علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و اخلاق حرف‌ه­ای در بین کارکنان

barrasi_rabete_kefiat_kari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و اخلاق حرف‌ه­ای در بین کارکنان”

بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و اخلاق حرف‌ه­ای در بین کارکنان

اسلاید 1: بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و اخلاق حرفه­ای در بین کارکنان نیروگاه زرند کرمان

اسلاید 2: دانشگاه ......پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: کارآفرینیعنوانبررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و اخلاق حرفه­ای در بین کارکنان نیروگاه استاد راهنما:دکتر ……نگارش :.....  زمستان 97

اسلاید 3: فصل اول :کلیات تحقیق

اسلاید 4: اخلاق حرفه ای یكی از مسائل اساسی همه جوامع بشری است هر جامعه ای نیازمند آن است تا ویژگی های اخلاق حرفه ای مانند دلبستگی به کار ، روحیه مشارکت و اعتماد، ایجاد تعامل با یكدیگر و غیره تعریف و برای تحقق آن فرهنگ سازی کنند. امروزه بسیاری از کشورها به اين بلوغ فكری رسيده اند که بی اعتنای به مسائل اخلاقی و فرار از مسئولیت ها و تعهدات اجتماعی به از بين رفتن موسسه و سازمان می انجامد به همین دلیل بسیاری از موسسات و سازمان های موفق، برای تدوین استراتژی اخلاقی احساس نیاز کرده و به این باور رسیده اند که باید در سازمان یک فرهنگ مبتنی بر اخلاق رسوخ کند ، از اين رو کوشیده اند به تحقیقات درباره اخلاق حرفه ای جایگاه ویژه ای بدهند.

اسلاید 5: لذا یكی ازعمده ترین دغدغه های مدیران کارآمد در سطوح مختلف چگونگی ایجاد بسترهای مناسب برای عوامل انسانی شاغل در تمامی حرفه هاست تا آن ها با حس مسئولیت و تعهد کامل به مسائل جامعه و حرفه خود بپردازند و اصول اخلاقی حاکم بر شغل و حرفه خود را رعایت کنند.

اسلاید 6: ویژگی های اخلاق حرفه ای در افراد مربوط به حوزه فردی بوده اما وقتی از حوزه فردی و شخصی به حوزه کسب وکار گام بر می­داریم اخلاق کار و یا اخلاق شغلی به میان می­آید مانند اخلاق پزشكی، اخلاق معلمی ، اخلاق مهندسی و نظایر آن. امروزه اخلاق نقش راهبردی در موسسات را داشته و متخصصان مدیریت استراتژیک، اصول اخلاقی شایسته در سازمان را از پيیش شرط های مدیریت استراتژیک کارا دانسته اند.

اسلاید 7: در اخلاق حرفه ای مسئولیتهای اخلاقی سازمان در قبال محیط داخلی و خارجی است و این متمایز از حقوق کار است، در حالی که حقوق کار نیز در آن وجود دارد. اصول اخلاق شایسته و کارا از پیش شرط­های مدیریت استراتژیک کاراست و این اصول موجب بوجود آمدن یک موسسه یا سازمان کارا می شود .

اسلاید 8: هم چنین کیفیت زندگی کاری مستقیما روی خدماتی که یک سازمان به مشتریان خود عرضه می کند تاثیر می گذارد و چنانچه این پدیده بررسی نشود پیشرفت اثربخش سازمان نه می تواند ارتقا داده شود و نه حفظ گردد . به هر حال کیفیت زندگی کاری به تلاش همكارانه بین مدیران و کارکنان نیاز دارد. تعهد به توسعه درک مشترک از اینكه کیفیت زندگی کاری چه معنایی در زمینه سازمان خاص می دهد جنبشی برای فعالیت های ارتقای کیفیت می­نماید. بررسی تجربه درونی کیفیت زندگی کاری اعضای سازمانی همراه با مكانیسيم هایی برای اشتراک و مذاکره درباره معنای درون و سرتاسر واحدهای سازمانی نخستین مراحل در نواوری های مبنی بر اساس کیفیت زندگی کاری هستند.

اسلاید 9: کیفیت زندگی کاری یعنی تصور ذهنی و درک کارکنان از مطلوبیت فیزیكی و روانی محیط کار خود .داچ لانيون مدیر سابق تحقیقيات و تحولات سازمانی در جنرال موتورز ، محیطی با کیفیت زندگی کاری بالا را محیطی می داند که افراد در آن اعضای مهم سازمانی به شمار آیند که روحیه انسان را به مبارزه بطلبد و سبب رشد شخصی و انجام کارها شود .

اسلاید 10: اهمیت فرهنگ اخلاقی برای سازمان­ها و همچنین توجه به تقاضای روزافزون مدیران برای ارتقاء سطح کیفیت زندگی کاری این سوال را مطرح ساخت که آیا بین کیفیت زندگی کاری و اخلاق حرفه ای رابطه­ای وجود دارد؟ به عبارت دیگر آیا هرچه درک مدیران از کیفیت زندگی کاری بالاتر باشد،

اسلاید 11: میزان اخلاق حرفه ای آن­ها بیشتر است؟ اهمیت چنین مطالعه­ای از آن­جاست که اگر چنین رابطه­ای تایید شود انگیزه سازمان­ها برای ایجاد هزینه به جهت ارتقای سطح کیفیت زندگی کاری بیشتر می­شود و به دنبال افزایش کیفیت زندگی کاری، به اخلاق حرفه ای در سازمان کمک شایانی خواهد شد.

اسلاید 12: برنامة كيفيت زندگي كاري شامل هر گونه بهبود در فرهنگ سازماني است كه باعث رشد و تعالي کارکنان سازمان میشود(فلیپو,1998). لذا در نظام ارزشي كيفيت زندكي كاري، سرمايه گذاري روي افراد مهم ترين متغير در معادله مديريت راهبردي محسوب مي شود (شريف،1990). در حال حاضر کیفیت زندگی کاری نقش اساسی و مهمی در تامین پیشرفت و ارتقاسازمان ها نقش ایفا می­کند. از طرف دیگر جهت

اسلاید 13: افزایش آگاهی و داشتن دانش مدیران وسایر ذینفعان در سازمان ها و سایر موسسات، بررسی و تحقیقاتی پیرامون کیفیت زندگی کاری و اخلاق حرفه ای که يكي از بحث های اصلي مدیران است، بسیار مهم وضروری می باشد. موضوع پژوهش حاضر از این جهت قابل اهمیت می باشد که به دنبال بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و اخلاق حرفه ای می باشد.FilippoShareef

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان