صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
بازى رايانه ای یابازی کامپیوتری ,یک بازی ویديوث است که به جای اراروی کنسول
بازی ویدیوتی یا دستگاه آر کید. درریانه شخصی انجام Go شود.
بازی های کامپیوتری از سال ۱۵۱۸۳ فصوصاًدراروپا ریم گردیدند.
این زمان . زمان کدگزاری اتاق خواب نام گرفت.
اين بازی ها ازسال ۳۰۰۰ به صورت دیجیتالی مورد اتتشار قرارگرفتند.
اين بازى هابه صورت رایگان یا به عنوان ممصول تجاری عرضه Go شوند.
صفحه 4:
باور روان شناسان و جامعه شناسان, بازی واسباب بازی که عمیقاً با زندگی
کودکان ونوجوانان پیوند خورده است, درروحبه وتکوین شخصیت آنان» اثرعمیقی
برجای می گذارد وباعث میشود که کودکان ازطریق آشنایی با الگوها وهنجارهای
جامعة خويش ودرونى سازی ارزش های آن درراستای اجتماعی شدن, گام
بردارند.
کاپلان درمورد نقش بازی بررشدا دک مینویسد:
«بسيارى از تعاملات ميان فردى كو تشن دبستانی» درچهارچوب بازی روی
ميدهند
و روابط کودکان با والدین؛ خواهروبرادرها وهم سالانشان» درمقطع پیش
دبستانی به
شدّت متحوّل میشوند»!
بازی است که اوجگونگی بروزعواطت, کندرل وارضای متاسب آن
aye
صفحه 5:
OLED aN ye -N peri] Carver Sire Canmore VET 8] FE DUP YT
alizo slr ulSosla
1 O Cerrr BH) PRC] ere Pye] re eras)
فته است.
2 0 ا nee] er]
قت ها درصنان الكترونيكى ار ار
راز را
صفحه 6:
5-5 ضرورت صنعت ساخت بازی های وا ده یانه ای درحال"
لوعو حاضر. بوكستردة ترين وسودا حرفه ها در
ید صنعت سركرص كودكان تبديل شده است.
بازی های الکترونیک درعین آنکه خوددارای
شبکه سایت های عخصوص وگروه های گفتگو
وصحبت. دراینترنت هستند, به صورت حجصوعه ای
صوت وتصویری به دیگر رسانه هاحنتقل شده اند .
صفحه 7:
1 Ay en LC eee
ره شره ابنى. =
Et CON ero ae eC, ا
ا SOL
= 2 rence
جر a
ل يين«رقابتهلة يبن شرآت هاوتوليزلتترلنج منتلف «رتصامب هرهة ب
ش م ل «سور
ae nee ee Ine ال ال
۱ هایعن یکووگان
صفحه 8:
oe ——
s E 192 هی ری م۳
“ay GI Uy so sit پامرهای
a
ASE نگرانی ازپاژی های رایائه ای وویدیویی رامیتوان پاژتاپ |
كسترده ترجامعه دريارة رواچ و کارپری رو افزون فن آوری اطلاع
۱ 7( رسائی درمشاغل ورفه های گوئا کون نظیرحذف مهارت فردی
۷6" کرش کیری (اجتمام اسدس dit gle ABU
درمائدگی وس داشست.
تاکلون پژوهش های مشتلفی درموشوع (ثرات پاژی های رایائه
ای انجام شده که اغلپ به ارات منفی این گوثه پاژی هالشاره
بايد كفت كه اين وآوری یزهمچون The eG):
##یگرساشته های دست پشر,دورودارد که یک روی آنپهره
ری درست ومفید وروی دیگرآَناستفاده های لدرست و
ثامئاسب است كه گاحی,آسیب های فراوائی را در پی دارد ۱
صفحه 9:
ee 5 ال glenn
se ا ين
: نيه تين ا لبن سان عست
صفحه 10:
cul ( هاى جسمانى ب)پیامدهای تربیتی
برم عصبی دست pres ا PoP
شكى جشم بر ار را
درد teres ل ا ار
ie
دردهات مكارسي Ae IR Se CRIES lige
ot 32000 ee بينند.مى شنوند و با
۳ همزماپیرهی
eye av)
wis ssSlLe.
مه cal
SS ا
صفحه 11:
reclame eee Ret oe اه کیت
مو كردد
ee ۰ عب Se me
صفحه 12:
تسس بر موی
ترین مشخصه بازي های رایانه ای حالت جنگی اکثرآنهاست 9 oh كه فوماين
را استمزا و"
بای وسیدن به موحله بعذی بازي بانبررهای به اصطلاح
بت صرح سر و
تخشونت" مهم ترین معرگه ای است! bee جذیدترین oh Sei
صفحه 13:
انرواطلبی
کودکانی که به طور مداوم با اين بازی هادر گیرند
درونگرامی شوند.درجامعه, منزوی ودربرقراری ارتباط
اجتماعی با دیگران ناتوان می HESS
روحیه انزواطلبی باعث می شود که کودک از گروه
همسالان جدا شود که این خود سرآغازی برای بروز
ناهنجاری های دیگراست.
صفحه 14:
ن يازى هابه دليل اين كه كودك وتوجوان
EEC kort 00
اد وكمترقدرت داخل وتصرف درآئها بيدا
VEN PST SE TS er Bee 000
رليائه لى فرددريازى مداشله فكرى
م دارد. ۱
این مداغلهء فکری نیست پلکه این پازی.
Wier sey?) |
Sy ل ۱۱
هند.ماهرجه دراين مسيرح رك 5
ی هاراگسترش دهیمانسان هایی
rv rene
211111110
آنهايسيا ركم شواهديود وايتكار
قو
صفحه 15:
تأثیر منفی در روابط
خانوادگی
رمانیربه طرف ماشینی 2 وش نی ود
a و هنن ومد شاخل هستد ویبمنی ۳ ازیک ۶
ار ندخود به حود روابط عاطفی ود رکنارهم بودن حائوا گت شد و«
ژیادی ازاین وضع ووجود تلویزیون به عنوان جعبه جادوتی 25 باعث
ردشدن روابط خانوادگی شده ناراضی هستدد وحالائی 9 جادویی ده
ببحرآمیترری به نام رایانه اضافه ببراین وضعیت ده ومشکالا
صفحه 16:
pee Corin bee ero Eee YY See NCSC ears tree ney PTE
Rar ae edn rae on een ener cet ee ern nid
آزولندین اظهارمی دلر دکه درسال. گذشته پسرم بهترین نمرات. راداشت املازوفتی. که
برلیش خریده لیم یوزی ۲ للی ۳ ساعت وقت خودراصیف بلزی می کند ولزلحاظ
صفحه 17:
دراین بازی ها بحث تروریزم رابه گونه ای
وارونه مطبرح وایررانیان رامتهم به حما
اازآن می کنند.
صفحه 18:
/ازجمله تبلیْغاتازق های
“sl رایانه sb دربرخی:بازی
است ودرجریان بازی»وقتی
& 2 7
صفحه 19:
پسیاری اژآنهاست.
SS از تأثيراين يازى حاحمكام بانكرائى حاى فزايئدة عمومى ازاثرعاى
خشونت موجود دررسانه حاءباتوجه به إين حقيقت است كه انجام آنه/ PMS
تعاملى است و بدين خاطرء امكان دارد اديد كاه روان شناختىءفرد رايه ميزان
زیادی درگی رکند.
2 دراين يازى ها كاحى ملاحظه مى شود كه يه سادكى سرائسان ها
J) پدنشان جدامی شود و یا شیوه های قتل, به صورت جديد و
ارعاب آوری» به نمایش گذاشته می شوئد.
صفحه 20:
و ایسیاب بازیهای جدید القاکندة تیاات
پراش کرنه, فتارهای توام باهنونت رداشگری,عادی شدن
۶ پردافکری Sage yoda و وان الکوگری ازبزیگران خفن بازی های
ald الله التحاب ستيزه جويى به عنوان راك حل أقور.افزايش جرم ونزه كارس ووسرانجام. تربيت
شخحيت هاى خشن و كينه ولت .
صفحه 21:
ات ۱3۳
ا
درواقع,چنان که سرپاژان درجنك يراى آدم كشى آموزش مى ييئئد.
امروژه کود کان پاهمان فنون آموژشی, تفریح می کنند.
يه اعتقاد كارشناسان, هنگامی که کودکی دریک پاژی رایائه ای, شخصی
رانشائه می گیرد واورامی کشد. دقيقاً همان مهارت هايى راكه يك
سرياز درجريان آموزش نظامى تجربه مى كند. فرامى كيرد.
صفحه 22:
1۱ eye Pr, راینه ای به لحاظ Bn as عناية كا سيار دياك
Sere SPS ل
SuPer ey err hese yl eer ec le
صفحه 23:
7
شده اند.
صفحه 24:
صفحه 25: