صفحه 1:
بازي و بازي درماني
صفحه 2:
رح
سرا
آشناي با بازي و بازي درماني
هدفهاي رفتاري
" دیدگاه روسو را
در مورد بازي کودکان بنویسید.
[0 Carn ceo aes
”روش فرويد و كلاين را شرح دهيد
core ل ا م
Sees SDE Snes Ree
صفحه 3:
رح
" درمان غیر مستقیم راجرز را شرح دهید
7 دیدگاه رفتار كرابي در بازي را توضیح دهید
7 کاربرد res ce ate ۳ رادرمان كودكان بنويسيد
7 رابطه سازو كارهاي دفاعي در بازي را بنویسید
ee بازي را شرح دهید
صفحه 4:
: بازي و بازي درماني.
رشد بازي همچون شكلي از درمان
لا روسو اولين مدافع مطالعه بازي به منظور درك
. و أموزش انها
۱
Ran eC LS RS) eee Reo ee eel po ceal
۳9 نقش كودك » معاشري مناسب براي آنان
صفحه 5:
روش آنا فروید و ملاني کلاین در روانكاوي کودك .
آ نا فروید:
At) بازي به كونه اي شبيه خواب براي بزركسالان
استفاده كرد
Te TEES ا ا
Sgn
صفحه 6:
cea
0 MCn nT Tee Ce sone en
روانشناسان تاکید مي شود
ل Te |
وتفسير محتواي ينهان بازي كودك براي او مقدم
Re eee
صفحه 7:
روش ملاني كلاين
owe 0 ا eee nCe De ha
ل تعبیر و تفسیر رفتارش بلا فاصله
كفته شود . لين كار اشتباه ناشي از « من برتر » كاملا
رشد نیافته را در کودك کاهش مي دهد .
la درملني سح سر : مستقيم درمانكر به ناخود ات
کودك را امکان پذیر مي کند.
صفحه 8:
صفحه 9:
بازي درماني فعال
لا نوعي از بازي كه در كن .به كودك تعدادي اسباب
بازي انتخاب شده داده عي شود و درمانگر خود نیز براي
تشهیق براي به نملیش در ۳ آسيب زاي
مشخصي وارد بازي مي شود
1
و درمانگر توجه شود :
صفحه 10:
بازي درماني غير فعال
در درمان غير فعال درمانكر بازي كودك را محدود
ا ا ا 001 کودكت در اتاق می
ملند همانطور کنه کر رش مختلف دنبال
ا م
خود را وارد بازي مي كند
صفحه 11:
ری
yn ۱
0 en on oe peat
كودك . درك و قبول اعمال و رفتار و بيان
احساسات كودك است . كودك هي توانداحساس
215 ا ل ل pe |
خود از طريق بازي بيان كند.
صفحه 12:
Ia ۷
تاکید اصلي این روش بر نيروي درماني موجود در «رابطه
Bee Sree) اد
به کودك اجازه داده مي شود در حضور درمانگر هر نوع
سل كه دوست دارد انجام دهد .از هر وسیله بازي
استفاده کند . اگر درمانگر را به بازي دعوت کرد (ees
او بازي کنداما بلید حداقل شرکت در بازي را داشته باشد
صفحه 13:
درمان غیر مستقیم .
ا ل ا ار ربكي رمحي ل كر
در دوران خود توانايي لازم براي حل مسائل
هيجاني مربوط به خود را دارد.
لين نوع درمان با استفاده از تجارب با مشكلات
كودكان آغاز شد
صفحه 14:
بازي درماني بر اساس ديدكاه ر ۳
| ae ORE eT heer iO wea ieee
کودك يعني جايي که شرایط يادگيري قابل تنظیم تر
1 است به كاربرد.
DR Sal SRS TES Bae rel
بوجود اوردن اس مطلوب با استفاده از عامل
تقهیت لند و چه درمانهليي که در صدد خاموش سازي
رفتار نامطلوب اند كاربرد دارد.
صفحه 15:
لاکودکان از طریق بازي » احساسات .نا کامي ها .
اضطرابها و ترسهاي خود را بیان میکنند.
۱ eRe OMT reer eee SOnP ewes
رخنه کندو آنها را بیشتر بشناسد
۱ Meee Seats | ie Sil
براي تشخيص مسائل و مشكلات put power) دنياي
mye] کودکان و درمان آنها استفاده
صفحه 16:
<درك تشخيصي
<بازي وسیله برقراري ارتباط كاري
<بازي و ساز و كارهاي دفاعي
۳
<*تخليه مطالب نا خودآكاه و تنش در بازي
صفحه 17:
: بازي و بازي درماني.
درك تشحیصی
را براي بيوند
باديكران ۳۳ سختي. محدودبتهای
اجتماعي Cyr. پرخاشگري. درك كودك
ازديكران eo ERI ل CRY) Ewe
كرد.
صفحه 18:
: بازي و بازي درماني.
درك نشت به
مشاهده رفتار . افكار.احساسات و بيان كودك
او را و اينکه او چگونه آنرا مي بیند بفهمیم
صفحه 19:
بازي وسيله اي براي برقراري رابطه كاري
اين كاربرد بازي براي كودكان خردسالي كه
امکانات بزرگسالان را براي بيان كلامي Ren Re 9
ened ۱ لت كه براي 5375 عواطف
0 مقاومت نشان میدهند در شمرده سخن
و
صفحه 20:
۱ SES ETS
بازى ممكن است نقطه عطفى در نحوه فعاليت كودك
دپ
باشد
بازي را مي توان همچون شیوه متمم در درمان
لته دفاعي کودك به کار
برد.
صفحه 21:
۱ SES ETS
eS Te SSB we ky wee 1st
مي شهند وسایل . فرصتها و تشویق را فراهم
مي کند که در روش انحرافي بازي کودك و
دفاعهاي او در برابر اضطراب موثر واقع مي
5
شوند
صفحه 22:
بازی ممکن است به کودك کمك کند تا محتوای
۱
راجه صورت كلامي بيان دارد. زملني كه كودك »
بحث در ل ل ا 0
ioeaore ei 0 ا 00000
بازي مفید است
صفحه 23:
SL ا Re cdc)
آمستر معتقد است كه بازي ممكن است براي كمك به
كودك براى نشان دادن محتواى ناخوداكاه و تسكين
نقش مربوط به آن به کار رود.
۱ pe Fae 2 NN
PRibo yd. OS Ad 1 995 5 5b 306 we Gare lee
بليد از نوع مشارکت و تعبیر و تفسيري نیز که کودك
ا ا ل ل
صفحه 24:
بازي ممکن است موجب رشد و تکامل عللیق و رغبتها
در كودك شود. كودك ممكن است بازي را به زندكي
روزمره خود منتقل نمايد و ازتجارب كسب شده در
زندكي آينده اش نيزسود جويد. لين كاربرد بازي اهميت
ويقّه دادر.زيرا ثلبت شده كه بين بازي و توانيهاي كار يك
فرد همبستكي وجود دارد
صفحه 25:
Bees rare
ال RANCe Se) OL Pence) RON =e] DEN CCPC) PDD
ser tency eee kT nee |
ايجاد ارتباط كنند.آنها به جاي اينكه با كودكان رفتار
كودكلنه و مناسب داشته باشند. از او انتظار دايند كه خود
را به حد بزرگسالان برسانند
صفحه 26:
۱۳۹ ae
ال ۱
و نيازهاي خود را از طريق بازي . به همان صورت و
روشي كه مشابه روش كلامي بزركسالان است . بيان
ان الأ
ا 1
والدين انتخاب می کنند ممکن است تسهيل كننده
بيان احساسات بسيار وسيع كودك باشد
صفحه 27:
۲ a 4 |
ری دس روت ۱
۱ oe
است كه در مورد كودكان به كار كرفته ميشود.
“اي روش براي كودكان خردسال قبل از سن مدرسه
*براي ed ل بسياري از مشكلات كودكان »مي
توان از روان درماني or استفاده کرد.
صفحه 28:
بازي درماني گروهي .
*در بازي درماني گروهي تعداد افراد گروه معمولا کم
اند .
و ۳
بازي مورد استفاده ساده اند.
be ابزار و وسايل بازي به نحوي ساخته شده اند كه تخيل
ا ل له م
انگیزند
صفحه 29:
5 بازي درماني گروهي .
؟ابزار 02525007 نحوي كك re شوند
که بار عاطفى داشته باشند 9 تمابلات
احساسي ٠ جنسي رولبط بين فردي 9 wile
ان را تحريك كنند.
صفحه 30:
بازي درماني گروهي
۱۳ eT ae
Pee Ronee el pere se age ee
7207 sm me rere
سركوب شده را به اوليا و اطرافيان خود
ظاهر كند.
صفحه 31:
۳
[ote Sirs Jy ety alk wr 98
عروسكي و با نوع 20 اي كه از ماسكها /
(nuctony ا 00
Led) ۱
تظر «تشخيصي» مهم لند . از نظر درملني اهمیت
ار ار 0