پزشکی و سلامت تغذیه

پاورپوینت پایان نامه بررسی مقایسه میوه سنجد و پودر گزنه بر روی خصوصیات تولیدی، عملکردی و بیوشیمیایی مرغ تخم گذار

senjed-poodr-gazane-morghdari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت پایان نامه بررسی مقایسه میوه سنجد و پودر گزنه بر روی خصوصیات تولیدی، عملکردی و بیوشیمیایی مرغ تخم گذار”

پاورپوینت پایان نامه بررسی مقایسه میوه سنجد و پودر گزنه بر روی خصوصیات تولیدی، عملکردی و بیوشیمیایی مرغ تخم گذار

اسلاید 1: دانشکده کشاورزی گروه علوم دامی بررسی مقایسه میوه سنجد و پودر گزنه بر روی خصوصیات تولیدی،عملکردی،بیوشیمیایی مرغ تخم گذار در انتهای دوره تولید ارائه دهنده:آرش داوریان

اسلاید 2: فهرست مطالبمقدمهبیان مسئله و مروری بر پژوهش های انجام شدهفرضیه ها و اهدافمواد و روش هافهرست منابع

اسلاید 3: مقدمه

اسلاید 4: صنعت مرغداریاهمیت صنعت مرغداری۱-به عنوان یک منبع درآمد۲- به عنوان یک منبع غذایی۳-استفاده در صنعت

اسلاید 5: 1-به عنوان یک منبع درآمد با تو جه به نحوه و لزوم سرمایه اندک برای پرورش مرغ در اثر فروش انواع مختلف محصولات مرغ،جوجه،تخم مرغ،مرغ تخمگذار،خروس،درآمد جانبی برای کشاورز تامین می شود. 2-به عنوان یک منبع غذایی گوشت مرغ و تخم مرغ یکی از غذاهای مرسوم،متداول،ارزان قیمت و با کیفیت خوب برای افراد بوه که به آسانی پخته شده و همیشه آماده پختن می باشد.

اسلاید 6:

اسلاید 7:    جدول ترکیب غذائى گوشت پختهٔ گاو، مرغ، بوقلمون

اسلاید 8: استفاده در صنعتامروزه از تخم‌مرغ، گوشت مرغ و محصولات فرعى آن در صنایع مختلف استفاده مى‌کنند۱٫تخم‌مرغانى که غیرقابل استفاده انسان هستند، براى تهیه غذاى حیوانات به‌کار برده مى‌شوند.۲٫ از تخم‌مرغ‌هاى نطفه‌دار براى تهیه واکسن، سفیده تخم‌مرغ جهت تولید بعضى از مواد داروئی، زرده تخم‌مرغ در تهیه کیک. صابون شامپو، کرم‌هاى براق‌کننده، پوست و …،۳٫ پوست تخم‌مرغ به‌عنوان مکمل موادمعدنى در جیره غذائى دام و طیور، تقویت‌کننده خاک، پرها و قسمت‌هاى داخلى مرغ در تهیه غذاى دام و طیور از غدد داخلى مرغ در تهیه بعضى مواد شیمیائى استفاده مى‌کنند. ۴. در تحقیقات، طیور به کمبود بعضى از مواد غذائى در جیره نسبت به موش‌هاى آزمایشگاهى بسیار حساس هستند، با توجه به ارزانى قیمت، کثرت و روش تکثیر و تهیه آن مى‌توان اکثر کارهاى تحقیقاتى را با هزینه کم و در مدت زمان کوتاهى با مرغ انجام داد، علاوه بر این، بسیارى از محققان عقیده دارند که احتیاجات مواد مغذى طیور بسیار شبیه احتیاجات غذاى انسان است. ۵. در مقایسه با حیواناتى مثل گاو، گوسفند که بیشتر تولید و فرآورده‌هاى آنها مصرف انسانى دارد، نسبت تبدیل مواد غذائى به گوشت و تخم‌مرغ در مرغ بیشتر است که این امر یکى از دلایل ارزان تمام شدن گوشت مرغ است.

اسلاید 9: بررسی ضرورت افزایش تولید تخم مرغ های خوراکی و نقش آن در امنیت غذایی بر اساس برآوردهای FAO، امروزه بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج می برند. از طرفی، کارشناسان مواد غذایی، تخم مرغ را کوکتل معدنی نامیده و معتقدند که این ماده پروتئینی، حاوی انواعی از ریز ذرات غذایی متعادل و کاملی است که نیازهای یک فرد عادی را پاسخگو است. در واقع تخم مرغ قدرتی دارد که می تواند نیازهای افراد مختلف را پاسخگو باشد. بنابراین، طی سالیان آینده، قدرت این محصول با ارزش در تغذیه مناسب افراد و قیمت پائین آن سبب می گردد تا جامعه جهانی به مصرف بیش از پیش آن روی آورند. بنابراین، چگونه می توان با منابع کمتر به تولید بیشتری دست یافته و افزایش داشت؟ کارشناسان معتقدند در صورتی کشورهای مختلف در تولید منابع مختلف پروتئینی طی 40 سال آینده موفق خواهند بود که تولید سه برابری حال حاضر خود را پیش بینی نموده و در جهت دستیابی به آن برنامه ریزی دقیقی داشته و در آن جهت حرکت کنند. با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر جهان، چگونه می توان با کاهش هزینه ها، راندمان تولید را بهبود بخشید؟ تحت چنین شرایطی اکثر کارشناسان جهانی صنعت تخم مرغ معتقدند، بایستی بر نتیجه انجام کار تمرکز داشت و نه تکنولوژی. این گفته بدان معناست که اگر قادرید در شرایط پرورش در قفس به تولید مناسب دست یابید،  به کار خود ادامه دهید. اگر تولیدات ارگانیک یاری می رساند تا تولیدات بیشتری داشته باشید، از همین روش استفاده کنید و بر روی نتیجه انجام کار خود تمرکز نمائید. سالهای آتی، سالهایی حیاتی است. تولیدکنندگان بایستی به افزایش تولید بیندیشند و در این راه از تجربیات و روشهای مناسبی بهره جویند و از حواشی اجتناب ورزند. تا سال 2050 میلادی بشر بایستی تا 120 درصد، تولید تخم مرغ را افزایش دهد. اما این تولید تخم مرغ چه تاثیری بر محیط زیست خواهد گذاشت؟ بر اساس تحقیقاتی اخیر که در کنفرانس IEC در پاریس به آن اشاره شد، این نکته به اثبات رسیده که تولید تخم مرغ در قفس، با کمترین تولید گازهای گلخانه ای همراه خواهد بود. از سوی دیگر، بهره گیری از پیشرفتهای علم ژنتیک مانند تولید و استفاده از ذرت های هیبرید، علاوه بر آن که راندمان مناسبی خواهد داشت به کاهش آلودگی های زیست محیطی توسط صنعت طیور تخمگذار، منجر خواهد شد. جهان نیازمند تولیداتی می باشد که در عین حال که از کیفیت مناسبی برخوردار می باشند، آلایندگی اندکی نیز برای محیط زیست داشته باشند.

اسلاید 10: ارزیابی ارزش غذایی و ترکیبات ویژه تخم مرغها در تغذیه و سلامت انسانباور عمومی اینست که تخم مرغ دارای مقادیر بالایی از کلسترول بوده و سبب افزایش کلسترول خون می شود. در حقیقت، تخم مرغ حاوی دارای مقادیر زیادی از ترکیباتی است که در تقویت سیستم ایمنی و سلامتی نقش دارند. تخم مرغ شامل بیشترین مواد مغذی، با قابلیت هضم بالا و منبعی سرشار از اسیدهای آمینه ضروری، اسیدهای چرب، مواد معدنی و ویتامینها (بجز ویتامین C) است و با این ارزش غذایی ممتاز، با قیمت ارزانتری عرضه می شود. یک تخم مرغ از یک فنجان قهوه، چای، نوشیدنی های الکلی و غیر الکلی که جز شکر و ترکیبات مضر چیز دیگری ندارند، ارزانتر و از لحاظ ارزش غذایی بالاتر بوده و بر خلاف بسیاری از میوه ها و سبزیجات فصلی، در تمام طول سال در دسترس است. هر تخم مرغ با 7 گرم پروتئین، 6 گرم از چربی قابل هضم، اسیدهای چرب غیر اشباع (MUFA و PUFA)، فسفولیپیدها، ویتامین E و کلسترول مورد نیاز برای بدن و سایر بافتهای عصبی، فراورده ای سالم و مقوی بوده و کمترین ضرر را دارد. یک تخم مرغ می تواند 5/11% از پروتئین، 7/11% از اسیدهای چرب غیر اشباع چند رشته ای (PUFA)، 23% از اسیدهای چرب غیر اشباع یک رشته ای MUFA))، 100% از فسفولیپید، 5/83% از ویتامین A، 19% از ویتامین D، 1/13% از ویتامین B2، 160% از ویتامین B12، 40% از اسید فولیک، 16% از ویتامین E، 17% از اسید پانتوتنیک، 40% از بیوتین، 1/19% از کولین، 9/17% از فسفر، 15% از منیزیم، 3/4% از آهن، 8/8% از کلسیم، 20% از مس، 9/8% از روی، 20% از ید و همچنین سایر مواد مغذی که از احتیاجات غذایی برای یک فرد بزرگسال در روز است را تامین کند. همچنین تخم مرغها دارای ترکیبات ویژه ای از قبیل IgY، لسیتین، فسفیتین، لومیکروم، لومیفلاوین، کرومیوم، سلنیوم، سولفورافان، تااورین، اوآلبومین و ... هستند که در ارتقاء سلامتی و پیشگیری از بیماریهای قلبی-عروقی، آلزایمر، سرطان، روتاویروس، اشریشیاکولی، عفونتهای استافیلاکوکی و استرپتوکوکی، سالمونلوزیس، سودوموناس و در افزایش طول عمر مبتلایان به ایدز، نقش دارند. تخم مرغها بهترین وسیله ناقل برای تحویل دادن این ترکیبات ویژه حمایت کننده سلامتی به انسانها با قیمتی ارزان هستند. بعلاوه، امروزه تخم مرغ ها به صورتهای متفاوتی در بازار عرضه می شوند، از قبیل تخم مرغهای رژیمی، غنی شده، امگا تری و ... که نقش مهمی در سلامت انسان دارند.

100,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید