علوم مهندسی معماری و عمران

بررسی مبانی نظری تادائو آندو در مجموعه روکوکو

rokoo

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی مبانی نظری تادائو آندو در مجموعه روکوکو”

بررسی مبانی نظری تادائو آندو در مجموعه روکوکو

اسلاید 1: Rokko housing 1:تادو آندو متولد سال 1941 است و كارگاه شخصي خود را در سال 1970 داير كرد و تاكنون بيش از 150پروژه معماري طراحي كرده است.آندو ، بي‌شك مهمترين و با نفوذترين معمار معاصر ژاپني است. شهرت او به خاطر تركيبات منسجم و نحوه‌ي بكارگيري مصالح به ويژه بتن است.

اسلاید 2: طرحهاي درونگرا و يگانه انگارفضاهاي دوگانه انگارفضاهاي كثرت گرامجموعه مسكوني روكو يكي از نمونه هاي كارهاي كثرت گراي آندو است.كه داراي ويژگي هايي از قبيل:معماري گسستگي و رهائي ست. رهائي از اصول حاكم بر يگانه انگار و دو گانه انگارفرم از نظر بصري سبكتر شده و پراكنده مي شود .ين نوع معماري ساده ‌، روشن و واضح است ودر آن از منحني ها و زواياي مختلف استفاده ميشودطرحهاي آندو را ميتوان به سه دسته ي كلي تقسيم بندي كرد:

اسلاید 3: فرم از عملكرد و فضا رهايي ميابد.فرم در تضاد با ديگر عناصر افزايش يافته و گسسته ميشود.فرم از وظيفه خود كه به عنوان ظرفي براي محتواست رها مي شود. آزادي فرم به معناي رهايي فرم براي رسيدن به حركت و پويايي است و بدين گونه است كه معماري ارتباط فرم و فضا نيست بلكه ارتباط فرم با فرم است.بيشتر توجه به خارج و طبيعت بيرون تا داخل وفضاي دروني.معماري خود را در رابطه با اطراف تعريف ميكند.

اسلاید 4: معرفی پروژه : سايت شيبي 60 درجه به سمت جنوب دارد كه در دامنه كوه روكو واقع شده و داراي چشم انداز وسيعي از خليج اوزاكاتا بندر كوبه است.اين مجموعه شامل 20 واحد مسكوني است.

اسلاید 5: اين مجموعه خانه ها که در شيب تند يک کوه قرار دارند با پيروي از شکل خاص اندازه هاي سنتي ژاپن، مکعب هايي گاه پر و گاه خالي را همچون سنگهاي صخره اي به بيننده تداعي مي کند ودر واقع در يک شيب 60درجه ارتباطي منطقي بين ساختار و طبيعت ايجاد مي کند. اين نوع معماري خاص کوهستاني ، ارتباطات اجتماعي را با شيوه ساخت طبقات بنا ، خواص معماري کوهستان ها را با فعاليت هاي شهري توازن بخشيده است واز آن به نحو احسن استفاده مي کند و در اين گذر هيچ گونه صدمه اي به طبيعت و مناظر محيط نمي زند.

اسلاید 6: شناسائی مباني نظري معمار در طراحی مجموعه:هماهنگي بنا و احترام به طبيعت آوردن طبيعت در بنا

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید