علوم مهندسی معماری و عمران

بتن حجیم (Mass Concrete)

Mass-Concrete

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بتن حجیم (Mass Concrete)”

بتن حجیم (Mass Concrete)

اسلاید 1: بتن حجیمMass Concrete

اسلاید 2:

اسلاید 3: تعریف (American Concrete Institute) ACI-R166 طبق آئین نامه موسسه بین المللی هرحجمی از بتن با ابعادی به اندازه کافی بزرگ که نیاز به تمهیداتی دارد جهت جلوگیری از ایجاد ترک های حرارتی که در بتن بر اثر حرارت زایی حاصل از واکنش شیمیایی هیدراسیون آب با سیمان و پیامد تغییرات حجم، شکل می گیرد.از آنجایی که میزان این حجم بتنی مشخص نگردیده، پس برخی سازمان ها آنرا اینگونه تعریف می نمایند : هر قطعه بتنی با ابعاد بزرگتر از 90 سانتی متر بتن حجیم نامیده می شود.از موارد استفاده این بتن می توان به پی ریزی های عظیم، سد های وزنی و قوسی، سازه سر ریز سد ها، سازه نیروگاه ها، پل سازی و غیره اشاره کرد.

اسلاید 4: نمونه ای از بتن ریزی حجیم پل ها

اسلاید 5: مصالح بتن حجیم1.سنگدانه ها سنگدانه‌های مصرفی در بتن حجیم باید از نزدیکترین و مناسب‌ترین منابع قرضه موجود در اطراف ساختگاه تامین شوند. منابع قرضه مورد تایید می‌توانند شامل سنگدانه‌های طبیعی موجود در آبرفت‌های کنار رودخانه‌ها، تراس‌های آبرفتی مرتفع‌تر، معادن سنگ کوهی یا مخلوطی از آنها باشند. مشخصات فیزیکی و شیمیایی سنگدانه‌های مناسب برای بتن‌ریزی‌های حجیم باید منطبق بر ضوابط مندرج در آیین نامه بتن ایران باشد. افزون بر این بسیاری از سنگدانه‌هایی که حداقل کیفیت مورد نیاز را دارا هستند نیز به شرط حفظ پایایی بتن می‌توانند مورد تایید قرار گیرند. در بتن‌های حجیم به منظور کاهش مشکلات ناشی از گرمای آبگیری باید با توجه به سایر الزامات طرح از بزرگترین اندازه ممکن سنگدانه استفاده شود، ولی استفاده از سنگدانه‌های درشت سبب افزایش پدیده جداشدگی در بتن می‌شود، که این پدیده باید به کمک طراحی مخلوط‌هایی با دانه بندی مناسب و با اعمال الزامات اجرایی آیین نامه کنترل شود.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید