پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

برق گرفتگی، سوختگی درجه سه

barghgereftegi-sookhtegi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برق گرفتگی، سوختگی درجه سه”

برق گرفتگی، سوختگی درجه سه

اسلاید 1: برق گرفتگی

اسلاید 2: به تاثیر جریان الکتریسته بر ارگانها و بافتهای بدن برق گرفتگی گفته می شود که بر اساس مسیر عبور جریان الکتریسیته به بدن اثار متفاوتی بر جای خواهد گذاشتجريان برق از نقطه اي وارد بدن مي شود از محل ديگر که در آن بدن با زمين تماس دارد خارج مي شود . نقاط ورود و خروج جريان برق از بدن آسيب مي بيند و آسيب اين نقاط به صورت حفره اي شبيه به محل ورود گلوله به چشم مي خورد.

اسلاید 3: ولتاژ پایین(لوازم خانگی)منابع تولید برق ولتاژ بالا(صنعتی) صاعقه

اسلاید 4: آسیب های برق گرفتگی1- مستقیم:- برق گرفتگي ( مرگ در اثر شوك الكتريكي )- شوک الکتریکی- سوختگی2- غیر مستقیم:- سقوط

اسلاید 5: عوامل موثر بر شدت برق گرفتگي متناوب:4تا6 برابر خطرناکتر از جریان مستقیم1-نوع جريان مستقیم

اسلاید 6: دلایل خطرناک بودن جریان متناوباولاٌ با ايجاد انقباض عضلاني باعث مي گرددفرد مدت بيشتري با منبع جريان الكتريسيته تماس داشته باشد ثانياً با تأثير بر روي سيستم هدايتي قلب احتمال ايجاد آريتمي را بيشتر مي كند .

اسلاید 7: عوامل موثر بر شدت برق گرفتگي3-شدت جريان (آمپراژ) :شدت جريان در واقع بيانگر ميزان جريان جاري ميباشدمهمترين عامل دخيل در برق گرفتگي می باشد.

اسلاید 8: شدت جريان هاي مختلف آثار متفاوتي را در بافت هاى بدن ايجاد می نماید 1ميلي آمپر: ايجاد سوزش مختصر در پوست5 ميلي آمپر: ترمور ماهيچه ها17-15ميلي آمپر: انقباض ماهيچه ها (جلوگيري از جدا شدنقرباني با منبع تماس)50ميلي آمپر: انقباض كليه ماهيچه ها از جمله ماهيچه هاي تنفسي و مرگ متعاقب آن100-75 ميلي آمپر: فيبريلاسيون بطني

اسلاید 9: عوامل موثر بر شدت برق گرفتگي4-مقاومتهر چه مقاومت عضوى كه جريان از آن عبور مي كند بيشترباشد، اثرات تخريبي با شدت بيشتري خود را نشان مي دهند. بيشترين مقاومت بدن در برابر جريان الكتريسته در پوست است

59,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید