صفحه 1:
برقراری ارتباط صحیح با دانش آموزان با انگیزه ی
جذب آنان به کلاس های فارسی
صفحه 2:
نیازهای آموزگاران در امر تعلیم و تربیت
.جهان هر روزه در حال تغییر و تحول است
.جامعه» انسانها و امکانات آموزشی متحول میگردند
.این تحولات نیازمند متد و روشهای نوین تعلیم و تربیتی» جهت امر آموزش موفق میباشند
صفحه 3:
هدف از برقراری ارتباط با دانش آموزان
لیجاد محیطیسال, و آرلم بسرلیرسیدنبه هفیمشترک-
لیجاد زمینه مناسببرلوتدریس-
لنعكاسضعفهاىما در نحوم تسعلیم و تربیتو آموزش-
عاقّه و محیط تدریسمناسب+ مند تدریس-
آرلمشلازم -
جلبتوجه دلنشآموزان-
صفحه 4:
اشتباه اول
به شاكردانبه جشم كودكانناداننكام كردن-
لهميتندادنبه نظرلت يبيشنهادلسو لنتقاددتدلنشآموزان -
یکلموزگار موفقک سیاستک ه شهامتواستگوییرا دارد -
لنتقاد يذيرىو به استقبا [إنتقاد رفتن -
شهامتعذرتخولهیآموزگار در جمع دلنشآموزاناز لشتباهوكه كرده -
مقايسه دائمىشاكرداندر مورد سيستم لموزشىكلاسرفارسى با سيستم -
آموزشیمدارسآمانی
صفحه 5:
روشدرستگوشکردن:
اغلب ما آنچه را که میخواهیم گوش میدهیم و به روی بسیاری از
چیزها بخصوص نشانهها و پیامهای شاگردان چشم و گوشمان را
.میبنديم
می بایستی که گوش و چشمانمان هشیار شوند تا همه چیز را دریافت
صفحه 6:
عدالت -۱
صحبت کردن با شاگردان -۲
پوزش خواستن هنگامی که اشتباهی میکنیم -۳
با احترام و ادب بودن -۴
قبل از شروع كلاس از شاكردان سوال شود که آیا آنها سوالی و یا مطلبی برای گفتن دارند -۵
(جا انداختن فرهنگ سخن گفتن)
در انتهای تدریس» پرسش از شاگردان درباره نحوه تدریس. اينکه چه بخشهای از تدریس -۶
برایشان جالب و کجاها خسته کننده بوده. همینطور درباره نحوه تدریس
احترام به حریم شخصی دانش آموز -۷
انعطاف پذیری (در مورد نحوه تدریس و تعلیم و تربیت) -۸
عدم مقایسه دانش آموزان با یکدیگر (چرا که آنها خود اینکار را میکنند و اگر آموزگار نیز ٩-
این را بگوید جبهه بندی میشود)
برقرای ارتباط با دانش آموزان با توجه به سنّ» جنسییت -۱۰
صفحه 7:
0 اری ارتباط
kak
ارتباط بیرونیو درونی-
لعتماد و لحترلم -
حلمشكلاتكلاسريا ک مکدالنشآموزان-
لقناع کردندلنشلموزانبا دلیلو برهانک افی-
- برقراری جلسات ماهانه
صفحه 8:
- نظم ظاهری از طریق زورگوی و ایجاد ترس اعمال میشود
- نظم درونی از طریق اعتقاد » مجاب شدن
به دست مىآيد! و جدیت و علاقه به آموزش
صفحه 9:
صفحه 10:
Date: _ = دعا 7 "م امه ها ار
aie i le حر انيه 2 امت فير اجر بح" (Creo ie
ae ۳ 7 ۹
باحر من اقا pi oe
Za 3 Te
لد جرک هوک Pe Oe را اوطرفه
7 Z ۳ ۳۵
رو a Sea یرد td JS gyal
ف — a eae دح در مج
ee ag 22 چگ . |
صفحه 11:
اگر توانایی "۳
برقراریارتباط صحیح با دانشآموزان را نداریم -
لگر صبر و تحملنداریم -
لگر علقّه به لمر لموزش را نداريم - . ر
لكر خولهانتغيير و تحولو تکاملو یادگیری -
لگر قادر نیستیم که مشکااتشخصومانرا پسشت -
در کاشدرس بگذاريم
چرا شاگردان را قربانی کنیم؟
صفحه 12: