سایر ورزشی

بدن سازی و ویروس

bdn-sazi2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بدن سازی و ویروس”

بدن سازی و ویروس

اسلاید 1: در این تحقیق میخواهیم بدانیم تاثیربدنسازی بررو بیماری های ویروسی وبه خصوص کورونا چیست لطفا با ما همراه شویدVS

اسلاید 2: برای اینکه بخواهیم به تاثیر بدن سازی برویروس پی ببریم اول باید بدانیم ویروس چیست؟وچه کار میکنه؟تعریف ویروس: یک عامل بیماری‌زای کوچک است که فقط در سلول‌های زنده یک ارگانیسم تکثیر می‌شود. ویروس‌ها می‌توانند انواع شکل‌های حیات را، از جانوران و گیاهان گرفته حتی میکروارگانیسم‌ها، از جمله باکتری‌ها و آرکیاهارا آلوده کنند.

اسلاید 3: در اینجا به ویژگی های مشترک ویروس ها می پردازیم:1-همه ی آن ها در غشایی از چربی زنده می مانند2-همه ی آن ها بسیارریز هستند حتی ریز تراز باکتری ها.3-هرکدام ازآن ها یک اندام خاصی رو در بدن درگیر می کنند.4-همه آنها درون یک ارگانیسم یا موجود زنده می روند.توضیحی راجع به تکثیر آن ها:ویروس ها عواملی هستندکه واجد یک نوع اسید نوکلییک ودارای پوشش پروتئینی در اطراف اسید نوکلئیک هستند. در درون سلولهای زنده با بکار گرفتن ماشین سنتزی سلول میزبان تکثیر پیدا می‌کنند، اسید نوکلئیک ویروسی را به سایر سلولها منتقل می‌سازند. چون ویروسها فاقد آنزیمهای لازم برای متابولیسم بوده یا معدودی از آنها را دارا می باشند، لذا برای تکثیر یافتن بایستی از ماشین متابولیکی اول میزبان استفاده نمایند.ویروس درحال تکثیر

اسلاید 4: راه های انتقال ویروس ها از این نظرویروس ها به دو دسته تقسیم می شوند: راه انتقال توضیح اینکه در نوع اول ممکن است از مادر به جنین یا قرابت جنسی انتقال پیدا کند ودر نوع دوم نیز می تواند از ورودی های دیگر بدن راه پیدا نماید. نکته:درنوع اول غیر از سه راهی که گفته شد راه دیگری وجود ندارد1-ویروسهایی که فقط از راه خون منتقل میشوند 2-ویروس هایی که ازراه تنفس ومخاط منتقل می شوندن

اسلاید 5: کارایی ویروس برمیزبان:دامنه ی اثرات ساختاری وبیوشیمیویروس هاروی سلول میزبان بسیارگسترده است به این اثرات، اثرات سیتوپاتیک گفته می‌شود.در حقیقت ویروس داخل سلول زنده تکثیر شده وباعث اختلال در کار ان سلولیا اندام میشود.دربرخی مواقع ممکن است باعث مرگ سلول نیز بشود مرگ سلول به دوصورت است یا سلول میترکد ویا خود کشی می کند.غالبا مرگ سلول به دلیل قطع کارایی طبیعی آن به علت پروتین دران ایجاد شده به وسیله ویروس است.نکته:بیش از5000نوع ویروس وجود دارد که هرکدام به یک اندام خاص وارد می شوند.

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان