علوم مهندسی مهندسی شهرسازی

برنامه ریزی منطقه ای

brnamh-rizi-manteghh-i

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 16 اسلاید فایل دانلودی حاوی یک فایل به صورت پاورپوینت در 16 اسلاید به بررسی برنامه ریزی منطقه ای پرداخته است. فهرست مطالب فایل دانلودی: تعریف برنامه ریزی عناصر کلیدی برنامه ریزی ويژگي‏ هاي يك برنامه خوب تاریخچه برنامه ریزی منطقه برنامه ریزی منطقه ای اهداف برنامه ریزی منطقه ای تفاوت برنامه ریزی منطقه ای با سایر برنامه ریزی ها فرآیند برنامه ریزی منطقه ای سابقه برنامه ریزی درایران (قبل از انقلاب) / بعد از انقلاب روند وجایگاه قانونی برنامه ریزی منطقه ای درایران شرح خدمات برنامه ريزي منطقه اي
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1282 بازدید, 8 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برنامه ریزی منطقه ای”

برنامه ریزی منطقه ای

اسلاید 1: برنامه ریزی منطقه ایبه نام خدا

اسلاید 2: تعریف برنامه ریزیبرنامه ریزی عبارت از یک سلسله عملیات منظم، سیستماتیک و مرتبط با یکدیگر بوده که به منظور دستیابی به یکسری اهداف معین و مشخص توسط یک نهاد، سازمان و یا دولت برای یک مدت معین انجام می گیرد.

اسلاید 3: عناصر کلیدی برنامه ریزی1- روش برنامه ریزی2- محیط اجتماعی3- سیستم برنامه ریزی4- برنامه ریز

اسلاید 4: ويژگي‏هاي يك برنامه خوبروشن و قابل فهم باشد. (داراي هدف‏ها و فعّاليّت‏هاي كمّي)به‏آساني بتوان آن‏را اجرا كرد. (آرماني نباشد)جامع باشد. (دربرگيرنده كليه جنبه‏هاي عملياتي باشد)متعادل باشد. (منابع به‏طور متوازن توزيع شده‏باشد)انعطاف‏پذيري داشته‏باشد. مدّت زمان مشخص داشته باشد.بامشاركت كاركنان ذيربط، تدوين شده باشد.به جنبه‏هاي انساني نيز توجه داشته باشد.

اسلاید 5: تاریخچه برنامه ریزیافزایش جمعیت و نیاز بشری از یک سو و محدودیت ها از طرف دیگر ،لزوم تفکر برنامه ریزی را مطرح نمود.احساس نیازانسان به برنامه ریزی بطوراعم درطول تاریخ زندگی بشری وجود داشته وبا پیشرفت علم وتکنولوژی درطی اعصار شکلهای پیچیده ای به خود گرفته واز حالت نسبی خارج شده وبه حالت تخصصی درآمده است.اولین قدم های برنامه ریزی حدود چهار هزار سال پیش ,در مصر قدیم و در اطراف دره نیل ، در قالب به وجود آوردن سیستم آبیاری و استفاده از طغیان های رود نیل برداشته شد.همزمان مصری ها و یونانی ها هم با ایجاد کانال ها و سدهای متعدد خاکی و سنگی اراضی زیادی را به کشاورزی اختصاص دادند.

اسلاید 6: منطقهیکی از پیچدگی های اساسی در کشورها بین مفهوم منطقه و ناحیه است.تعاریف و مفاهیم منطقه و ناحیه در ارتباط با اهداف برنامه ریزی نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای جهان متفاوت به کار رفته است. یک ناحیه در یک کشور ممکن است با یک منطقه در کشور دیگر برابر باشد و بالعکس. در واقع میتوان گفت منطقه بخشی از یک کشور است که وحدت آن ناشی از داده های آب و هوایی ،گیاهی ، ناهمواری ، اقتصادی ، سیاسی ، اداری و فرهنگی باشد..

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید