علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

اینترنت و اینترانت و اکسترانت

internet_va_extranet

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

  1. saeedmasoom7

    سلام ، چرا دانلود میزنم ، مینویسه برخی از متن مخدوشه نمیشود دانلود کرد

نظر خود را بنویسید

اینترنت و اینترانت و اکسترانت

اسلاید 1: k

اسلاید 2: اینترنتاینترانتاکسترانت

اسلاید 3: يک شبکه ي جهاني است که از اتصال کامپيوترهاي مختلف در سراسر جهان به يکديگر به وجود آمده است و هر کدام از آنها با ارائه خدمات ، به کاربران اين امکان را مي دهند که اطلاعات را به روش هاي مختلف ، در اختيار افراد ديگر در سراسر جهان قرار دهند يا با يکديگر ارتباط برقرار کنند . اینترنتشما به عنوان يک کاربر با در اختيار داشتن يک خط اينترنت مي توانيد به راحتي به اين شبکه جهاني متصل شويد .

اسلاید 4: اینترانتهمان طور که از نام آن مشخص است ، اينترانت نيز مانند اينترنت يک شبکه است ، اما اين بار به صورت خصوصي يا داخل سازماني که فقط کاربران داخلي اجازه استفاده از خدمات مختلف آن را دارند .- به صورت خصوصی یا داخل سازمانی- فقط کاربران داخلي اجازه استفاده از خدمات آن را دارند- خدمات آن مختلف (متغیر) است

اسلاید 5: يک اينترانت است که به کاربران خود مجوز دسترسي از خارج سازمان براي استفاده از خدماتي را در داخل سازمان ايجاد مي کند . اکسترانت

اسلاید 6: جمع بندیاینترنتاینترنت شبکه کاملا وسیع و آزاد است که از تعداد زیادی شبکه های خصوصی و عمومی تشکیل شده است.منابع در اینترنت برای عموم آزاد است و کاربران می توانند صفحات وب را مشاهده کنند.اینترانت اینترانت یک شبکه خصوصی است که یک سازمان بر آن نظارت دارد.در اینترانت فقط اطلاعاتی که سازمان قرار داده است قابل دسترسی است و ارتباطی با بیرون ندارد.اکسترانتاکسترانت یک اینترانت است که به طور کاملا خصوصی اداره می شود.اکسترنت ها برای اینکه بتوانند اینترانت را گسترش دهند به کار بران خود اجازه می دهند از اینترنت نیز از راه های مطمئن دسترسی داشته باشند.

اسلاید 7: خدمات و سرويس هاي ارائه شده در اين شبکه ها بي شمار است ، متداول ترين آنها را مي توان به صورت زير دسته بندي کرد :خدمات1* نمايش ، به اشتراک گذاري و دريافت مدارک ، منابع ، فايل ها ، عکس ها و ... متصل به هم از طريق يک آدرس وب (web address)با استفاده از مرورگرهاي وب (web browser) مانند :firefox و IE و google chrome و ...

اسلاید 8: خدمات2 * گفت وگو (Chat and Teleconference) بين کاربران از طريق انواع Massenger ها مانند : yahoo,skipe,… سلامسلامسلام

اسلاید 9: 3 * به اشتراک گذاري فايل ها ، مدارک و منابع مختلف بين کاربران عادي و خانگي ، توسط برنامه هاي P2P مانند Bit Torrent,eMule و ...خدمات4 * دريافت و ارسال نامه و پيام هاي الکترونيکي ( Email ) به صورت Offline و متمرکز روي کامپيوترهاي کاربران مانند استفاده از microsoft outlook , outlook express , Thunderbird و ...5 * برنامه هاي کاربردي ديگر که به صورت برنامه هاي تحت وب در اختيار کاربران قرار مي گيرد و شما به عنوان يک کاربر حرفه اي مي توانيد خدمات جديدي را توليد کرده و در اختيار کاربران خود قرار دهيد .

اسلاید 10: براي استفاده از هر يک از خدمات گفته شده در شبکه ، نياز به برنامه ها و ابزارهاي خاص آن کار است ، اما اين برنامه ها و ابزارها به تنهايي و بدون اتصال به شبکه ، کارايي چنداني نخواهند داشت . احتمالاً اين سوال به وجود مي آيد که دليل آنکه اين نرم افزارها کارايي چنداني بدون اتصال به شبکه ندارند ، چيست ؟ جواب اين سوال بسيار ساده است . آيا شما مي توانيد با ديوار صحبت کرده و جوابي از آن دريافت کنيد ؟ مطمئناً جواب شما به اين سوال خير است . اين برنامه ها و ابزارها هم نياز دارند با کسي صحبت کنند که توانايي پاسخگويي آنها را داشته باشد که در علم مهندسي کامپيوتر به اين پاسخ دهنده ( سرويس دهنده ) Server گفته مي شود . بنابراين ابزار شما براي انجام کارهاي محوله ، نيازمند صحبت با سريوس دهنده است ! بله درست خوانديد ، منظور من دقيقاً صحبت کردن است . اين صحبت کردن ، رد و بدل داده اي بين برنامه ها مانند ما انسان ها هر کدام به زبان استاندارد و خاص خود با سرويس دهنده خود صحبت مي کنند که به اين زبان و استاندارد نيز پروتکل گفته مي شود . خلاصه اينکه ، اين برنامه ها با يک پروتکل استاندارد با سرويس دهنده ي خود به تبادل داده مي پردازند .

اسلاید 11: محمدحسین ابراهیمی باجگانی@mhebajeganiپاییز 1394

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید