علوم مهندسی معماری و عمران

بررسی انواع دسته بندی های چفد و طاق

chefdha-va-taaghha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی انواع دسته بندی های چفد و طاق”

بررسی انواع دسته بندی های چفد و طاق

اسلاید 1: چفدها و طاقهاچفد در تعريف هندسي باريكه طاق منحني است در تعريف معماري به باريكه طاقي كه روي يك درگاه قرار ميگيرد.طاق به مفهوم كلي به مفهوم پوشش فضاي بين دو ديوار است و شكلي كه طاق از نظر فرم تابع آن مي شود چفد است.پوشش طاق بر دو نوع است : 1- تخت 2- سغ

اسلاید 2: پوشش سغ در واقع پوششي منحني است كه از لحاظ شكل تابعيتي از چفد منحني داردانتخاب چفد مناسب با توجه به منطق ساختماني و ايستايي بنا صورت مي گرفته است.رازيگران به قوسهاي تخم مرغي به دليل تحمل پذيري زياد آنها در برابر بارهاي وارده تمايل فراوان داشتند.در ايران از شكل نيم دايره براي زدن طاق استفاده نميشود چون شكل نيم دايره از نظر ايستايي مناسب براي چفد يا طاق نيست.

اسلاید 3: شكرگاه : زاويه 22.5 درجهايوارگاه : زاويه 67.5 درجهتيزه يكي از چفدهاي معروف ايراني به نام پنج اوهفت است كه به خوبي در برابر فشارهاي وارده تحمل مي كندپوشش سغ به دو بخش مازه دار و تيزه دار تقسيم مي گردد.

اسلاید 4: چفد تيزه دار همان طور كه از نامش پيداست راس آن تيز است و از تقاطع دو قوس منحني ايجاد مي شود و به آن قوس جناغي هم مي گويند.در چفد مازه دار راس هلالي شكل است و بخشي از بيضي است.هر دو نوع چفد را 1350 ق .م ميتوان در معبد چغازنبيل ديد.علت عمده جايگزيني چفد جناغي كاستن از شكوه بنا به خصوص ارتفاع آن بود.

اسلاید 5: در تاريخانه دامغان قرن دوم هجري چفدها وپوششها مازه اي است ولي در مسجد جامع فهرج شكل تيزه اي به خود گرفته است.اصطلاحات مربوط به چفدهاافراز : بلندترين نقطه چفد را افراز گويند.دهانه : فاصله اي كه چفد روي آن زده مي شود.خيز: نسبت افراز به دهانه

اسلاید 6: چفدها بر حسب خيزشان به 4 دسته تقسيم مي شوند.1 – تيز 2- تند 3- كند 4- كفته

اسلاید 7: چفد هاي بيز

اسلاید 8:

اسلاید 9:

اسلاید 10: چفدهاي تيزه دار

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید