کسب و کار فروش و بازاریابی

برنامه‌ریزی و مدیریت ذینفع Stakeholder Management and Planning

Stakeholder-Management-and-Planning

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برنامه‌ریزی و مدیریت ذینفع Stakeholder Management and Planning”

برنامه‌ریزی و مدیریت ذینفع Stakeholder Management and Planning

اسلاید 1: برنامه‌ریزی و مدیریت ذینفعStakeholder Management and Planning

اسلاید 2: عنوانبرنامه‌ریزی و مدیریت ذینفعنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / اجرا / بازنگریموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغات / مدیریت پروژه / زنجیره تامین/ استراتژیسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: پس از انجام یک تمرین در زمینه تجزیه و تحلیل ذینفعان، میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی مدیریت مشارکت با ذینفعهایتان کسب کنید. این اطلاعات باعث شناسایی افراد ذینفع در شغل یا پروژه خود و نیز تعیین جایگاه آنها در نقشه ذینفعان میشود.پس از این مرحله، نوبت به انجام برنامه ریزی ارتباطات با ذینفعان میرسد، به این ترتیب شما میتوانید در کسب حمایت آنها برای پروژه هایتان موفق باشید. برنامه ریزی ذینفعان، فرایندی است که به وسیله آن میتوانید این کارها را عملی کنید.برای انجام دادن تمرین برنامه ریزی ذینفعان از الگوی زیر استفاده کنید. این الگو بخشهای زیر را شامل میشود:•نام ذینفع•رویکرد مشارکت•موضوع و منافع کلیدی•وضعیت فعلی : مدافع ، حمایت کننده ، بیطرف ، منتقد ، مانع •پشتیبانی مطلوب: زیاد، متوسط یا کم•نقش موردنظر در پروژه (در صورت وجود)•اقدامات موردنظر (در صورت وجود)•پیامهای موردنیاز•اقدامات و ارتباطاتبا استفاده از این الگو، گامهای زیر را دنبال کنید:گام نخست؛ الگوی فوق را به کمک اطلاعات ماتریس علایق / قدرت به روز رسانی کنید.براساس ماتریس علایق / قدرت که در بخش تحلیل ذینفعان تهیه شده است، نام ذینفع، میزان نفوذ و علاقه وی به شغل یا پروژه شما و نیز ارزیابی خودتان را از جایگاه آنها، در جدول فوق وارد کنید.

اسلاید 4: گام دوم؛ رویکرد خود را برای مدیریت ذینفعان برنامه‌ریزی کنید.تخصیص زمان مناسب برای مدیریت ذینفعان به چند عامل بستگی دارد :•میزان بزرگی و دشواری پروژه و اهداف آن•میزان زمانی که برای ایجاد ارتباط و مشارکت با ذینفعان در اختیار است•میزان نیاز به حمایت برای دستیابی به نتایج مطلوب مورد انتظارزمان موردنیاز برای مدیریت کردن این موارد را همراه با زمان موردنیاز برای برقراری ارتباط با ذینفعان برآورد کنید. در این صورت با توجه به زمانی که در اختیار دارید، ممکن است به این نتیجه برسید که به کمک نیاز دارید. این کمکها میتوانند به شکل حمایت مالی از پروژه، مشاوره و ورود افراد خبره یا بازنگری در تخصیص منابع اولیه برای افزایش کیفیت و سایر این چنین موارد، باشد.گام سوم؛ مشخص کنید دقیقاً از هر ذینفع چه توقعی دارید.در این مرحله، بعد از تهیه لیستی از ذینفعان، مشخص کنید که از هریک از آنها چه سطحی از حمایت را توقع دارید و یا مایلید چه نقش ها و اقداماتی توسط آنها ایفا شود. این اطلاعات باید در ستون های پشتیبانی مطلوب، نقش های موردنظر در پروژه و اقدامات موردنظر در جدول فوق وارد شود.گام چهارم؛ شناسایی پیام های لازم جهت انتقال به ذینفعان مورد نظر.برای قانع کردن ذی نفعان نسبت به حمایت از خودتان یا مشارکت آنها در پروژه ها و اهداف، باید پیام های لازم را جهت انتقال به آن ها شناسایی کنید. این گونه پیام ها، منافعی را که شما با انجام فعالیت ها و پروژه های خود به افراد و سازمان ها می رسانید، نشان می دهند. پیامها می توانند بر شاخص های کلیدی عملکرد نظیر افزایش سودآوری یا بهبودهای واقعی رخ داده، متمرکز باشند.

اسلاید 5: گام پنجم؛ اقدامات و ارتباطات لازم را شناسایی کنید.در نهایت، مشخص کنید که چه کارهایی برای نگهداری و مدیریت فرآیند پشتیبانی از این ذینفعان نیاز است. متناسب با زمان و منابعی که در اختیار دارید، مشخص کنید که چگونه ارتباطات و ورودی های به دست آمده از ذینفعان اداره خواهد شد.در شروع کار تمرکز خود را بر ذینفعانی با قدرت بالا / علاقه بالا گذاشته و تمرکز بر ذینفعانی با قدرت پایین / علاقه پایین را در آخرین مرحله تحلیل قرار دهید. برای این کار تهیه یک برنامه کاربردی جهت داشتن ارتباطی اثربخش با افراد و انتقال حجم مناسبی از اطلاعات که نه بیش از میزان لازم و نه کمتر از آن باشد، نیاز است.فکر کنید چگونه میتوانید با اقدامات خود، مشارکت بهترین ذینفعانتان را حفظ کنید. باید اقدامات مناسب را برای دفع یا خنثی کردن شک و تردید ذینفعان، بکار بگیرید. برای نمونه باید در شرایطی که نیاز به پشتیانی افراد دارید ولی این افراد علاقه کافی به فعالیت یا پروژه شما ندارند، با اقدامات و برنامه های خود زمینه افزایش علاقه مندیها را فراهم کنید. هم چنین تأثیر فعالیتهای خود را بر ذینفعانتان در نظر بگیرید. در شرایط مناسب اجازه دهید تا افراد و حامیان شما از مشکلاتی که امکان وقوع دارند، اطلاع یابند، از آگاهی این افراد استفاده کنید و با برگزاری جلسات بحث و گفتگو سعی نمایید تا آثار این رویداد را هر چه بیشتر کاسته و یا مدیریت کنید.راهنماییمدیریت انتظارات افراد در مورد مشکلات احتمالی، باعث میشود تا با دادن زمان کافی به آنها برای تفکر در مورد نحوه مدیریت مشکلات، زمینه حفظ و ارتقای اطمینان آنها نسبت به شما، فراهم شود.بعد از تهیه کردن برنامه ذینفعان، تنها کاری که باید انجام دهید اجرای این برنامه است. مانند اجرای تمام برنامه های دیگر، چنانچه شما این برنامه را به مجموعه ای از فعالیتهای کوچکتر و گام به گام تقسیم کنید، فرایند پیاده سازی آن راحتر انجام خواهد شد.

اسلاید 6: نکات کلیدیکاری که انجام میدهید و یا پروژه ای که راه اندازی می کنید، زمانی تبدیل به یک عامل با اهمیت می شود که در این مسیر افراد بیشتر و بیشتری تحت تأثیر قرار گیرند. برخی از آنها، افرادی هستند که قدرت کافی را برای خراب کردن پروژه یا جایگاه شما دارند و دسته ای دیگر به عنوان حامیان قدرتمند فعالیتهای شما محسوب میشوند.مدیریت ذینفعان فرآیندی است که شما در آن به شناسایی ذینفعان کلیدی پرداخته و حمایت آنها را کسب میکنید. اولین مرحله از مدیریت ذینفعان، تحلیل ذینفعان است در این تحلیل؛ به شناسایی و آشنایی با مهمترین ذینفعان، میپردازید. برای این کار باید یک جلسه طوفان فکری پیرامون شناخت ذینفعان برگزار شود. نتایج بدست آمده از این جلسه براساس دو معیار قدرت و علاقه اولویت بندی شده و سپس جایگاه آنها در ماتریس قدرت / علاقه نشانه گذاری می شود. مرحله پایانی آن است که مشخص کنید اکنون چگونه میتوان این ذینفعان را انگیزه مند کرده و آنها را دور خود جمع نمایید. در اینجا اولین مرحله از تحلیل ذینفعان به پایان میرسد. دومین مرحله از این تحلیل، برنامه ریزی ذینفعان است. در این فرایند در راستای مدیریت ارتباطات با ذینفعان و جذب حمایت آنها تلاش خواهید کرد. به راحتی میتوان برنامه ریزی ذینفعان را به کمک یک الگوی برنامه ریزی، مطابق با آنچه در بخشهای قبل نشان داده شد، انجام داد. این برنامه ریزی شامل مراحل زیر است:•به روز رسانی فرم برنامه ریزی به کمک اطلاعات ماتریس قدرت / علاقه•شناسایی رویکرد مناسب برای مدیریت ذینفعان•تعیین انتظارات از هر یک از ذینفعان•مشخص کردن پیام هایی که باید به ذینفعان انتقال داده شود•شناسایی اقدامات و ارتباطاتاجرای درست و خوب مدیریت ذینفعان، اغلب به مدیریت سیاست هایی که همراه با پروژه اصلی می باشند، کمک میکند. این رویکرد مدیریتی باعث جذب حداکثری حامیان پروژه شده و در مقابل، از میزان استرس ناشی از کار و پروژه می کاهد.

اسلاید 7: ابزارهای مرتبطمدیریت ذینفعان راهبردی Strategic Stakeholder Managementتحلیل ذینفعان Stakeholder Analysis مزایااجرای درست و خوب مدیریت ذینفعان، اغلب به مدیریت سیاستهایی که همراه با پروژه اصلی میباشند، کمک می کند. این رویکرد مدیریتی باعث جذب حداکثری حامیان پروژه شده و در مقابل، از میزان استرس ناشی از کار و پروژه میکاهد.کاربردهااجرای درست و خوب مدیریت ذینفعان، اغلب به مدیریت سیاستهایی که همراه با پروژه اصلی میباشند، کمک میکند. مدیریت ذینفعان ابزاری است که با توجه به خروجی تحلیل ذینفعان، رویکرد مورد انتظار در قبال هر ذینفع، انتظارات،، پیام‌ها و اقدامات لازم را شناسایی و اجرا می‌کند.معایب

اسلاید 8: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 9: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان