صفحه 1:
صفحه 2:
کتاب هدیه های آسمان چهارم ابتدایی
استاد راهنما: جناب آقای مریدیان ج
دانشجومعلم: محمد زرقی iy,
دانشگاه فرهنگیان سبزوار
دی ۱۳۹۹
صفحه 3:
اهداف
حیطه مهارتی: تلاش برای عمل به احکام شرعی
صفحه 4:
| Cee eS ieee
مورد نیاز کودکان
اين درس 7
مى خواهد يكى از احكام شرعى مورد نياز دانش أموزان
كه نماز آيات است را به دان شاموزان اموزش دهد.
صفحه 5:
=
تمایل به عمل به احکام شرعی
در این درس:
مى توان كفت از اين جهت كه در داستان درون كتاب
بقیه خانواده این نماز را میخوانند.
به نوعی تشویق دانش آموز به این حکم است.
Rone ERC AID oe vee en Se erg |
صفحه 6:
ry
cle مما
eae ee |
در این درس:
در " صفحه و ؟ بخشء به بحث اهداف مهارتى
Rasen) ewer be Ke)
7 ل ۹
الف: در بخش بررسى كنيد صفحه 77
صفحه 7:
00 ae re
در این درس:
در " صفحه و ؟ بخشء به بحث اهداف مهارتى
Rasen) ewer be Kye)
ب: در بخش "كامل كنيد" صفحه 77
صفحه 8:
lag Hse
ee تلاش برای عمل به احکام شرعی
در این درس:
در " صفحه و ؟ بخشء به بحث اهداف مهارتى
paren) ewer be Kye)
all ye ۹
ج: در بخش> تمرين كنيد صفحه 50
تلد Frc 02 خانواده " صفحه 7١0
صفحه 9:
Page
ما
صفحه 10:
Page
10
1
بعضی از کودکان, با برخی از احکام ساده ی مورد نیاز یک فرد مسلمان در این دوره ی سنی, آشنایی دارند.
rerg(hn) ل ا ان ات ای ار تست ور MGS)
b 5 aah |, ol ,055 رت رای اب رات انا را ی ری
eas اك رح سازند و از آنها بخواهند که در حد توان خود آنها را فرا
۱
پایه ی این احادیث باید پیش از هفت سالگی برخی زمینه های لازم در مورد نماز مانند اذکار و شعارهای
اسلامی را در کودکان به وجود آورد و حتی در حد ساده ای وضو ایستادن رو به قبله» رکوع و سجود را نیز به
ی ۱
پیدا کنند .
صفحه 11:
مبانی آموزش احکام براساس این مبانی
صفحه 12:
ل مبانی
ميا oe ee
lasted es
نی آموزش
Page 1
12
In|
صفحه 13:
ن مبانى
نی آموزش
A 0 Page
13
اس
صفحه 14:
Page مبانى اموزش احكام براساس اين مبانى
ip |
صفحه 15:
ا 0 0 د
به دليل دشوارى و عدم جذابيت بخش احکام. در دوره ابتدایی استفاده از روش های
جذاب بسیار کاربردی است.
به عنوان نمونه. يكى از راه هاى ايجاد انكيزه بيان معارف دينى به روش يرسش و
ياسخ است به طورى كه با طرح سؤال» جواب خواهى در وجود كودكان ايجاد شود و
الل ا ا ا ا رك
عمل به احكام مورد نيازشان فراهم شود.
صفحه 16:
صفحه 17:
ces iT ye Page
8 ۱ روس اموزرش 17
رت ء ne Se oe در اين روش
مطالب آسان و مورد نیاز به سوی نکات مهم تر در
ally ترا مس با سک بر ان رن
بر
مذهبىء اقتصادى اجتماعى و شرايط سن كودكان را بايد در
نظر گرفت.
صفحه 18:
روش آموزرش احکا
صفحه 19:
۳ ۳-1 ۱۳۰-1 احکام
اين روش اموزشى
ا ا ا 50
احکام یکی دیگر از روش های بسیار کاربردی و اثرگذار در
یادگیری احکام است. مثلا برای آموزش احکام وضو می توان
ces ies eC Dy nen ne ner
Gees aati
صفحه 20:
صفحه 21:
Page
a ۳ اموزش احکام
Sie
۳ een NOT ene ice Ty)
پرای آموزش احکام به کار گرفته شده است
که در طول قصه, برای شخصیت اصلی داستان اتفاقاتی
مى افتد كه نيازمند دانستن احكام عملى مى شود.
صفحه 22:
روش اموزش احکا
صفحه 23:
ل ۱
مراعات در مقابل محرم و نامحرم و استفاده صحیح ازاموال
بیت المال بینند خود. یک روش غیرمستقیم در آموزش
احکام است.
صفحه 24:
صفحه 25:
PSI 3 an ate |
تسا آيات
skeet Abt به ابا
ا ضمن توضيح نحوء اقامه نماو آيات و AR آن. تغاوت ثماز آبات و ثماز صيح را پطور
كامل توضيح مى دهد
- بههنکام و سوب نماز آبات اشنعياق خود را براى اقامد أن اظهار مى ند
أ نما آیت وا با رعایت اسکام صححیح آن ما مآورد.
- ضمن بان تحوء امه از ات و اسکامآن»تقاوت تمز بات تماز صیح را مان میکند
آ- بههنگام و جوب نماز بات بری |قامه آن علته تشن میدهد.
| نما ات را با رعايت احدكام أن يهجا مى أودد.
يبان نجوه اقامه نماذ آمات و احتكام آن. به تفارت تماز آيات و تماز صيح اثماره مى كند.
ا به ختكام وجوب نمازآات برای انامه آن اظهار AS op Shs
— راهتمايئ آمو زكار ضمن بيان ننحوه اقامه ناز آيات ى سكا
url ee
١ با کمک آموزگار بههنگام وجوب تماز بات برای اقامهآن!ظهازتعایل می کند
- با راهتمایآموزکار تما بت را پمجا میآورد
صفحه 26: