پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

باورهای نادرست در اهدای خون

bavarhaye_nadorost_dar_ehdaye_khon

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “باورهای نادرست در اهدای خون”

باورهای نادرست در اهدای خون

اسلاید 1: گردآوری : دکتر اکرم حسین پور پناهیباورهای نادرست

اسلاید 2: باورهای شایعی در مورد اهدای خون وجود دارد که گرچه ممکن است از نظر علمی مورد تائید نباشد ولی همین باورها افراد را از اهدای خون باز می دارد . تعدادی از این باورها با ذکر دلایل نادرستی آنها در زیر آمده است :

اسلاید 3: من خیلی پیر هستم ، پس نمی توانم خون بدهم . سن مناسب برای اولین اهدای خون بین 18 تا 60 سال تمام است . اگر شمااهداکننده مستمر بوده و از سلامتی کامل برخوردار باشید می توانید تا 65 سالگی خون اهداکنید .

اسلاید 4: من کم خون هستم ، پس نمی توانم خون بدهم . در هر بار مراجعه برای اهدای خون یک آزمایش ساده از نظر کم خونی بعمل می آید . یک قطره از خون نوک انگشت اهداکننده ، مورد آزمایش قرار می گیرد و در صورتی که کم خون باشد از او خون گرفته نمی شود . بنابراین شما با هر بار مراجعه از نظر کم خون بررسی می شوید .

اسلاید 5: ممکن است اهدای خون به من آسیب برساند ، نمی توانم خون بدهم . وقتی برای اولین بار خون اهدا می کنید ، ممکن است این احساس را داشته باشید ولی هزاران اهداکننده وجود دارند که دفعات زیادی اهدای خون داشته اند ( مانند اهداکنندگان مستمر ) و آسیبی نیز به سلامتی آنان وارد نشده است . پزشکان دوره دیده در سازمان انتقال خون قبل از هر بار اهدای خون شرایط شما را بررسی می کنند .

اسلاید 6: وزن کافی برای اهدای خون ندارم ، پس نمی توانم خون بدهم . اگر وزن شما حداقل 50 کیلوگرم باشد برای اهدای خون مناسب هستید .

اسلاید 7: من برای اهدای خون مناسب نیستم چون اخیراٌ بیمار بودم . بدیهی است که شما در زمان ابتلا به یک بیماری حاد و یا مدت زمان محدودی پس از یک عمل جراحی بزرگ نباید اقدام به اهدای خون کنید ، به همین دلیل قبل از اهدای خون ، پزشک از شما شرح حالی گرفته و معاینه بعمل می آورد تا از سلامتی و بی خطر بودن اهدای خون برای شما اطمینان یابد .

اسلاید 8: اهدای خون ممکن است باعث آلوده شدن من به ویروس ایدز شود ، پس خون نمی دهم . امکان آلوده شدن اهداکننده به ویروس ایدز و سایر عفونت ها هرگز وجود ندار د ، زیرا تمامی وسایل مصرفی برای خونگیری استریل و یک بار مصرف هستند .

اسلاید 9: اهدای خون کار سخت و وقت گیری است و مشغله کاری من زیاد است . حداکثر زمان لازم برای هر بار اهدای خون یک ساعت است . تصور اینکه یک واحد خون اهدایی شما چه نتیجه ارزشمندی خواهد داشت ، می تواند عامل محرک و انگیزه قوی برای این امر مهم و صرف حداکثر یک ساعت از وقت شما باشد .

اسلاید 10: من ورزشکار هستم و نمی توانم خون بدهم . توانایی ورزش کردن نشانه سلامتی و دلیل بسیار خوبی برای اهدای خون شما است . فقط کافی است تا 24 ساعت بعد از اهدای خون از انجام ورزش و تمرینات بدنی سنگین خودداری کنید . انجام پیاده روی پس از اهدای خون مانعی ندارد .

اسلاید 11: من یک بار برای اهدای خون مراجعه کرده ام ، ولی معاف شده ام پس دیگر نمی توانم اقدام به اهدای خون کنم . ممکن است معافیت شما در نوبت قبلی مراجعه از نوع معافیت موقت باشد که در این صورت پس از برطرف شدن علت و پایان مدت معافیت ، مجدداٌ مجاز به اهدای خون خواهید بود پس هر معافیتی دلیل بر این نیست که شما دیگر قادر به اهدای خون نیستید .

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید