علوم مهندسی معماری و عمران

بتن بدون قالب بندی

@maghalatememari (11)

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بتن بدون قالب بندی”

بتن بدون قالب بندی

اسلاید 1: اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم

اسلاید 2: معرفی و ارزیابی جایگذاری بتن بدون قالب بندی جهت ترمیم و بهسازی سازه هاWet & dry mix shotcrete(WMS & DMS)ارائه دهنده:سید علی میر مقتداییزمستان1385

اسلاید 3: شاتکریت یکی از مهمترین روشهایی تعمیر سد ها و آسیب دیدگی ناشی از سیکلهای اتجماد و ذوب یخ میباشد.

اسلاید 4: برای انجام یک کار تعمیراتی نیازمند 1. درک خواص مواد تعمیراتی، 2.آماده سازی زیر کار 3. و روشهای مناسب هستیم.شاتکریت یکی از این روشهاست که در آن بتن با ماشین آلات خاصی و با استفاده از فشار هوا در محل خود مستقر میشود.در این ارائه به قابلیت و مزایای این روش می پردازیم.

اسلاید 5: تاریخچه شاتکریتتاریخچه شاتکریت به سال 1910 بر میگردد.در این سال کارل اکلی دستگاهی برای پاشیدن مخلوط ماسه و سیمان ساخت و آنرا گانایت نامید. و بعد نامهای چون گان گریت ،پنو کریت،بلاست کریت و جت کریت بکار برده شده است........اما در سال 1930واژه شاتکریت از طرف انجمن مهندسین راه آمریکا بکار برده شد.وتا کنون مورد استفاده قرار میگیرد.

اسلاید 6: (ACI) تعریف شاتکریت از نظر موسسه بین المللیشاتکریت عبارتست از ملات یا بتنی که با فشار و سرعت بالا به سطح مورد نظر پاشیده شود.

اسلاید 7:

اسلاید 8: شاتکریت هم اکنون در جهان به دو صورت مورد استفاده قرار میگیرد:Dry Mix Shotcrete 1.مخلوط خشک Wet Mix Shotcrete 2. مخلوط تر

اسلاید 9: (DMS) 1.مخلوط خشک آب مورد نیاز در حین خروج از سر نازل(nozzle) اضافه میشود.از این روش برای کارهای تعمیراتی،روکش و تعمیرات به ضخامت کمتر از cm10 استفاده میشود واز طرفی بدلیل فقدان مصالح سنگی درشت دانه، از این روش برای کارهایی که مقاومت مکانیکی مطرح نباشد استفاده میشود.

اسلاید 10: معایب روش (DMS)ممکن است به همه دانه ها آب نرسد و هیدراته نشده باقی بمانند.در محل کارگاه گرد و غبار ناشی از پراکنده شدن دانه سیمان زیاد است.بدلیل نچسبیدن ملات(بدلیل هیدراته نشدن) ،پرت کار زیاد است.

اسلاید 11: (WMS) 2.مخلوط تر بتن آماده به داخل پمپ شاتکریت ریخته میشود و پس از عبور لوله انتقال به سر نازل رسیده و از آنجا به سطح کار پاشیده میشود.

اسلاید 12: مزایا: از(WMS) در مکانهائی که مقاومت فشاری مورد نظر است ،استفاده میشود.و از طرفی در این روش امکان اجرای دیوار بتنی با ضخامت cm 50 و cm 20 برای سقف در یک مرحله امکان پذیر است.

اسلاید 13:

اسلاید 14: 1.مزایای اجرایی1. 1 در ااغلب موارد نیاز به قالب بندی ندارد(و در موارد خاص استفاده از یک سپر چوبی برای استقرار بتن کافی است.و همین مورد هزینه های کلان قا لب بندی و تجهیزات نیروی انسانی را کاهش میدهد.

اسلاید 15:

اسلاید 16: 2. 1 امکان اجرای سازه های بتنی با اشکال منحنی،مدور و غیر منظم (مثل استخر و آبگیر)

اسلاید 17:

اسلاید 18:

اسلاید 19:

اسلاید 20:

اسلاید 21:

اسلاید 22:

اسلاید 23: 3 .1 تثبیت کوه ها و صخره ها با پوشاندن آنها با یک شبکه مش و پاشیدن بتن روی آنها

اسلاید 24:

اسلاید 25:

اسلاید 26: 4. 1 روکش کردن پایه پلها و لا ینینگ تونلها

اسلاید 27:

اسلاید 28:

اسلاید 29:

اسلاید 30:

اسلاید 31: 5 .1 افزایش ضخامت لوله های بتنی در محیط های خورنده و خطر ناک در مقابل آتش

اسلاید 32:

اسلاید 33: 1.1 مقاومتهای مکانیکیمیزان نسبت آب به سیمان(w/c) در شاتکریت مخلوط خشک بین 0.5-0.3 و در مخلوط تر بین 0.4-0.55 میباشد.مقاومت فشاری در محدودهای بین 250-480 (kg/cm2) که با افزایش میکرو سیلیکا به بیش از 550(kg/cm2) هم میرسد.

اسلاید 34: استفاده از هوای فشرده سبب قفل شدن مصالح سنگی درهم و در نتیجه افزایش وزن مخصوص در محدودهای بین 2290-2230 ( kg/m2) میشود . و همین هوای فشرده سبب چسبیده شدن ملات به زیر کار و عدم ورقه ورقه شدن در آینده میگردد.

اسلاید 35: 2. چسبندگی بین بتن و میلگردعدم استفاده از قالب سبب میشود nozzleman بتواند فضای کار را دیده و بتن را به شکل مناسبی بین میلگردها جای دهد.

اسلاید 36: 3. کاهش نفوذ پذیری یکی از کار برد های وسیع (WMS) و شاید راحت ترین آن که نیاز به تخصص نازلمن (nozzleman) ندارد ،احداث استخر ها و آبگیر است، که به خوبی با فشار بالای هوا ،آب بندی انجام میشود و نفوذ پذیری بسیار اندک میگردد.

اسلاید 37: مزایای زمانی

اسلاید 38: حذف سیستم قالب بندی خود باعث از بین رفتن زمان تهیه، ساخت قالب، قالب بندی و باز کردن می گردد.(بخصوص در جاها یی که قالب فقط یکبار مصرف است، یعنی در جای دیگر کاربرد ندارد،مثل سازه های منحنی و لاینینگ تونلها و.....سر عت بتن پاشی در (WMS) تقریبا برابر 3 m3 میباشد.

اسلاید 39: کاربرد WMS در تعمیرات سد هاشامل: اجرای سر ریزها لاینینگ تونلهای انحراف روکش کردن بدنه سد (به منظور تقویت سازه ای ) تثبیت دیوار های حایل و کوه های اطراف

اسلاید 40: توسیه های مهم در تعمیرات سد در شاتکریت:1. لایه لایه شدن2. درز انقباض و انبساط3. آب بندی سطوح زیر کار4. آماده سازی سطوح زیر کار

اسلاید 41: 1. لایه لایه شدن یکی از مسایل مهم در تعمیرات با شاتکریت، چسبندگی به لایه زیر کار است.به خوبی آب بندی نشدن زیر کار و سیکل های ذوب و انجماد داخل ترکها، باعث لایه لایه شدن میگردد.

اسلاید 42: 2.درز انقباض و انبساط شاتکریت نیز مانند هر بتن دیگر نیازمند درز انقباض و انبساط است،که این فاصله ها متغیر است و در محدوده بين 5 تا 10 سانتيمتر می باشد.

اسلاید 43: 3. آب بندی سطوح زیر کار در صورتی که آب بندی بخوبی صورت نگیرد،ترکها وشکافها با جذب رطوبت کاملاً از آب اشباع شده و پس از اجرای شاتکریت در اثر سرما رطوبت داخل این ترکها،به یخ تبدیل شده و موجب از بین رفتن لایه شاتکریت می گردد.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید