علوم مهندسی تجزیه و تحلیل اطلاعات

بررسی روند اشغال و آزادسازی فلسطین

barresiye_ravande_eshghal_va_azad_saziye_felestin

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی روند اشغال و آزادسازی فلسطین”

بررسی روند اشغال و آزادسازی فلسطین

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيمبررسي روند اشغال وآزادسازي فلسطين

اسلاید 2: نقشه منطقه وموقعیت فلسطین

اسلاید 3: :ادعاي صهيونيسماين سرزمين متعلق به ماستچراكه ما ساكنين اوليه بوديم!

اسلاید 4: و اينك چند پاسخ:1.بر اساس اسناد تاريخي اقوام و قبايل مختلفي مانند؛ آموريان، آراميان، كنعانيان جزء ساكنين اوليه اين سرزمين هستند. 2.در دوران كهن حكومت ها و سرزمين ها به اين معني نبودند و همواره در طول تاريخ اقوام جابجا شدند، بنابراين ادعاي معقولي نيست كه سابقه سكونت در دوران كهن مجوز اشغالگري و آواره كردن ساكنين سرزمين باشد.

اسلاید 5: 3. اگر ميگويند كه از آن سرزمين رانده شده اند و اكنون بعد از 2000 سال مدعي اين سرزمين هستند پس چرا قوانين رژيم صهيونيستي به گونه اي تنظيم شده است كه چند سال غيبت ساكنين عرب سرزمين هاي اشغالي را از حق بازگشت به خانه و كاشانه خود ممنوع مي سازد؟!!!!!!! اين مقررات مقدمه‌اي براي قانون سال 1950 شد كه بازگشت مهاجران عرب را به زمين‌ها و متملكات خود، كه قبل يا در هنگام و يا پس از جنگ 1948 آن‌ها را رها كرده‌اند، منع مي‌كند.!!!اين تعارض چه توجيهي دارد؟

اسلاید 6: صهيونيستها بيش از يك قرن و نيم پيش براي ايجاد اتحاد بين يهوديان سراسر دنيا حركت خود را آغاز كردند، آن‌ها در ابتدا شعار وطن يهودي در آرژانتين يا يكي از كشورهاي آفريقايي (بیشتر اوگاندا مطرح بود) سردادند ولي بعدها اين شعار براي همراهي و هماهنگ تر كردن يهوديان سراسر دنيا (با دادن بار اعتقادی) متوجه فلسطين به عنوان سرزمين موعود! يهود شد.در ادامه: 1.سير اشغال و 2.روند آزادسازي فلسطين مورد بررسي قرار مي گيرد.چرا فلسطين؟

اسلاید 7: 1. پيش از اشغال انگليسي ها 2. صدور قطعنامه سازمان ملل3. از جنگ 1948 تا جنگ 19674. پس از جنگ 1967م (1346ش) اعراب و اسرائيل معروف به جنگ شش روزه5. آخرين جنگ اعراب و اسرائيل و آغاز روند سازش - سير اشغال...

اسلاید 8: تعداد يهوديان [در فلسطين] از 56 هزار نفر [يعني معادل] 8درصد در مقابل 644 هزار فلسطيني، [معادل] 92 درصد تجاوز نمي‌كرد و ميزان اراضي آنان هم به 2درصد مي رسيد.1. پيش از اشغال انگليسي ها

اسلاید 9: نخستين موج مهاجرت يهوديان در سال 1882ميلادي(1261هجري شمسي) آغاز شد و تعداد مهاجران تا 1903 ميلادي(1272هجري شمسي) به حدود 20 هزار نفر رسيد.[در جنگ جهاني اول دولت عثماني شكست خورده و كشور عثماني تجزيه شده و بين قدرتهاي بزرگ آن دوران، فرانسه و انگليس تقسيم مي‌شود] پس از اشغال فلسطين توسط انگليس، در آوريل 1917ميلادي(1286 هجري شمسي) بالفور ( وزير امور خارجه انگليس) وعده ايجاد ميهن ملي يهود را در فلسطين به يهوديان وعده داد.

اسلاید 10: صدور قطعنامه سازمان ملل متحد در 29/11/1947 در مورد تقسيم فلسطين به دو كشور فلسطيني و يهودي و تجزيه 54 درصد از سرزمين فلسطين. 54 درصد به صهيونيستها تعلق گرفت و مابقي به فلسطينيان.2. صدور قطعنامه سازمان ملل

اسلاید 11: صهيونيست ها مورخ5/15 1948، ساعاتي پس از اعلام پايان قيموميت انگليس، برپايي دولت خود را اعلام كردند و جنگ بين باندهاي تروريستي صهيونيستي و فلسطينيان آغاز شد، ]ارتش­هاي عربي به حمايت از ملت فلسطين وارد نبرد با صهيونيست­ها شدند[ ولي چون آمادگي براي اين جنگ نداشتند، شكست خوردند، البته وابستگي اين ارتش‌ها به ويژه فرماندهان آن‌ها به استعمار انگليس نيز در ناكارآمدي آنان بسيار مؤثر بود. در طي اين جنگ صهيونيستها 78 درصد كل خاك فلسطين را به اشغال خود در آوردند. بعضي آمارها 77/3 بعضي آمارها هم 76/3را بيان مي كنند. 3. از جنگ 1948 تا جنگ 1967

اسلاید 12: صهيونيست­ها در جنگ ژوئن 1967م با قيمانده فلسطين را همراه با شبه جزيره سيناي مصر و ارتفاعات جولان سوريه به اشغال خود درآوردند. مجموع سرزمين هاي عربي زير سلطه صهيونيست‌ها به 89359 كيلومتر مربع يعني چهار برابر زمينهاي اشغال شده پيش از جنگ 1967م رسيد.4. پس از جنگ 1967م (1346ش) اعراب و اسرائيل معروف به جنگ شش روزه

اسلاید 13: انور سادات، رئيس­جمهور مصر اولين دولتمرد عربي بود كه پس از جنگ 1973م (1352هـ .ش) اعراب و اسرائيل معروف به جنگ رمضان با اسرائيل سازش كرد و آن را به رسميت شناخت و با عقد قرارداد سازش (كمپ ديويد) با اين رژيم، موجبات ياس و نااميدي امت عربي را در مبارزه با اسرائيل و آزادسازي فلسطين فراهم كرد. روند اشغال فلسطين در نقشه زير گوياي مطلب است. 5. جنگ 1973م (1352هـ .ش) آخرين جنگ اعراب و اسرائيل و آغاز روند سازش

اسلاید 14: روند اشغال فلسطين در نقشه زير گوياي مطلب است.

اسلاید 15: تاريخ فلسطين با مقاومت چهره ديگري به خود مي گيرد و اين برهه از تاريخ فلسطين با انقلاب اسلامي و شكل گيري حزب الله در لبنان گره خورده است و براي بررسي تاريخ فلسطين بعد از مقاومت بايد مورد بررسي قرار گيرند..مسلما پيروزي انقلاب اسلامي به عنوان كشوري راهبردي و مقتدر با توانمندي فوق العاده و پيشينه طرح مسئله فلسطين، منجر به اقداماتي در جهت شكل گيري گروههايي كه راه جديدي براي جلوگيري از سطله طلبي صهيونيستي در پيش گيرند خواهد شد.آغاز مقاومت اسلامي و روند آزادسازي :

اسلاید 16: پيش از تاثيرگذاري ايران بر مسئله فلسطين شاهد تاثير ايران بر شكل گيري گروههاي جهادي و مقاومتي در لبنان هستيم، گروههاي شيعي لبنان كه به شدت به ايران علاقمند و وابسته هستند و از نظر عقيدتي نيز قرابت بسيار دارند، پيشتر از ساير گروه ها تحت تاثير و هدايت و پشتيباني ايران اسلامي، گروههاي مقاومت خود را شكل دادند و با كسب پيروزيهاي چشمگير خود مردم فلسطين را در رسيدن به خواسته خود كه آزادي فلسطين از يوق رژيم صهيونيستي است اميدوار كرد.

اسلاید 17: اولين تهاجم رژيم اسرائيل به لبنان:«اولين حملات رژيم صهيونيستي به جنوب لبنان در 14 مارس سال 1978 ميلادي(1356ش) معروف به«عمليات ليطاني» صورت گرفت. تل‌آويو اعلام كرد كه اين حملات براي حفاظت از سرزمينش در برابر مبارزان سازمان آزادي بخش فلسطين(ساف) صورت گرفته است»تهاجم هاي اسرائيل و مقاومت لبنان تا اولين عقب نشيني ها

اسلاید 18: در سال1982 م (1361هـ .ش) صهيونيست­ها در عملياتي به نام (سلامت الجليل) به خاك لبنان تجاوز كردند و هدف از اين عمليات را تأمين امنيت 63 شهر و شهرك[غصب شده] صهيونيست­نشين در شمال فلسطين اشغالي از حملات موشكي مقاومت فلسطيني مستقر در جنوب لبنان و پايان بخشيدن به حضور مقاومت فلسطين در لبنان اعلام كردند، در حاليكه...دومين تهاجم رژيم اسرائيل به لبنان:

اسلاید 19: با اين همه صهيونيست­ها در اثر مقاومت اسلامي لبنان در سال 1985 م (1364هـ .ش) عقب نشيني كرده و تنها نوار مرزي 10 تا 20 كيلومتري را در جنوب اين كشور در اشغال خود نگاه داشتند. اين عقب نشيني اولين عقب نشيني رژيم صهيونيستي از اشغال گري خود بوده است كه بي ترديد به نام مقاومت اسلامي ثبت شد و آثار آن در انتفاضه هاي فلسطين خود را نمايان ساخت.

اسلاید 20: نخستين قیام اسلامی مردم فلسطین در دو دهه اخير نتیجه مجموعه‌ای از تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و ... و بخصوص با توجه به پيروزيهايي كه حزب الله لبنان در آزادسازي هاي قسمتي از جنوب لبنان بوده‌است. این قیام از ۱۸ آذر ۱۳۶۶ (پائیز ۱۹۸۷) در پی جریان یک حادثه رانندگی در جنوب غزه شروع شد و به تدریج به کرانه باختری رود اردن سرایت کرد. این قیام به دلیل استفاده مردم از سنگ، انقلاب سنگ نام گرفت و انتفاضه اول به نام «انتفاضه بزرگ» هم معروف است که متعاقباً با عمليات شهادت طلبانه راه تكامل خود را پيمود.انتفاضه اول: ( انقلاب سنگ)

اسلاید 21: «در سال 1992 و پس از شهادت سید عباس موسوی، دبیرکل وقت حزب‌الله لبنان، حمایت عمومی در میان مردم لبنان از حزب‌الله رو به فزونی نهاد». سومين تهاجم نظامي اسرائيل به لبنان تحت عنوان عمليات تسويه حساب عليه حزب الله لبنان در سال 1993 صورت گرفت. «هدف اصلی اسرائیلی ها در این عملیات تضعیف رابطه شیعیان و سایر جریانات سیاسی طوائف مختلف لبنان با حزب الله بود که نه تنها نتیجه نداد بلکه منجر به تولید همبستگی ملی و مشروعیت مقاومت گردید.» «رابین، نخست وزیر اسرائیل، تصمیم گرفته بود با انهدام کامل جنوب لبنان حزب الله را ریشه کن کند. با شروع عملیات، مناطق جنوبی لبنان یکسره هدف بمباران جنگنده ها و توپخانه ی ارتش اسرائیل قرار گرفت، اما مقابله به مثل حزب الله در گلوله باران مناطقی از شمال اسرائیل سران این رژیم را غافلگیر کرد. یک هفته بعد معادله ی نبرد به نفع حزب الله به هم خورده بود و اسرائیل ناچار شد با میانجی کردن امریکا هر طور شده جنگ را تمام کند.»سومين تهاجم رژيم اسرائيل به لبنان:

اسلاید 22: اين تهاجم در سال 1996(1375) به نام (خوشه هاي خشم) آغاز شد« رژيم صهيونيستي اهداف سياسي - نظامي مختلفي را از شروع اين درگيري دنبال مي نمود كه ازجمله مي توان به اهداف نظامي ذيل اشاره نمود.ضربه زدن به مقاومت اسلامي و فرو ريختن پايه‌هاي اساسي حزب الله.گسترش نوار به اصطلاح امنيتي جنوب لبنان براي جلوگيري از شليك كاتيوشا و مورد هدف قرار گرفتن شهركهاي صهيونيست‌نشين.بازگذاردن دست ژنرالها در تجربه نمودن راه‌كارهاي نظامي.فشار به دولت و مردم لبنان براي جلوگيري از فعاليت مقاومت اسلامي»چهارمين تهاجم رژيم اسرائيل به لبنان:

اسلاید 23: در اثر مقاومت پي در پي حزب‌الله بخش جنوب لبنان به جز مزارع شبعا در نيمه سال 2000 م (1379هـ .ش) آزاد و صهيونيست­ها ناچار به عقب نشيني شدند، عقب­نشيني بي سابقه اسرائيل در اثر مقاومت اسلامي لبنان، اميد را در مقاومت اسلامي فلسطين به حدي زنده كرد كه حركتهاي آن‌ها بعد از سال 2000 بيشترين ضربه­ها را به رژيم صهيونيستي وارد كرده است.

اسلاید 24: انتفاضه دوم متاثر از پيروزي حزب الله لبنان و واكنشي عليه امتياز دادن‌هاي پي در پي عرفات به اسرائيل و جرقه آن اقدام بي شرمانه شارون نخست وزير وقت رژيم صهيونيستي بود. پخش خبر مربوط به درخواست آمريكائيان و اسرائيلي‌ها از عرفات، به ويژه در مورد چشم­پوشي از موضوع مهم و حساس بيت­المقدس و بازگشت آوارگان، ‌جهان عرب به ويژه فلسطينيان را متحير ساخت و آتشفشان انتفاضه بيت­المقدس به تدريج فوران كرد.شارون پس از شكست از حزب الله و تخليه جنوب لبنان در صدد ترميم چهره خوددر ميان ساكنين سرزمينهاي اشغالي و گرفتن زهره چشم از فلسطينيان بود. بازديد آريل شارون از مسجدالاقصي و سخنان او در تبديل مسجدالاقصي به هیکل سلیمان و اعلام شهر بيت­المقدس به عنوان پايتخت هميشگي كشور اسرائيل، ‌باعث اعتراضات مردم فلسطين شد و در سال 2000م (1379ه.ش) موج جديدي از اعتراضات را به وجود آورد كه به «انتفاضه مسجد الاقصي» معروف گشت.انتفاضه دوم) :انتفاضه الاقصي(

اسلاید 25: اين انتفاضه اي كه شارون قول داد ظرف چند هفته آتش آن را خاموش كند با پشتيباني مردم فلسطين و اقدامات گروههاي مقاوت فلسطيني تا سال 2005 ادامه يافت و كار را به جايي رساند كه رژيم صهيونيستي وكشورهاي غربي را مجبور كرد تا برنامه اي تدوين كنند كه....

اسلاید 26: کرانه باختریغزه

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید