صفحه 1:
صفحه 2:
4
كليات بحث:
مهقدمه
تاريخجه بابيت.و ث
سرگذشت باب ادعلى بابيت
عقايد انحرافى بابيت
میرزا حسینعلی بهاء و مسلک بهائیت
فرقه های بابیت و بهائیت
عقاید انحرافی بهائیت
حمایت رژیم پهلوی از بهائیت
هدایت بهاییان از جانب فرآن
طرح سوال
منابع
SS
صفحه 3:
بررسی دقیق و محققانه
این فرق را پشت پرده معاندین اسلام
براین ضروری به نظر می رسد که نسبت
ن فرق ضاله آشنايى كافى و اطلاعات لازم را داشته باشيم تا در برابر كيد و مكر
: است كه ردياى استعمار به
ن فرقه بطور مستند نمايانده شود و ندكان حقيقت روشن
5 3 و ضعف. چگونه در براتدازى اسلام طرح ارائه مى
اى يياده شدن آن با تمام قوا هزينه مى نمايد.
بانى جدى انكليس و صهيونيسم جهانى جهت
و ثابت كنيم كه استكبار جهانى و
مش مد تن لاف کته و اس تیش رش مر
- افکار عموم مسلمین و جهان اسلام. نحوه
رح حال سيد على محمد باب شيرازى؛ افكار
توح برخورد علمای اسلام با ایشان و اجرای حكم
چگونگی شکل
صفحه 4:
مقدمه*
تاريخ اسلام از صدر تاکنون با فراز و تشیب هاي فراوانی روبه رو بوده است کم
۳ et ee PE SS PA AS
بدهای سیدی:فزاهه 3 فداران انان alse
cos كر ادف از به ظاهر ا به حوبي درك تكردع بودند
انی و رواییه
وم به تعییری تقسیر به رای می کردند که با مباتی متقن و قوی قرا
ابقت
در یک بررسی کلی نیز مي توان به این نتيچه دست بافت که از سياست هاى كلى.
معاندین اسلام که با برنامه های هدفمند OD م مشکل جدع دش
تمرکززدابی حکومت اسلامی و ایجاد gi Paz oe ual gee oe
است در أ بریامت های عمده آبان یافتن آفرادی کچ فهم و تربیک انا
نراق ناوه Nie 0
به طور كلى فلسفه تاسيس فرق إتحراقى متعدد در طول تارية سلام و اج
شکاف در آمت واحد اسلامی, تمرکززدایس در Li's
اسلامی بة دولت های کوچک 7 Pierre ae 2 Pesta sels
ده است و این اد متعدد تاریخی
Le hes wee at لمهي وا بد خاط رات و
دالکورکی “Spat esha
۱ تحرافن: ساخته وپزداخته cuflers callay bio aisbig> pain ay jlaamail
سب که ور re cae ee onal Seg ae ee که ای و
مى توان كفت كه اين دو فرقه به متله دو غذه سرظانی در جمان اسلامبودندک
وهابيت در بين اهل سنت ودر مخالفت با دیدگاههای عمده علمأی سنی و
i و در مخالفت با مبانی فکری اصیل شیعه ایجاد شدند و
ت زيادي را برای م به وجود أوردة ند و همجنان مورد حمایت چدي
معاندین اسلام و صهیونیسم جهانی می باشند.
صفحه 5:
تاریخچه بابيت و شرح حال باب
* بنیانگذا فرقه ۷ aul, سیدعلی محمد شیرازی است. . از آنجا که او در ابتدای دعوتش
مدعى شيعه
ARR ie Gere nea rae pee ean مان مت
* سیدعلی محمد در سال 1235ق. .در شيراز يه دنیا آمدر آم در كودكي نه مكتب شيخ
ve لبلب tetas لبش نات 0-7 eee ده
ان 1 7 ۳ چون سيد علي محمد دل رين
دو ری irs wee و درس لوزت بي جود gud, حاضر شد. ذر همين
درس بود که با مسائل کروانی و تفسير و تاويل آبات و احلذیت و مسانل ققهی به
و طا 1
* سیدکاظم رشتي افكار و عقاید لوا راهن ) داشت و آنان را
اهر تسم یافته دا یا خدایان مجسم می انگاشت هیلع : ید و هر
bles Sag مام زمان(عج) و مرذم باب و واسطه فيض ol pl Sle
عقا به قوق سيد أن وحمو | 22و جل كرد و أ مريدان خاص وى كردي و
از هماتجا بود که فکر دعوی بابیت در ذهن آو راه یا
* قبل از رفتن به كريلاء مدتى در بوشهر اقامت كرد ودر آنجا به رياضت كشي
پرداخت. در هواى كَرِم شهر بريام خانه رو به خورشيد برأى تسخير خورشيد
یادی م بویت و صقان مرتاصاین er کم زا
بس از فوت سيدكاظم رشتی, در سال ۵1260 سيدعلى محمد نيت ادعاق
تکیت ونعد اففای نالي حتت اب علوم و معارف خدا وراه اتصال بم مهدی
موعود«عج») و سپس ادعای مهدویت fe 9 و به تدریج ادعای نبوت و شارعیت کرد
be الوفیت در وي a بان داد. [5] زاین Ree eee paren
ری است.
صفحه 6:
TENS سس بعد ۳ مس »مس
ابتدای امر هیجده تن از شاگردان سیدکاظم رشتی که نزد بابیان [=e Barus eed
مشهورندبه یاب ایعان آوردند. و هرکدام در تقطع ای به ees
به أبن أو درأوردند. خود باب را نيز از عر مكتورقت 0 spa la مهد خود زا Je
ee سپس بدا شهر باركشت م امت علمای شیعه و یز"
be Soe ات سس ار سیک او نأب زا از بونقهر به یرآ
i 8 ولي أو دمت ار فعاليت هاى تليق جو لذأ a را مک
Sees سل ۳ جمع میرم اه شق وأو ار عقاود جود / 1 | دق درجي رم
Cale eae ligt خد Seer slay Ae Sl dso Lie a خدازیی کنسی که هرا باب
بداند».[8]
اما يس از جندى بار ذيكر همان اذعا را تكزا
ل رن انار اعفان ل رن
Gall سپس (ste تردیک ماود متا كردلا goes
و te و 1 بت كرد و خود رأ امام ز
Sighs ale
جملات > la علا تواست ادعاى خود را ثبت كند و از باسخ sabes seal
اما ی کش که اك Hiya سا مس را علط خواند. از اس رو ار دی
3 2 وکاب مانب
ملام دانسته و مدعى شد كم با طهور او قیمت بربا شده است. لد دوي Seco
على محمد باب نسيت به مخالفان عقيده اش, خشونت شدیدی
فرواتروايى ابن رأ أبن مى دائد كع جز بای هااکسی را بر زفین ۳ wip
بیان را نيأموزند.
۳ | دستگیر و زندانی
از 1 ا ١ متقل شد ودر قل
به ردند,[ 9 >
hoe mors Lae Sol onme 1 ب بت
eo وبا ak
SE aa aly تقد میدن لس یه ESL سس از مر ا
0 2 تفر oan SE wa Lue hs رم و فتل وغارت
صدد اعدام
5 باب زا د ناصرالد Sans
7 baer را در حضور ناصرا
ol ا ا افساد د مان a
]22[ يكت ار پیروانش به نام محمدعلى زنهزى در تدان 1266ق در تيبر تیرپاران شدند.
صفحه 7:
عفاید = ۳ 5 ۴
سیدعلی محمد باب آرا و عقاید متناقضی ابراز داشته است اما از کتاب بیان که آن را کتاب
أسماني خويش میدانست: بزمی آید که دا نز همه ای ای و نفس
پروردفار می پندآشته است و کقیده داشت که با طهورش أبين أسلام متسوح و قيامت موعود
در قران: به پا شده است. [13]
على محمد اپ خود را مبشر ظهور بعدی شمرده و او را «من بظهره الله» (کسی که [و را خدا
fee as es ee at روانش أو تاكيد فراوان دارد. او نسیت به کسانی
كه رش كرده است وازجمله وظايف فرمائرواى باس
اس مب داد که ناد جز تاه کسی را nny Soy بكذارد با ستور مى دهد شیر از
aan bul ابهاى ديكر باید مرو تابود شوند و پیرواتش تباید اب پیان و کتابهای
2 یاموزند.
را
1
sf SEs
کتاب ales 3 در تالیغات سیدعلی محمد باب تبز اين انحرافانة بغ چنشم
Po با alles oa تالیفی ایست در تسیر سوره پوسف که پاییان آن را «قیوم السمام»
رترین کتاب او عریی و فاریسی است. سبق تاليف ا مخلوطى أز عرب و فارسیم
Ea عريى نويسى أو عاليا با موازين نحو و دستور بان مطابقت نان نزو بان ابن كتاب نه
صورت كتاب وي .و شريعت و أحكام أسمانى تلقى مى شود. در ابن كناب أنخرا
هبه ean lah TP Sige
دز یاب چهارم از واحد:ششم كناب دبيان» افده آست:«در جهاز منظقه اير كس حو بانتروجود
داشته باشد: در فارس, خراسان. اجان و 8
در باب هبخدهم از واحد هفتم آمده است: 1 Lee نتاژهوآجت مت ده
نوزده مثقال طلا به او بدهد. و آگر ندارد. نوزده متقال ره ب هون سازد و
در باب نوزدهم از واحد هشتم آمده است: ارقروان ياوا عبد ]بيت کوربرای فلت
Sad SSF كدي ele See ie را
پاین خود باری بکبرد: نه از غبربانی» ۰
در باب چهارم اژ واحذ هشتم آمده آیتت: هزچیزی: آن متعلق به نقطه(یعنی خود یاب) و
متوسط ب متلق به حزوف حی(هجده تن از بازان پاب) بوده و پشت برین آن برای بق
cara
بین آو را نپذیرفتند خشونت بسیاری
تی وجود دارد
صفحه 8:
میرزا حسینعلی بهاء و مسلک بهائیت
| حسینعلی بهاء در سال 1233ق در دهکدهای از توابع نور مازندرا
متولد شد و در حوالف سال 31316 دز اور ار تماری ارات یط
همانجا به خاک شپرده شد. [16]
از منشیان عهد محمدشاه و مورد توجه قائم مقام فراهانی بود
am خانم مقام ار ل مناصب حود بزكتار د ونه شهر تور برگت. ۰ 11
میرزا حسینعلی بهاء تحصیلات مقدماتی و خواندن و مقداری عربی
ee ee Oat Chae ents آموتت. سپس به
خدمت دولت در سم منشی گری و دیوان درآمد پس از چندی به حلقات
درويشان پیوست و مانند أنها زا بلند گذاشت و لباس قلندری بر
با غاى با ا حسینعلی ناتنی ۱ ازل
ی باب میرزا و برادر ناتنی اش یحیی صبح ازل و تنی
Ret ae باب پیوستند و پس ان اعذام باب, یخی صبح آرل دعوی
او را کرد زا حسینعلی در آعاز او شد. اما پس از مدتی,
=i; ۵ برادر را آغاز کرد و نخست ادعای ت ه اللهی» - که در
سخنان باب آمده بوده کرد و به تدریج بر ادعاهای اد تا به ادعای
رسالت و شارعیت و حلول غدا دراو رشید و خود:را «الهیگل الاعلی» نامیدرو
مدعى شد سید محمد باب زمینه ساز و مبشر اد وى بوده سيت
سفارتخانه ها به ويزه سفارت روس با صراحت از براد فل رديه
و دولت زا از تصمیم شدید غلیه آنان نهدید می کردند. ونم حم
صفحه 9:
از باب؛ عموم پابیه به جانشینی میرزایحیی معتقد شدند و چون
در أن رما مان عموم بایبه نه جازشتنی میرزایحبی فعروف به ,یج ال جمتقد شدنچ ۵ جد
أتريي كتند باسان اممرزاجسیتعلی خوالست تا[ أيران را به قصد كربلا
اد او در تیان وگن دم 4 اما چند ماه بعد پس از برگناری و قتل
ی الاولر 31268 و صدارت 0 ميرزا آقاخان بن ار انارت ول وى
به تهران بازگشت.
در همين سال تبراندازی مین به ناصرالدین شاه پیش آمد و بار ديكر به دستكيرى و اعدام
امید: و حون شواهدی برای نقش در طراحی این سوءقصد وجود
داشت gl را دستگیر کردند. اما حسینعلی به سفارت روس پناه برد و شخص سفیر از او
حمایت کرد مترانجام: ee دولت آبرا 9 poh. see tongs saps بهاء به بخداد
شند و بد: ی دولت روس از مرگ نجات بافت او پس آز
کر مه ای به سقیر روس نگاشت و از او و دولت روس برای این حمايت
ردانی کرد.
در بعداد کنسول دولت انكلستإن و تماينده دولت فرائسه با بهاءالله ملاقات
leg ee ee er er Se st أو ابلا ar
تیب خشینعلی وبابیان با اخترام رفتار کرد و خی لورت cae ase
cag sy ayaa i دز ۱ بغداد, کربلا
دا eee Mt iat ] SS
‘staal cs tt بایان بم carne ۳ جسینیلی] eatin oo ira fii
شدع سن كع ددرنس أبن متا Jo Se ال در کرد و
ly, ob le بابان مر se معلا نود قراس رل نز
صفحه 10:
فرقه های بابیت و بهائیت
بعد از اعدام سیدعلی محمد بابیت به سه فرقه تقسیم شد و بعد از مرگ
بهاءالله» نزاعى بين دوبرادر(عباس افندى و محمدعلى) به وجود آمد و
به تبع آن دو فرقه ديكر افزوده شدء درنتيجه مجموعا ينج فرقه شدند:
ازلیه(به رهبری میرزا یحیی نوری» صح ازل)
بهائيه( به رهبرى میرزا حسینعلی» بهاءاش)
بابیه خالص(فقط رهبری سیدعلی محمد باب را قبول دارند)
بابیه بهائیه عباسیه(قبول رهبری عبدالبهاء عباس افندی)
ناقضون(اتباع میرزامحمدعلی برادر عبدالبهاء) [99]
ده هو ۵
صفحه 11:
ريخكار جهان: خداى تنواى زنداتي.
حقیشی» رب یی و الری* تاميد. بيروائش تيز بس از عرك وى فيرو را قبله خويش كرفتتد. أو افزون بر ادعاى ربوبيت شريعت جديد أورة و
i ع متام دانند. و کت های دیگری نز نوفته است که پر از فا آطب و نشایی امس
ست كه بع خاطر وجود أغلاط بسبار در زعان حياتش مورد تصحيح و تجدية نظر قرار كرفت
برای نعوته به چند مورد از عقاید انحرافی و احکام بهائیت اشاره می شود.
با هور سيد على محمد یاب اسلام بايان كرفته و اينك دين جديد ظهورکرده و مردم باید هعگی cote
ينهان كردن دين(تقيه) ضرورى است.
روزه نوزده روز است. قبل از عيد شروع و به عيد نوروز
نماز جماعت باطل است مگر در نماز میت
قبله مرقد بهاءالله در شهر عکا ۱
a> بر مردان واجب است و بر زنان واجب نیست. « انه اى که بها. در آن اقامت دا
ای که سیدعلی محمد یاب در شیراز در آن سکنی داشته آست به جا آورده می شود.
7 اعیاد عبارت است از عید ولادت پاب. اول محرم - عید ولایت بها. دوم محرم- عید اعلان دعوت باب
پنجم جمادی- عید نوروز27]
5 نماز پنج تکبیر دارد و در دو وقت خوانده می شود. یکی هنگام تولد و دیگری هنگام مرگ
9 عبادتگاهها طبق وصیت بهاء باید از نه مناره و یگ گنبد تشکیل بشود. این عبادتگاهها در فرانکفورت آلمان.
نی استرالیا: کامپالا در اوگاندا. لیمیت در شیکاگو. پاناماسیتی در پاناما و دهلی در هندوستان است[28]
همچنین در فروع تعالیم بهانیت به احکامی برمی خوریم که بعضی از آنها عبارت است از:
ازدواج با محارم غیر از زن دیگران حال می گردد!)
معاملات ریوی آاد و حلال است.
تمام اشیاء حتی خون. سگ. خوک. بول و .... پاک است.
حجاب زنان ملغی می باشد.
دخالت در سیاست ممنوع می باشد. ]29[
1
شو
2
3
4
5
6
یا در خانه
صفحه 12:
در بررسی jus احكام و تاريخ aie زه روشنی معلوم a استعمار یز تراسا 2-00 از
Sa سد أ روز و ادن دا
iy wal Se Sich He eats قرال برد - oa. ene ee
oe یش از انآ age أذ عاك مدت ودر أدعاى الوهيت و شخ اسلام مس
ايند! در بى أن به هدم ونايودى أثار اسلام قرمان هی دهند و به بساختن Seale
ورتم وا آذاب و دکر وزبارن Pi ساحته به طواف بركرد أن مي بردازيد! و مایق با جواست
Sina Sts به رقع حاب و بوشسق زنان قرمان می دهد و چون هموار از تام و موب ها
poli ee ll aes eee اعتقاد ل ها
تیب همه رمیتة ها آماده و هی مي تی و ارکان اعتقادی و ارزش های اخلاقی و پایندهای
aha S338 7 [sie Spina ۳ ۳ قدرت بو
Sees تفت کلم وففاهت و مرا له وا Gente Sees yo ۳
ای 3 بت دیش شرا نان می باشند. کانسه شود
وراه های تاخت و از و سلطه استعمار خارجی tel peed ]130
,بهائیت در نهایت یکی ازربارزتر جریانات حامی صهیونیزم و استعمار فرب برنده مسابقه خدمت به
آمریکا. | شد و از هم ره مورد پشتیبانی آنها قر است. این جریان برا
JC eae tee ie Mee a'r aie Sty set
oa لا یرای ل ا aS ey وتو ی ها
eats Spi رشق تمان را راك sonable بار لندن است. 1321 و توش
بهائيت از ابتداى تاسيس در ميان مسلمانان به عنوان بك انحراف اغتقادى (فرقه ضاله) شتاخته شد
Fouls ۳2 يس على محمد باب يا توجه به احادیث قطعی پذیرفته نبود.
aioe ig! ay SALTS بو ته ادغای بیجا را بسته است. در
کات este. «ناست امام عاب به شدت محکوم poor ap SEAL sl oS شط يأب ۲ ما
al ood aid tis one 8
تلات كد ده تا مان لمات ما ae Ae 1و ۶
جاده رهران بات تادرست درآمدن پیشگویی های نان و منز ات دور از ادب از بكسو و حم
7 و soya مختلف از سران' ی eee ee
es ese yale are st ere: Sts ین
eee اکزور و متا ری Cygne dull | re cage gle امت اسلامی
مت اشتند ات بلاد قی کردند
و میلعان ۳ اه تام مهم فاد قرف ساسا ات
ی با مخالفت نیبت به اسلام و مسلمانان عج ان و فعالا
صرنات يهايت ازريرونا نيس dial cet ahs cena جع سراها وفع
صفحه 13:
حمایت رژیم پهلوی از بهائیت
شاه به دست رسيده كه در ادامه متن کامل ارائه می گردد: [00]
دراین باره اسنادی ازساواک را
* امروز دیگر مسلمانان زیر دست بهائیان خواهند بود.
.... ارتباط اعضاى بیت العدل با زعمای کشورهای مختلف طوری است که حتی رئيس جمهور
آمریکا(لیندون) جانسون مرتب به آحبای ایران تبریک می بختانه امروز دیگر
مسلمانان زیردست بهائیان خواهند بود. چون مسلمانان هميشه :
دول لسلامی از سایر دول» عقب مانده اند. سپس آقای ادب معاون بانک ملی اظهار کرد: تا زمانی
که من در بانک ملی هستم سعی می کنم که آفراد مورد نياز بانك را از احبا(بهائيان) بيذيرم.
همچنین تا آنجایی که برایم مقدور است نسبت به کارمندان مسلمان بانک لز نظر تامین حقوق و
پرداخت مزایا و فوق العاده آزار و اذیت بکنم.
(خيلى محرمانه) هرجه بتوانيد ملت اسلام را رنج دهید!
* جلسه ای با شرکت (نفر از بهائیان ناحیه 16شیراز در منزل آقای فرهنگ آزادگان و زير نظر
آقای لقمانی تشکیل شد. بعد از قرانت نامه آقای ولی اه لقمانی..... رخن گفت. وی اضافه
اکنون از آمریکا و لندن صریحا دستور داریم در اين مملکت؛ مد لباس و یا ساختمان ها
و بی حجابی ها رونق دهیم که مسلمان» نقاب از صورت خود بردارد.... در ايران و سایر -
كشورهاى مسلمان ديكر هرجه بتوانيد با وى از مد و تبليغات» ملت اسلام را رنج تا آنها
يند امام حسين فاتح دنيا بوده و على» غالب دنيا... اسلحه و مهمات به دست نوجوانان ما در
ام یل سافته مشود . این مسلمانان آخر به دست بهانیان از بین می روند و دنیای حضرت
بهاءالله رونق مى
صفحه 14:
طرفداری از اسرائیل
.... فعلا ما طرفدار اسرائیل هستیم و با کشورهای عربی
و اسلامی مخالف می باشیم.
.... اسرائیل حق دارد اعراب را بمب باران کند چون
مسلمانان نمی گذارند ما زندگی کنیم و مرتبا به ما نیش می
زنند این است که از طرف بیت العدل به محافل روحانی
دستور داده شده افرادی که در ادارات دولتی و پست های
حساس مشغول کار هستند» در کارهای مسلمانان
کارشکنی کنند و نگذارند مسلمانان پیشرفت کنند. همان
طوری که سال پیش برای یهودیان دستور رسیده بود که
تمامی زمین ها و مغازه های مسلمانان را بخرند و مملکت
را تصرف کنند و اقتصاد را به دست بگيرند.
صفحه 15:
جاسوس در تمام وزارتخانه ها
۴ .... ساعت 000/0 بعد از ظهر مورخ 2/0/8۵" کمیسیون نظر
نفحات الله در محفل شماره *0 واقع در تکیه نواب منزل اسدالله قدسیان
زاده تشكيل شد. عباس افندى كه سخنران كميسيون بود اظهار كرد جناب
آقاى اسدالله علم وزير دربار سلطنتى به ما لطف زيادى كرده اند.
مخصوصا جناب آقاى اميرعباس هويدا(بهائى و بهائى زاده) انشاءالله هر
دو نفر كدخداى كوجك بهائيان مى باشند. كزارشاتى از فعاليت هاى خود
به بيت العدل اعظم الهى مرجع بهائيان مى دهند... دولت اسرائيل در
جنگ سال ۳0 و 48 قهرمان جهان شناخته شده ما جامعه بهائیت»
فعالیت اين قوم عزیز یهود را ستایش می کنیم... پیشرفت و ترقی ما
بهائیان اين است که در هر اداره ايران و تمام وزارتخانه ها یک جاسوس
داریم و هفته ای یک بار که طرح های تهیه شده وسیله دولت به عرض
شاهنشاه آیامهر می رسد» گزارشاتی در زمینه طرح به محفل های
روحانی بهائی می رسد. مثلا در لجنه پیمانکار» کادر بهائیان ایران هر
روز گزارش خود را در زمینه ارتش ایران و اين که چگونه اسلحه به
ایران وارد می شود و چگونه چتربازان را آموزش می دهند به محفل
روحانی بهائیان تسلیم می 385 [OS]
صفحه 16:
هدایت بهاییان از جانب قرآن ,136
vege 5 عى كنهم كنان gis هم ء که به وسیلع خداوئد مقتدر براي هدایت بشر فرستاده شده
ictal درل نسوم می نواند کمراه کننده باشد. آین باعت می شوه تج
جقیفت از لوف كن لمان Us رودي بأشة ... < به وسيله جنين منالهابى ختاوند تشيارى
راگمرآه a. alc ee
plas ۳ استدلال از قرآن به حقانیت دلایل خود آگاهند؟] کدام دلیل
Fe ee eae eee Ties tee ee Sas oie ee mie
تفاسیری که لما اسلام طی سالیان داشتند و امامان شیحه که جناب باب اول ه گفته خود در
تفسير سوره SA" pins عام دوازدهمين شان gaat an sizes بیآسری و حذانی کرد تهسپر م
6 ۳
وجبه نمودند cy گمراهی میدانند es وشیلد آن بهانبا
هوایت ورمسامین ceil eee ere مقالو که جداود به وسبله آن تهاسان را
ی (26 ) مقره
Soro fast تعلیم می دهد که اه all nln اهر می شود مردم وفع با و
محا 7 ale FST ST هوای باس است مس ارم مک
ee tet es هم للدم أت نبت | وردية ل أو اغرود ماد مق
eee ie ee i ee ree ee ete ke El ae ار اف با
Vol بیامبران الهی و دعوت های آنها مخالف هوای تفس 6 ود و هو BL نه
یگ دین.درست است که پیامبران همواره تکذیب میشدند.ولی باید دید أنه در جه خوامیی CSA
0 یودند جوامعی که دین دا بي ین el aa oe US a و
So aay ae oe tie ie Is, ر كردن دخترات و مى كسارى و زب مارم
له رات مس ره و میا هس وش
ات تیامبران در جوامعی دین داشتند طهور و Jame
0 .اما با توجه به شرایط و نشانه های آن زمان میاسم که و
als 2 تحزیف و ود شاه نود و فا هات بهوزی دی ات
خودخواهانه و جاه طلبانه خود ساخته بودند os ا
هوای تفس خود میتاختند.
با این تفاسیر یعنی که بعد از پیامیر حاتم نزول کند و پيامی مینی پر دین جدید
نازو سافرد فبول ددكاكر تشودءدليل بر بیروی مردم آز ای نفس و وا هوا ناس
و آرایه
است؟دا
اید بی چون و چرا قبول
أبآن ست ؟ هر مجنوث و تون ار
کشته 1 افضاوت با شماست
تست تن وه انششتم استکورنم قشم یج بم و قریقاً تفثلون (87 ) بفره 2
باشیم که در چستجویمان برای حقیفت خداوند ۰ | SED
الحم بابد عدن انديع كد دن حسطتع وتان رات oe De eee ony Geen cals
صفحه 17:
الدین جاقذوا فبتا آتهدیتهم لا ( 69) عنکبوت 29
sere. ote, ase مزر elas مساله بافتند؟تمامی بباميران الهی با از سمت
عبدالل(ص)و با از دعت دشمتان رهانیده شب ووفوم کار عذاب باهتند تیب ۳
ول جتابان باب و بها در زنتگی دنیوی آشان چه هدایاتی يافتند؟آيا به جز نا
ه و معدرت خواهي باب به ناصر|لدین شاه که در د eit
ای رد زرد a ا أبنكونه تلقين ميكردد که اسان Binds دند و نامه ه ایشان را
ذگر میکنند. 3 که داشته اند
كملكي بد سماهت اسای ای رم و مد وه
ای دادند, چیزی از نصرت و هدایت د
8 Se alin ذاذ كه از Sh Stee 33 oa el رمات د ge Shear nae
معرفی کرده و آن ile ST دعواهای جالب که پیشتربه دقواهای حالش رنک
هاشبیه است بر سر چا انجام شد؟آما علمای بهایی که عظمت دس اشان با
se نه خادمين بها إين مطالب hahaa pied Ll فقط بی چا نم دس بات
jar be piece na wha ols zal Saas te 152.5 ail 29> 1
ii eo 2 و هکل و فروید تسرا
داموس هم اگر مطلمین أكر دد كنب مارك nue olan و تاویل کرد بيایند. از مطرح
تهات واف is Sila
أئما این مطلب را دکر میکنید که خدا فرموده اگر کسی به د ee | بر زب
دک کر ee کب ین شا دای ودود
چون به راستی رگ گرد: وأ is yee وا Cae
قومسان سر پرنده میشدند Bog بودند؟؟
رگ گردن 2 یعنی چه؟آیا دروغ گویی تور شمشیری
a 9 آستمان کردن و gall نشخ را RS, بده شدن رف كردن درو
كو ييل تاد مان شون دوع و aL یات
امد a on رشان
ریزش بزرگترین ن نیست؟[صیحی و آیتی و نیکو
صفحه 18:
در حقیقت بابیت منشعب از شیخیگری و بهائیت متاثر لز بابیت بوده است.
رهبرلن بابیت و بهائیت به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در حوزه اسلام در دام استعمار گرفتار
شده و دچار انحرآفات فکری شدیدی شدند.
سیدعلی محمد باب به دلیل انحرافات فکری ابتدا خود را بایی برای معرفت امام عصر(عج)؛
سپس نیابت؛ بعد آز ادعای نبوت و در نهایی ادعای خدلیی گرد.
سرانجام به دلیل عقاید انحرافیش توسط امیرکبیر در حضور علما محاکمه و به اعدام محکوم
شد
میرزا حسینعلی بهاء و میرزا یحیی معروف به صبح ازل از شاگردان سیدعلی محمد باب بودند
و افکارشان متاثر از عقاید انحرافی ایشان بوده است.
بطور کلی رژیم پهلوی و استعمار به طور جدی از بابیت و بهائیت حمایت می کردند
إمروزه دقتر مركزى بهانيت در بايتخت اسرائيل قرار دارد و كاملا مورد حمايت أنان قرار
فته است.
صفحه 19:
طرح سوال:
سوا يتك ایا شاب یک رد راکرس میگ باه سر زوس ید !
NT Ses CPTI I عتو لست
: به مواق ما دوست عزيز جلا علت ميتوان لكر لمود el
» بزركترين نعمت را كه عقل است به انسان ارزاني داشت ويه استقاده از أن مستور داد ونجاست را بر كساني قرار داد كه تعقل نكت aa gah
اما شما یبد که مكثتب دروغين براى بقا ودرام؛ استفدء از همين عفل را محدد کرده ور تمد و بذير* بزر شان بدون هيج ككرنه تحقيقى تاكيد دارقد
مثلا همین بهاتیان از اران کودکی تحت تربیت: قرا ميرد oe یل aay هن ده رشان شد مییابند . حتی خود بهاء ال
در ال جمله كي ميقريد كد عر كه مرا شاد که فست .وم مان بل هن | و در تم فگرشان هم مد که هم كتب غير أ كي
مر رین دز ی بر
نارای در سای جنين تعليمات وجمودى شما توقع داريد كه عقل توان حركت داشته باشد ؟55.
il ae ست مقلا همدما ماهم كد روزى خواهيم مرد ودر كور دان خراهيم شد اما جند درصد أن ماک مرگ را زر کردم تپ
ad OD ak بر حقبقت نمریواف See en aS Ea كافش را ترجيه ربد كردن درفران كه باعث كمراهى اش Tu Tee
علت ديكرى هم كد ينظر ميرسد در جلب مردم بخصرص قشر جوان موثر برده أزاديهاى جذاب جنسى و عيلدى و.... است که درس عبرتیاست برای
اقراطيون كه سكتكيرى بيمورد در بعضى مواقع داقمه ليج ميلد
البته كه در بين يهايان هم اهل تحقيق وجود دارد.بسيارى از بهاييان و بهايى زادكان با تحقيق و بررسى خود از اين مسلك شيطائى دست كشيدئد و متدين يه.
دين مين امم دق لله هاى مراف أن هم نيع لله رحمانى لني مسعودىء سهذاز رو و ...ست اما خيلى ها هم مسد ب اذكه شعار توم
أن ها گوش فلگ را كر كرده است بدون هيج تحقيق و بررسى صرف با تبليغات مبلغين شيطان أحساسانه با ين مرضوع برخورد مى كلند.تبليغات اقرات
فراواني دارد. در ضمن تا لنجايى كه من بررسى عردم لين شيطان مسلكان خود را فرقه أى أز اسلام نمى داق بلكه ديقى)؟! بعد از أسلام و برثر ا لسلام مى.
ذاد أ و غود را مومن يهاي مى خولئد نه مومن مان
وَمَن يبتع خَيْرَ الإسلام دِينا فآن يُعبِلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الآخِرّة
اللهم اجعل عاقبة امرنا خيرا ...
صفحه 20:
5
se he 71
ی مه نم سیر تب مهاب توق شرت هش وبا تا 09
شلش مضق سات یس رن مد رکف کي وش
٠2 خلا قو مسد تي فين خی لس درس یط مه هر
5 یت ضرق تا قاس برد کرت ار ی عم سکن داجس
8 ری مارش ل ماص وتا پا در جل تم فرش رده ی
تشقون سعد جود رسک نرق سس لش شب شا رحس تس
ارق سلف ا مش ديل ملم شد S08 ato
0000
rece ل
فت فرق متام سلس رشام مكل جلي كنتب ف ak فس سل ل
Sea ea
BO OBO pe ae BB hae 3ه ناف كح عد رمس كبك 1
ee Se راي کبک سل مه
يله نام عدي عل رم بیش ملس وا
در ساب عدي عر رب کت مس ار
3210 سام عدي عل رب لت لس ای
اد سر تس ابا نش طرش تنب هر .نی سیف
اد یر سای نیع ریت یش مس مت
وت باتش مس مشاه سل رایس مت
0 تن تیارب دش تسش سس
ا رارسا تپ نس ترس شین لس هر
BE
3A 103] ملام قاس a ce سب
اس مس ل Oe
رد 0
د عدم سس
oe oe en capa fe
۲
06 هک کی مت رشاو بل شش دزی سم وف مرو
fo] رم نا هس رز مس من سرا
a a ee SS 007 ری تسش موی
50 الح ی بر پم :یه بر مد رد nO
a es ea بت ند رای ار 5
00 سیر تام زرم پا دوس شم 0
اقا سل مار یرما دسا شم دار
]مي تشر نهر کر کل ی رکه هت برد شور رز مگ و ار
|
001 شس شیر سا eg من 02# د تكرش ين مطاف لز كاب شاه ع ey هرس
اه کرش سر زر مت تن رم ره ارو داف روت *
i oem dee eps age fo
pene
صفحه 21:
من 5
اری از:ثرا مراری
. و و ۵ i’. ae
رانشجوی لارشناسی لاردرمانی
م
استار معتر:عاج آقا البری
درس مربوطه:انریشه اسلامی