imeni_otaghe_amal

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ایمنی اتاق عمل”

ایمنی اتاق عمل

اسلاید 1: ایمنی ایــمـنـی بــیــمـــار در اتــاق عمـلتهیه کنندگان :شــکوه سادات کــوشکیمـــــهلــا بـــیــدخـــوری

اسلاید 2: مقدمهاولين و مهمترين الزام در هر بيمارستان آسيب نرساندن به بيماران استمساله ایمنی بیمار جزء یکی از مهمترین موارد مورد توجه نظام های سلامت بخصوص در کشورهای توسعه یافته می باشد و این امر سبب گردیده که سایر کشورها در این خصوص اقداماتی را انجام دهند. آمارها حاکی از آن است که درصد غیر قابل اغماضی از بیماران در مواجهه با سیستم های بهداشتی بخصوص بیمارستان ها دچار عوارض و صدمات ناشی از ارائه خدمات می گردند و مشکلی بر مشکلات اولیه آنها افزوده می شود، اما فعالیتهای سیستمیک و نظام مندی در جهت کاهش این موارد بخصوص در کشورهای در حال توسعه موجود نمی باشد . بنابراین پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی و سازمان های پیشرو در این خصوص ایجاد یک نظام جامع سیستمیک مبنی بر فرآیندهای ارتقای ایمنی بیمار جهت کاهش این عوارض و پاسخگویی مناسب به افراد صدمه دیده می باشد که از طریق استقرار فرهنگ ایمنی بیمار و ایجاد ساز و کارهای مناسب سازمانی امکان پذیر می باشد .این امر موجب کاهش هزینه ها، افزایش رضایتمندی در بین مشتریان و ایجاد یک جامعه سالم خواهد گردید .

اسلاید 3: تعاریف مختلفی از فرهنگ ایمنی بیمار ارائه شده است. فرهنگ ایمنی ماحصل ارزش های فردی و گروهی، نگرش ها، ادراک ها، صلاحیت ها و الگوهای رفتاری است که تعهد، روش و مهارت یک سازمان را از نظر مدیریت ایمنی بیان می نماید.پژوهش های مبتنی بر جمعیت که در آمریکا، استرالیا، انگلستان، نیوزلند و کانادا انجام شده، تقریباً نیمی از حوادث مضر و ناخواسته گزارش شده در این مطالعات، مربوط به جراحی بوده بیمار اشتباهی، جراحی اشتباهی و محل اشتباهی جراحی و گزارش های دارویی، دومین علت شایع حوادث هستند که ۲۲ درصد تمامی رخدادها را تشکیل می دهند. پرخطرترین مکان ها، اتاق های عمل و بعد بخش ها بودند. حداقل نیمی از حوادث گزارش شده در این مطالعات، به نظر قابل پیشگیری می رسیدند. اگرچه بیشتر این حوادث حداقل آسیب را به بیماران رسانده اند، یک سوم آنها عوارض دایمی بر جای گذاشتند.همچنین، عاقبت حدود ۶۲ درصد حوادث به مرگ بیماران منتهی شده است.بنابراین به نظر می رسد ایمنی بیماران، یک مشکل عمده سلامت و بهداشت عمومی باشد

اسلاید 4: اتاق عمل به عنوان يکي از واحدهاي اصلي در بيمارستان، مهمترين مرحله درماني بيمار را تشکيل مي ‌‏دهد و به لحاظ مشخصات فيزيکي، گازهاي طبي موجود و استفاده از دستگاه‌ هاي الکتريکي متفاوت، رعايت نکات ايمني از نظر بيماران و كاركنان بسيار حائز اهميت است. هدف اين پژوهش برآورد ايمني در اتاق هاي عمل بيمارستان هاي ‏دانشگاه علوم پزشکي تهران و ارائه راه حل ‌هاي ممکن مي ‌باشد.‏ روش بررسي: اين مطالعه از نوع توصيفي بوده که به روش مقطعي انجام شده است. جامعه آماري آن شامل بخش هاي اتاق عمل بيمارستان هاي دانشگاه علوم پزشكي تهران و ابزار تحقيق چک ليستي بوده كه توسط پرسشگران با مشاهده در محل تكميل گرديده است. استانداردهاي ايمني از نظر فضاي فيزيکي اتاق هاي عمل، مقابله با آتش سوزي، ايمني پرسنل، ايمني بيماران و کنترل عفونت بررسي شده و اطلاعات حاصله وارد Spss گشته و آناليز آماري صورت پذيرفت. يافته ها: اتاق هاي عمل بيمارستان هاي تابعه دانشگاه از نظر ايمني كلي، 84.9 درصد ايمن بودند اگر چه از نظر كنترل عفونت و ايمني كاركنان از ايمني کمتري برخوردار بودند. نتيجه گيري: اتاق هاي عمل بيمارستان هاي دانشگاه علوم پزشكي تهران از نظر محيط فيزيكي، حفاظت در مقابل آتش سوزي و ايمني بيمار در وضعيت ايمن قرار داشته، اما از نظر كنترل عفونت در حيطه نسبتا ايمن و از نظر ايمني كاركنان غير ايمن مي ‌باشند. در مجموع مرکز قلب تهران با کسب 97.5 امتياز از لحاظ رعايت کلي ايمني اتاق عمل مي تواند الگويي مناسب براي بيمارستان هاي موجود باشد.

اسلاید 5:

اسلاید 6: مديريت خطر: فعالیت های بالینی و اجرایی انجام یافته برای شناسایی، ارزیابی و کاهش خطر صدمه به بیماران، کارکنان و مراجعه کنندگان و نیز خطر زیان به خودسازمان .مخاطره :هر وضعیت واقعی یا بالقوه که می تواند باعث صدمه، بیماری یا مرگ افراد، آسیب یا تخریب یا از دست دادن تجهیزات و دارایی سازمان شودريسک : احتمال مخاطره یا عواقب بد ، احتمال قرار گرفتن در معرض آسیبشدت :نتیجه قابل انتظار از لحاظ درجه صدمه ، آسیب به اموال ، و یا دیگر موارد مضری که می تواند اتفاق بیفتد

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید