صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
صفحه 4:
صفحه 5:
ی سای اس زب
i | 6 نسخ اسلام
سیاست هاي | او رت
استععار پس از - انس
ورود به أيران
مسخ اسلام
اس لطس
صفحه 6:
مراجع شيعه
صفحه 7:
توسط تبلیغ شیعیان ومسلمانان را به
دین مسیحیت فرامی خواندند که
مورد اقبال شیعیان و مسلمانان
صفحه 8:
فرفه صوفیه
صوفیان برای جدا کردن مردم از علما از چه حربه ای استفاده میکنند؟
صوفیان .علما را اهل دنیا و آلوده به ریا و خود نمائی و دوروئی معرفی کنند و به این گونه اشعار متمثل شوند:
واعظان کین جلوه در محراب و منبر میکنند. چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند
مشكلى دارم ز دانشمند مجلس باز يرس توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر میکنند
کر چه بر واعظ شهر این مخت آسان نشود تاراورزد و سالوس مسلمان نشود
این تقوی ام بس است که چون واعظان شهر نس از و کسسرشمه بر سر متیر نصیکنم
ضمنا برای تحقیر سرماية علمی علما که خطرناکترین اسلحه برای کوبیدن منطق های
غیر علمی صوفیهابه شمار حی رود. از نبه عنوان «علم رسمی» و «علم ظاهر» و «علوم
و قالی» و «الفاظ و اصطلاحات» و مانند اینها یاد میکنند و علماء بزرگ دینی را
قشری و ظاهری و گاهیپا را بالاتر گذارده «راه زن راه حق» می خوانند و نیز می گویند
اگر ما را «اهل بدعت» و یا در بعضی از موارد «ملحد» معرفی کردهاند. بواسطة همین بوده
کهبه عمق مطللب بارییک ها نرسیدهاند. یابه اصطلاح اهل دل آشنا نبودهاند. البته لین
گونه تبلیغات سوء کار خود را در افرادبی اطلاع نموده ویک حس بدبینی و تنفر شدید
در آنها ایجاد میکند. بطوری که بعضاً حاضر نیستند کوچکترین دربارة وضع
مسلک خود بشنوند و ایک صفحه از کتابهای مربوط به این قسمت را بخوانند و لین
مطالب را سد راه وصول حق بدانند
صفحه 9:
اسماعیل. بزرگترین پسر امام صادق (ع) بود. امام صادق (ع) او را بسیار دوست میداشت.به خاطر این
ت زياد و بزرگتر بودن او گروهی از شیعیان در همان زمان گمان میکردند که پس از امام صادق (ع)»
اسماعیل. امام شیعیان خواهد بود. اسماعیل هنگام حیات پدرش امام صادق (ع) وفات کرد. امام صادق (ع)
در مرگ او بسیار غمگین گرمید و در وقت تشییع بدن اسماعیل, بدون کفش و بدون عبا پیشاپیش تابوت
راه میرفت. در وقت تشییع.به دستور امام جند بار تابوت را بر زمین گذاشتند و امام کفن را از چهرهی
اسماعیل کنار میزد وبا اسماعیل خداحافظی میکرد و تشییعکنندگان را متوجه مرگ اسماعیل میکرد.
امام میخواستبه لین وسیله. گمان کسانی را که اسماعیل را امام دانستند. از بینببرد.با مرگ اسماعیل,
اکثر آنان که او را امام میپنداشتند. دست از پندار خود برداشتند. ولی گروهی از آنان مرگ اسماعیل را
منکر شدند و گفتند: اسماعیل زنده است و گروهی هم معتقد شدند کهبا مرگ اسماعیل. امامتبه پسرش
محمد منتقل شده است.
به هر دوی اینها اسماعیلیه گفته میشود. گاهی اسماعیلیه را «هفت املمی» مینامند. اسماعیلیهای که تا
عصر حاضر ادامه یافته و منقرض نشدهاند. کسانی هستند کهبه امامت اسماعیل و نسل او معتقد هستند
گروهی پسر دیگر امام صادق (ع)به نام عبدالّه را امام دانستند کهبه نام «فطحیّه» معروف شدند. گروهی پسر دیگر
امام صادق (ع). محمد را امام دانستند و گروهی هم در خود امام صادق (ع) توقف کردند و گفتند که دیگر امامی نیست
فرقههای کوچک شیعه همه منقرض شدند. فقط زیدیه و اسماعیلیه ماندهاند. ولی شعیه امامیه. از آغاز تا به امروز ثایت
و استوار مانده است. زیدیه و اسماعیلیه در یمن. هند. لبنان و بعضی جاهای دیگر زندگی میکنند
اسماعیلیه در حال حاضر جماعتی آرام و معتدل هستند. ولی در آن زمان. جهان اسلام را تکان دادند .
در خال حاضرء از اسماعیلیه دو گروه بلقی هستند: آثا خاننه که در بمبئی هند هستند و ببره که در هند و یمن زندگی
میکنند. کلمهی بهرمبه معنای تلاش و عمل است و اینها بسیار تلاشگر هستند و حتی در آنانیک نفر هم فقیر یلفت
نمیشود
صفحه 10:
صفحه 11:
اخباری با شیخیه
اصول دین Oo توحيد ۲- امامت ۳-نبوت ۴-رکن راب
در اخباربه ۳
fa ۳ [- قرآن | om سنت
احکام
صفحه 12:
اصولی
١ 1 tet توحيد ۲-معاد - نيوت ۴-عیبل ۵-امامت
mae
7 Lio
استباط 47 |-قرآن !سنت |-عقل ۴-+جماع
احكام
صفحه 13:
ثار بخچه شیخیه:
رهبران اصلی شیخیه عمدتا در دوره فتحعلی
شاه زندگی میکردند و بابیه به رهبری یکی
ازشاگردان دومین رهبر اين فرقه در دوره
محمد شاه ظهور نمود .
ر هیر آن شیکیه:
۹ سمخ I دهد اخسانی
؟- سيد كاظم رشقى
صفحه 14:
i
ed ae
Chad vanes
اوایل قرن سیزدهم هجری بود که شیخ احمد احسایی
در عراق شهرت بافت و مریدانی به دورش جمع شدند
.که بعد ها شیخبه نام گر فتتند
سید کاظم رشتی در سال ۲ در رشت متولد شد و
پس از سفر به یزد یکی از شاگردان شیخ احمد احسایی
شد و به دستور ایشان به کربلای معلی جهت اقامت سفر
.نمودو در سال ۱۳۵۹ وفات بافت
صفحه 15:
ظهور با پیت
پس از وفات سید کاظم رشتی درسال ۱۲۵۹ قمری با توجه به تاکیدات
شیوخ اخباریه بر رکن رلبع شاگردان لين فرقه با توجه به تبلیغات وسیعی
که شده بود ۱۲ نفر خود را رکن رابع نامیدند از جمله محمد على باب
در جمادی الاول سال ۱۲۲۰ قمری که خود را راه ارتباط با امام زمان
(2 آمی دانست.
همه مدعیان سرکوب شدند و نامی از آنان باقی نمانده وتنها فرقه ای که
حیات دارد فرقه ضاله بهائیت است.
صفحه 16:
و & ۳1 عم ۲
روز شمار تاريخ باب و بهاء
جمادى الاول 1750 قمری : ادعای بابیت توسط میرزا علی محمد باب در شيراز
۱ قمری :ذکرعبارت (اشهد ان عليا قبل نبيل باب بقيه الله)
رمضان ۱۲۹۲ قمری : فرار باب به اصفهان
۳ قمری: حبس باب به دستور محمد شاه قاجاردر زندان ماكو به مدت نه ماه وتدوين كتاب بيان.
جمادى الاول 1754 قمرى : انتقال باب به زندان قلعه جهريق در حوالى اروميه به مدت ۲۷ مامب
5 قمرى : اجتماع بابيان دردشت بدّشْت شاهرود.
۵ قمرى: تعیین میرزا یحیی نوری به عنوان جانشین باب درسن ۱۹ سالگی.
۵ و۱۲۹ قمری : آشوب خونین بابیان در نقاط مختلف ایران و سرکوب آنان توسط امیر کبیر.
۷ شعبان ۱۲۹۷ قمری:اعدام باب به دستور امیر کبیر
۱ قمری : تبعید میرزا حسین علی نوری به عراق .
۸ قمری : قتل امیر کبیر در حمام فين كاشان .
رجب ۱۲۹۸ قمری : بازگشت حسین علی نوری از عراق به دعوت میرزاآقا خان نوری.
۸ قمرى : اعدام قره العين در تهران .
x
صفحه 17:
روز شمار تاردخ داب و بهاء صفحه دو
شوال ۱۲۹۸ قمری : ترور نافرجام ناصرالدین شاه و دستگیری سران بابی ها از جمله میرزا حسین علی نوری.
۸ قمرى :آزادى حسين على اززندان با وساطت سفير روس (دالكوركى ) و تبعيد مجدد وى به عراق.
اذيقعده 1717/4 قمرى : تبعيد بهاء از بغداد به استانبول با درخواست ا
رجب ۱۲۸۰ قمری : تبعید بهاء و صبح ازل به شهر ادرنه .
ربیع الثلنی ۱۳۸۵ قمری : تبعید حسین علی به عکا و صبح ازل به قبرس ( تدوین کتاب اقدس توسط میرزا حسین علی نوری در
زندان عکا)
۹ قمرى مرك حسين على و نزاع بين بسران ار (محمد وعباس فندی ) برسر جانشينى بدر.
٠ قمرى: مرك صبح ازل درسن 81 سالكى.
۷ قمری : سر نكوتى عبدالحميد ثانى ( سلطان ضد صهيونيست عثمانى ) به دست زون ترك ها وأزاديكامل فعاليت عباس افندى .
۹ قمرى : سفر عباس افندی ب
۲ قمری (۱۹۱4) آغاز جنگ جهانى اول بين متفقين ( روسيه » انكليس » فرانسه »تالا آمریکا )ین متحدین (آلمان اویش و
أعثمانى ) وهمدتى عبا.
أشعبان .11070 قمرى: اعطلى لقب سر ونشان مسخصرص نابت هود ( شواليه كرى ) طلى مراسمى به عباس افندى توسط دولت اتكليس .
بيع الاول 184٠ قمرى : مرك عباس افندى و جانشينى شوقى افندى.
۷ شمسی :تاسیس رژیم اشفالگراسرانیل و حمایت شوقی ازآن .
۱۳۳۹ شمسی :مرگ و دفن شوقی درلندن .
۲ شمسی : تشکیل اولین بیت العدل اعظم در فلسطین اشغالی.
pf
افندی با ارتش بریتانا.
صفحه 18:
دلیی های باب در بوشهربه عنوان افراد تاجر شهره بودند
و در آٌن زمان تجارت ترباک آزاد بود و از اين راه
سرمایه زیادی-به جیب زده لند و باب فیزسبه عنوان یکی از
پرسنل در نزد ایشان کارعی کرده استپس از مدتی با
علما بنی اسرائیل (یمودیان عراق) که به تجارت تریاک از
خاور مبلنه جه انگلستان مشغول بودنند آشنا می شود »
داوود ساسون یکی از بهودیان بغدادپس از مدتی با
خانواده ملکه انگلستان وصلت عی نملید که خانواده
ساسون هم اکنون از سرمایه داران انگلستان محسوب می
شیند » داوود ساسون محمد علی باب را برای اجرایی
نمودن طرح انگلیسی به بریتانیا معرفی کرد.
صفحه 19:
cub ctor |[ 3 قاری(
) نفی اصل امامت و قائمیت [
۱ نفی خاتمیت و قرآن و اسلام (
| فلیتوحید ]
ا
ادعای مهدويت [
| ادعاىنيوت )| |
| ادعاى الوهيت |
ادعای اعلام قیامت ||
56 انتیجه 5 نتیجه les
صفحه 20:
Cradle و دشئوانه استعماری
۱- حکومت دیکتاتوری روسیه تزاری
سفیر کبیر روسیه( کینیازدالکورکی ) عکاسی از جنازه باب وارسال به روسیه و نجات جان حسین علی|
نوری پس از ترور ناصرالدین شاه و اجازه ساخت اولین محبد بهاپتان در روشیه (مشرق الاذکار) در
استخدام بودن فامیل ها حسین علی در سفارت روسیه و پدرش عباس نوری دستیار شاهزاده قاجار امام |
وردی معرف به روس فيل بود.
۲ دولت انگلیس
اعطاى لقب (سر)و نشان (نايت هود) به عباس افندى
۳- دولت غاصب اسرائيل
دو فرقه استعماری و فبل از برقراری دولت اشغالگر اولین رئیس مهور اسرائیل با عبدالبها مشورت هايى |
داشت.
6- آمریکا
صفحه 21:
ساختار سارمانی
۱- محفل روحانی محلی
۲- محفل روحانی منطقه ای
۳- محفل روحانی ملی ( کشوری )
4- بیت العدل اعظم ( بین المللی )
صفحه 22:
درخی از احکام ates
اسن قكليف:ة بسر و دختر ازه١ سالكى تاسن ١ سالگی سک رررسبب ریدح»سده
طهارت و فجاست: مطهرات ه جيزند .-
وضعو ابتدادستها تا مج و سبس صورت ثسته شود به همراه دعاى خاصه دص ,يرس يبد هد
اشسال : هر هفته يك بارواجب است و ناخن كرفتن هفته لى ب
ld 8 نماز صغیر - نما وسطا- نمازکبیر < نماز ٩ ركعتى
أقبالهة بها .... خود را قبله بيروان مسلك بهانيت قرارداده
8 حرام شده است مكر نماز ميت
8 یک ماه است و هرسال ۱۹ ماه و هر ماه ۱٩ روزاست که آخرین ماه سال و فطرشان نوروزاست.
زیارت خانه باب سیراز - زیارت باغ رضوان در بغداد - زیارت مقبره باب عکا فلسطین اشغالی. زن ها معافند
مگر آنکه در شیرازمتولد شود آن هم در شب طواف نماید.
خاک عرو کاب دا ال دس )حاکن ورس اب یاج یهار
صفحه 23:
دهاییت در ساری
ادر شهرستان ساری حدود ۳۵۰۰ نفر از بهائیت در اقصی نقاط شهرستان زندگی می کنند که تعدادی از این
جمعیت در بخش چهاردانگه روستاهای پشتکوه . کندسبن و شعبانخیل زندگی می کنند و تعدادی نیز در
احمدآباد کلیجان رستاق و همچنین در روستای ماهفروجک بخش مرکزی ساری سکونت دارند ضمن اینکه
در روستای ابول از بخش چهاردانگه بیشترین جمعیت بهائیت را داشتیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی
تا سال ۶۲ بدلیل فشار روحی و مقاهمت افراد مسلمان ساکنین روستای ایول از محل كوج و بعضاً به خارج
از کشور و تعدادی نیز در ساری سکونت نمودند. لازمبه ذکر است تعداد زیادی از جمعیت بهاثیت در سطح
شهر ساری بصورت پراکنده زندگی می کنند و بدلیل تحرکات سیاسی و ضد امنیتی آنان از دید و
عولمل اطلاعلتی غلفل نیستند و تحت نظر هستند. در روستای ایول هیچ یک از بهائیت در روستا ساکن
نیستند تمام خلنه سرا آنان تخریب شده است و بصورت يك مخروبه در آمده و در جند سال اخير بعلت
شرلیط خاص وبا سوء استفاده از رآفت نظام مقدس جمهوری اسلامی عزیمت در فصلهای مختلف به منطقه.
aisle بویژُه در ایام کاشت . داشت و برداشت کشاورزی . اما همچنان دست از شیطنت بر نمی دایند و با
طرفندهای مختلف از قبیل آتش زدن منازل . سرقت و تخریب باغات و غیره مظلوم نملئی و سعی در
تحریک افکار عمومی و انعکاس موضوع به رسانه های بیگانه و ارتباط با بستگان در خارج و علیه مسلمانان
توطئه دارند وبا لین اقدام اهللی و ساکنین را مورد اذیت و آزاد و توهین قرار می دهند وبه دفعات با
آتشکیل پرونده اهالی را به محاکم قضائی . انتث
صفحه 24:
صفحه 25:
خدا را آنگونه عبادت کن که گویی او را میبینی اگر
تو او را نمیبینی همانا او تو را میبیند