سفر

برسی شهر های سوالبارد و مورمانسک

Svalbard

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
با این پاورپوینت ارائه‌ی جذاب‌تری داشته باشید در این پاورپوینت به برسی شهر های سوالبارد و مورمانسک پرداخته شده پاورپوینت دانشجویی بوده و دارای مطالب کاملی می باشد . - دارای قالب پاورپوینت جذاب - دارای لیست منابع
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
833 بازدید, 2 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برسی شهر های سوالبارد و مورمانسک”

برسی شهر های سوالبارد و مورمانسک

اسلاید 1: سوالبارد و مورمانسک نام دانشجو• اسم استاد• سال تحصیلی•

اسلاید 2:

اسلاید 3: سوالبارد Svalbard) ) سوالبارد به مجموعه ای از جزایر اطلاق می شود که در بین اقیانوس اطلس، دریای بارنتز، دریای گرینلند و دریای نروژ قرار دارد. این جزایر در شمال نروژ مستقر شده اند.سولبار یک منطقه آزاد است و برای اقامت و ورود به این جزایر عملا نیازی به اجازه و یا روادید و ویزا نیست و حتی خارجی ها هم می توانند در این جزیره بصورت نامحدود اقامت داشته باشند.سولبار در شمالی ترین منطقه اروپا و در بین نروژ و قطب شمال قرار گرفته است. این مجمع الجزایر در بین عرض های جغرافیایی 74 درجه تا 81 درجه شمالی و طول جغرافیایی 10 درجه تا 35 درجه شرقی و در حوزه مدار قطب شمال قرار گرفته است.بزرگترین جزیره مجمع الجزایر سوالبار اسپیتس برگن است که به همراه دو جزیره نورداستلندت و ادگئویا  از جزایر اصلی سوالبار محسوب می شوند. شهر لانگیربین مرکز اصلی این جزایر است که تمامی حوزه های اداری و اجرایی در آن واقع شده است. این مجمع الجزایر با یک فرمانداری اداره می شوند.این جزایر هر چند تا سال 1899 به عنوان مکان هایی برای اکتشافات معدنی کشورهای روسیه و بخصوص نروژ بودند ولی از اوایل قرت نوزدهم به عنوان مکان هایی برای گردشگری و تفریح شناخته شده و مورد توجه گردشگران قرار گرفتند.بر خلاف تصوری که از این مناطق به عنوان مناطقی با آب و هوای قطبی می شود ولی بصورت کلی این جزایر نسبت به مناطق جغرافیایی هم عرض خود در قطب شمال آب و هوای گرم تری دارند. در این جزایر پدیده ای به نام خوشید نیمه شب وجود دارد. این پدیده باعث می شود که در تابستان روزهای 24 ساعته به مدت 100 روز داشته باشند و این موضوع باعث شده تا پوشش گیاهی خوبی در این مناطق ایجاد شود و جبران روزهای زمستانی که بصورت یک دوره 100 روزه 24 ساعته تاریک است را بکند.

اسلاید 4: جغرافیا سوالباردجزایر سوالبارد در شمالی ترین نقطه کشور نروژ و اروپا واقع شده اند. این مجمع الجزایر در بین دریای گرینلند، قطب شمال، دریای نروژ و دریای بارنتز واقع شده است. مساحت کل این جزایر روی هم حدود 61.022 کیلومتر مربع می شود.در شمال جزایر سوالبارد قطب شمال و توده های یخچالی واقع شده است، گرینلند در سمت غربی این جزایر و از جنوب با نروژ و از شرق با مجمع الجزایری نووایا زملیا و فرانز جوزف لند روسیه همسایه است.60 درصد از این جزایر را توده های یخ، 30 درصد را زمین های خاکی و صخره ای و 10 درصد را پوشش گیاهی تشکیل می دهد. آستفونا بزرگترین یخچال طبیعی در این جزایر است که دقیقا در جزیره نورداستلند واقع شده است. از دیگر یخچال های طبیعی این جزایر می توان جزایر اولاو وی لند و وست فونا را نام برد.از جاذبه های طبیعی و گردشگری این جزایر می توان زندگی انواع جانواده و گونه های دریایی و قطبی را در این جزایر نام برد. مرغ دریایی، گوزن های شمالی، انواع پستانداران دریایی و خرس های قطبی از شاخص ترین حیوانات این جزایر هستند.تقریبا فضای طبیعی این جزایر را باید دست نخورده و بکر دانست به طوری که بیش از 70 درصد از جزایر را 7 پارک ملی و 23 منبع طبیعی تشکیل داده اند. همچنین در سراسر جزایر این مجمع الجزایر می توانید رود های یخ زده، توده های بزرگ یخی، یخچال های طبیعی، کوه های یخ، دره های آب خیز و.. را مشاهده کنید.هوا در زمستان در این جزایر بسیار سرد می شود تا جایی که تا 12 درجه زیر صفر هم می رسد.

اسلاید 5: آب و هوا در سوالباردبصورت تحت اللفظی باید سوالبارد را لبه سرما توصیف کرد. هوای این جزایر هر چند آب و هوای قطب شمال را دارد اما تحت تاثیر گرمای شمال شرقی اقیانوس آرام هم قرار می گیرد.تابستان ها هوای جزایر خنک هستند و حدود 6 درجه سانتی گراد می رسند و در زمستان ها هوا به شدت سرد است و تا 12 درجه زیر صفر می رسد. هرچند وزش باید در این جزایر باعث شده تا هوا به نظر سردتر بیاید.جریانات شمالی آتلانتیک همیشه در امتداد سواحل غربی و شمالی اسپیتزبرگن در جریان است. فصل مسافرت به سوالبارد بسیار کوتاه و تنها در چند روزی در تابستان می باشد که معمولا در بین روزهای اول ماه ژوئن تا ماه اوت می باشد زمانی که نور خورشید بیشتر به جزایر می تابد و روز روشنی بیشتری دارد و هوا در خارج از محیط های سر پوشیده خیلی سرد نیست.با این حال در زمان به اصطلاح زمستان نور بین ماه های مارس و مه، یعنی زمانی که روز روشنی دارد و برف هم به شدت می بارد معمولا ورزشکاران حرفه ای برای انجام ورزش های زمستانی مهیج به این جزایر سفر می کنند.در نظر داشته باشید که در روز های قطبی که از 26 اکتبر تا 15 فوریه باشد خورشید در زیر افق قرار می گیرد و روزها هم تاریک است.

7,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید