تعریف بازاریابی اجتماعی و فهم آن از موضوعات مهم برای کشورهایی است که به دنبال توسعه هستند. استفاده از اصول و شیوه‌های بازاریابی، مهم‌ترین ابزار برای حل مسئله اصلی کسب‌وکار است؛ اما بازاریابی مفهومی فراتر از تبلیغات و فروش را دربرمی گیرد. علی‌رغم اینکه اصول و ابزارهای بازاریابی را می‌توان در بخش‌های مختلف به کاربرد، اما عملکرد بازارها بسیار متفاوت از یکدیگرند.

محمد

31 صفحه
754 بازدید
31 مرداد 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:
بازاریابی اجتماعی

صفحه 3:
تعریف بازاریلبی اجتماعی و فهم آن از موضوعات مهم برای کشورهلیی است‌کمبه دنبال توسعه هستند. استفاده از اصول و شیوه‌های بازاریابسی» مهم‌ترین ابزار برای حصل مسئله اصلی کسب و کار است؛ اما بازاریابسی مفهومسی فراتسر از تبلیغات و فروش را دربرمی گیرد. علیرغسم اینکسه اصسول و ابزارهای بازاریابسی را می‌توان در بخش‌های مختلف‌به کاربرد» اما عملکرد بازارها بسیار متفاوت از یکدیگرند.

صفحه 4:
بازاریابان عاوه بر اين‌که بلید بدانند. زار بای چیست؟ نیازمند درک بخش‌های و 0 ‏لي ل‎ La! ‏متخصصان ابجاد تغیبرات اجتماعسی» از‎ ‏اس ات رو سا‎ ‏مطلوب اجتماعی بهره‌مند شدند.‎ ی را ‎Pe‏ وت برای وروشبه لب ‎ral ieee‏ ملاس لول

صفحه 5:
بازاریلبی اجتملعی واژهای است که در سال‌های پیش رو بهاحتمال زياد خيلى زياد آن را خواهید شنید. برخلاف دیدگاه برضی از افرادکه در تعریف بازاریلبی اجتملعی تن رلیک رویکرد بالاجه بابين در نظر می‌گرفتند» هسته اصلی اصول بازاریلبی دستیابی‌به اهداف اجتماعی» کمک به افراد در حل مشکلات و توانمندسازی آن‌ها برای رسیدن‌جه آرمان‌های خود؛ خانواده و جامعه‌شان است. بازاریلبی اجتماعی؛ همانند دیگر شاخه‌های بازاربلیی مانند بازاریلبی صنعتی» به‌منظور اشاره به نوع خاص بازار هدف آن بدین شکل نام‌گذاری شده است.

صفحه 6:
۴ A 9 ۱۳ ‏یس‎ ‎CE TC) ee ae ee Te Se ee eee Bev Pe ete ake aE) ‏هدف از آن دستیابی‌به تأثیری اجتماعی از‎ el Cecelia Skt ad CO ‏ل ا‎ TO] Ce OE ee) ١ ‏محيط زيست و عدالت اجتماعى‎ LL

صفحه 7:
بازاریابسی اجتماعسی نظریه‌ای در خصسوص تغییسر رفتار نیسست بلکه رویکردی سیستماتیک جهت تفکر و حل مشکلات دشوار دنبای حال حاضر است. ایسن بخش, از تکنیسک بازاریابسی کسب‌وکار به‌عنوان یک ابزار تغیسر اجتماعی منحصربه فرد جهت دستیابی‌به سود اجتماعی‌با طراحی برنامههلیی یکبار چه که نیازهای فردی را برای رهایسی از فقره بهبود شرایط اجتماعی و سلامتی و داشتن محیطی امن و پاک نشاءت گرفته است.

صفحه 8:
۱ تغبيرلقى را تسهيل مىكند نيست, بلكه هدف كن تغييرات در ساختارهاى اجتماعى ات كه اقراد را در جهت رسيدن به بتانسيل هايشان كمك مى كند. اال مم ا ‎REIN‏ ‏1211111119 لین لمر مستلزم هدف قرار دادن افرادی در جامعه است که قدرت ایجاد سیاست‌های سازمانى و تغيبر در قافو نكذارى را دارفد. 1 7

صفحه 9:
تعریف بازاریابی اجتماعی و تاریخچه آن مفهوم و تعییف بازاربلبی اجتملعی اولین بار توسط ۷۵۲۱۵۲ ‎Jls 59 Zaltmang‏ ۱ به‌عنوان «طراحی, اجرا و کنترل برنامه‌های محاسبه‌شده جهت تأثیر گذاری بر پذیرش ایده‌های اجتماعی و شلصل ملاحظات برنامه‌ریزی محصول» قیمت گذاری» ارتباطات و تحقیقات بازار» تعریف شد. آن‌ها بازاربلبی اجتملعی را کاربرد اصول و ابزارهای بازاریلبی جهت رسیدن به اهداف مطلوب اجتملعی قلمداد کردند که هدف تن به‌جای اهداف شخصی و منافع سازمانی منافع جامعه است.

صفحه 10:
در دهه گذشته تعریف بازاربلیی اجتماعی پر کاربرد توسط (۸(0۲6۵56 زر ۱ «بازاريلبى اجتماعىء كاربرد فنآورىهاى بازاريلبى تجارى جهمت تحليل» برنامه ریزی اجرای و ارزیلبی برنامه‌های طراحی‌شده برای تلثیر بر رفتار داوطلبانه مخاطبان هدف بهمنظور بهبود رفاه شخصى و جامعه آنها است». ۱ سس ی

صفحه 11:
توسعه بازاریابی اجتماعی دو مسیر را در پیش گرفته است: در طی ده‌های بعدی؛بازاریلبیبهطور فزینه‌ای به ارتبط آن با مدیران و وظایف مدیریتی مرتبط شد, مسیر اول از طریق سیستم‌های تجاری و پژوهش‌های آکادمیک مربوط به اوایل دهه ۰ زملنی که تئوری اقتصادی شامل تنوعی از تمرکز منحصربه‌فرد بر تولید» ایجاد ارزش اقتصادی و همچنین سیسستم‌های تسوزیسع و نظارتسی و بازاریابی محصولات بود» دنبال شد.

صفحه 12:
0 ١ WG

صفحه 13:
تعریف بازاربابی اجتماعی و اصول آن بازاریلبی اجتماعی را می‌توان برای ترکیب دو مفهوم اساسی؛ سه اصل که برنامه‌ریزی و اجرای بازاریلبی در عمل را هدلیت می‌کنند و سه ویژگی مشخص که مفاهیم بنیادی و اصول اجرایی را ادغام می‌کنند» در نظر گرفت: دو مفهوم اساسی در تعریف بازاریابی اجتماعی: كرايش مصرف كننده # مبادله

صفحه 14:
۱ Ten hp Cao en fer CS Si eas LS) Po ed fy ۱ ome a] ۳ ۲ ‎Tce reread Tele se‏ سازمانهايى هستند.كه كرليش تولميد» محصول ا ا ا ل ‎Se‏ ‎Sed‏ سا ادا ۲

صفحه 15:
در مقلبل» گرلیش تمرکز بر مشتری از طریسق شناسایی نیاز مشتری» توسعه محصولات و خدمات برای یفع لین نیازهاء قیمت‌گذاری» بسته‌بندی» تبلیغات و توزیع لین محصولات مطلبقبا عادات» نیازها و انتظارات مشتریان» به دنبال كسب سود هست.

صفحه 16:
مبادله مفهوم مبادله مدت زیادی است که به‌عنوان مفهوم اصلی ‎ene Tres Sey‏ رل ‎COUNT Se Use‏ ‎eset Sire C ne)‏ سا ‎cre re}‏

صفحه 17:
یکی از تفاوت‌های تبادل جا دیگر اشکال ارضای نیاز لین است که هریک از طرفین تبادل» سود و ارزشی را کسب می‌کنند و درعین‌حال» هزینه‌هایسی را نیز متحمل می‌شوند. ازاین‌رو لین منهوم» نسبت سود دربلفت شدمبه هزینه‌هلیی است که انتخاب ینه‌ها را تعیین می‌کند.

صفحه 18:

صفحه 19:
ارزش مشتری اصل ارزش مشتری بر این مفهوم تأکید دارد که محصولات و خدمات تنها به دلیل امتبازاتشان خریداری نمی‌شهند بلکه به علت مزابلیی کمبه خربدار ارلئه می‌دهند» خریداری می‌شوند.

صفحه 20:
ea ei ko Ee ETC) ts Epa) eee NS here rhe eee Oe ee Tee OR SUL Pale Pele) توزيع: تعدد و نوع عرضه كاا؛ مسترسىمبه وسايل حمل وفقل عميمى؛ ساعات كارى لوك

صفحه 21:
:بخش‌بندی بازار اصول گزینش و تمرکز بخش‌بندی_بازار احتمالاً مهم‌ترین و موثرتریین مفهوم در بازاریابی است. __. تقسیم‌بندی بازار شلمل تقسیم کل بازار ‎Cy‏ ‏گروه‌هلیی از افراد است‌که نسبت به افراد گروه‌های دیگر بیشتر به هم شباهت دارند.

صفحه 22:
و | جه محصولات با استراتژی‌های بازاریابی لل ا سازمانهاى تجارىء انتخاب و تمركز بر ‎UP 02‏ ‎eer]‏ ل 00 111107

صفحه 23:
- رقابت و اصول سازمانهاى تجارى بدطور منظم از رقابت و اصول مزيت متمايز كننكه ‏ تجزبه وتحليلهطى07//اكجهت بررسى وضیت خود و رقبیشان بهره می‌کیرند. در بازاربلبی لین مفهوم‌به تجزیه‌وتحلیل منابع شرکت در مقایسه با منلبع رقیب اشاره دارد»با هدف تعیین اينکه شرکت در چه © نقاطی از مزیت رقابتی برخوردار است. شرکت‌هابه احتمال زیاد در نقاطی که از مزیت متمايزکننده برخوردارند» موفق خواهند شد.

صفحه 24:
سه ویزکی منخص در تعریف بازاریابی اجتماعی Bo ea Bu | 0 IGEE DTT} ‏نا‎ a ool ad ed al

صفحه 25:
استفاده از تحقیقات بازار ارزبلبی مفِثر؛ فرآبندی مبتنی بر تحقبقات مداوم در حوزه‌های مختلف است که می‌توان موارد زير را در برکپرد: 6 تست محصولات جدید * ارزیابی رضاپت مصرف کننده از شرایط فعلی و بهبود فرصت‌های موجود بررسی نگرش‌ها نسبت به محصولات رقبا نظرسنجی از توزیع کنندکان و واسطه‌ها تحقیقات در خصوص بسته بندى و قيمت و غيره.

صفحه 26:
20 Be rk ‏بازاريلبى اجتماعى بهمنظور درك مخاطبان‎ ‏ل ل له‎ COT eee ‏ا ل‎ DC ee See eS ee SS ACL ST ICL eee) ‏نگرش‌هاء باورها و رفتار در طول مدت‎ كمبينها صورت كرفته است.

صفحه 27:
ف رآیند یکپار چه‌سازی فرآیند بازاربلبی یک فرآیند یکپارچه استء بهكونداى که عناصر بازاربلیی, منلبع سازمان استفاده از بازار و گزینش و تمرکز بر بخش‌های خاص بازار» همگی برای به حداکثر رساندن ارزش خدمات سازمان به مصرف کننده و کسب منفعت شرکت باهم تر کیب می‌شوند.

صفحه 28:
تعيين اهداف كلى مشخص شده د تعيين اهداف قابلاندازهكيرى جهت دستيابى به اهداف كلى ما سیستم‌های مدیییت و بازخورد به‌منظور حصول اطمینان از اينکه برنلمه به‌صورت ۱ 0

صفحه 29:
محیط ّ و بازاریابان تجاری عمیقا وس که فرآیند بازاریلبی درد چه در حال تغيير شكل مى كيرد و “ لين محيط بليد به‌طور مستمر جهت نناسایی فرصتها و اجتناب از شناسایی فرصت: 4 > ‎oe‏ ‏تمدیدهای بالقوه و واقعی ‎i‏ ‏محصولات و یا خدمات نظارت شود. ی

صفحه 30:
جنبدهاى محيطي كه بازارياي اجتماعى و نجارى زا نحت نيط 13 ده مار ۱ سياسى ‎eres‏ ‎gol‏ 22000 ‎a‏ يي ری لل ‎Pal‏ ‎ee‏ 700770000 22527 مهمی را در ایجاد یا تشدید رفتارهای اجتماعی و ضداجتماعی ایفا می‌کند. در ننیجه بازایابی ‎eS IC et eee ee Se eed‏ تکنیک هایی که معمولاً اذراد جامعه با نگرشی منفی به آن نگاه می کنند,: WH

صفحه 31:

10,000 تومان