سرگرمی و طنزسایر

بازی تخته نرد

نرد، تخته نرد، نردشیر، وینشیر یا بکگمِن (به انگلیسی: Backgammon) از بازی‌های فکری و متکی به برنامه‌ریزی، روش، شمارش و شانس است

omran

11 صفحه
739 بازدید
16 اسفند 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:
ورزش و بازی ها: ‎ees‏ استاد مربوطه: ارائه دهنده:

صفحه 3:
تخته نرد از بازی های فکری و متکی به برنامه ریزی,روش,شمارش و شانس است. در اين بازی دو نفره.طرفين مهره های خود را براساس دو عددی که بر روی تاس نقش می بندد در جهت عقربه های ساعت يا خلاف آن حركت می کنند و در اخر از صفحه ی بازی خارج می سازد. در پایان بازیکنی برنده خواهد بود که زودتر همه مهره های خود را از زمین بازی خارج نماید.

صفحه 4:
at 7772 ویژگی ها ی تخته نرد یک تخته نرد شامل دو سری ‎G15‏ مهره,دوتاس,یک فنجان تاس وصفحه بازی است. قدمت :بيرامون 5000سال بيش نا كنون نوع بازی:بازی صفحه ای,بازی رقابتی,بازی تاسی تعداد بازیکن:2نفر زمان لازم برای شروع بازی:30-10ثانیه مدت زمان بازی:5-60دقبقه ‎ol jae‏ تاثیر فاکتور شانس:متوسط ‏مهارت های لازم:برنامه ریزی,روش,شمارش,بخت

صفحه 5:
عدد روی تاسها نشان میدهد که مهره ها چه تعداد خانه باید حرکت داده شود. مهره ها رو به جلو و با قانون های زیر حرکت داده میشوند: مهره با توجه به عدد روی تاس به خانه باز(خانه ای که از دو مهره یا تعداد بیشتری از مهره های حریف پر نشده باشد)میتواند جا به جا شود

صفحه 6:
عدد های روی دوتاس تشکیل حرکت های جداگانه میدهد. به عنوان مثال,اگر یک بازیکن عدد تاسش 5و3باشد.اومیتواند یک مهره را پنج خانه و مهره دیگر را 3خانه جلو ببرد يا میتواند یک مهره را 8 خانه جلو ببرد و در یک خانه باز قرار دهد بازيکني که تاسش دو عدد برابر می آورد.اصطلاحا جفت آورده ومعادل آوردن چهار تا از آن عدد است و میتواند هر ترکیبی از مهره هارا حرکت دهد

صفحه 7:
روش بازی كردن " در اغاز بازی مهره هارا مطابق تصوير قرار میدهند " هر بازیکن یک تاس پرت میکند. " بازیکنی که عدد بیشتری اوورد بازی را شروع میکند. " در صورت مساوی شدن دوباره تاس را پرتاب میکنند ..دقت شود شخص آغاز کننده با همان تاس ريخته شده بازی میکند و دوباره تاس نمیریزد : مثلا اگر حریف 2 اورده باشد و شا دا دود را رت کید سپس نوبت بازیکن دیگر میشود

صفحه 8:
" بازیکن باید تا زمانی كه حرکت قانونی با عدد روی تاسها دارد.حرکت کند . نمیتواند از عددی که آورده صرف نظر کند. ک کج ورد و فا بت بو آنهارا میتواند بازی کند,باید ان سه تا را بازی کند " بازیکن همواره باید بیشترین تعداد حرکت را که میتواند بازی کند " به اين معنی که اگر فرضا بازیکن تاسش 4و5 بیاید به این صورت که اگر مهره ای خاص را 4 خانه حرکت دهد دیگر امکانی برای بازی کردن تاس 5 نداشته باشد اما اگر مهره ای دیگر را 4خانه حرکت دهد امكان بازى كردن تاس 5 نيز برايش مهيا شود اجبارا بايد حالتى را كه امكان بازى كردن هردو تاس را به او ميدهد بازى كند حتى اكر اشكارا به ضررش باشد

صفحه 9:
‎we‏ كردن ‏زمانی که تمام مهره ها را در ناحیه خودی جمع کردید,حالا نوبت آن رسیده که مهره های خود را از بازی خارج كنيد ‏براى خارج كردن مهره از بازى .شما بايد تاس ها را بيندازيد و ب ازاى هر شماره تاس بايد شروع به بيرون انداختن مهره ها نماييد. ‏مثلا اكر شما 2و5 بياوريد بايد يك مهره از خانه شماره ‎eo rn ees‏ ‏اگر در اين دو خانه هیچ مهره ای نبود باید با دیگر مهره ها اين دو عدد را بازی

صفحه 10:
قانون خارج كردن" اگر تاس انداختید و در خانه مورد نظر هیچ مهره ای نبود ا ای ار نباشد.شما میتوانید اين مهره را از نزدیکترین خانه قبل از عدد تاس بردارید. مثلا تمام مهره های شما در خانه های 1,2و3باشد و شما تاس مى اندازيد. اكر تاس شما مثلا 4و6 ياشد شما ميتوانيد دومهره از خانه 3خارج کنید اما اگر درخانه 5 شما مهره باشد و در خانه 4 مهره ندارید,شما نمیتوانید با تاس 4 مهره از بازى خارج كنيد و بايد اين مهره را بازى حال اگر تاس جفت بیاورید با رعایت قانون فوق مبتوانید

صفحه 11:

30,000 تومان