سایر آموزش

برنامه ریزی درسی متوسطه ارزشیابی

barnameh-rizi-motvasth

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برنامه ریزی درسی متوسطه ارزشیابی”

برنامه ریزی درسی متوسطه ارزشیابی

اسلاید 1: برنامه ریزی درسی دوره متوسطهتهیه کننده :فاطمه نجفی

اسلاید 2: ارزشیابی مستمردر حال حاضر به طور رسمی در سیستم آموزشی کشورایران و در مقطع متوسطه، ارزشیابی به شکل مستمر و پایانی انجام می شود که در ادامه شرحی بر هر یک خواهد آمد:ارزشیابی مستمر به منظور مورد توجه قرار دادن حداکثری تمام توانایی ها، فعالیت ها و دریافت های دانش آموزان در طول نیمسال تحصیلی، به صورت رسمی و غیر رسمی از سوی معلم انجام می شود. به این ترتیب، ارزشیابی جزئی از فرایند آموزش است و امتحان پایانی تنها ملاک قضاوت در خصوص توانایی دانش آموز نیست. خلاصه کردن اطلاعات ارزشیابی به صورت یک نمره، به معنای قربانی کردن جزئیاتی است که ممکن است به طور سازنده به فعالیت های بعدی معلم، دانش آموزان و والدین بینجامد. لذا، علاوه بر نمره ها و نتایج آزمون ها، ارائه پوشه های کار، کنفرانس ها، گزارش مشاهده ها، چک لیست ها و گزارش های توصیفی به شکلی مستند، می تواند ارزشیابی را به شیوه ای جامع تر میسر سازد.

اسلاید 3: در ارزشیابی مستمر بازخوردهای مناسب به دانش آموز داده می شود تا وی بتواند در مسیر رشد و پیشرفت قرار گیرد، توصیه می شود که تأکید این ارزشیابی بیشتر بر جنبه های مثبت و توانایی های دانش آموز باشد نه بزرگ کردن ضعفها و ناتوانی های او. این شیوه از ارزشیابی به چهار بخش قابل تقسیم است:فعالیت های کلاسی :از آنجا که روش تدریس در برنامه های کنونی از روشهای فعال بهره می‌برد و نقش دانش‌آموزان را در تولید و ساخت مفاهیم مهم می داند انجام فعالیت های کلاسی و ارزشیابی آن نقش و سهم بسزایی در آموزش عمومی دارد فعالیت های کلاسی شامل فعالیت های عملی فعالیت های نوشتنی به منظور فهم بهتر شرکت در کارهای گروهی یا فردی انجام تمرین های کلاسی و مواردی از این قبیل است

اسلاید 4: روش های مناسب برای ارزیابی این موارد تکمیل چک لیست های مشاهده گزارش نویسی گزارش انجام فعالیتها و کارهای عملی انشانویسی از آموخته های تازه و فهم های جدید یا نظریات علایق و احساسات خود ارزشیابی و ارزشیابی هم گروهان است مراحل تکمیل چک لیست مشاهده فرد یا گروه توسط معلم گزارش و انشا نویسی توسط دانش آموز از جمله موارد رسمی این بخش است.تکالیف درسی :دانش آموزان تکالیف درسی را به منظور تثبیت یادگیری تکمیل کردن ظرایف و نکته های درسی و ایجاد مهارت و توانایی برقراری ارتباط انجام می دهند.ارزشیابی درست و به موقع تکالیف انگیزه دانش آموزان را برای صحیح و کامل تر انجام دادن تکالیف افزایش می دهد و در نتیجه به تقویت یادگیری آنان کمک بسیاری می‌کند پژوهش‌ها وجود همبستگی بالا بین انجام تکالیف و موفقیت تحصیلی را تایید می‌کند.

اسلاید 5: رونویسی دانش آموزان از روی تکالیف دوستان از پیامدهای منفی ارزشیابی تکالیف است برای کاهش این موارد معیارهای تعیین شده از سوی معلم برای ارزشیابی اهمیت ویژه ای می یابد برای مثال اگر معلم تلاش دانش آموزان را معیار قضاوت قرار دهد و بتوانند با انتخاب روش این تلاش را مشاهده و ارزیابی کند به نظر می‌رسد بتوانند تا حد زیادی در ارزشیابی تکالیف موفق تر و موثرتر رفتار کندفعالیت های خارج از کلاس: از آنجا که علاقه و انگیزه دانش آموزان برای انجام فعالیت ها متفاوت است علاوه بر تکالیف درسی می‌توان فعالیت‌های را برای دانش‌آموزان در نظرگرفت که در ارائه آنها توجه به تنوع سلیقه های آنان لحاظ شودبرای انجام این فعالیت ها می تواند خارج از فضای کلاسی فرصتی مناسب طراحی کرد. فعالیت هایی مثل ساخت وسیله یا ابزار استفاده از رایانه و فناوری روز تهیه روزنامه دیواری پیدا کردن مثال هایی از زندگی روزمره در ارتباط با محتوای درس ازاین قبیل اند.امتحانات کلاسی :امتحانات کوتاه و اهداف مختلف نیز بخش دیگری از ارزشیابی مستمر است اهدافی نظیر ارزشیابی مفهوم یا موضوعی که به تازگی تدریس شده است.

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید