صفحه 1:
بازاریابی مستقیم
direct marketing
©.
۱۵۲ Is
صفحه 2:
صفحه 3:
فعاليتٍ با أن
ی ل سس ود ا
۳ وم تال sat
اتباشد إهاى
Pee ل
مایت درد 9 بازاریلیی به صورت الکترونیکی و : آز طریق
بازاريابى مستقيم به بنج شیوه انجام می شود:
ee 1 مستقیم از طریق ارسال بستی کاتالوگ محصولات
ات مر eee ا ل جازاربابى مستقيم
ان رت را ويرك على
صفحه 4:
۲- بازاریابی با کانالوگ
١ 0 000 ا
کوش بای مس ابا لگ ی از یا که با و ری مرا
بی تلفنی یکی از روش هایی است که برای فروش محصولات به
Se ee et
اليد حا she lone Saal sso
) و در آخر هر شب پخش
اك
صفحه مى گردد تا 2 به
بازاریایی مستقیم از طریق رسانه های صوتی و
رم uel g dite و بت cal مي شود 3۳۳
ای و بای و لي
: ند سستم دم کست ک کالوک مرت
j ۹
وتو که ملک سا
صفحه 5:
تفاوت روش هاى بازاريابى مستقيم و فرآيند تبليغات
LER eee ey به صورت مستقيم مورد خطاب قرار مى كيرند
ore معلوم است اما در شناسایی نیستند و ممکن است فردی که تبلیغ را
2 ار
ای تبلیغات فقط ایجاد ارتباط با کند
7 تمرکز بافته رک مت ل
1 باید 5 رائه گردد, البته
توان نام < هر ee eg es ae SASSER oe
sil i oh 0 ريت ی سس سرس
۶ در بازار ee ai
استراتژی های بعدی : ی مشخص می شود.
صفحه 6:
ابزارهای مرت
مزايا
۶ چهار اصل آمیخته ی بازرگانی :۲۸ ۱۵۳۲۵۲09 0۲۲6 کهام۴۲:۳6 ۴۵۲
Customer Marketing And مدیریت روابط و بازاریابی مشتری
Relationshipmanagement
Word Of Mouth Marketing las clas lib
در روش بازاریابی مستقیم فروشندگان فرصت بسیار مناسبی برای معرفی و توضیح محصولات
به مشتریان خود دارند و می توانند به شیوه ای مناسب و هماهنگ با آنچه مصرف کنندگان نیاز
دارند به معرفی محصولات بپردازند , همچنین استفاده از روش بازاریابی مستقیم در سازمان ها
باعث می شود هزینه های استخدام پرسنل فروش و بازاریابی جهت دستیابی به بعضی از
بازارهای خاص نیر کاسته شود بدین ترتیب که سازمان ها می توانند از طریق رسانه های تبلیغانی
کم هزینه مانند ارسال بروشور ها از طریق پست برای مشتریان , قبل از اینکه با آن ها تماس
گرفته شود و هزینه های زیادی به سازمان تحمیل گردد به شناسایی و تماس با مشتریان بپردازند
و از میان آنها انتخاب نمایند.
روش بازاریابی مستقیم مزایای بسیار زیادی برای سازمان ها در بر دارد. تمامی افرادی که از
طریق تلفن و پست کالای مورد نیازشان را سفارش داده و دریافت می کنند اذعان دارند ابن
روش خرید بسیار راحت می باشد و اضطراب خرید حضوری نیز از پین می برد : علاوه بر تمام
مسائلی که مطرح شد روش های گوناگون بازاریابی مستقیم مصرف کنندگان را با سبک نوینی از
زندگی آشنا ساخته است و برای آن ها حق انتخاب های بیشتری برای بررسی محصولات گوناگون
قائل می شود
بازاریابی مستقیم, برای مصرفکنندگان نیز مزایای چندی در بر دارد. از نظر افرادی که از طریق
يست مستقیم یا تلفن کالایی را میخرند این روش بسیار راحت است. صرفنظر از راحتی و
صرفهجويى دز وقت مصرفکنندگان: با لین روش خرید: اضطراب ناشى از خريد رودررو نيز
وجود نخواهد داشت. علاوه بر اين, بازاریابی مستقیم, خریداران را با سبک زندگی جدیدی روبرو
ساخته است و برای آنها امکان انتخاب از میان کالاهای بیشتری را فراهم آورده است.
صفحه 7:
معایب
هزینه زیاد در مرحله اجرا
ریسک پذیری بالا
امکان ایجاد واکنش و تبلیغات منفی
درگیر شدن مستقیم بخش فروش برای بازاریابی
کاربردها
هنگامی که شرق ها , محصولات و خدماتشان را به طور مستقیم و بدون استفاده از واسطه
هایی نظیر عمده فروشان, خرده فروشان و غیره می فروشند, از دید یک بازاریاب در حال
بازاریابی مستقیم هستند.
این روش شرکت ها را به انجام اين نوع کارها قادر مبسازد:
-خرید فهرست مکاتباتی که شامل نام و اطلاعات تماس نقریبا تمام گروه های مشتریان هدف
برای مثال: افراد چپ دست,میلیونر ها یا شرکت های جدید در حال مشورت می شود.
-شخصی و سفارشی کردن پیام هایی که به مشتریان هدف انتقال می دهند.
-برنامه ریزی برای تحویل پیام ها, به طوری که در زمان مناسبی به مشتریان برسند.
-دستیابی به تعداد افراد بیشتری که مطالب چاپ شده را می خوانند.
-آزمایش پیام ها و رسانه ها برای اينکه مقرون به صرقه ترین روش را پیدا کنند
پنهان کردن روش ها و راهبرد ها از نگاه رقیبان.
-ارزیابی واکنش های مشتریان برای اینکه سود آورترین فعلیت ها را شناسایی كنند.
-تلفیق راهبرد های بازاریابی مستقیم با دیگر راهبرد ها نظیر تبلیغات پولی.
-دسترسی به مشتریان یا به کارگیری روش های کم هزینه ترءنسبت به اينکه از یک عامل فروش
استفاده کنند
صفحه 8:
slg
2
1
صفحه 9:
Sle کسب اهللاغات معشتر به
وبسایت ۱/9۲۵0۱5.۳ مراجعه
bree,
a
۱۸0۲ Is