کسب و کار مدیریت و رهبری

بررسی مناظره‌ای – Dialectical Inquiry

79-Dialectical-Inquiry

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی مناظره‌ای – Dialectical Inquiry”

بررسی مناظره‌ای – Dialectical Inquiry

اسلاید 1: بررسي مناظره‌ايDialectical InquiryMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانبررسي مناظره‌اينوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / برنامه ریزی / بازنگریموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحگروهیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: پرسش و بررسی مناظره‌ای دارای سابقه‌ای بسیار طولانی است و به حدود 2500 سال قبل می‌رسد. بعضی از ایده‌ها از هزاران سال پیش در آسیا وجود داشته است که موید این مطلب است. برای نمونه اعتقاد به اینکه همه چیز از اضداد ساخته شده است و یا اینکه تغییر تنها ثابت است می‌تواند این مطلب را تا حد زیادی تایید کند. دیالکتیک یا تقریبا همان ضد که در این عبارت بررسی مناظره‌ای نامیده شده است به شیوه‌های گوناگون تعریف شده است: - یک فرآیند منطقی برای رسیدن به حقیقت با کنار هم قرار دادن گزاره‌های کاملا برعکس. - یک اصطلاح فلسفی با استفاده از بحث و استدلال و استفاده از قوانین منطق. - یک فرآیند ارتباطی و تفکر بر پایه‌ی تغییراتی که از طریق تضاد نیروهای مخالف به وجود می‌آید. استراتژی، اخلاق کسب‌وکار و مدیریت موضوعاتی است که به طور طبیعی پیچیده است و بایستی که با این پیچیدگی‌ها درست برخورد کرد. دیالکتیک و مناظره و ایجاد تضاد این فایده را دارد که برخورد ما با این موضوعات پیچیده را بهبود بخشد. دو نویسنده مزایای زیر را در روش برخورد با این تنش‌ها در استفاده از روش مناظره در برابر استفاده از سایر روش‌هایی که در شکل نیز آمده است بیان می‌کنند: - ایجاد طیف وسیعی از ایده‌ها که می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. - کمک به تمرکز بر روی نقاط مورد مشاجره - این روش محرکی را برای پوشش تضادهای به ظاهر آشتی‌ناپذیر ایجاد می‌کند. - فراهم آوردن محرکی برای ایجاد خلاقیت (ترکیب بین تضادها بهتر از مصالحه بین آن‌ها است.) روش مناظره به صورت کلی باعث می‌شود که پیش‌فرض‌های اساسی بین افراد آشکار شود، اما از طرفی سعی در انکار نیز دارد و برای همین یک رویکرد مدافع شیطان نامیده شده است. در حالی که در روش بررسی مناظره‌ای پرسوجو نهفته است و این این رویکرد مدافع شیطان را تعدیل می‌کند. یعنی ما در مناظره‌های خود باید بیشتر سعی بر پرسیدن داشته باشیم تا سعی در انکارهای بی‌مورد و هنگامی که موضوع را کامل متوجه شدیم رد و انکار و یا تایید کنیم.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبط مزایاساده بودن و در عین حال پرکاربرد بودن این روش عدم نیاز به تخصص بالامعایبپتانسیل بالا برای بروز انگیزه‌های شخصی در صحبت‌هااین روش در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها کاربرد بسیاری دارد.کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان