کسب و کار فروش و بازاریابی

بررسی فرایند مدیریت استراتژیک رستوران های زنجیره ای بوف

restourant

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی فرایند مدیریت استراتژیک رستوران های زنجیره ای بوف”

بررسی فرایند مدیریت استراتژیک رستوران های زنجیره ای بوف

اسلاید 1: بررسی فرایند مدیریت استراتژیک رستوران های زنجیره ای بوف

اسلاید 2: شناخت نامه ی بوفتوزیع جغرافیایی شعبنمونه موفقیت هاچشم اندازمأموریتساختار ارزش ها و شعارهامحصولات بوفتحلیل محیط خارجی(PESTEL) تحلیل محیط صنعت( 5 نیروی پورتر) تحلیل محیط داخلی ( VRINE)استراتژی در سطح کسب و کاراستراتژی در سطح شرکت مادرتحلیل SWOTفهرست مطالب

اسلاید 3: فکر تاسیس مجموعه رستوران های زنجیره ای بوف از سال 1374 در ذهن موسسین این شرکت قرار گرفت. در سال 1375 اولین شعبه از شعبات مجموعه رستوران های زنجیره ای بوف در چهار راه ولیعصر تهران در فضایی حدودا 300 متر و با دکوری زیبا و منحصر به فرد در زمان خود و با دستگاه هایی بسیار مدرن و با شیوه ای جدید تاسیس گردید. از همان ابتدا استراتژی موسسین بوف، ایجاد شعب متعدد در تهران و سایر نقاط کشور (بخصوص در مراکز استانها) بود و بر همین اساس ساختار مدیریتی بر پایه ای کاملاً علمی سازمان یافت.امروز، تنها فست فود ایرانی که دارای یک سیستم یکپارچه مدیریتی و با ساختاری علمی در ایران فعال است، مجموعه رستوران های زنجیره ای بوف می باشد. در حال حاضر این شرکت دارای 47 شعبه در تهران و سایر نقاط کشور می باشد و افق دید ترسیم شده برای این شرکت 110 شعبه می باشد. که براساس برنامه ریزی انجام شده از این 110 شعبه 100 شعبه در داخل کشور و 10 شعبه در کشورهای دیگر خواهد بود.شناخت نامه بوف

اسلاید 4: توزیع جغرافیایی شعبه های بوف

اسلاید 5: اولین مجموعه رستورانی و شرکت صنایع غذایی ایران که موفق به دریافت گواهینامه HACCP از شرکت BBQ فرانسه شده است. دارای تندیس ویژه ی R&D برتر کشور در سال 1389دریافت گواهی «اشتهار به برند» از سوی کمیته ارزیابی برندهای ایرانی و برند برتر صنایع غذایی ایران در سال 88 و 89 دریافت لوح تقدیر و تندیس ویژه جشنواره ملی کارآفرینان برتر از سوی وزارت کار و امور اجتماعی استان تهران در سال 1389 دریافت جایزه نشان سیب طلایی: به دلیل استفاده از امگا 3 و ریز مغزی آهن در کلیه آردها و خمیرهای مورد استفادهدریافت نشان « حلال» جهانیدریافت لوح سپاس از اولین همایش بین المللی رستوران ها درسال 1389دریافت نشان ویژه ی «دکتر هدایت» به دلیل رعایت استانداردهای بهداشت و سلامتدریافت نشان طرح ملی سپاس از وزارت صنایع و معادن به عنوان برند محبوب کشور در سال 1389 نمونه ای از موفقیت های بوف

اسلاید 6: چشم انداز بوفچشم انداز و بیانیه مأموریت به صورت مجزا و مدون در اسناد این مجموعه موجود نیست ولی با بازخوانی افکار مدیران و برنامه های بوف می توان چشم انداز و مأموریت زیر را برای بوف در نظر گرفت:توسعه بوف در داخل و خارج از کشور به عنوان معتبرترین برند ایرانی در صنعت فست فودتوسعه ی رویکرد علمی و حرفه ای در صنعت فست فود ایرانیپیدا کردن نقش پیشرو و آینده نگر در میان رقبای ایرانیشناخته شدن به عنوان یک برند حلال بین مسلمانان سراسر جهانافزایش اعتبار برند بوف، به میزانی که این برند بتواند با پشتوانه اعتماد مخاطبان خویش در حوزه های دیگر نیز، ورود پیدا کند.تأسیس 110 شعبه ( شامل100 شعبه در ایران و10 شعبه در خارج از کشور (تا سال 1400)

اسلاید 7: مأموریت بوفارائه ی کیفیت عالی در مواد و خدمات با رویکرد ارزش نهادن به خانواده و سلامتی.ایجاد فضای تفریح برای خانواده ها، متناسب با ذائقه ایرانی و شئونات اسلامیکارآفرینی در بخش خصوصی، به صورت حرفه ای و قابل توسعه.وارد کردن ارزش هایی مثل سلامتی، خانواده محوری، ورزش و... در عرصه رقابت فست فود ایرانیجلب اعتماد مشتریان نسبت به برند بوف (از طریق ارائه کیفیت، سلامتی، قیمت و خدمات شایسته)بهبود و توسعه مستمر محصولات و خدمات، به کمک کمیته های R&D و کنترل کیفیت متخصص و خبره.

اسلاید 8: ساختار بوفشرکت مجموعه رستوران های بوف، یک شرکت با مالکیت کاملاً خصوصی است. ساختار سازمانی این شرکت، یک ساختار بخشی به حساب می آید که هر شعبه ی آن، یک مدیر جداگانه با اختیار تصمیم گیری دارد. دفتر مرکزی بوف شامل ستاد های تخصصی و پشتیبانی می شود که از واحدهای زیر، تشکیل شده است:هیئت مدیرهگروه مشاورانمدیر عاملواحد پشتیبانی و مواد اولیهواحد منابع انسانی (امور استخدامی)مدیریت امور شعبمعاونت حقوقی و قراردادهاواحد تحقیق و توسعه ( R&D)

اسلاید 9: ارزش ها و شعارهای بوفسرمایه واقعی بوف مشتریان بوف استبوف، دوستدار محیط زیستبوف؛ دوستدار سلامتیبوف نیازی به تبلیغ نداردبوف، دوستدار خانوادهبوف؛ لذت با هم بودن

اسلاید 10: محصولاتپیتزاپیتزا بوف پیتزا مخلوط پیتزا مارگاریتا پیتزا ایتالیایی پیتزا سبزیجات پیتزا قارچ وگوشت پیتزا قارچ ومرغ مینی پیتزا پیتزا پپرونی پیتزا سوسیس پیتزا قارچ پیتزا خانواده چانو پیتزا خانواده سیسلی پیتزا خانواده ایتالیانو پیتزا خانواده چیلی پیتزا مرغ قارچ مینی پیتزای کودک ساندویچساندویچ فیله گوشت ساندویچ فیله مرغ همبرگر (بوف برگر ) چیز برگر بوف چیلی برگر سوپر ساندویچ ساندویچ هات داگ ساندویچ فیله سوخاری ساندویچ فیله سوخاری اسپایسی ساندویچ مرغ کبابی قارچ برگر ساندویچی سرد ساندویچ رپ ساندویچ فیلا دلفیا سوخاریسوخاری 3 تکه مرغ 2 تکه بال سوخاری فیله استریپس فیله کرانچی ناگت سوخاری کودک پیش غذاسالاد مرغ سالاد ژامبون سالاد سبز سالاد کلم سیب زمینی بلال شیرین نان و سیر جعبه کودک اسپاگتیلازانیاپاستا پنهلازانیای ایتالیایی نوشیدنیماءالشعیر نوشابه قوطی آب پرتغال آب معدنی

اسلاید 11: تحلیل محیط خارجی (PESTEL)برای ارزیابی محیط کلان خارجی «بوف»، از روش تجزیه تحلیل PESTEL، استفاده می شود. این تجزیه تحلیل، ابزاری رایج برای شناخت محیط پیرامونی سازمان است که بر اجرای استراتژی ها و موفقیت یا شکست سازمان مؤثر است. جدول چک لیست عوامل PESTEL، برای محیط کلان رستوران زنجیره ای بوف در ادامه ارائه شده است، در این ارزیابی، هر یک از عوامل شش گانه ی سیاسی(P)، اقتصادی(E)، اجتماعی ـ فرهنگی(S)، تکنولوژیکی(T)، زیست محیطی(E) و قانونی(L) ابتدا به چند ریزعامل که تأثیر بیشتری بر عملکرد رستوران ها داشته اند، تقسیم شده است. در ستون دوم شرح عامل و کیفیت اثرگذاری آن را بیان کرده، در ستون سوم، قدرت و میزان تأثیرگذاری عوامل بر اساس طیف لیکرت( قوی، نسبتاً قوی، متوسط، نسبتاً ضعیف، ضعیف) سنجیده شده است، در ستون چهارم، نوع اثر آن عامل، بر عملکرد( مثبت یا منفی) تعیین شده است. در ستون پنجم، روند افزایش یا کاهش آن عامل بررسی شده است.

اسلاید 12: عوامـــل سیــاســــی (P)معرفی عاملشرح عاملقدرت و میزان تأثیر گذاری عاملنوع تأثیر عاملتغییرات عاملعوامـــل سیــاســــی (P)تأثیر سیاست خارجی بر ورود رقبای خارجیبه دلیل سیاست بین المللی ایران، بعضی از برند های معروف صنعت فست فود مثل مک دونالد، پیتزا هات و... نمی توانند با نشان خود وارد بازار ایران شوند.قویرو به افزایشتوضیح: در سال های اخیر با افزایش تحریم ها علیه ایران، احتمال ورود رقبای خارجی متعلق به آمریکا و اروپا، ضعیف تر شده است.عوامـــل سیــاســــی (P)تأثیر سیاست حمایت از بخش خصوصیبا توجه به اصل 44 قانون اساسی مبنی بر حمایت از بخش خصوصی و تأکید اخیر رهبر انقلاب، سیاستهای دولت در زمینه حمایت از کارآفرینان خصوصی و کسب و کارهای اشتغال زا، می تواند بر ادامه روند گسترش بوف، مؤثر باشد.ضعیفرو به کاهشدر سال های اخیر، با توجه به بحران های مالی دولت و کاهش نقدینگی، حمایت های دولت از بخش خصوصی، کاهش یافته است.تحلیل محیط خارجی- ادامه

اسلاید 13: عوامـــــــــل اقتــصـــــــادی (E)معرفی عاملشرح عاملقدرت و میزان تأثیر گذاری عاملنوع تأثیر عاملتغییرات عاملعوامـــــــــل اقتــصـــــــادی (E)درآمد سرانه کشورمیزان درآمد سرانه و قدرت خرید مردم در توانایی و تمایل جامعه، به طور کلی در خرید فست فود، اثرگذار است. نسبتاً قویرو به کاهشتوضیح: در سالهای اخیر، درآمد سرانه و قدرت خرید جامعه با کاهش رو به رو بوده استعوامـــــــــل اقتــصـــــــادی (E)تورممیزان تورم، به طور کلی، موجب کاهش توانایی خرید است. البته تأثیر تورم بر صنعت رستوران به دلیل این که محصول آن، تا حدی یک کالای ضروری محسوب می شود، نسبت به صنایع دیگر، کمتر است. نسبتاً ضعیفرو به افزایش عوامـــــــــل اقتــصـــــــادی (E)میزان رشد اقتصادیرشد اقتصادی، موجب انبساط اقتصادی و افزایش نقدینگی در جامعه خواهد شد که در نتیجه تمایل مردم برای رفتن به رستوران ها، بیشتر خواهد شد.متوسطرو به افزایشتوضیح:رشد قتصادی ایران رو به افزایش است اگرچه تحریم های اعمال شده در سال های اخیر، این روند را کند کرده است. عوامـــــــــل اقتــصـــــــادی (E)مالیاتضریب مالیاتی رستوران ها 20 درصد می باشد، در حالی که ضریب مالیاتی دیگر صنوف، بین 8 تا 15 درصد است.نسبتاً ضعیفرو به افزایشتوضیح: با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، مالیات ها در حال افزایش هستند.تحلیل محیط خارجی (PESTEL)- ادامه

اسلاید 14: عوامــــــل فــــــرهنگی- اجتــــماعی (S)معرفی عاملشرح عاملقدرت و میزان تأثیر گذاری عاملنوع تأثیر عاملتغییرات عاملعوامــــــل فــــــرهنگی- اجتــــماعی (S)مدرن شدن اجتماعمدرن شدن اجتماع، موجب بیشتر شدن مشغله ی مردم و نداشتن فراغت، افزایش اشتغال زنان، علاقه به خدمات سریع تر و ... شده است.قویرو به افزایشتوضیح: با بیشتر شدن ارزش زمان برای مردم در یک جامعه مدرن، گرایش مردم به فست فود، روز به روز افزایش پیدا می کند.عوامــــــل فــــــرهنگی- اجتــــماعی (S)عامل جمعیت شناختی (جوان شدن جامعه)با توجه به هرم جمعیتی کشور، امروزه، حدود 35% جمعیت کشور را افراد بین 20 تا 30 سال تشکیل می دهند. این جمعیت جوان، تمایل بیشتری به فست فودها نشان می دهند.نسبتاً قویرو به کاهشتوضیح: با توجه به کاهش نرخ رشد جمعیت، بعد از دهه شصت، اکنون جمعیت ایران در جوان ترین وضعیت است و در دهه های آتی، همین جمعیت رو به پیری خواهد رفت.عوامــــــل فــــــرهنگی- اجتــــماعی (S)اختلاف رفتار مصرف در مناطق جغرافیاییبا توجه به سنتی ماندن بعضی از شهرستان ها و شهرهای کوچک و نگاه منفی موجود به محصولات مدرن از جمله فست فود، بخشی از جغرافیای ایران، هنوز بازار مناسبی برای صنعت فست فودهای زنجیره ای محسوب نمی شوند.متوسط رو به کاهشتوضیح: بافت فرهنگی-اجتماعی شهرها روز به روز در حال مدرن شدن است.عوامــــــل فــــــرهنگی- اجتــــماعی (S)تبلیغات رسانه ای ضد فست فودامروزه در دنیا، جنبش «غذای آهسته» راه افتاده است و تبلیغات فراوانی، علیه صنعت فست فود، مبنی بر مضرات بهداشتی و فرهنگی این صنعت، صورت می پذیرد.نسبتاً ضعیفرو به افزایش تحلیل محیط خارجی (PESTEL)- ادامه

اسلاید 15: عوامـــــــل تکــــــنولوژیـــکی (T)معرفی عاملشرح عاملقدرت و میزان تأثیر گذاری عاملنوع تأثیر عاملتغییرات عاملعوامـــــــل تکــــــنولوژیـــکی (T)میزان اتوماسیونفرآیندهای تولیدیافزایش روند اتوماسیون در صنعت فست فود، موجب افزایش سرعت پخت، امکان استاندادردسازی بیشتر، بهبود وضعیت بهداشتی و در برخی موارد، افزایش کیفیت محصولات، می گردد.نسبتاًضعیفرو به افزایشتوضیح: اتوماسیون در صنعت فست فود، با تولید تنورهای خودکار و ریل های جریان مواد، رو به افزایش است.عوامـــــــل تکــــــنولوژیـــکی (T)میزان استفاده از تکنولوژی های ارتباطیاستفاده از اینترنت، پایگاه های پیامک کوتاه، شبکه های مجازی اجتماعی و... موجب ایجاد تغییراتی در روند بازاریابی و فروش صنعت فست فود شده است.ضعیفرو به افزایشتوضیح: اگرچه بوف یکی از موفق ترین فست فودهای ایرانی در استفاده از تکنولوژی های ارتباطی است، هنوز هم نتوانسته است از این امکان بالقوه، بهره ی کامل را ببرد.عوامـــــــل تکــــــنولوژیـــکی (T)تکنولوژی های حامی بهداشت و محیط زیستامروزه با پیشرفت تکنولوژی، حذف مواد سرطان زا و غیر بهداشتی از بسته بندی ها و هم چنین تزریق مواد و ویتامین های حیاتی به محصولات، موجب افزایش اعتماد به این صنعت، می شود.ضعیفرو به افزایشتوضیح: با گسترش نانوتکنولوژی در صنایع مختلف، اقداماتی نیز برای استفاده از آن در صنعت فست فود، در راستا افزایش بهداشت و سلامتی، شده است.تحلیل محیط خارجی (PESTEL)- ادامه

اسلاید 16: عوامــــل مربوط به محیط زیست و ســـلامت (E)معرفی عاملشرح عاملقدرت و میزان تأثیر گذاری عاملنوع تأثیر عاملتغییرات عاملعوامــــل مربوط به محیط زیست و ســـلامت (E)آسیب های زیست محیطیاستفاده از مواد غیر زیست تخریب پذیر، در مواد مورد استفاده برای تهیه ظروف و بسته بندی ها.ضعیفرو به کاهشتوضیح: با رشد تکنولوژی، تولید و استفاده از مواد زیست تخریب پذیر، بیشتر شده است.عوامــــل مربوط به محیط زیست و ســـلامت (E)عوامل تهدید کننده ی سلامتاستفاده از مواد سرطانزا، استقاده ی چندباره از روغن ها، استفاده از مواد غیرتازه، گوشت های هورمونی و... در صنعت فست فود.متوسطرو به کاهشتوضیح: امروزه، تولید و استفاده از مواد ارگانیک و تازه تر در تهیه غذا، به دلیل رشد تکنولوژی تولید و توزیع، افزایش پیدا کرده است.تحلیل محیط خارجی (PESTEL)- ادامه

اسلاید 17: عوامــــل مربوط به محیط زیست و ســـلامت (E)معرفی عاملشرح عاملقدرت و میزان تأثیر گذاری عاملنوع تأثیر عاملتغییرات عاملعوامــــل مربوط به محیط زیست و ســـلامت (E)آسیب های زیست محیطیاستفاده از مواد غیر زیست تخریب پذیر، در مواد مورد استفاده برای تهیه ظروف و بسته بندی ها.ضعیفرو به کاهشتوضیح: با رشد تکنولوژی، تولید و استفاده از مواد زیست تخریب پذیر، بیشتر شده است.عوامــــل مربوط به محیط زیست و ســـلامت (E)عوامل تهدید کننده ی سلامتاستفاده از مواد سرطانزا، استقاده ی چندباره از روغن ها، استفاده از مواد غیرتازه، گوشت های هورمونی و... در صنعت فست فود.متوسطرو به کاهشتوضیح: امروزه، تولید و استفاده از مواد ارگانیک و تازه تر در تهیه غذا، به دلیل رشد تکنولوژی تولید و توزیع، افزایش پیدا کرده است.تحلیل محیط خارجی (PESTEL)- ادامه

اسلاید 18: عوامـــــــل قــــــانونی و حـــــقوقی (L)معرفی عاملشرح عاملقدرت و میزان تأثیر گذاری عاملنوع تأثیر عاملتغییرات عاملعوامـــــــل قــــــانونی و حـــــقوقی (L)محدودیت های قانونی اتحادیه اغذیه فروشاناتحادیه اغذیه فروشان، مجوز تأسیس فست فود را صادر می کند، این اتحادیه به بررسی فضای رستوران، و قیمت گذاری، نظارت دارد.متوسطرو به کاهشتوضیح: با توجه به روند تقویت بخش خصوصی، محدودیت های قانونی اصناف، رو به کاهش است. عوامـــــــل قــــــانونی و حـــــقوقی (L)محدودیت های قانونی وزارت بهداشت معاونت غذایی وزارت بهداشت، آیین نامه ای در راستای افزایش بهداشت رستوران ها، دارد که طبق آن، برای تأمین مواد اولیه، نحوه پخت، پوشش دیوارها و کف رستوران و... محدودیت هایی اعمال می شود. نسبتاً قویرو به افزایشتوضیح: رعایت مسائل بهداشتی در پخت غذا و ارائه غذای سالم، روز به روز، جدی تر می شود و قوانین جدی تری بر آن اعمال می شود.عوامـــــــل قــــــانونی و حـــــقوقی (L)محدودیت های قانونی شهرداری شهرداری، محدودیت هایی و مالیات هایی برای مکان یابی، نصب تابلو، اجرای دکور، تعمیرات و... در رستوران اعمال می کند.نسبتاً ضعیفرو به افزایشتوضیح: با افزایش تراکم در شهرهای بزرگ، محدودیت های اعمال شده توسط شهرداری ها، رو به افزایش است.عوامـــــــل قــــــانونی و حـــــقوقی (L)محدودیت های قانونی اداره اماکناداره اماکن نیروی انتظامی، محدودیت ها و قوانینی برای مکان یابی رستوران ها، ساعات کار، رعایت شئونات اسلامی و... وضع کرده است.ضعیفرو به کاهشتوضیح: محدودیت های اداره اماکن، بیشتر متوجه رستوران ها و کافه های محلی است و برای رستوران زنجیره ای بزرگی مثل بوف، رو به کاهش و کم اهمیت است. عوامـــــــل قــــــانونی و حـــــقوقی (L)قانون حمایت از مالکیت های معنوییکی از مهم ترین منابع بوف، «برند» آن است، این شرکت، لغت بوف و لوگوی آن را در اداره ثبت مالکیتهای معنوی، ثبت کرده است، هم چنین نام و برند بوف توسط سیستم GI1 به صورت کامل مورد شناسایی قرارگرفته و هرگونه استفاده از این نام و برند در هر کجای جهان و تحت هر عنوانی ممنوع است.متوسطرو به افزایشتوضیح: حمایت های قانونی از مالکیت های معنوی در ایران، در حال افزایش است.تحلیل محیط خارجی (PESTEL)- ادامه

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید