پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

بررسی و مقایسه پروفایل چربی در کودکان مبتلا به بیماری مادرزادی قلبی سیانوتیک و غیرسیانوتیک

chrbi00

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی و مقایسه پروفایل چربی در کودکان مبتلا به بیماری مادرزادی قلبی سیانوتیک و غیرسیانوتیک”

بررسی و مقایسه پروفایل چربی در کودکان مبتلا به بیماری مادرزادی قلبی سیانوتیک و غیرسیانوتیک

اسلاید 1: بررسي و مقايسه پروفايل چربي در کودکان مبتلا به بيماري مادرزادي قلبي سيانوتيک و غيرسيانوتيکاستاد راهنما:جناب آقای دکتر سعيد ابطحي نگارش:`مريم مقدم شهريور ماه 98

اسلاید 2: فصل اول:معرفي و کليات تحقيق

اسلاید 3: مقدمهبيماري هاي قلبي مادرزادي (CHD) شايع ترين نقايص هنگام تولد هستند 1% از تمام تولدهاي زنده را در تمام جمعيت شامل مي گردد، و ميزان بالاتر آن در جنين هاي مرده به دنيا آمده (3تا 4 درصد) و سقط هاي خود به خودي (10 تا 25 درصد) و نوزادان نارس (حدود 20 درصد به جز مجراي شرياني باز PDA) ديده مي شود (1).ا نسيدانس کلي فوق، شامل پرولاپس دريچه ي ميترال، PDA در نوزادان پره ترم و دريچه آئورت دولتي (در 1 تا 2 درصد بزرگسالان وجود دارد) نمي شود. حدود 2 تا 3 مورد از هر 1000، نوزاد تازه متولد شده، در طي سال اول زندگي، به علت بيمار قلبي، دچار علامت خواهند شد. بيماري در 40 تا 50 درصد از بيماران، در طي هفته ي اول تولد و در 50 -60 % در طي ماه اول تولد تشخيص داده مي شود. اين ناهنجاري ها در نتيجه ي علل مختلف ژنتيکي و محيطي هستند(1-5).Congenital heart disease

اسلاید 4: بيماري هاي مادرزادي قلبي عمدتا به دو گروه عمده ي سيانوتيک و غيرسيانوتيک تقسيم بندي مي شود(1و6). با توجه به پيشرفت هاي به دست آمده در جراحي تسکيني و اصلاح کننده، شمار کودکان با بيماري قلب مادرزادي که تا دوران بزرگسالي زنده مي مانند به طور چشمگيري افزايش يافته است، به همين علت، بيماري هاي قلبي عروقي نيز در اين بيماران بااهميت گرديده است.(7و8) براساس پژوهش هاي انجام شده، عوامل متعددي، از جمله پروفايل چربي، ديابت، مصرف سيگار، چاقي و اضافه وزن، فشارخون بالا، کاهش فعاليت بدني و ورزش مي تواند سبب القا ضايعات اوليه بيماري عروق کرونر گردد(9و10).

اسلاید 5: بيان مسئله و دلايل انتخاب موضوع بيماري هاي قلبي عروقي مهم ترين علت مرگ و مير در ايالات متحده است(پانصد هزار تن) که اين رقم بيش از مرگ و مير ناشي از سرطان ها، تصادفات و ديابت در اين کشوراست.همچنین بخش زيادي از مرگ و ميرها در سراسر جهان را به خود اختصاص مي دهد. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهاني سالانه حداقل پانزده ميليون مرگ ناشي از بيماري هاي قلبي و عروقي در جهان اتفاق افتاده است که اين ميزان، ۳۰ درصد از کل مرگ و ميرها بوده است. (11و12). بر اساس پژوهش‌هاي انجام شده در ايران، شيوع بيماري هاي قلبي را ۳۲ گزارش کرده اند. علاوه بر اين پيش ‌بيني مي‌شود که بيماري هاي قلبي و عروقي، تا سال ۲۰۲۴ علت اصلي مرگ و مير، خواهند بود(13و14).

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید