علوم مهندسی برق و الکترونیک

برق مستقیم و متناوب

bargh-mastghim

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برق مستقیم و متناوب”

برق مستقیم و متناوب

اسلاید 1: برق مستقیم و متناوب درس تأسیسات مکانیکی و برقی رضا قاسمی ده‌چشمه 9629253

اسلاید 2: جریان متناوب ACو جریان مستقیم DC چه هستند و چه تفاوتی دارند؟ جریان متناوب AC و جریان مستقیم DC دو نوعِ متفاوت از عبور جریان الکتریسیته یا شار الکتریکی در مدار هستند.در جریان مستقیم، بار الکتریکی در یک جهت عبور می­کند. در جریان متناوب، بار الکتریکی به طور تناوبی جهت عوض می­کند. ولتاژ نیز در مدارهای AC گاهی اوقات برعکس می­شود چونکه جریان، جهت عوض می­کند. بیشتر وسایل الکترونیکی دیجیتال با DC کار می­کنند. با این حال درک برخی از مفاهیم DC آسان است. سیم­ کشی­ های بیشتر خانه­ ها AC است، پس اگر بخواهید ماشین زمان موزیکال خود را به پریز متصل کنید، باید AC را به DC تبدیل کنید. AC چند خاصیت مفید دیگر نیز دارد، از جمله تغییر سطح ولتاژ توسط تنها یک قطعه مبدل­ گونه (ترانسفورماتور)، چیزی که باعث می­شود ابزار AC اولین انتخاب ما برای انتقال برق به فاصله­ های دور باشد.

اسلاید 3: برق مستقیم: با ولتاژهای پایین مانند ۱٫۵ ، ۲٫۵ ولت و … و اکثرا از طریق واکنش های شیمیایی تولید می شود. مانند الکترولیز در باتری های معمولی.  مولفه های برق مستقیم ولتاژ و جریان هستند.برق متناوب: از طریق تغییر میدان الکترومغناطیسی و با ولتاژهای بالا مانند ۴۸ ولت تا ۳۸۰ و بالاتر در نیروگاه ها تولید می گردد. مولفه های برق متناوب ولتاژ، جریان و فرکانس هستند.تعریف فرکانسبرق متناوب دارای مفهومی با نام فرکانس است. فرکانس به تعداد تغییرات جریان برق در واحد زمان در سیم اشاره دارد. از این رو به آن جریان متناوب گفته می شود.

اسلاید 4: برق شهری چیست؟ منظور از برق شهری، برقی است که از طریق نیروگاه های برق تامین شده و وارد شبکه توزیع برق می شود. برق شهری از نوع برق متناوب است. به این دلیل که انتقال و جابجایی آن راحت تر و با صرف هزینه کمتری انجام می شود. مشخصات برق شهری در کشور ما به قرار زیر است:ولتاژ: ۲۲۰ ولتفرکانس: ۵۰ هرتز

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید