علوم مهندسی معماری و عمران

بافت فرسوده اصفهان

esfahan11

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بافت فرسوده اصفهان”

بافت فرسوده اصفهان

اسلاید 1: بافت فرسوده اصفهانبسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: آشنایی با موقعیت جغرافیایی اصفهانشهر اصفهان در ۴۲۴ کيلومتري جنوب تهران واقع‌ شده است‌‌. اصفهان در غرب مناطق کوهستاني‌ تا استان چهارمحال ‌ادامه‌ دارد و در شرق تا کوههاي کرکس‌ و قهرود. منطقه جلگه‌اي از آبرفت‌ ‌جويبارهاي کوهستاني‌ و رودخانه‌ زاينده رود به‌ وجود آمده است‌ . اين شهر از معدود مراكز باستان شناسي ارزشمند جهاني و بسياري از آثار باستاني آن در ليست آثار تاریخی به ثبت رسيده است. اهميت اصفهان به اندازه اي است كه در اكثر دائره المعارفهاي بزرگ جهان مدخلي به آن اختصاص يافته و سفرنامه هايي از محاسن و شكوه ظاهري و باطني آن از پژوهندگاني چون تاورنيه ,شاردن و... به نگارش درآمده و مظاهر تمدن آن همانند سبك معماري, مكتب فلسفي و منهج فقهي آن چشمگير است. با افزايش سريع جمعيت و حاكميت زندگي ماشيني، شهر اصفهان هم گام با ديگر تحولات سياسي و اجتماعي چنان تغيير كرده است كه به درستي مي توان گفت كه اصفهاني كه حتي در بيست سال پيش توصيف مي شد با اصفهان امروز از بسياري جهات متفاوت است . كتابهايي كه اصفهان را به روايت تصوير نشان مي دهند تحول و تغيير اصفهـــــان را گويا تـــر از هــرنوشته اي به تصوير كشيده اند . صرفنظر از كتاب ارنست هولستر آلماني كتاب (اصفهان موزهء هميشه زنده) اثر رضا نور بختيار ، تهران ۱۹۹۳ ، نخستين كتابي بود كه با خصوصيات ويژه اي تنها با تصاوير منتشر شد و شماري از كساني كه پيش از ۵۰ سال در اصفهان و در كنار آثار تاريخي آن با توجه و عنايت خاص به آن آثار زندگي كرده بودند اعتراف كردند كه كتاب مذكور مشاهده كنندگانش را به ژرفاي بيشتري در درك زيبايي و ظرافت اين شاهكارهاي بديع معماري و هنر مي كشاند. اصفهان در سال ۲۰۰۶ به عنوان پایتخت فرهنگی اسلام و در سال ۱۳۸۸ به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی انتخاب شد.

اسلاید 3:

اسلاید 4:

اسلاید 5: محدوده شهری آن به چهارده منطقه شهری تقسیم می‌شود و در خارج از محدوده شهری نیز از غرب به سمت خمینی شهر و نجف آباد، از جنوب کوه صفه و سپاهان شهر، از سمت شمال به شاهین شهر و از شرق نیز به دشت سگزی منتهی می‌شود.

اسلاید 6: حسين جعفري مدير عامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان در یک گزارش، اصفهان را داراي وسيع ترين بافت فرسوده كشور خوانده وتصريح كرده است که اصفهان داراي دو هزار و 175هكتار بافت فرسوده است كه يكهزار و 200 هكتار از اين ميزان را بافت هاي فرسوده تاريخي تشكيل مي دهند وهمين امر لزوم توجه به احياي بافت هاي فرسوده اصفهان را افزايش مي دهد.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید