پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

برق گرفتگی و ایمنی برق در ساختمان

imeni-barghe-saakhtemaan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برق گرفتگی و ایمنی برق در ساختمان”

برق گرفتگی و ایمنی برق در ساختمان

اسلاید 1: مبانی برق برق‌گرفتگی وایمنی برق در ساختمان

اسلاید 2: دلیل برق‌گرفتگیتعریفبه تاثیر جریان الکتریسته بر ارگان‌ها و بافت‌های بدن برق‌گرفتگی گفته می‌شود که براساس مسیر عبور جریان الکتریسیته به بدن اثار متفاوتی بر جای خواهد گذاشت.جريان برق از نقطه‌اي وارد بدن مي‌شود و از محل ديگر که در آن بدن با زمين تماس دارد خارج مي‌شود. نقاط ورود و خروج جريان برق از بدن آسيب مي‌بيند و آسيب اين نقاط به صورت حفره‌اي شبيه به محل ورود گلوله است. هر سیم فاز نسبت به زمین و نول دارای اختلاف ولتاژ حدود 220 ولت است و اختلاف ولتاژ هر دو فاز نسبت به یکدیگر 380 ولت است.با اتصال سیم‌های دارای اختلاف ولتاژ به بدن مانند فاز- فاز و فاز- نول و فاز- زمین، جریانی از بدن انسان می‌گذرد که از راه‌های مختلف بر عضوهای بدن تأثیر دارد.

اسلاید 3: عوامل موثر در برق‌گرفتگیجریان عبوری از بدن شدت جريان در واقع بيانگر ميزان جريان جاري مي‌باشد مهمترين عامل دخيل در برق گرفتگي می‌باشد. 1ميلي‌آمپر: ايجاد سوزش مختصر در پوست.5 ميلي‌آمپر: ترمور ماهيچه ها.17-15ميلي‌آمپر: انقباض ماهيچه‌ها (جلوگيري از جدا شدن قرباني با منبع تماس)50 ميلي‌آمپر: انقباض كليه ماهيچه‌ها از جمله ماهيچه‌هاي تنفسي و متعاقباً مرگ.100-75 ميلي‌آمپر: فيبريلاسيون بطني.

اسلاید 4: مسیر عبور جریانبررسي‌ها نشان داده است در صورتي كه جريان از دست راست وارد شود به علت ايجاد اختلال بيشتر در جريان الكتريكي قلب، خطرناكتراست.مدت زمان عبور جریانجریانی که از قلب و ریه‌ها عبور می‌کند، بیشترین خطر را دارد. همچنین هرچه مدت زمان عبور جریان از بدن بیشتر باشد، برق‌گرفتگی شدیدتر خواهد بود.

اسلاید 5: تأثیر جریان الکتریکی بر بدنتأثیر بروی سیستم اعصابتولید پالس‌های ولتاژی توسط سلول‌های عصبیعکس‌العمل اعضاء بدن به پالس‌های خارجی در اثر عبور جریان برق از بدن و در نتیجه منقبض شدن اندام‌هاتأثیر بر روی قلبقلب دارای مواد ولتاژ بوده و از مغز فرمان نمی‌گیرد و در اثر برق‌گرفتگی فیبریلاسیون بطنی در قلب صورت می‌گیرد؛ یعنی ناهمگنی تحریک قلب و ضربان ناقص قلب که باعث می‌شود ماهیچه‌های قلب به درستی باز و بسته نشوند و خون خوبی به اندام‌های بدن پمپ نشود و در نتیجه با توجه به کمبود اکسیژن مغز و نارسایی قلب، احتمال مرگ فرد وجود دارد.تأثیر جریان DC بر بدن در جریان‌های بیش از 100 میلی آمپر، در زمان‌های طولانی حرارت احساس می‌شود. عبور جریان بالاتر از 300 میلی آمپر ممکن است بی‌نطمی قلبی، سوختگی، سرگیجه و گاهی بیهوشی به وجود آورد.

اسلاید 6: تفاوت تأثیر جریان برق مستقیم و متناوب بر بدنجریان برق متناوب 4 تا 6 برابر خطرناک‌تر از جریان برق مستقیم بر بدن است.جریان متناوب با ايجاد انقباض عضلاني باعث مي‌گردد فرد مدت بيشتري با منبع جريان الكتريسيته تماس داشته باشد.جریان برق متناوب با تأثير بر روي سيستم هدايتي قلب احتمال ايجاد آريتمي را بيشتر مي‌كند.

اسلاید 7: صدمات ثانویه برق‌گرفتگیپرتاب شدن به دلیل انقباض عضلات پامشکلات تنفسیتغییر فشار خوناختلال در پالس‌های خود ساخته قلبایست موقتی قلباختلالات حسی و عصبی مانند بینایی و شنوایی و مورمور شدن پوست و سر دردتجزیه الکترولیتی خون

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید