، با حضور رضا شاه پهلوی در اراضی جنوبی تهران‌، که تمامی آن بیرون از دروازه گمرک به همین منظور در نظر گرفته شده بود، به زمین زده شد. وسعت ایستگاه راه آهن تهران بطور تقریبی ۱۷۴ هکتار می‌باشد که محدود است به خیابانهای شوش – کشتارگاه ( بهمن ) بزرگراه بعثت وخیابان شهید رجائیاین ایستگاه از بزرگترین و زیباترین ایستگاههای راه آهن ایران و خاورمیانه است که روزانه دهها قطار مسافری و باری به آن وارد یا از آن خارج می شوند

اسلاید 14: راه آهن اردبیل

اسلاید 15: ایستگاه راه‌آهن ملایر

اسلاید 16: فضای داخل راه آهن ملایر

اسلاید 17: ایستگاه راه آهن تبریز

اسلاید 18: نمونه ایستگاه راه آهن های دیگر

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید