علوم انسانی و علوم اجتماعی ادبیات و زبان

برخی از تحقیق‌های عربی هشتم

tahghighhaaye-ketaab-arabi-hashtom

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
پاورپوینت پیشرفته دارای کلید های میانبر بسیار و موزیک پس زمینه و همچنین دارای تصاویر متحرک است ۴۱اسلاید+قالب پاورپوینت زیبا موضوع: برخی از تحقیق های کتاب عربی هشتم(قابل استفاده ی دانش آموزان برای تحقیق ها و همچنین دبیران)
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2540 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برخی از تحقیق‌های عربی هشتم”

برخی از تحقیق‌های عربی هشتم

اسلاید 1: تحقیق های کتاب عربی هشتمتهیه کننده: یاسمین اصیلی

اسلاید 2: راهنمای استفاده از کلید هارفتن به فهرست شماره ی 1رفتن به اسلاید بعدیرفتن به فهرست شماره ی 2این اسلاید فقط برای آشنایی با کلید های این پاورپوینت است برای شروع به اسلاید بعدی بروید.

اسلاید 3: فهرست مطالب(شماره ی1) بر روی قسمت مورد نظر کلیک کنید.نام حیوانات در قرآن نام برخی حیوانات در زبان عربیشغل ها در زبان عربی

اسلاید 4: نام حیواناتی که در قرآن آمده است:شیر درندهمعادل عربی آن قسورة می‌باشد و در آیه پنجاه و یک سوره المدثر چنین آمده:«که از (مقابل) شیرى فرار کرده‏اند.»گاودر زبان عربی معادل بقرة می‌باشد که نام دومین سوره قرآن کریم می‌باشد و همچنین در خود سوره بقره آیات 67تا 71 و همچنین آیات144 تا 146 نیز آمده است.از جمله در آیه «69» آمده:گفتند: « از پروردگارت بخواه‏، تا بر ما روشن کند که رنگش چگونه است‏؟ گفت‏: وى مى‏فرماید: آن ماده گاوى است زرد یکدست و خالص‏، که رنگش بینندگان را شاد مى‏کند.»

اسلاید 5: الاغدر زبان عربی معادل حمار می‌باشد که در سوره بقره آیه 259 و سوره المدثر آیه 50 سوره النحل آیه 80 و سوره جمعه آیه 5 آمده است. از جمله در آیه پنجم سوره چنین آمده است: « مثل کسانى که (عمل به‏) تورات بر آنان بار شد (و بدان مکلف گردیدند) آنگاه آن را به کار نبستند، همچون مثل خرى است که کتابهایى را برپشت مى‏کشد. (وه‏) چه زشت است وصف آن قومى که آیات خدا را به دروغ گرفتند. و خدا مردم ستمگر را راه نمى‏نماید.»گوسالهمعادل عربیش العجل می‌باشد که در سوره بقره آیات 51 و 54 و 92 و 93سوره نساء آیه 153سوره الاعراف آیه 152و سوره هود آیه 69سوره الذاریات آیه 26 آمده است، از جمله در آیه 51 سوره بقره چنین آمده:« و آنگاه که با موسى چهل شب قرار گذاشتیم‏؛ آنگاه در غیاب وى‏، شما گوساله را (به پرستش‏) گرفتید، در حالى که ستمکار بودید.»

اسلاید 6: زنبوردر زبان عربی معادل نحل بوده و و نام سوره شانزدهم قرآن بوده و علاوه بر آن در آیه شصت و هشتم این آیه بدین صورت آمده است:« و پروردگار تو به زنبور عسل وحى (و الهام غریزى) نمود که‏: از کوه‏ها و درختان و داربستهایى که مردم مى‏سازند، خانه‏هایى برگزین.‏»مورچهدر زبان عربی معادل نمل بوده و علاوه بر آنکه نام سوره بیست و هفت قرآن کریم است و در آیه هیجدهم این سوره نیز آمده بدین صورت آمده است:« آنها حرکت کردند تا به سرزمین مورچگان رسیدند؛ مورچه‏اى گفت‏: به لانه‏هاى خود بروید تا سلیمان و لشکرش شما را پایمال نکنند در حالى که نمى‏فهمند.»

اسلاید 7: پرندهمعادل عربیش ابابیل است که در آیه سوم سوره فیل چنین آمده:« و بر سر آنها پرندگانى را گروه گروه فرستاد »عنکبوتعلاوه بر اینکه نام سوره بیست و نهم قرآن کریم است در آیه چهل و یک همین سوره نیز به این صورت آمده:«داستان کسانى که غیر از خدا دوستانى اختیار کرده‏اند، همچون عنکبوت است که (با آب دهان خود) خانه‏اى براى خویش ساخته‏، و در حقیقت (اگر مى‏دانستند) سست‏ترین خانه‏ها همان خانه عنکبوت است‏.»

اسلاید 8: پشهمعادل عربیش بعوضة می‌باشد و در آیه بیست و ششم سوره بقره چنین آمده:« خداوند از این که به موجودات ظاهرا کوچکى مانند پشه‏، و حتى کمتر از آن‏، مثال بزند شرم نمى‏کند. در این میان‏ آنان که ایمان آورده‏اند، مى‏دانند که آن‏، حقیقتى است از طرف پروردگارشان‏؛ و اما آنها که راه کفر را پیموده‏اند، این موضوع را بهانه کرده‏ مى‏گویند: منظور خداوند از این مثل چه بوده است‏؟! آرى‏، خدا جمع زیادى را با آن گمراه‏، و گروه بسیارى را هدایت مى‏کند؛ ولى تنها فاسقان را با آن گمراه مى‏سازد»فیلنام سوره صد و پنجم قرآن هست و در آیه یکم این سوره نیز آمده است.

اسلاید 9: میمونمعادل عربیش قردة می‌باشد که در سوره اعراف آیه 166 و سوره مائده آیه 60 آمده و همچنین سوره بقره آیه 65 چنین آمده:«و کسانى از شما را که در روز شنبه (از فرمان خدا) تجاوز کردند نیک شناختید، پس ایشان را گفتیم‏: بوزینگانى طردشده باشید.»شترمعادل عربیش الابل می‌باشد و در سوره انعام آیه 144 و سوره الغاشیه آیه 17 چنین آمده:« آیا آنان به شتر نمى‏نگرند که چگونه آفریده شده است‏؟!»

اسلاید 10: خوکمعادل عربیش خنزیر بوده و در آیه 173 سوره بقره و همچنین سوره مائده آیه 3 وآیه 60 آمده و همچنین در سوره انعام آیه 145 چنین آمده:« بگو: در آنچه به من وحى شده است‏، بر خورنده‏اى که آن را مى‏خورد هیچ حرامى نمى‏یابم‏، مگر آنکه مردار یا خون ریخته یا گوشت خوک باشد که اینها همه پلیدند. یا (قربانیى که‏) از روى نافرمانى‏، (به هنگام ذبح‏) نام غیر خدا بر آن برده شده باشد. پس کسى که بدون سرکشى و زیاده‏خواهى (به خوردن آنها) ناچار گردد، قطعاً پروردگار تو آمرزنده مهربان است‏.»ملخمعادل عربیش الجراد بوده و در سوره اعراف آیه 133 همراه با نام چند حیوان چنین آمده:« سپس بلاها را پشت سر هم بر آنها نازل کردیم‏: طوفان و ملخ و آفت گیاهى و قورباغه‏ها و خون را -که نشانه‏هایى از هم جدا بودند- بر آنها فرستادیم‏؛ ولى باز بیدار نشدند، و تکبر ورزیدند، و جمعیّت گنهکارى بودند! »

اسلاید 11: ‫القطة‬‫گربهالغزالآهو‬

اسلاید 12: ‫الخنزيرالبري گراز‬‫العجلگوساله‬

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید