سایر تحقیق و پژوهش

بخشنامه تشویق مقاله‌های علمی در دانشگاه آزاد اسلامی

bakhsh_namehye_tashvighe_maghalat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بخشنامه تشویق مقاله‌های علمی در دانشگاه آزاد اسلامی”

بخشنامه تشویق مقاله‌های علمی در دانشگاه آزاد اسلامی

اسلاید 1: بخشنامه تشويق مقاله هاي علمي در دانشگاه آزاد اسلامي

اسلاید 2: مؤسسهٔ اطلاعات علمي : ISI- nstitute for Scientific Informationموسسه‌اي با تمرکز بر علم‌سنجي و انتشارات علمي است که در سال ۱۹۶۰ توسط يوجين گارفيلد تأسيس شد. اين مؤسسه توسط مؤسسهٔ علمي تامسون رويترز در سال ۱۹۹۲ خريداري شده است. اين مؤسسه بخشي از شرکت Thomson Reuters است. در واقع ISI يک مجله ي علمي براي ارائه ي مقاله به آن نيست بلکه سازماني است که تاکنون حدود ۱۱۰۰۰ (يازده هزار) مجله ي علمي را رتبه بندي کرده است.مؤسسهٔ ISI خدمات مربوط به پايگاه‌هاي دادهٔ فهرست کتاب‌ها و مقالات را ارائه مي‌دهد. به‌طور اختصاصي اين خدمات نمايه‌سازي نقل‌قول‌ها و تحليل آنها است که توسط خود گارفيلد پايه‌گذاري شده است. اين خدمات شامل نگهداري ارجاعات مقالات هزاران نشريهٔ دانشگاهي است. اين خدمات از طريق سرويس پايگاه دادهٔ ISIs Web of Knowledge در دسترس است. اين پايگاه داده به پژوهشگران اين امکان را مي‌دهد که بداند کدام مقاله‌ها بيشتر مورد ارجاع قرار گرفته و چه مقالاتي از اين مقاله علمي را نقل‌قول کرده‌اند.

اسلاید 3:   ISI، سالانه گزارشي را تحت عنوان گزارش استنادي مجلات علمي را که با سرواژه (Journal Citation Reports) JCR:معروف است ارائه مي‌کند که در آن مجلات نمايه‌شده در بانک هاي اطلاعاتي خود را بر اساس شاخصي با عنوان ضريب تاثيرگذاري رتبه‌بندي مي‌کند. در حال حاضر ضريب تاثيرگذاري يکي از شاخص‌هاي اصلي براي اعتبار علمي مجلات علمي محسوب مي‌شود.سه معيار مهم IF و JIF و JRK در چاپ مقالات ISIموسسه اطلاعات علمي ISI براي ارزيابي و اندازه گيري اهميت و رتبه هر يک از مجله هاي تحت پوشش فهرست نويسي خود، سه شاخصه درنظر گرفته است

اسلاید 4:   معيار IF: يا ضريب تاثير، در بين فاکتورهاي مذکور، فاکتور تاثير کاربردي ترين شاخص مي باشد و امروزه به طور گسترده اي در درجه بندي و ارزيابي مجله ها مورد استفاده قرار مي گيرد. اين فاکتور در حقيقت توانايي مجله و هيئت تحريريه آن را در جذب بهترين مقاله ها نشان مي دهد و برابر است با تعداد ارجاعات به مقاله هاي منتشر شده در دو سال قبل مجله تقسيم بر تعداد مقاله هاي منتشر شده در دو سال مذکور است. در مواردي فاکتور تاثير مجله به طور ميانگين (که معدل فاکتور تاثير در طول دوران فهرست شدن آن مجله در ISI مي باشد) نيز مورد استفاده قرار مي گيرد. اين شاخص، مهمترين و در عين حال کاربردي ترين شاخص ارزيابي مجله ها از نظر ISI مي باشد اساس راهيابي مجلات به نمايه هاي سه گانه ISI مي باشد.فاکتور تاثير براي نخستين بار در سال 1995 و توسط بنيانگذار Garfield ISI مطرح شد و به سرعت به صورت دستورالعملي جهت گزينش بهترين مجله ها به کار رفت. حقيقت آن است که اين فاکتور ابزار کاملي براي اندازه گيري کيفيت مقاله ها نمي باشد بلکه چون روش بهتري وجود ندارد و در حال حاضر نسبت به ديگر معيارها براي ارزيابي علمي از مزايايي برخوردار است لذا عموما مورد استفاده قرار مي گيرد. اين عامل همه ساله توسط ISI برمبناي ارجاعات به هر يک از مجلات علمي آن محاسبه ميشود و نتيجه در گزارشات ارجاع مجله يا Journal Citation Reports يا به اختصار JCR ، منتشر مي شود. اين ضريب، نه براي مقاله يا نويسنده، بلکه براي مجله محاسبه مي شود.در حال حاضر مجلهAnnual Review of Immunology با IF معادل 53، معتبرترين مجله علمي دنيا محسوب مي شود و مجله اي همانند Nature با IF معادل 30، در رتبه ششم قرار دارد، ضمن اينکه كمترين IF (0.1) به مجله Iranian Journal of Science and Technology متعلق است.

اسلاید 5: JCR که مخففJournal Citation Reports مي باشد و سالي يک مرتبه توسط سازمان بزرگ Thomson Reuters منتشر مي گردد، به عنوان شاخصي براي بررسي و ارزيابي مجلات در زمينه ﯼ تحقيقات علمي و اجتماعي در سراسر جهان –که در پايگاه اطلاعاتي ISI نمايه شده باشند- تعريف شده است. JCR  تلاش دارد تا با استفاده از معيارها و اطلاعات جديد، به سوي تکميل ضريب تاثير و مفاهيم مربوط به آن گام بردارد. هدف از افزودن توانايي هايJCR ، ارائهﯼ اطلاعات جديدتر براي گسترش چشم انداز ارزيابي و بازنگري دقيق تر مجلات علمي است. همچنين انگيزه اي براي درک صحيح اين معيارها و استفاده بهينه از آنها دريک چارچوب صحيح مي باشد. JCR روند استنادسازي را در بيش از 10000 مجله و بيش از 25 ميليون مرجع استناد شده که سالانه در ISI Web of Knowledge نمايه مي شوند را بررسي مي کند. اطلاعات مربوط به مجلات علوم و علوم اجتماعي سالانه ويرايش مي شود وJCR بيش از 7200 مجله در 171 حوزه موضوعي را در علوم و  بيش از 2100 مجله در 55 حوزه موضوعي را در علوم اجتماعي پوشش مي دهد .  

اسلاید 6: _  معيارJIF: در موسسه اطلاعات علمي ISI، هر مجله داراي يک کد شناسايي identification با علامتID به عنوان شماره مجله است. ترتيب اين شماره ها در رديف بندي کل مجله هاي تحت پوشش موسسه بر اساس حروف الفبا مي باشد. بنابراين، ID مجله هايي که نام آنها با A شروع مي شوند، از يک آغاز شده و به اعداد بزرگتر در مورد مجله هايي که نام آنها با حروف Z آغاز مي شوند، ختم شده است. همچنين مجله هاي تحت پوشش ISI در موضوع هاي مختلف طبقه بندي شده و هر طبقه به يک گرايش خاص علمي Discipline تعلق دارد. ISI در پايان هر سال، فاکتور تاثير IF را براي ارزيابي تمامي مجله هاي تحت پوشش خود محاسبه کرده و گزارش مي کند. اين موسسه همچنين در پايان هر سال به صورت يک جدول، ميانگين فاکتور تاثير هر مجله JIF را نيز ارائه مي دهد. JIF، ميانگين فاکتورهاي تاثير مجله در طول ساليان فعاليت مجله در ISI است. براي محاسبه JIF هر مجله، فاکتورهاي تاثير در همه سال ها با هم جمع و سپس بر تعداد سال هاي موجودي فاکتور تاثير مجله تقسيم مي شود تا افت و خيزهاي مجله در جهت بهبود آن مشخص شود.

اسلاید 7: _معيار JRK: در پايان هر سال، مجله هاي مربوط به يک موضوع خاص بر طبق ميانگين فاکتور تاثير مجله (JIF) رديف بندي مي شوند. به اين طريق مجله با بيشترين JIF در صدر جدول و با شماره يک مشخص مي شود و مجله با کمترين IF در انتهاي جدول شماره گذاري شده قرار مي گيرد. چنانچه شماره رديف يک مجله در يک موضوع خاص (يک گرايش علمي خاص)، در چنين جدولي که به ترتيب JIF مرتب شده است، با نماد n نشان داده مي شود و نماد N هم گوياي تعداد مجله ها در آن موضوع خاص باشد، درجه بندي مجله Rank Journalعلامت اختصاري JRK “در آن گرايش علمي خاص به صورت زير تعريف و محاسبه مي شود: بديهي است که JRK بين صفر و يک تغيير مي کند. وقتي JRK براي مجله اي در موضوعي خاص، يک مي باشد. بدان معني است که آن گرايش خاص علمي هيچ مجله اي وجود ندارد که درجه ي آن بر مبناي JIF، بالاتر از مجله مورد نظر باشد. وقتي JRK براي يک مجله موضوعي 65 %مي باشد، بدان معني است که در آن گرايش خاص، 35 درصد مجله ها بر مبناي JIF، بالاتر از مجله موردنظر هستند. در مجموع بايد گفت موضوع بررسي کيفيت مقاله علمي، جنبه هاي مختلفي را مي طلبد که IF،JIF و JRK مجله ي حاوي مقاله، مهمترين آنها مي باشند. اگر چه اين معيارها براي ارزيابي کافي نمي باشند و در مواردي مشکلاتي دارند، اما اين اتفاق نظر وجود دارد که مقاله هاي چاپ شده در مجله هاي موجود در فهرست مجله هاي ISI، به دليل رعايت استانداردهاي علمي و قواعد نشر بين المللي، در حال حاضر اصلي ترين مبناي تعيين ميزان توليد علم هستند.  

اسلاید 8: http://www.scimagojr.com/journalrank.phpمعيار SJR

اسلاید 9:

اسلاید 10:

اسلاید 11:

اسلاید 12: فعاليتهاي پژوهشي توانمندسازها: مجموعه‌اي از فعاليتها هستند كه مهارتها و قابليتهاي اعضاي هيات علمي دانشگاه را براي انجام پژوهش ارتقا مي‌بخشند. مثل هزينه كرد جهت عضويت واحد و اعضاي هيات علمي در انجمنهاي معتبر، اجراي طرحهاي پژوهشي، شركت در همايشها و دوره ها، فرصتهاي مطالعاتي و ...سرمايه‌گذاري براي ارتقا مهارتهاي پژوهشگران منجر به آزادسازي پتانسيل توسعه تحقيق در دانشگاه و استفاده بهينه از سرمايه‌گذاري‌هاي قبلي انجام شده مي‌گرددفعاليتهاي پژوهشي تحت عنوان مشوق ها: مجموعه اي فعاليتها به منظور ايجاد و ارتقاء انگيزه پژوهش و فعاليت‌هاي علمي در اعضاي هيأت علمي و دانشجويان انجام مي شوند. مثل هزينه كرد در زمينه جوايز مقالات و حمايت از اختراعات و...بخشنامه مربوط به اعتبارات پژوهشي شماره 70/456248مورخ 91/12/22سه دسته فعاليت پژوهشي:فعاليتهاي پژوهشي ساختاري: نهادهاي لازم را براي انجام پژوهش در دانشگاه فراهم مي آورند. مثل هزينه كرد براي مراكز تحقيقاتي، مراكز كارآفريني، مراكز رشد، شركتهاي دانش بنيان، خريد كتب و تجهيزات و ...

اسلاید 13:

اسلاید 14: ليست مجلات ISI

اسلاید 15: ليست مجلات ISI

اسلاید 16: ليست كنفرانسهايي كه مجموعه مقالات آنها با رتبهISI ايندكس مي شود http://thomsonreuters.com/products_services/science/science_products/a-z/conf_proceedings_citation_index

اسلاید 17:

اسلاید 18: www.sid.ir

اسلاید 19: www.magiran.com

اسلاید 20: www.ensani.ir

اسلاید 21: www.isc.gov.ir

اسلاید 22: مجلات دسترسي آزاداين مجلات الكترونيكي، رايگان، دائمي و از هرگونه محدوديت قانوني ناشي از مالكيت معنوي و حق مؤلف آزاد هستند (نسخة چاپي اين منابع­، اختياري و با پرداخت هزينه است). آنها توسط مؤسسات غيرانتفاعي يا مؤسسات انتفاعي منتشر مي‌شوند. راهنماي مجلات دسترسي آزاد ، مجلة دسترسي آزاد را مجله­اي تعريف مي­كند كه «براي انتشار، از الگويي استفاده مي كند كه در آن هيچ هزينه­اي از خواننده دريافت نمي­شود و خواننده از حق خواندن، چاپ كردن، انتقال فايل، كپي، جستجو، ارسال به ديگران و پيوند دادن به آن برخوردار است».هدف اين مجلات، مقابله يا جايگزين شدن با مجلات غير دسترسي آزاد، حل مسائل مالي كتابخانه­ها، فراهم آوري دسترسي براي استادان، دانشجويان و عموم و فراهم آوري دسترسي براي كشورهاي در حال توسعه (حداقل تاكنون...) نيست؛ بلكه هدف، افزايش تأثير تحقيق از طريق افزايش دسترسي به نتايج تحقيق مي­باشد.

اسلاید 23: مجلات دسترسي آزادمجله دسترسي آزاد Open Access به مجله‌اي گفته مي‌شود که با حمايت مالي شخص يا سازمان خاصي منتشر مي‌شود و خوانندگان بدون پرداخت حق اشتراک، به صورت آزاد يا رايگان به آن مجله دسترسي پيدا مي‌کنند. به ديگر سخن، مجله دسترسي آزاد به مجله‌اي گفته مي‌شود که خواننده بدون پرداخت هزينه اشتراک بتواند مقاله‌هاي دلخواه خود را مطالعه، ذخيره يا چاپ نمايد. قابل توجه است که اين مجله‌ها رايگان نيستند، زيرا شخص يا سازمان خاصي هزينه چاپ و انتشار آنها را پرداخت مي‌کند، البته براي خوانندگان رايگان هستند.اين مجلات از نويسندگان مبالغ هنگفتي دريافت مي کند.

اسلاید 24: ماده1- مجلات علمي معتبر داخلي:مجله‌هايي که رتبه آن‌ها توسط يکي از کميسيون‌هاي بررسي نشريات وزارتين علوم تحقيقات و فناوري و بهداشت و درمان و آموزش پزشکي بررسي شده و حائز کسب رتبه علمي پژوهشي و يا علمي ترويجي بوده و نيز در پايگاه استنادي جهان اسلام ISC نمايه شده باشند.مجلات داخلي داراي نمايه بين المللي معتبر علمي پژوهشي:اين مجلات شامل کليه مجلاتي از دانشگاه هستند که در پايگاه‌هاي معتبر بين المللي نظير (Scopus Springer, ISI, Proquest و...) و مورد تاييد شوراي پژوهش و فناوري دانشگاه نمايه مي‌شوند. اين مجلات معادل مجلات علمي ISI Listed (ماده 1 بند 5-2)  ارزشيابي مي‌شوند.  

اسلاید 25:   مجلات علمي معتبر خارجي : مجلات Web of Science ISI اين مجلات در فهرست مجلات ISI وارد شده و داراي ضريب تاثير Impact Factor هستند. فهرست اين مجلات در نشاني الکترونيکي http://rvp.iau.ir سايت معاونت پژوهش و فناوري، دفتر گسترش توليد علم به صورت Offline قابل دسترسي است.مجلاتISI Listed : مجلاتي هستند که موفق شده اند در فهرستISI وارد شوند، ‌اما هنوز داراي  IF‌ نيستند.مجلات علمي معتبر خارجي غيرISI : مجلاتي هستند که توسط يک يا چند پايگاه مانند: CABi ، Scopus، Medline ، Pubmed ، SAGE ، OVID ، Springer،Elsevier و Wiley نمايه و يا چاپ مي‌شوند.

اسلاید 26: مجلاتISC مجله‌هايي اعم از فارسي يا غير فارسي هستند که در پايگاه استنادي علوم جهان اسلام ISC نمايه شده اما هنوز به تاييد کميسيون بررسي نشريات وزارتين نرسيده اند و از طريق سايت http://www.isc.gov.ir  قابل دستيابي هستند. تنها به مجلاتي در اين گروه جايزه تعلق مي گيرد که محل انتشار آنها در ايران باشد.مجلات الکترونيکي e-Journals   يا Online Journal منظور از اين نوع مجلات در اين شيوه نامه، مجلاتي است که در شمار WoS و يا listed ISI باشند و به شکل‌هاي الکترونيکي Online يا e-Journal و گاه چاپي منتشر مي‌شوند. مقاله‌هاي پرارجاع Highly Cited Papers: مقاله‌هايي که داراي ارجاعات زيادي بوده و حتي با گذشت زمان نيز به آنها ارجاع مي شود. گستره زماني مورد ارزيابي براي اين مقاله‌ها 10 سال به اضافه سال چاپ مقاله است

اسلاید 27: پژوهش‌هاي پيشتازResearch Fronts گروهي از مقاله‌ها با بيشترين ارجاعات هستند که به عنوان مقاله هاي Core در زمينه‌هاي خاص مي باشند. پژوهش‌هاي پيشتاز در حال حاضر در 22 شاخه اصلي معرفي مي‌شوند.مقاله‌هاي مروريReview Paper: به مقاله‌هايي گفته مي‌شود که به بررسي پيشرفت هاي علمي در مورد موضوعي خاص مي‌پردازد. نويسنده اين مقاله بايد داراي تاليفات چاپ شده متعدد و تحقيقات قابل توجهي در موضوع باشد. اين مقاله‌ها به شرطي مشمول اين شيوه نامه مي‌شوند که صرفا در مجلات WoS چاپ شده باشند و کلمهReview  در عنوان مجله باشد و يا در مقاله توسط ناشر به عنوان Review Paper و ياReview Article  اشاره شده باشد.

اسلاید 28: معرفي باشگاه: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان وابسته به دانشگاه آزاد اسلامي است. اعضاي باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان: اعضاي باشگاه از بين نوجوانان و جوانان (دانش آموزان، دانشجويان) پانزده تا سي ساله‌اي انتخاب مي‌شود که استعداد و نبوغ آنها مورد تاييد بوده و داراي نوآوري هاي علمي، ‌فني و هنري برابر شرايط مندرج در آيين نامه مصوب باشگاه باشند.

اسلاید 29: ماده 2- افراد مشمول دريافت جايزهاعضاي هيات علميدانشجويان. دانشجويان مشغول به تحصيل و يا دانش آموختگاني که حداکثر يکسال از تاريخ دفاع از پايان نامه يا رساله ايشان گذشته باشد.اعضاي هيات علمي که از واحدي به واحد ديگر مامور مي شوند (در صورتي که مقاله خود را به نام واحدي ارائه دهند که در آن به صورت تمام وقت فعال هستند).اعضاي هيات علمي ساير دانشگاه ها و موسسه هاي آموزش عالي و پژوهشي تحت پوشش وزارت علوم و تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي .مقاله هاي مازاد بر موظفي پيش بيني شده در طرح هاي پژوهشي مشمول تشويق خواهند بود.اعضاي باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان

اسلاید 30: معرفي محل خدمت فرد در آدرس دهي مقاله:در مقاله هاي با زبان غير فارسيDepartment of Agriculture Management, College of Agriculture, Sirjan Branch, Islamic Azad University, Sirjan. Iranدر مورد مقاله هاي مستخرج از پايان نامه ها و رساله هاي علوم پزشکي، Department of Anatomy, Tehran Medical Sciences Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran

اسلاید 31: ماده 5- نويسندگان مقاله ها و موارد مشمول شيوه نامهفقط به مقاله هاي منتشر شده در مجلات طبقه بندي شده اين شيوه نامه جايزه تعلق مي گيرد و هيچ نوع مجله ديگري و يا معادل سازي مورد قبول نيست و به مکاتبات در اين زمينه پاسخ داده نمي شود.نويسندگاني که با رعايت ضوابط چاپ مقاله براي جايزه، مقاله خود را به نام دانشگاه و واحد مربوط چاپ کنند، از جايزه مقاله توسط واحد مربوط بهره مند خواهند شد.مقاله هايي شامل دريافت جايزه مي شوند که به طور کامل (نه چکيده) در مجله (نسخه چاپي يا الکترونيکي) به نام دانشگاه و واحد مربوط منتشر شده باشند.موضوع مقاله بايد متناسب با تخصص نويسندگان باشد.در مجلات خارجي که به زبان غيرانگليسي (روسي، اسپانيايي، فرانسه و...) چاپ مي شوند، لازم است معرفي نام واحد براساس استانداردهاي ماده 3 بند 3-2 اين شيوه نام، به زبان انگليسي نيز ارائه شود. در هنگام درخواست براي جايزه مقاله لازم است چکيده انگليسي در قالب ترجمه رسمي مورد تاييد مرکز زبان دانشگاه يا سازمان مرکزي نيز به حوزه پژوهش واحد دانشگاهي تحويل شود.

اسلاید 32: مقاله هايي که نخست در همايش ارائه مي شوند و از سوي دبيرخانه آن همايش براي چاپ در مجلات معتبر ياد شده در اين شيوه نامه ارسال مي شوند، با توجه به رتبه مجله، مشروط به گذراندن مراحل داوري مربوط، مشمول دريافت جايزه به شرح زير هستند: به مقاله هاي ارائه شده در کنفرانس ها که پس از داوري دوباره به صورت کامل در مجلات ISI چاپ مي شوند، با ضريب 0.4 جايزه تعلق مي گيرد.به مقاله هاي ارائه شده در کنفرانس ها که به صورت خلاصه  در مجلات ISI چاپ مي شوند با ضريب 0.3 جايزه تعلق مي گيرد.

اسلاید 33: مقاله هاي مستخرج از پايان نامه ها و رساله ها:در مقاله هاي مستخرج از پايان نامه، نويسنده اول دانشجو و به نام واحد محل تحصيل دانشجو و استاد راهنما عهده دار مکاتبات است.تبصره: در صورتي که دانشجوي دکتراي تخصصي در يکي از واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي عضو هيات علمي باشد، نمي تواند مقاله موظفي رساله را به نام واحد محل خدمت خود ارائه نمايد و امتياز مقاله هاي ياد شده منحصرا به واحد برگزارکننده دوره دکتراي تخصصي تعلق دارد (اين موضوع شامل کليه مقاله هاي مستخرج از پايان نامه ها و رساله ها مي شود).در مقاله هايي که مستخرج از پايان نامه يا رساله باشد، دانشجو موظف است فقط نشاني واحدي را ثبت کند که در آنجا تحصيل مي کند و يا فارغ التحصيل شده است.مقاله يا مقاله هاي مستخرج از پايان نامه يا رساله، دانشجويان و يا دانش آموختگان مشروط بر آنکه بيش از يکسال از تاريخ دفاع از پايان نامه يا رساله آنها نگذشته باشد، با رعايت مقررات ياد شده در بندهاي بالا حائز دريافت جايزه نقدي مطابق مفاد ماده 9 به ازاي هر مقاله، افزون بر نمره تشويقي خواهند بود.

اسلاید 34: مقاله هاي موظف طرح هاي پژوهشي که به منظور تعهد طرح ارائه مي شوند مشمول دريافت جايزه نخواهند بود و ضروري است به منظور حفظ حقوق دانشگاه و واحد مربوط، در قسمت تشکر و تقدير به موضوع استخراج مقاله از طرح پژوهشي به صراحت اشاره شود. بديهي است که ساير مقاله هاي مازاد بر تعهد با رعايت مفاد اين شيوه نامه به طور کامل جايزه مي گيرند.تبصره: به مقاله هايي که حاصل کار مشترک با موسسه هاي علمي پژوهشي خارج از دانشگاه، خارج از کشور يا يک دانشگاه معتبر خارجي (مانند: فرصت هاي مطالعاتي، دوره هاي پسا دکتري، کارهاي تحقيقاتي دانشجويان بورسيه دوره دکترا در دانشگاه هاي خارجي و...) هستند، در صورت درج نام دانشگاه آزاد اسلامي در کنار نام موسسه خارجي، جايزه تعلق مي گيرد.تبصره: چون در زمينه پايان نامه هاي کارشناسي ارشد و رساله هاي دکتراي تخصصي، دانشجويان مي توانند با ارائه پذيرش چاپ، تسويه حساب کنند،لازم است کاملا مفاد آيين نامه ارزيابي پايان نامه هاي کارشناسي ارشد و دکتري حرفه اي و رساله دکتري تخصصي رعايت شود

اسلاید 35: فقط افرادي مي توانند مقاله خود را به نام باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه ارائه کنند که در زمان ارائه مقاله عضو رسمي اين باشگاه باشند و دوره عضويت آنها خاتمه نيافته باشد.کليه متقاضيان دريافت جايزه بايد فرم تعهدنامه توليدات علمي را تکميل نموده و به واحد ذيربط تحويل نمايند.

اسلاید 36: نظارت ها و مراجع تصميم گيريتمامي مکاتبه ها در زمينه پرداخت جايزه مقاله ها، ارسال گزارش هاي دوره اي 3 ماهه با پرسش هاي احتمالي در اين زمينه، بايد تنها با دفتر گسترش توليد عمل در سازمان مرکزي انجام گيرد. اين دفتر تنها مرجع پاسخگويي در زمينه ابهامات احتمالي است. بنابراين هر نوع تعبير و تفسير در زمينه مفاد اين شيويه نامه توسط مراجعه ديگر غيرمعتبر است.معاونان پژوهش و فناوري واحدها مسئول اجراي بهينه اين شيوه نامه در واحد خود هستند.

اسلاید 37: جايزه مقاله هاي برتربه منظور بالا بردن کيفيت پژوهشي و تحقق سياست هاي کلان پژوهشي دانشگاه، مقاله هاي برتر به شرح زير مورد تشويق قرار مي گيرد:مقاله بايد شرايط تشويقي دانشگاه آزاد اسلامي را احراز کند.ملاک انتخاب در مورد مقاله هاي برتر، چاپ مقاله علمي- پژوهشي در رشته تخصصي عضو هيات علمي در مجلاتي که از نظر رتبه در 40% اول فهرست پايگاه هاي معتبر بين المللي ثبت اطلاعات علمي در هر شاخه بر اساس ضريب تاثير باشد.مقاله هاي علمي- پژوهشي داخل در صورتي که حداکثر امتياز را کسب نمايند و از طرف کميسيون تخصصي هيات مميزه به عنوان مقاله علمي- پژوهشي برتر پيشنهاد شوند، مانند مقاله هاي برتر مورد تشويق قرار مي گيرند.حق التاليف به صورت جايزه براي 1% تا 5% اول هر شاخه، 2 برابر براي همه رشته ها و براي 6% تا 10% اول هر شاخه 1.8 برابر براي همه رشته ها و براي 11% تا 20% اول هر شاخه 1.5 برابر براي همه رشته ها و براي 21% تا 40% اول هر شاخه 1.2 برابر براي همه رشته ها به جز رشته شيمي محاسبه مي شود.

اسلاید 38: جايزه مقاله هاي برترتبصره: اگر 5% اول شاخه اي کمتر از يک عنوان باشد، مجله با رتبه يک در نظر گرفته مي شود.مقاله هايي که به عنوان Highly Cited, Review Paper, Research Front و Hot Paper معرفي مي شوند از مصاديق ديگر مقاله هاي برتر هستند و حق التاليف اين نوع مقاله ها مانند 6% تا 10% اول هر شاخه محاسبه خواهد شد.تبصره: معادل مبلغ تشويقي تخصيص يافته به هر مقاله برتر، اعتبار پژوهشي در اختيار نويسندگان عضو هيات علمي دانشگاه قرار مي گيرد تا بر اساس دستورالعمل مربوط هزينه شود.تبصره: از نويسندگان مسئول مقاله هاي برتر در مراسم رسمي هفته پژوهش به عنوان پژوهشگر برتر موسسه مربوط با اعطاي لوح، همانند ساير پژوهشگران برتر تقدير به عمل مي آيد و در کتاب پژوهشگران برتر خلاصه سوابق علمي آنها چاپ مي شود.تبصره: به هر عضو هيات علمي به عنوان نويسنده مسئول که در سال حداقل 3 مقاله برتر در فهرست 1% تا 10% اول هر شاخه و يا 5 مقاله در فهرست 1% تا 20% اول هر شاخه چاپ کند يک پايه تشويقي با رعايت سقف پايه هاي تشويقي مصوب دانشگاه تعلق مي گيرد.تبصره: حداکثر مجموع مقاله هاي برتر پژوهشي که مشمول تشويق قرار مي گيرند، براي يک عضو هيات علمي به عنوان نويسنده مسئول 5 مقاله در سال است

اسلاید 39: جايزه مقاله هاي ويژهبا توجه به اينکه يکي از شاخص هاي مهم در رتبه بندي دانشگاه ها، چاپ مقاله در مجلات Nature,Cell و يا Scienceاست، چنانچه مقاله هايي به نام دانشگاه و واحد مربوط در اين مجلات چاپ شوند به ميزان 5 ميليون ريال، به ازاي هر مقاله جايزه اضافي تعلق مي گيرد.

اسلاید 40: مقاله هايي که فقط به نام دانشگاه بدون اشاره به نام واحد مربوط ارائه شوند، جايزه دريافت نخواهند کرد.اعضاي هيات علمي بايد خود را به عنوان هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي معرفي نمايند و اعضاي ساير دانشگاه ها و موسسه هاي علمي علاوه بر نام موسسه محل استخدام خود، نام دانشگاه آزاد اسلامي را نيز دز وابستگي استخدامي خود در مقاله درج کنند.اعضاي هيات علمي بايد خود را فقط به عنوان عضو هيات علمي دانشگاه معرفي و از اشاره به پست هاي اجرايي در مقاله خودداري کنند.نويسنده اصلي (َCorresponding Author) خود را با اين عنوان همراه با نشاني پست الکترونيک دانشگاهي معرفي کند. چنانچه نويسنده اصلي در مقاله مشخص نشده باشد، نفر اول مقاله به طور خود به خود به عنوان نويسنده اصلي تلقي خواهد شد.

اسلاید 41: اداره ارزيابي و تشويق مقالات علمي با تغيير ساختار حوزه‌ معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه، اين اداره در دفتر گسترش توليد علم تاسيس شد و هدف از آن، ترغيب اعضاي هيات علمي دانشگاه به نگارش مقالات علمي به نام دانشگاه آزاد اسلامي بود. با گسترش تعداد مقالات و به منظور تمرکززدايي، ضمن تفويض اختيار تشويق مقالات علمي بر اساس آيين‌نامه‌هاي موردنظر، وظيفه تشويق مقالات به واحدهاي دانشگاهي تفويض شد و با دريافت گزارش‌هاي هر 3 ماه يک بار، به نظارت بر چگونگي انجام آن در واحدها اقدام شد. در همين راستا، براي آشنايي واحدها با چگونگي ارسال گزارش‌ها، کارگاه «ارزيابي و تشويق مقالات علمي دانشگاه» را در چند منطقه دانشگاه برگزار کرد. اين اداره تاکنون با انتشار چند آيين‌نامه و تغيير طيف تشويق‌ها، به طور مداوم در حال سوق دادن مقالات، به سمت مقاله‌هايي است که براي دانشگاه در جهان و منطقه امتيازآور باشند.

اسلاید 42: باتوجه به گسترش توليدات علمي در بخش مقاله‌هاي علمي و بروز پديده تخلفات علمي و عدم وجود چارچوب قانوني براي مقابله با سرقت‌هاي علمي، اين اداره کميته رسيدگي به تخلفات علمي دانشگاه را راه‌اندازي کرد که آيين‌نامه آن تنظيم شده و مراحل چگونگي اجرايي آن در حال انجام است. اين آيين‌نامه تنها به تخلفات توليدات علمي افراد مختلف دانشگاهي (هيات علمي، دانشجو و كارمند) مي‌پردازد.

اسلاید 43: متمم تشويق مقالات

اسلاید 44: متمم تشويق مقالات

اسلاید 45: اهميت شناخت مجلات نامعتبر از ديدگاه بخشنامه شماره 87/469057 مورخ 88/12/15 اهميت شناخت مجلات نامعتبر از ديدگاه بخشنامه شماره 87/43950 مورخ 92/2/21

اسلاید 46: چگونه مجلات نامعتبر را بشناسيم؟ 1- تعريف كلي بخشنامه شماره 87/43950 مورخ 92/2/21 از مجلات نامعتبر

اسلاید 47: چگونه مجلات نامعتبر را بشناسيم؟ليستهاي منتشر شده از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بطور مثال اسفندماه91، تير 92، اين ليست مرتب در سايت معاونت پژوهشي دانشگاه به آدرس: http://sp.rvp.iau.ir به روز رساني مي شود

اسلاید 48: سايت rvp.iau.ir فهرست ساير مجلات نامعتبر

اسلاید 49: آخرين بخشنامه هاي دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص شناسايي مجلات نامعتبر

اسلاید 50: آخرين بخشنامه هاي دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص شناسايي مجلات نامعتبر

اسلاید 51: فهرستهاي منتشر شدهبخشنامه شماره 87/161034 مورخ 92/5/30 فهرست نشريات نامعتبربخشنامه شماره 87/43950 مورخ 92/2/21 فهرست نشريات نامعتبربخشنامه شماره 87/461354 مورخ 91/12/27 فهرست نشريات نامعتبر

اسلاید 52: آخرين بخشنامه هاي دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص شناسايي مجلات نامعتبر

اسلاید 53: آخرين بخشنامه هاي دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص شناسايي مجلات نامعتبر

اسلاید 54: آخرين بخشنامه هاي دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص شناسايي مجلات نامعتبر

اسلاید 55: تشویق مقالات علمیآیین نامه شماره 273345 مورخ 89/7/6متمم آیین نامه 507492 مورخ 89/12/23آيين‌نامه شماره 389684 مورخ 90/10/19متمم آيين‌نامه به شماره 405074 مورخ 90/10/29بخشنامه حذف موظفي ها به شماره 87/153956 مورخ 92/5/24بخشنامه جامع و جايگزين شماره 87/353676 مورخ 92/10/22متمم بخشنامه به شماره 87/25426 مورخ 93/2/10مجلات معتبر:ليست مجلات معتبر دانشگاه آزاد اسلامي : http://iau.ac.ir/rvp/spليست مجلات معتبر داخلي موردتاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: http://www.sid.irليست مجلات ISC: www.isc.gov.irليست مجلات ISI (WOS): http://sid.ir/fa/isijcr.aspليست مجلات ISI listed: http://science.thomsonreuters.com/mjlجستجو در مجلات داخلي: www.magiran.com

اسلاید 56:

اسلاید 57: نحوه ارائه مقالات مستخرج از پايان نامه:

اسلاید 58: تشويق كتب تاليفي در ابعاد بين الملليكتاب توسط انتشارات بين المللي با مشاركت اعضاي هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي در تمام يا بخشي ازكتاب با ذكر نام، نام خانوادگي، عنوان فرد و نام دانشگاه آزاد اسلامي منتشر شود.تشويقي هرفصل 30 صفحه‌اي از كتاب معادل يك مقاله ISI (WOS) در انتشارات داراي هيات داوري معتبر و 50 درصد يك مقاله در انتشارات بين المللي فاقد هيات داوريدر فصول بالاي 30 صفحه 25 درصد به مبلغ تشويقي اضافه ميشود و حداكثر سه فصل كتاب موردتشويق قرار مي گيرد.

اسلاید 59: ضمن تشكر و آرزوي موفقيت آدرس ايميل پژوهشي منطقه جهت دريافت بخشنامه و پرسش و پاسخ: research@iau7.ac.ir

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید