کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

بازاریابی محتوایی – استاد یاور مشیر‌فر

bazaryabi_mohtavee

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بازاریابی محتوایی – استاد یاور مشیر‌فر”

بازاریابی محتوایی – استاد یاور مشیر‌فر

اسلاید 1: همیشه نمی‌توان انتظار داشت هر کسی که وارد سایت ما می‌شود، حتما به مشتری تبدیل شود. به قول جو پالیتزی (از مؤسسان انستیتوی بازاریابی محتوا) همیشه مصرف‌کنندۀ محتوا مشتری ما نیست. از وبلاگ Cylog.ir و Webmindest.net من یاور مشیرفر هستم.استراتژیست و مدیر ارشد محتوا در شرکت راهکارهای خلاق نویاناز سال 80 نویسندگی می‌کنم و از سال 84 به وبلاگ‌نویسی روی آورده‌ام. شما در این سفر با من به دنیای «استراتژی محتوا» گام خواهید گذاشت. امیدوارم لذت ببرید.

اسلاید 2: آفت اصلی بازاریابی محتوایی، عجله‌کردن در تبدیل مخاطب به مشتری، لید و خریدار وفادار است.

اسلاید 3: در نهایت، هدف اصلی بازاریابی محتوایی برقراری مؤثر ارتباط است. مأموریت محتوا همیشه برقراری ارتباط است. در کسب‌وکار دیجیتال همیشه باید بین بخش آنلاین و آفلاین تعادل ایجاد کنیم.

اسلاید 4: بازاریابی محتواییهنر برقراری ارتباط است وگرنه پیام‌های اتوماتیک سیستم که ماهیتی غیرانسانی دارند، به جذب مخاطب منجر نمی‌شوند.در بهترین حالت مخاطب شما در لینکدین یک پیام اتوماتیک پاسخ برایتان ارسال می‌کند. و البته هرگز انتظار نداشته‌باشید چنین ارتباطی برای شما ثمری داشته‌باشد.

اسلاید 5: The Most important thing in Communication is hearing what is just not said. Peter Druckerدر نهایت «هنر» بازاریابی محتوایی «شنیدن صداهای ناگفته» است. یعنی بازاریاب محتوایی باید بتواند عمیق‌ترین رابطه را با مخاطبش داشته‌باشد. بازاریابی محتوایی یک هنر اصیل است که هدف اصلی آن همیشه «برقراری ارتباط» است.

اسلاید 6: من وبلاگ دارم. در شبکه‌های اجتماعی عضوم. همیشه و هر روز می‌نویسم. سئو را جدی رعایت می‌کنم. اما هنوز نتوانسته‌ام به هدفی که از پیش داشتم برسم. هنوز به نقطه‌ای که باید نرسیده‌ام. چرا بازاریابی محتوایی برای من کار نمی‌کند؟پاسخ شما این‌جاست: «توسعۀ ساختاری محتوا» http://contentclub.moshirfar.com/content-structural-development/

اسلاید 7: استراتژی محتوا برای فروش و تعریف و توصیف محصول شما نیست. در واقع استراتژی محتوا هدف و مأموریت دیگری دارد. برای این‌که در جهان شلوغ و پر سر و صدای ما که هر لحظه با محتوا بمباران می‌شویم، جلب توجه افراد و وادار کردن آن‌ها به گوش‌کردن به ما یک «هنر اصیل» است. این هنر اصیل «استراتژی محتوا» خوانده می‌شود.

اسلاید 8: http://moshirfar.com/influence-economy/بدفهمی یک مفهوم: «محتوا پادشاه است»محتوا «فقط» زمانی پادشاه است که «تخت سلطنت‌اش» فراهم باشد.وگرنه محتوایی که قادر به برقراری ارتباط با مخاطبش نیست، محتوایی که «تأثیرگذار» نیست، هرگز پادشاه نخواهد بود. محتوای بی تاج و تخت کسب‌وکار شما را در «دام محتوا» گرفتار می‌کند.

اسلاید 9: بدفهمی یک مفهوم «هر برندی باید خودش را یک ناشر در نظر بگیرد.» (جو پالیتزی) دقت کنیم. هر برندی. یک کسب‌وکار نوپا «برند» نیست. ما از برندها صحبت می‌کنیم که قبلا «تصویر» خودشان را با کیفیت تمام ساخته‌اند. برند محصول ارتباطات آنلاین و آفلاین محتواست. برند یک شبه خلق نمی‌شود. برند محصول سال‌ها کار سخت و Delivering (تحویل دادن ارزش دقیق به مشتری) است.

اسلاید 10: بدفهمی یک مفهوم«ابزار» و «توزیع» محتوا، ارزان‌تر و ساده‌تر شده‌اند نه توانایی ما در تولید محتوای باکیفیت و اصیل.ما به صرف داشتن دوربینی صدبرابر بهتر از «چارلز چاپلین» قادر به آفرینش شاهکارهایی هم‌چون «پسرک» نیستیم. و به صرف داشتن نرم‌افزار تایپ، نمی‌توانیم «جنگ و صلح» بنویسیم.توزیع محتوا امروز تقریبا بدون هزینه‌است: با چند کلیک یک اکانت در شبکه‌های اجتماعی ساخته می‌شود و می‌توان هر نوع محتوایی را در آن‌ها ارائه کرد.

اسلاید 11: بازاریابی محتوایی و استفاده از محتوا همیشه به هدف منجر نمی‌شود.اما این مسئله در تضاد با جملۀ معروف «ست گادین» نیست:بازاریابی محتوایی تنها نوع بازمانده از بازاریابی است. مشکل کجاست؟ «دام محتوا» یکی از مشکلاتی است که باعث می‌شود محتوای B2B اصلا به مقصد نرسد و هیچ ارتباطی با مخاطب برقرار نکند.

اسلاید 12: محتوا بدون ارتباطات و پیش‌زمینه هیچ کاری از پیش نخواهد برد.Context is Vital, Content is Crucial, Connection is the KingWhat I learned from the Book

اسلاید 13: The Medium is the Messageمارشال مک‌لوهان شگفت‌انگیزترین جمله را در مورد «دام محتوا» می‌زند:رسانه همان پیام است. برای من یعنی رسانه (ارتباطات) است که میزان تأثیرپذیری و دریافت ما از پیام (محتوا) را مشخص می‌کند.به این مفهوم که «ارتباطات محتوایی پادشاه است.»صنعتی‌شدن رسانه یعنی «زایش سلبریتی‌ها» و ارزش‌یافتن اخبار زرد در واقع محتوا در درجۀ دوم اهمیت قرار می‌گیرد.اخبار خانوادۀ کارداشیان غالبا «زرد» و «بی‌مفهوم» و «بی‌ارزش» است، اما وایرال، پرخواننده و پرطرفدار می‌شود.

اسلاید 14: حتی بزرگ‌ترین متخصصان حوزۀ بازاریابی محتوایی هم همه‌چیز را نمی‌دانند.سؤال کردن یک شاخص کلیدی برای بازاریابان محتوایی است.چرا که هنوز قلمروی این دانش کاملا شناخته‌شده نیست.

اسلاید 15: در داستان‌گویی برای برند، همیشه باید «مشتری» قهرمان داستان باشد.

اسلاید 16: مدیر ارشد محتوا (Chief Content Officer) در یک سازمان چه جایگاهی دارد؟در یک سازمان دیجیتال همۀ جایگاها نباید صرفا با تکنولوژیست‌ها پر شود.کسب‌ و کار دیجیتال همانند یک قطار است.قلب و موتور این قطار «برنامه‌نویس‌ها و توسعه‌دهنده‌ها» هستند.اما این قطار نیازمند هدایت‌کننده، راهبر، تعیین‌کنندۀ مسیر حرکت، متخصصان نگهداری، متخصصان تأمین سلامت و شادابی مسافران هم هست.کار مدیر ارشد محتوا تبیین استراتژی و دورنمایی است که این قطار قرار است بپیماید. و پس از آن کنترل، هدایت، ارزیابی و پیش‌برد استراتژیک این قطار در جهت اهداف سازمانی است.به هر صورت تمام کسب‌وکار دیجیتال از «محتوا» تشکیل می‌شود.حتی یک صفحۀ خالی وب هم حاوی کدهای بی‌شماری است. مدیر ارشد محتوا از جمله مشاغلی است که در ده سال آینده تقریبا در تمام سازمان‌های دیجیتال جهان به آن نیاز خواهیم داشت.

اسلاید 17: مدیر ارشد محتوا در کجای چارت سازمانی قرار می‌گیرد؟CEOCCOMarketing DepartmentAdvertisingDepartmentDigital MarketingContent MarketingContent ProducerCopywriter Visual Content producerEditorContent CuratorAffiliate MarketingInboundOutboundEditor-in-ChiefOn-Page SEOTechnical SEOPublic Relatio

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید