صفحه 1:
صفحه 2:
> ————————————
نبازهای کودکان از دید گاه BL
#دلبستگی ایمن
#خودگردانی, کفایت (به رسمیت شناختن استقلال کودک)
#آزادی در بیان هیجانات(والدین در دسترس و در عین حال
پاسخگو)
#خودانگیختگی و تفریج
#محدودیت های واقع بینانه و خویشتن داری
#اين نیازها جهان شمول هستند.
صفحه 3:
نوجوانان
#تباه شدن( با یک اشتباه زندگیشان تباه شده)
#کمال طلبی
#قصد منفی( هر کار ناشایست را به قصد آزار والدین ۱
نجام مى دهند)
#اطاعت كوركورانه
©تشكر و قدردانى( براى هر فعاليتى بايد قدردانى و تشكر
كنند).
صفحه 4:
. کار آمد نوجوان در مورد at
والدین
#تباه شدن(شما باعث تباه شدن من شدید)
#غیرمنصفانه بودن والدین
#استقلال خواهی مفرط
(ez OS #اطاعت کورکورانه (من هر چی میگم اونا بايد
قدردانی مکرر(من اگر درس می خوانم باید از من تشکر
کنند)
صفحه 5:
> —
عوامل ایجاد طر حواره ها
GS jug” های شخصیتی خود والدین
#باورهای بنیادین(کارآمد یا ناکارآمد) خود والدین
tly aLlao®
#یانگ سه مدل مقابله را توصیف می کند: اجتناب, تسلیم و
جنگیدن
wus pw ® کودکان
صفحه 6:
s
سازگار sb طرحواره
#افراذ.سالم اين نيازها به صورت سازكارانه ارضا مى شود
اما در كودكان كه نتوانند به خاطر باورهاى والدينى اين
نيازها را براورده كنند روشهاى ناسازكار انتخاب مى كنند.
صفحه 7:
سازه های شناختی ناکا رآمد بنبادین
#کسی که علیرغم خوشبختی کامل احساس می کند
دوست داشتنی نیست:
#سازه های ذهنی او:
#دوست داشتنی نیستی
#بی عرضه ای
#تلاش فایده نداره
#تو عوض بشو نیستی
صفحه 8:
سح سح 23وی
تولید شواهد برای اثبات این سازه ها
8 فعالیت اجتماعی را محدود می کند.
#به سلامتی خود نمی رسد
#تعاملات مفید ندارد
#اجتناب می US
#پیشرفت شغلی ندارد
#هميشه خودش را با دیگران مقایسه می کند و هميشه در
این مقایسه از همه کمتر است.
صفحه 9:
جكونه والدینی این سازه ها را می سازند
#والدین بیش از حد موفق
#والدين كمال كرا
#والدین با گذشته اقتصادی و خانوادگی نابسامان
*#والدینی که فرایند دلبستگی ایمن برای کودک خود فراهم
نکردند.
#ویژگی های شخصیتی نوراتیک والدین
صفحه 10:
8 فرزندم مریض است(یک اتفاق کاملا طبیعی) من بی
عرضه بودم که فرزندم بیمار شد
#اطلاعاتی کاملا سازمان یافته در آرشیو ذهن که در هر
ناکامی و موقعیت اضطراب زا برایم تداعی می شوند و
مرا محکوم می کنند.
صفحه 11:
_ —_
۰
عوامل موثر در باورهای بنیادین سالم
#ارتباط با کودکان
#کودکانی که دلبستگی ایمن دارند کمتر باورهای ناسا زگار
دارند.
#حمایت و اقتدار:
#انتخاب محیط برای کودک: انتخاب مهد کودک, مدرسه
©كاهى به قيمت نان شب مدرسه ای را انتخاب می کنیم
که باعث باور ناسازگار بنيادین شود و گاهی هم دم دست
صفحه 12:
نحوه برخورد والدين - 5
#كودكى كه بعد از 10 مرتبه تلاش توانست بند كفش را
ببندد واكنش. والدين تعين كننده سخترويى يا شكست
ست:
#هنر کردی بعد از 10 مرتبه یک بند کفش رو بستی
#عالی بود دیدی با تلاشت موفق شدی من می دونستم تو
صفحه 13:
س ————
باورهای میانی
#من موفق هستم اگر....
#من محبوب هستم اگر....
#دیگران خوبند اگر....
صفحه 14:
نقش والدین در باورهای میانی
#کودکانی که والدین موفق دارند می گویند من زمانی
موفق هستم که مثل والدینم باشم.
صفحه 15:
روشهاى ناسازكار نيازها 22
#طرد و قطع ارتباط(افسردگی, خودکشی, رابطه معيوب
با همسر) چرا که اين افراد طرحواره فعال طرد شدن
دارند.
©جون دلبستكّى ايمن ندارند.
8خودمختاری: اقراط و تفریط در خمایت از کودک(اگه
بتونه جای من نفس هم می کشه)
آسیب دیدن محدوده و حریم( به علت مهربانی بیمار گونه
هیچ قانونی برای کودک نمی گدارند و بر عکس).
صفحه 16:
ایجاد طر حواره ناسا ز کار
8جهت گیری بر مبنای دیگران:
#ارضای نیازهای شخصی بر ارضای نیازهای من
ارجحیت دارد.(من خوبم اگر..
#كوش بزنگی و بازداری: افرادی که در دوره کودکی
تجارب ا افراطى دارند طرحواره هايى از
فداكارى دارند. (تو بايد مديون سختى هايى كه من كشيدم
باشى يس. هميشه فداكارى كن مثال مادرى كه در سن
جوانی همسر خود را از دست داده و فرزندان را مرتب
مدیون می کند)
صفحه 17:
ش دارند" ار
* زمانی که نیازهای کودک را ارضا نکنند
#زمانی که کودکان رها می شوند
#زمائى كه رفاه زياد ايجاد مى کنند( استحقاق بزرگ منشی
: من خاصم و همه بايد امكانات مورد نيار من را انجاد
كنند و طرحواره دیگر: من خودم نمى توانم و ديكران بايد
برايم جور كنند)
#درون سازى انتخابى و همانند سازى(خانواده. فرهنق )
صفحه 18:
تکیه می کند.
# شناخت باورها وانتظارات والدین از نوجوان
#ارتباط با نوجوان
#گفتگو با نوجوان
#نظارت والدین بر نوجوان
#برای آموزش این 4 بعد در شیوه های فرزند پروری
والدین را درگیر می کنیم.
صفحه 19:
او نی که باید به والدین داده
شود
اطلاعات رشدی: نوجوان در مرحله رشدی نوجوانی
تغییر ات شناختی, هیجانی, فیزیکی دارد و اين تغييرات نوع
ارتباط با والد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
صفحه 20:
دومین اطلاعات
#نقش والدین و تاثیر آنها در شیوه های سازگار یا ناسازگار
در نوجوانان
© قسمت زیادی ازرفتار نوجوان 16801108است و سهم
اندکی طمتامع.
© والدين بيشتر بايد رفتارهای خود را اصلاح کنند تا فرزندان
بازخورد خوبی داشته باشند.
صفحه 21:
————
سومین اطلاعات
#معرقی ریسک فاکتورها و عوامل خطر در دوره نوجوانی
؟ و نهایتا روشهای تغییر و اصلاح رفتار را آموزش دهیم.
صفحه 22:
مداخله
#پس از مرحله آموزش به والدین مرحله مداخله است.
- ساختن ارتباط
©2- برقراری گفتگو
©3- ساختن قواعد و قوانين
©4- نظارت بر اجراى قواعد
©5- انتظارات والدين
صفحه 23:
5 1 تعامل ۳ x3 lw
#يى عامل محافظت کننده در نوجوان است.
#اكر بين نوجوان و والدين اين تعامل به هم بخورد عامل
محافظت كننده از بين رفته و هر دو طرف أسيب مى
#تشویق, محبت فیزیکی, زمان با کیفیت با نوجوان
صفحه 24:
ساختن ارتباط موثر
#گفتگوی موثر (نه اینکه مرتب والدین بگویند و نوجوان
گوشهایش را بسته)
© سدهاى ارتباطی را بشناسند
#اصلاح شیوه های گفتگوی ناسالم
#زبان بدن یکسان با کلام
#گوش دادن فعال
صفحه 25:
]موز مساله
موزش حل
#هر وقت روابط آسیب دید خانواده دور هم بنشینند و
راهکار بدهند و از مجموعه راهکارها بهترین را انتخاب و
قاعده و قانون اجرایی برایش تعیین کنند.
©انتظارات غير منطقى نوجوانان و والدین شناسایی شود
صفحه 26:
مواردی که باید والدین نظارت داشته -
#همسالان(کی هستند. چکار می کنند....)
© مدرس(معلمین, پیشرفت درسی, مدیر ....)
#رسانه ها( چه سایتهایی را می بیند. چه شبکه هایی و چه
کتابهایی می خواند...)
© فعاليتها( روزهای تعطیل چکار می کنند. مسایل مالی
نه مدیریت می شود...)